Keresés

Részletes keresés

division by zero Creative Commons License 1999.09.10 0 0 589
A gyors most kb 2:45, de egy kecskeméti ismerősöm tapasztalata szerint minden nap van 30 perc késés minimum...
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.10 0 0 588
Az igaz, hogy a gyorsok akkor sokkal gyorsabbak voltak, mint ma és nem álltak meg minden fánál. A gyors menetideje 2.20-2.30 volt, míg az expressz (több megállással, mint a mai IC) 2 óra 17 perc alatt is megtette a távot (indulás 6.34 volt. érkezés 8.51). Persze, akkor még Szeged-Cegléd között végig 100-as volt a pálya (lehet, hogy néhol 110-es, nem tudom, ilyen kategória létezik-e), míg Cegléd-Bp. között 120-as.
Hosszú vonatot Szegeden ma is lehet látni: mint korábban írtam, nyáron hétvégén a reggeli 5.20-as 20 kocsival ment (8 Bp, 6 Tapolca, 6 Miskolc, a 20 kocsi néha 3 kerékpárszállítót is tartalmazott), de a szombat reggeli (Bp+Miskolc+Eger) most is 16-17 kocsival megy. (V43-mal)
division by zero Creative Commons License 1999.09.10 0 0 587
ja, akkor még nem volt tele lassújellel a vonal...
ZöPö Creative Commons License 1999.09.10 0 0 586
Nana, én '84-től '90-ig minden hétvégén ingáztam Bp.-Szeged között, nem volt az olyan rossz vonal. Még a személy is tűrhetően haladt.
division by zero Creative Commons License 1999.09.10 0 0 585
Szegedre mindig 11 2. osztályú+1 büfé+ 2 1. osztályú ment
Mikó Creative Commons License 1999.09.10 0 0 584
Tíz évvel ezelőtt a vonatok lényegesen hosszabbak voltak. Egy Bp-Miskolc gyorsvonat akkoriban 2 db 1.o. és 6-8 db 2.o. kocsival járt. Majd minden vonatnak volt büfékocsija is. Mára megmaradt a 2 db 1.o és van még 4-5 db 2.o. mellette, büfékocsi csak a nemzetközieken van. Igaz, a vonatok száma kicsit nőtt. Az arányváltozás azt jelzi, hogy a MÁV alkalmazott utasok száma változatlan, a fizető utasoké pedig csökken. Céges úton volt alkalmam néhányszor a termes 1.o. gyorsvonati kocsin utazni, de szinte mindenki valamilyen igazolványt mutatott a jegyvizsgálónak. Jeggyel nem igazán utaznak ott.
division by zero Creative Commons License 1999.09.10 0 0 583
Komfortkocsi az tényleg tuti! nem úgy mint azok a szar IC kocsik...

Írtam egy emailt a Metro-nak zöld Muki ügyben, a válasz:
"
Az akcio eredetileg Szeptember 7.-ig tartott, am a nagy sikerre valo
tekintettel szeretnenk meghosszabitani. Remenyeink szerint a jovo hettol
ujra jarnak a "Mukik". 2 Muki es 2 kocsi kerult atfestere. Ha Ismetelten
megindulnak akkor a Metro ujsagban kozolni fogjuk a menetrendjuket,
ammenyiben ehez nem jut hozza akkor a Metro internet kiadasn biztosan
megtalalja majd ezeket az adatokat. (http://www.metro.hu/)"

Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.10 0 0 582
Abban az időben katasztrófa volt a Szeged - Bp. - Szeged utazás: Szegedről Pestre reggel volt két vonat (fél 6 körül gyors, rá egy órára a Napfény expressz), aztán kora du. gyors, majd negyed 7 körül a Szeged expressz. Vissza délelőtt csak Expressz volt (7 körül), majd du. fél 2, fél 4 gyors, és 6 előtt 5 perccel a Napfény. Emellet még volt persze - ha jól emlékszem - 3 pár személyvonat.
peterr Creative Commons License 1999.09.10 0 0 581
A gyors viszont akkor meg gyors volt,
nem gyorsitott szemely, mint manapsag,
es tisztabb is. Igaz, joval kevesebb
gyorsvonatpar volt.
Elokaptam egy 86/87-es menetrendet a
hitelesseg kedveert:
Szg-Bp: napi 4par gyors (ebbol 2 exp)
Bcs-Bp: napi 3par(2 exp)+2 nemzetkozi
exp. amire felszallhatott belf. utas is
Pecs-Bp: 4par (2 exp)
ZöPö Creative Commons License 1999.09.10 0 0 580
Benne vagyok!!!
peterr Creative Commons License 1999.09.10 0 0 579
Valo igaz, kesobb, a kihasznaltsag
javitasa erdekeben tobbfele is
probalkoztak a kozlekedtetesevel, ha
jol tudom legtovabb Pecs fele jartak.
Akkoriban viszont a video es a
tisztasag miatt egy szuk torzskozonseg
nagyon megszerette. (Akkor meg ugyebar
belf.expressz=gyors+potdij, semmi
extra)
scsabi Creative Commons License 1999.09.10 0 0 578
A jól alakuló komfortkocsi-vitanapon fellelkesülve előbányásztam a jellegrajzalbumot. Gyártási adatok:
WSpz 89-70 500÷501
átalakítva: 1988
ARp 84-41 000÷001 (most 84-35 000÷001)
átalakítva: 1986
ARp 84-41 100÷101 (84-35 002÷003)
átalakítva: 1987
Csabi
Mikó Creative Commons License 1999.09.10 0 0 577
Egy db komfortkocsi Miskolc felé is járt a 80-as és 90-es évek fordulója tájékán. A Borsod-Expresszel ment reggel Pestre (6.30-8.33), délelőtt gyorssal a szerelvénnyel vissza Miskolcra (10.00-12.20), délután a szerelvénnyel ismét Pestre (13.30-16.03), majd a Borsod-Expresszel vissza (17.00-19.00).

Nem volt túlságosan kihasználva, az a 100 ft akkor még pénz volt ám.

Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.10 0 0 576
Ha jól emlékszem, olyan képet is láttam, amelyen M63 mögött látható komfortkocsi, tehát Szombathelyre is járhatott.
peterr Creative Commons License 1999.09.10 0 0 575
Sziasztok!
A szemelykocsi temahoz, Lazarnak:
A komfortkocsi akkor keszult meg,
amikor a Lehar-expressz eppen hogy csak
belepett az EC kategoriaba. Elozoleg kb
egy evig jart - akkoriban eleg
borsosnak szamito 100 Ft-os potdijjal -
Bp.-Szeged (es Bp.-Pecs) kozt a
Napfeny- ill. Mecsek-expresszel.
scsabi Creative Commons License 1999.09.10 0 0 574
Kedves Armand,
Helytálló értesülések.
WSpz 89-70 (ún. nagykomfort)
Dk gyártotta 20-41-es győri légfűtéses főjavításával. 2 db van ezek alegtöbbet tudó komfortok. Friedmann egycsatornás légfűtés teljes értékű (nagyteljesítményű)klímaberendezéssel, Krupp négyfeszültségű energiaellátó. (nemzetközi forgalomra alkalmas, honállomás Bp. Déli)
ARp 84-35 (ex 84-41 0 és 84-41 1)(ún. kiskomfort)
Kocsi eredete ua. mint nagykomfort, de a főjavítás után megmaradt a régi kétcsatornás Friedmann légfűtés és a tengelyvéggenerátoros energiaellátás. 1999 június-júliusában mind a négy kocsi az eredeti légkezelőhöz illesztett légjavító berendezést (kisteljesítményű klíma), és egyfeszültségű statikus töltőt kapott. (meg új kocsivezérlőt, belső berendezés javítást és alváz alatti [fekete] újrafújást). Az egyfeszültségű töltő miatt a kocsik belforgalmúvá minősültek, és középsorozatuk módosult. Honállomásuk Nagykanizsa, Baross IC-vel (is) járnak.
Off
Ha van infótok hogy váltak be a módosított kocsik írjatok!
On
Minden komfortkocsi jellemzője az egyedileg dönthető háttámú, forgatható utasülések (37-38 ühely6kocsi), kis konyhafülke a kocsikisérőnek (már csak különmeneteken használják), műsorvevő rádió, belső utastájékoztatás, magnetofon. Fülhallgató csatlakozók az ülések melltt. Pincérhívó. Kártyás rádiótelefon (nem mindegyik kocsin) Eredetileg video is volt mindegyik kocsin és a teremhomlokfalakban elhelyezett tv-ken lehetett a műsort nézni. Ez utóbbit megszüntették.
Bhv főjavítás ügyben (szürke vonatok) ezek a leendő tömeges Bhv főjavítás prototipusai, különböző készültségi fokban. (megér egy külön cikket de azt csak szabi után) A kérdezett madzag valószínű az UIC kábel (fekete kb. 12-16 mm átmérőjű kábel hengeres csatlakozófejjel.
Üdv
Csabi
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.10 0 0 573
Sziasztok!
Korábban szó volt a teljesen lehúzható (nem osztott) ablakú régi kocikról, én ilyet Miskolcon láttam június elején.

Kellemes és vonatokban gazdag hétvégét kívánok mindenkinek! Aki jön vasárnap gyalogolni, azzal Pécsváradon találkozunk, reggel 8 körül.

lazar Creative Commons License 1999.09.10 0 0 572
Szia Csabi!
Ha mar ennyire belementunk a szemelykocsikba,akkor szeretnem megkredezni, mit tudsz a Komfort kocsikrol(ezek most Kanizsa-City)
fele jarnak IC 1.osztalykent, es rohadt
kenyelmesek, teljesen padloszonyeg boritasuak, nem ugy mint a 10-67-es Ap-k).Ugy tudom ebbol ossz-vissz 6 db van, WSpz es ARp sorozatjellel.Mi ezek ozott a kulonbseg, es honnan lettek ezek
atalakitva?(Ugy tudom a 2db WSpz a Deli
allomanyaba tartozik, a 4 ARp pedig Kanizsahoz (remelem meg sokaig birjak)).

Armand
lazar Creative Commons License 1999.09.10 0 0 571
Na ez szep, ugy latszik meg egy tervuk
sincs a felujitasrol, ahogy esik ugy
puffanik. Jofajta (kiirtando) MAV szokas.
Armand
lazar Creative Commons License 1999.09.10 0 0 570
Azer en meg lattam Bko-t IC-n a minap is. Vasarnap este nezzetek ki a Keletibe
a Zengo-Zselic IC-re.Na ott lathatjatok
a 2 db Bko-t IC-kent. Kicsit rohejes, hogy ezert ugyanugy el merik kerni a 320
forintot, aztan se legkondi, meg a retyo
is rondabb, es meg sorolhatnam..
Jo lenne,ha ugyanazert a penzert ugyanazt a szolgaltatasi minoseget kapna mindenki.
a
nohab Creative Commons License 1999.09.10 0 0 569
Mi lenne, ha együtt mennénk? Egy páran már ismerjük egymást, de sokan még nem. Ötlet? Nekem inkább hétköznap jó, bár ez még messze van ahhoz, hogy dátumot beszéljünk meg...

Akos

Törölt nick Creative Commons License 1999.09.10 0 0 568
Most kaptam szórólapot:

XLVI.Nemzetközi Vasútmodell Kiállítás és Verseny
1999. szeptember 18 - október 3
Bp. XIV Petőfi Csarnok
Hétfő kivételével naponta 10-18h

Mindenki ott legyen ám!

division by zero Creative Commons License 1999.09.10 0 0 567
scsabi! kösz a válaszokat.
Az új Bhv-kről mit tudsz? én legalább háromfélét láttam már...
Az egyikben (amelyikben van szemetes az ülések mellett) az átjáróban fityeg egy kábel, az mi?
Jó poén, hogy a csikok szineinek sorrendjét se tudták megjegyezni...
scsabi Creative Commons License 1999.09.10 0 0 566
Kedves division,
a táblázatot elküldöm (kb. jövő hét).
A sorozatjelek fővizsga utáni újrafestésében némi káosz van, uis ez nem kötelező jelölés. Az "o" melléksorjel alacsony tetőívet jelez, de ez kihalófélben van uis az elmúlt harminc évben már csak Győr gyártott a MÁV-nak magas tetőívű kocsit.
o-s kocsik voltak a lengyel (Cegielski) 19-37 és 20-37, vmint a győrben gyártott 19-57 és 20-57 (ez utóbbiból Nagykanizsának van pár db. még)
A By 20-17 "testvére" A 19-17 sor. fülkés kocsi volt. Ez csak quasi testvér mert a 20-17-et Dk. gyártotta, a 19-17-et Győr (ennek volt egy 29-17-es 2.o sorozata de kihalt). A 19-17 főjavításából szöletett az Ap 19-05 Dk-n.
A három kocsiosztályú rendszer 1951-ben szűnt meg. Az A és B fősorjelű kocsikból "párnás" néven A fősorjellel, a C fősorjelből "fapados" néven B fősorjellel új kocsiosztályt képeztek. Ezekből alakult ki 1960-ban a jelenleg is használatos 1. és 2. kocsiosztály.
Az általad kérdezett kocsitipus a csodálatos "Cak" kocsi (szerintem a MÁV legjobban sikerült távolsági személykocsija). Az elsőket Cak sorozatjellel a Ganz kezdte gyártani 1942-ben Ganz-Rónai forgóvázzal. Akkoriban Európa legkorszerűbb távolsági személykocsija volt a III. oszt-ban. Ez lett később a Bk 21-26. Felismerhető a belső szekunderrugózású forgóvázról és az ablaksor alatt végigfutó domború merevítésről.
A háború után ezeket Bak fősorral gyártották tovább Kaláka I. fv-zal. Ezekből lett a Bf 21-26-os. Utolsó ép darabot ebből Győr VF-en láttam (kékre festve) a kerítés mellett 1991-ben.
A Bko ex-IC kocsi 20-37-es lengyel kocsiból készült úgy, hogy a 2. o. fülkeülés középső kartámját kiszerelték és két kartámot építettek 1/3 osztásban, aztán az egészet bevonták a szintén legendás Dalida bútorszövettel.
A termes IC kocsik kocsiosztály szerinti különbsége az, hogy azonos ablak/üléssor osztás mellett a 2+2 soronkénti ülésosztás helyett 2+1 ülés van, a kettős üléseknél mindkét üléshez 2-2 kartám jár, valamint az üléstámlák dönthetők.
Üdv,
Csabi
division by zero Creative Commons License 1999.09.10 0 0 565
Jöhet az is, aztán majd "kizöldül", ha meglesz a géped...
De mitől lett fekete-fehér?
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.10 0 0 564
A zöld Muki kép megvan, bescanneltem, de csak fekete-fehér lett. Ha összeáll otthon a gépem, akkor meglesz színesben is. Küldjeek e-mailt, ha a fekete-fehér képet is elküldjem!
Szombat reggel megnézem a bolhapiacot a PeCsánál (feltéve, ha lesz); hátha találok valami érdekes cuccot.
division by zero Creative Commons License 1999.09.09 0 0 563
scsabi! nem tudnál ezekből a betűkből meg számokból egy táblázatot csinálni?
Ha van valami lemásolható "offline" doksid az se rossz...

Mi a különbség az A,B,AB és a Ao,Bo,ABo sorozatok között? én arra tippelek, hogy más gyártól származnak. Az A,B,AB azt hiszem lengyel, az o-sokon még nem találtam meg a gyár nevét.

Nem volt Ay is? valami olyat hallottam, hogy az volt a testvére a By-nak, csak valamit módosítottak rajtuk, igy lett Ap.

A 3. osztály mikor szünt meg? Az volt a C, nem?

Melyik kocsi volt az amelyiknek a fele termes, fele fülkés volt? Nem nagyon emlékszem rá, nagyon kicsi koromban voltak még olyanok, meg egyszer láttam ilyet amikor még Esztergomba járt a nosztalgia, 424+ilyen kocsikkal...
Egyébként szerintem ez a kocsi nyújtotta a legnagyobb választási lehetőséget az utazóknak, hogy ki milyenben szeret ülni...

division by zero Creative Commons License 1999.09.09 0 0 562
"Az 1. osztályú plüsshuzatos, a 2. osztályú műbőr. Az 1. osztályon egy sorban 3 ülés van, a 2. osztályon 4."

Van egy "kakuktojás": a kedvencem a Bko kocsi: ha jól tudom ez eredetileg Ao volt, csak amikor elkezdték az IC-ket akkor még nem voltak igazi IC kocsik, így lett ebből 2. osztályú IC kocsi, Bko néven, ahol a k talán a komfortot jelenti...
De most, hogy már van bőven IC kocsi, ezek sima 2. osztályú gyorsvonati kocsiként üzemelnek, pl most nagykanizsai meg zalaegerszegi gyorsokban láttam ilyeneket. Kicsit hülyén néz ki, hogy az 1. meg a 2. osztályú kocsi úgyanolyan belül...

scsabi! jól tudom?

division by zero Creative Commons License 1999.09.09 0 0 561
5807,5808 ami még 60 éves, a következő (5824) az csak 58...
3 éve a 3200-as kapott egy "Ez a kocsi 40 éves" feliratott, akkor még a 67-esen járt...

Egyébként a 47,49 2UV+p-je már idegenforgalmi nevezeteség, nemrég találkoztam a 49-esen a pótkocsiban egy külföldi csoporttal, akiket direkt villamosozni vitt el a vezetőjük, és azt magyarázta nekik, hogy még egy ilyen öreg, még forgalomban lévő villamost nem találnak Európában...

Járaszája Creative Commons License 1999.09.09 0 0 560
Láttam a villamost, de akkor nem esett le, hogy nem a közlekedési vállalat, hanem maga a kocsi 60 éves. A feliratból úgy tünt, hogy a BKV az ünnepelt. De hát az jogelődjeivel sem jön ki. Aztan innen a topikból megtudtam a megoldást. A villamosos honlapon rajta vannak hogy melyik pótkocsik futnak még, ki kéne bogarászni, hogy kik még a legöregebbek.
Egyébként Budapest (de lehet hogy Magyarország) legöregebb még aktív vasúti járműve a fogaskerekű állományában lévő teherkocsi, több mint 125 éves.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!