Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Inkább az erényeiről írnék, mert ezt az oldalát jobban ismerem.
Elpusztíthatatlan!!! Ez mindent elárul, SZVSZ. Az a dízel a VW-től van és legalább 300E-t kibír gond nélkül. Fogyasztásra is elég jó.
Egy újabb típusáról(1991-es asszem) annyi rosszat tudok, hogy a klímája állandóan elsz@ródik.
Sohasem volt még Volvo-m, csak tetszik és gondolkodom egy 240 D kombi vételén a tavasszal. Ha valaki ismeri a típus erényeit és hibáit, amit a vásárláskor érdemes nézni, szójjon.
Szóval 262. Állati volt a teteje. Tiszta chop roof.
Ilyen volt belülről? Lenyeletni vele az összes szétdobált csikket!
Azért jaj de tetszett! Egyszer majd megngedhetem magamnak, hogy pénzzel megváltsam az ilyen igazi autók életét az ilyen narkós állatoktól.
Pedig ilyen autót csak szeretetből lehet vásárolni (eddig aszittem)!
igen, azt a Bertonet én is láttam, nem belga volt, hanem ha jól emlékszem, holland. NAGYON le volt lakva, mégis többen meg akarták venni tôle, de a szervizes srácok elmondása szerint nem akarta eladni az ürge. Fájó volt látni: rozsdásodó sárvédôk és ajtók, csikkek szétdobálva a padlón, ápolatlan bôrülés....
Én láttam az Ivanicsnál egy fekete bőrtetős (és fekete bőrbelsős) bertonét. Akkor az nem hétszázas hanem kétszázas volt (kb. 8 hónapja)?? Egyébként asszem belga rendszáma volt.
Most nézetek utána, de van rá esély, hogy a 2.3-as turbos motor, amivel a 780-ast szerelték, megfelel a környezetvédelmi elôírásoknak. '91-ben jöttek ki az utolsó darabok, az akkor is nagyon szigorú kaliforniai szabályoknak megfelelôen. Jó eséllyel nem szerepel az autó az engedélyezett autók listáján, mert annyira keveset gyártottak belôle, (9086 darabot) így valószínű, hogy el lehet intézni az egyedi vizsgálatot. Különbözô praktikákkal fel lehet annyira javítani az emissziós értékeket, hogy simán átcsússzon.
Nekem KELL egy ilyen Volvo, 2.5-3.5 millióból bent van az országban. Befektetésnek sem utolsó, lenne rá vevôm ennek az összegnek a duplájáért. (Majd bolond lennék eladni :-)
Hát igen...
Én is ilyet akartam venni csak az a baj, hogy itthon nem lehet kapni és külföldről meg nem hozható be!
Kivéve ha külföldön élsz vagy dolgozol!
Meg még nekem is gyűjtenem kellene rá egy keveset..
A 850-es elsô módosítása során a legszembetűnôbb valóban a lámpák kisebb mérete. Azt hiszem az elsô lámpákat még egyszer módosították, csak úgy, amikor külön került a tompított és a távolsági fényszóró, H1-es izzókkal cserélték fel a régi H4-est, gondolom a kisebb lámpatest nem bírta a hôterhelést.
A belsô teret érintô változtatások minimálisak, kicsit átfésülték a kezelôszervek designját, amolyan kifinomultabb lett minden. Az S/V70 belsô terében ez még jobban érezhetô, bár az nekem már kicsit túl "puha", az igazi a 850-es utolsó arca volt, természetesen az, ami nekem is van ;-)
(Mellesleg a kedvencem Volvo belsô design terén a Bertone féle 780. Az valami félelmetes!)
Ha jól tudom, kicsit módosítottak a futóművön, és azonos teljesítmény mellett kedvezôbbek lettek a motorok emissziós értékei. Biztos változott a széria-felszereltség is, ha jól sejtem ettôl kezdve lett széria az erôsebb modellekben a 4 légzsák, a gyengébbekben (GLE, GLT) a 2 lufi.
Az S60 télleg baromi jól néz ki, bár akinek a 80-as nem jött be annak nem biztos, hogy teccik. Azt nem értem, hogy miért köll ilyen photoshoppal feljavított műképekkel beérnünk amikor ősszel már hivatalosan is bemutattyák. Állítólag nextyear tavasszal már kapható lesz. Szerintetek van esély egy olyan nyomatékkirály common-rail dízelre a 60-asban ami felveszi a kesztyűt a cdi-kkel és a bajor d-kkel (számomra dízelben most ők a mérce)? Állat lenne egy 200 lovas de 400 nm-es Volvoval suhanni....
850-es pajtásaim: pár éve a 850 facelift-jénél elaludtam... Szóval milyen lényegi változásokat eszközöltek az ős (nagylámpás) 850-esen? Gondolom nemcsak a lámpákat csinosították...
Harvester: ABS szivattyú??? Valóban csak nagyon halk a hang de akkor más kocsikban (pl. Vectra) miért nem hallom? Azérköszi az infot majd rákérdezek. Még jó, hogy nem vérezte össze a 440 orrát...
Igaz ugyan, hogy nem hátulról, de ilyen zaj van az én 440-esemben is: szerintem az ABS kompresszora állítja be üzemi értékre a fékfolyadék nyomását. De nagyon halk zaj, városban nem is hallani, csak ha csend van a kocsi körül. Tegnap voltam kénytelen ellenőrizni az ABS-t és egyúttal megmenteni egy gyalog életét aki akkor lépett ki elém szabálytalanul, amikor villamossíneken hajtottam át. Működik.
Disk felirat: Szerezz egy VADIS manualt, szerintem abban benne van. Legalábbis a 400-as sorozat manualjában elég sok diagnosztikai információ van (más se nagyon...).
Szerintem az AC pumpa, az szokta felépíteni a befecskendezônek szükséges nagy nyomást ilyenkor. Nekem egy Golf GTi-n volt ilyen hang, nem sokkal azután, hogy hangossá vált, elszállt az AC pumpa. Lehet, hogy egy szűrô tisztítás (ha van neki ott ilyen) orvosolja a dolgot...
A "disk" feliratról még nincs semmi hírem, de hamarosan megyek kötelezô átvizsgálásra, akkor kiverem a srácokból, ha addig élek is.
Kérdés:
(volt már ilyesmi vmi disk felirattal a boardcompin ha jól emlékszem)
Szóval: S40-esen ráadom a gyújtást (nem inditózok) akkor hátulról egy-két másodpercig vmilyen elektr. zaj hallatszik (mintha vmi felhúzna vmit). Mi a franc ez? (nem az antenna!) Ettől még nyugodtan alszom de szertnék mindent tisztán látni a kis kedvencben.
Télleg mi a helyzet a disk felirattak? Vagy csak lemaradtam?
fargo:
kösz a Volvo Hungáriás tippet! Erre nem is gondoltam.
A haverom term. azonnal orvoshoz (Ivanics) vitte a kocsit, azóta meg se nyikkan.
Bár tetszik a 850-essel elkezdett és a 40-essel tökéletesített new style, de a 740-es nekem is A VOLVO.
És melyik motor ajánlott: a 2.3 TD-vel sincs gond?
Volt szó a Valent ellen szóló érvekről... Hát nem csak a szervíz lehet szar. Először a Valentnél akartuk megvenni a 40-est de nem jött be. Ha egy ott vigyorgó nőci bunkó akkor legalább értsen a Volvókhoz de nem így van. Az Ivanicsnál még a szerelők is udvariasak (ajtóban előre enged, ifjú korom ellenére nem tegez le stb..)
Az S40-esrôl csak annyit tudok -- már ami a típushibáit illeti -- hogy volt valami gondjuk a gyári pneumatikus csavarkulcsaikkal, úgyhogy átadás elôtt újra kell húzni a futóműcsavarokat, így megszüntethetô a futómű kopogása az új kocsiknál. Az Ivanics ezt egy ideje elvégzi, nem tudom, más márkaszervizek hogy vannak vele.
Egyébként szerintem 2 év és 15k km a budapesti utakon elég hozzá, hogy tönkretegyen valamit a futóműben. Miért nem viszi el legalább megnézetni a haverod a kocsiját?
Az S60-at tudomásom szerint ôsszel kezdik el árulni. Ha felhívod a Volvo Hungáriát, és megkéred ôket, hogy értesítsenek a bemutatóról, biztos hogy kapsz meghívót nyílt napra.
Biztos hogy nem jársz rosszul, ha veszel egy megfelelôen átvizsgált 740-est. Szerintem a 740-es az "IGAZI" Volvo, nagyon jó kocsi. 6-800k-ért elég jó darabok kaphatók, az egyik barátom kb ennyiért vett egy 62 ezret futott darabot. Szinte bejáratós volt.
Van vkinek vmi új infója a 40-esek típushibáiról? Anyám egy éves S40-esén eddig mindössze egy darab izzót kellett cserélni pedig 43000 km van benne. Ugyanakkor egy haverom szűk 2 éves (15e km) 40-ese néha nem indul az immo miatt, és asszem a futóművével is volt valami gond (gödörben koppant).
Szóval: mázlink van, hogy eddig semmi baja nincs vagy ez átlagos? Tudom, hogy már volt szó a 40-esek statisztikájáról, de engem minden apróság érdekel.
Más: tud vki vmit az S60 bemutatásának időpontjáról? Vajon a V70 elejét kapja? Rosszul járnék ha 6-800e-ből egy 740-est vennék?
Szerintem is úgy működik a kopogás dolog, ahogy fargo leírta, szóval oktánszám-függő.
Amit tegnap este sikerült kideríteni még, az is ellentmondó. A Haynes manual-ban van egy mondat, miszerint a "turbo-s típusok kopogásérzékelővel vannak ellátva" (az enyém nem turbo). Ugyanennek a könyvnek a hátuljában a kapcsolási rajzoknál a nem-turbós változtanál is jelöli a szenzort. Megnéztem a VADIS manual-t is, az is aszondja, hogy kell bele. Megnéztem a Bosch automotive aftermarket weboldalt, ott is jelöli, hogy a kocsimba kellene szenzor és megadta a típusát is. Szóval az igen-nem arányok alapján úgy tűnik, hogy kell bele. Majd elmondom, hogy sikerült-e szerezni és mi lett a hatása a kocsi működésére.
Ja, a múltkor említettem, hogy meg van rogyva a kocsi bal eleje egy kicsit. Elvittem egy harmadik szerelőhöz de az már nem talált semmilyen repedést, törést, semmilyen kijött szilentet etc. Ha ez a kocsi ilyen öngyógyulós, akkor remélem kopogásérzékelőt is növeszt magának rövidesen :)))))))
A "kopogás", ha jól tudom, (ha nem, akkor javítsatok ki,) az akkor észlelhetô, amikor a benzin-levegô keverék nem a szikrától gyullad meg, hanem pl. a túl nagy kompresszió következtében. Ilyen adódhat, ha kicsi a benzin oktánszáma (nem bírja a sűrítést), vagy túl nagy a turbonyomás, stb.
Volvo 360 (GLT) kasznit, és motort kersek, vagy valamilyen karosszériatuningot, ill. képet. És tapasztalatokat erről a típusról, meg a gázas átalakításáról(megéri-e vagy nem, mennyibe kerül?).De bármi érdekel ami kapcsolatban van a 360 vagy a 340-essel.
Kopogás akkor van, ha túl későn kapja a szikrát az összepréselt üzemanyag. Nem hiszem, hogy ez oktánszám függő. De persze aki tényleg ért hozzá, az cáfolhatna.
A kopogás mértéke/ megjelenése nem az oktánszámtól és az előgyújtástól függ? Azért gondoltam, hogy ha 98-ast tankolok, kisebb a valószínűsége, hogy emiatt állítani kellene az előgyújtáson az elektronikának.