"A MUKI-s kirándulást meg lehetne szervezni?"
Remélem igen. Irtam Benda Gyurinak, hogy mit szól az ötlethez, és van-e valami tippe, hogy kihez kell a BKV-nál fordulni ez ügyben.
Remélem szombaton a kisvasúti napon is sikerül azokkal összefutni akik bejáratosak a BKV-hoz.
Jók a képeid nagyon! Csak így tovább. Már be is tettem a Kedvenck közé a lapodat.
Okoska: biztos nagyon okos, de július 10-én, amikor Füredről indult egy személlyel, akkora fekete füstfelhőt eresztett, amelyet Csörgők (még a kevésbé okosak sem) nemigen szoktak!
Tegnap reggel Kőbánya-felsőn állt 3 selejtes szergej (100,067,167) mögöttük néhány pörekocsin néhány villanymotor...mire visszaértem, már elhúzták őket.
M41 2121-et folyamatosan szedik szét szerintem, mert minden nap van mozgás körülötte (ajtók-ablakok nyitva) bár már nem tudom, mi lehet még benne.
A MUKI-s kirándulást meg lehetne szervezni?
Kaptam két képet bátyámtól, egy szlovén nagy kék dízelt fényképezett le (ha jól tudom Kennedy a nickje), ezzel együtt már jó pár képet kellene bescannelnem...Nemsokára felteszem a kiskörei iparvágányos képeket a honlapomra. Barátnőm Gyöngyösre költözött, és hogy-hogy nem, az ablaka éppen a kisvasút végállomására néz :-) Nemsokára lesznek képek onnan is.
Igen ott van még a múzeumba szánt 3257, az még "étcsoki" belül. Más érdekességei is vannak: meg maradt a fapadó, oldal kontaktoros, az index lámpa is máshol van, stb...
Igen, és a barna (UV-knál belül sok a barna) pedig sötétebb volt. Ez a mostani tejcsoki, a régebbi étecsoki szinü. De állítólag ez az 'eredeti', a pártállam előtti szín. A Budapesti mesék c. filmben többször is átfestették a kocsit, mert nem volt jó a sárga a sárga. A vak ember meg a kezével érezte, hogy ez nem az igazi, henem túé zöldes volt vagy mi... De hát ez már ideológia volt.
Pepsi-s UV-m nincs, de Ganz csuklósom és szegedi bengálim van.
Az igazi villamos SÁRGA
Az igazi vasúti személykocsi ablakát le lehet húzni. (és a buszét is, nemúgy, mint az IK412-n)
Annyi szó esik itt a Paksi múzeumról, nemrégiben (kb egy hónapja) volt egy nagyon jó kis tényfeltáró riport a múzeum helyzetéről a Mancs-ban. Valószinü internetről is elérhető a cikk, olvassátok el!
"Ha kint 20 fok van, akkor tok felesleges a klima. (Mo.-n szerintem amugy is, a nyithato ablak doszt eleg kell, hogy legyen.)" én is igy gondolom, csak az IC kocsik tervezői nem, ami még nem is lenne baj, csak mint megtudtuk a MÁV alaposan spórolt a klimán, igy részemről IC-n marad a peron meg a szakaszkulccsal nyitható ablak (miért kell ezt is zárni?)...
A fényképezőgépet sajnos otthonhagytam, de a múzeumot a buszból nem nagyon tudtam volna lefényképezni, az erőműbe pedig nem lehetett bevinni. A Bobot elég messziről láttam, de ha a szemüvegem nem csal, A25,086 volt a pályaszáma.
Más: az új képek valszeg ma már megérkeznek, párat talán még ma fel tudok rakni.
Wernernek:
Igazad van, ha a Bz helyett pl az általad említett vonat járna, egy szavunk se lehetne. De szerintem tuti, hogy olyan vonalra tennék be, ahol nem férnének fel rá az utasok. Ez nálunk már csak így megy. De azért a mozdony az igazi! A 2121-est még csak vonatról és a képedről láttam, szorítok érte. Talán a hétvégén meglátogatom. külsőleg az eltűnt alkatrészeket leszámítva nagyon jól néz ki. Talán megszánják. Egy dorogi vezér elmondása szerint már másodszorra történt az a hiba, ami miatt áll. A 2101-est szerintem egyszer láttam, elég kopott volt. Tudtommal leégett, de azt nem gondoltam, hogy ilyen súlyosan. MEG KELL MENTENI!!!
Nekem nem szakmam a hutestechnika, de azert hallottam mar harangozni rola vmit.
"Ezt még nem egészen értem, szóval hogyan lesz a kellemes tavaszi 20 fokos levegőből ami kint van, bent a kocsiban undorító esőerdei párás meleg?"
Eloljaroban: az ember ho(komfort)erzetet a homersekleten kivul a levego paratartalma is befolyasolja (ld. meg egyensulyi relativ paratartalom).
Ha kint 20 fok van, akkor tok felesleges a klima. (Mo.-n szerintem amugy is, a nyithato ablak doszt eleg kell, hogy legyen.) A baj akkor van, ha mondjuk a kinti 30 fokos levegot lehutjuk 20 fokosra. 30 fokon a levego sokkal tobb vizgozt tud felvenni, mint 20 fokon. Tehat ha ugyanannyi viz van a levegoben, akkor azt 20 fokon oserdeinek erezzuk, mig 30 fokon max. csak parazna melegnek (de szaraznak). Ezert csopog a legkondicsinalobol a viz, magyarul a lehutott levego viztartalmanak egy resze is eltavozik. Vannak un. pszichrometriai diagramok, amelyek azt mutatjak meg, hogy adott homerseklethez milyen paratartalmat erzunk kenyelmesnek. A legkondinak ezt kene teljesitenie.
Ha mar tudomanyoskodunk, akkor erdemes a forditott esetet is megnezni. Pl. telen, amikor a lakas levegojet szaraznak erezzuk, nem erdemes a kinti (amugy nedvesnek erzett) hideg levegot beengedni, mert az a szoba homersekletere melegedve ismet csak szaraz lesz. Marad a parologtato vagy a vizes rongy. Vagy a legkondinak ilyenkor parologtato szerepe is kell, hogy legyen (persze csak ha van mit parologtatnia).
Most jöttem Paksról:
A múzeum Pest felöli végén két gőzös egész jó állapotban van, a többit viszont sajnos eszi a rozsda... De láss csodát, egy ember fűnyírózott a múzeum területén! Legalább ezzel törődnek.
Az Atomerőmű iparvasútja:
48 kilós sinek (1975) betonaljakkal. A látogatók számára megnyitott területen a gyep kiér a sinekig, bent szokásos.
Én két vonatot láttam, (pontosabban egyet, de azt kétszer) Boboval közlekedett és 4-5 négytengelyes pőrekocsit húzott.
Egyébként a gép, amely a fűtőelemeket berakja, vasuti sinen mozog.
"Véleményem szerint nem nyitható ablakot csak ott szabad alkalmazni, ahol a jármű energiaellátása és az alkalmazott fűtő/szellőző/hűtőberendezés megfelelő komfortérzetet tud nyújtani az utasoknak a jármű kereskedelmi szolgálatképességével legalább AZONOS megbízhatósággal. 160 km/h alatt igazán nem indokolt a nyitható ablak elhagyása."
Azt hiszem jól összefoglaltad...
"20°C és esőerdei párás meleg:
Erre való igazán a klíma, uis az elpárologtatón kicsapódó kodenzvíz a befújt levegő nedvességtartalmát csökkenti, az így szárított levegőt azután a légkezelőben még melegíteni is lehet. "
Ezt még nem egészen értem, szóval hogyan lesz a kellemes tavaszi 20 fokos levegőből ami kint van, bent a kocsiban undorító esőerdei párás meleg?
Szitálás:
Okozhatja nem megfelelő sebesség is. Tapasztaltam már erős szitálást 120-szal robogó expresszvonaton. Kiszállás után megnéztem: igen, az az egy kocsi 100-as volt.
A Bhv-k szitálását okozhatja még a csapágyvezetés kopottsága. Az eredetileg szoros (ékpályás) csapágyvezetést uis folyamatosan után kell állítani a súrlódóbetétek kopásának függvényében. Ha ez elmarad->szitálni fog.
Csabi
Elnézést kérek mindenkitől!
Eszembe se jutott az IC kocsikat, vagy a nem nyithetó ablakokat védelmembe venni, csak felmerült a kérdés a "tendenciáról" és erre próbáltam magyarázatot adni.
Az utas szabad választásának lehetősége... jogos. Régi építésű német és francia kocsiknál a légkondicionálás mellett is megmaradtak a lehúzható ablakok.
Energiafelhasználás:
Az általam írott teljesítményadatok a klímaber. hűtőteljesítményét adják meg (a hűtött tértől időegység alatt elvonható hőmennyiség). Villamos teljesítmény szempontjából az IC légjavító teljesítményfelvétele (kompresszor, kondenzátorszellőzők, befúvómotor) kb. 8 kW. Teljes értékű klíma (Stone BC-30) hűtőteljesítmény 34,88 kW, vill. telj. 20,3 kW. A Szili fűtési tekercsének névl. teljesítménye 790 kVA. Emellett vontatásra még a teljes vontatási teljesítmény rendelkezésre áll. A 39 kW/kocsi villamos teljesítményt pedig fűtési üzemben is felveszik a légfűtéses kocsik (legalábbis felfűtés üzemben)
Nyílászárók:
Véleményem szerint nem nyitható ablakot csak ott szabad alkalmazni, ahol a jármű energiaellátása és az alkalmazott fűtő/szellőző/hűtőberendezés megfelelő komfortérzetet tud nyújtani az utasoknak a jármű kereskedelmi szolgálatképességével legalább AZONOS megbízhatósággal. 160 km/h alatt igazán nem indokolt a nyitható ablak elhagyása.
20°C és esőerdei párás meleg:
Erre való igazán a klíma, uis az elpárologtatón kicsapódó kodenzvíz a befújt levegő nedvességtartalmát csökkenti, az így szárított levegőt azután a légkezelőben még melegíteni is lehet.
Mégegyszer elnézést kérek a tudományoskodásért, csakhát nekem a szakmám a hobbim is (szakbarbár), és imádok vitatkozni róla.
Üdv:
Csabi
1-2 hozzászólás :
Merto diesel : M28 as győnyörü bkv-s festéssel évente 5-6X kihuz egy szerelvényt Dunakeszire a járműjavtóba.
Légkondi a kocsikban : uraim utaztatok már Hernyóval egy olyannapon amikor a hőmérséklet 25C felett van? Na ilyenkor szoktam mondani hogy a MÁV extra szolgáltatást ad az utazás mellett szaunázhatok is. Különosen érvényes mindez a BDvmot pronjára ahol a szekrényben elhelyezett villamos berendezések tovább forrósyítják a "hangulatot"
Bhv szitálása : nem csak a kocsi a hibás, hanem a pályafelépítméy is okozhatja. Friss tapasztalat ezügyben : Rákospalota-Újpest Dunakeszi : jelenleg a balvágány már ki van cserélve (60kg/fm rugalmas lekötés végig heggesztett sin új ágyazat) a jobb még nincs (48kg/fm Rugalmatlan lekötés szétázott ágyazat) az uj vágányon hangtalanul suhan a 7 kocsis Bhv-s szerelvény a régin kattog és zörög a 020-as Hernyo is (a legújabb).
Szoval nem feltétlenül forgováz hiba a "szitálás"