3 millió... Szép, inkább hagynak pusztulni egy NOHABot, mintsem kifizessenek ennyi pénzt. Nem hinném, hogy ez nekik olyan nagy összeg lenne, különösen ha belegondolok, hogy mennyi pénzt öltek bele fölösleges dolgokba (pl. egy vonalat felújítanak, hogy vonattal tudják felszedni a pályát).
A MÁV-nál kellene egy ember, akinek az lenne a feladata, hogy a fölösleges beruházások helyett felhívná a figyelmet ilyen "apróságokra".
Nem tudjátok hogy H0-ás mozdonyhoz hol tudok leáztatós pályaszámmatricát szerezni?
Lassacskán időszerűnek érzem, hogy birtokomban legyen egy általam kiválasztott számú Csörgőmodell...
A 221-es Szergejjel nem a Szergejeket akarom bántani, de tény az, hogy sok M62 ma úgy néz ki, mint akit leokádtak, és bárhová állsz a gép oldalához, a géptérből le tudlak hugyozni a kaszni lukain át! Ez van, ez nem a Szergejek szégyene! Ha 215-ös szintű Szergejek járnának a Balatonob nyáron, akkor max. a füst miatt szólhatnék, de emberek, ez az ország legfontosabb idegenforgalmi övezete!!! Majd felteszek ide egy 15 kbyte körüli képet, hogy mindenki lássa, miről van szó!
"Vannak un. pszichrometriai diagramok, amelyek azt mutatjak meg, hogy adott homerseklethez milyen paratartalmat erzunk kenyelmesnek. A legkondinak ezt kene teljesitenie. "
A kocsik fűtésével foglalkozó UIC 553 döntvény pontosan megadja ezeket, mint kötelező érvényű normákat nemzetközi forgalomban. A nemzetközi forgalmú kocsik tudják is ezt (légszárítás). Csökkentett teljesítményű klímák esetében (IC kocsik) a vezérlés a befújt levegő hőmérsékletére szabályoz, a munkapontot pedig a környezet (és az utasok) állítja('k) be. A 84-35-ös komfortok szabályozása többkritériumú, amíg teljesítménnyel bírja igyekszik a komfortgörbét követni.
Esőerdei klíma:
Ok lehet még a beázott légkezelőszekrény, vagy az eldugult kondenzvízlevezető.
Üdv:
Csabi
Pesten a Belgrád rakparton lehet kapni, illetve újabban az Erkel utcában. Egyébként van egy új újság (Vasútbarát magazin), ez a mezei újságosoknál is kapható. Elég jó, formailag kifogástalan és színes, de ez elsősorban vasútmodellezéssel foglalkozik és ára sajnos 700 Ft.
Köszönöm a bíztatást, ösztönöz a fejlesztésben. Ma vettem észre, hogy még van egy Dízel Gigant képem, amit nem raktam fel. Sebaj, majd ma este.
Egyébként már összeválogattam a következő adag képet, de erre még azért várni kell...
A hétvégén megpróbálok elmenni a 2121-eshez, ha lesz ott valaki, érdeklődök. Örömmel olvastam, hogy a 019 ismét jár, remélem a 002-es sem sokáig marad üzemképtelen.
Gábor!
Én is csak a 2187-es Csörgőt hívom Okoskának. Mikor én láttam, nem füstölt olyan erősen, pedig ez abban az időben volt (valamivel azért előtte), de augusztus végén ismét láttam, szintén füstmentesen.
Ákos!
Nem hinném, hogy a NOHABot csak a Szergej helyettesítheti a 29-es vonalon.
Mikor augusztus végén a 2105-ös Csörgővel 9 kocsival jöttem haza, úgy suhant, mint a szélvész. A gyorsítása pedig olyan sima volt, melyre CSAK a Csörgők képesek (legalábbis Magyarországon).
Matiz:
Megint Szergejselejtezés??? Ilyen nincs, ez szörnyű.
Lezoli:
"Nem hiszem el, hogy annyival tobb ezeket a mozdonyokat fenntartani."
Én is így gondolom... Valakinek nem tetsznek ezek a mozdonyok.
"Mennyibe lenne, ha atepitenek a Nohabokat villamos futesre? "
A 80-as évek közepén lett volna rá lehetőség, együtt nagyjavítással, mozdonyonként kb. 10 millióért.
"Jo persze, hogy a kis sorozat miatt vannak tobbletktsgek"
Ezt át lehet hidalni azzal, hogy az összes mozdonyt egy helyre állomásítják, és oda csak azt. Ott van az alkatrészbázis, a szakembergárda, és a nagyjavítás is, ha szükséges. Alkatrészeket a Szergejhez is kell venni, nem is keveset, és dollárért.
Mindent egybevetve, a NOHAB üzemeltetése kevesebből lett volna kihozható, néhány db a 20-ból ma elvinné a szombathelyi, 1998-ig a kanizsai gyorsfordát is, valamint a szombathelyi IC-ket, a rezsókocsi pedig csak az emlékeinkben élne. A MÁV 1985 táján nem gondolkodott előre így most van 5 db működő NOHABunk már régen lejárt fogyóalkatrészekkel, egyre több elfekvéssel.
Ákos:
"erkölcsi kárról pedig nem is beszélve, amit a külföldiek szemében okoznak a 221-es, 190-es és társai..."
Ne bántsd a 190-est! Jó, nem olyan szép, mint egy NOHAB, de akkor se... Sok német kifejezetten szereti a Tajgatrommelt is, mert a múltjuk egy darabja és itt még láthatják.
"Okoska: amikor Füredről indult egy személlyel, akkora fekete füstfelhőt eresztett, amelyet Csörgők (még a kevésbé okosak sem) nemigen szoktak"
Igen, a Csörgőnek nem szabad füstölni.
Az okoskák viszont teszik ezt, szerintem ennek az MPC rendszer az oka.
A normál Büchi-féle turbófeltöltés egyik hátránya, hogy sok és sokféle kipufogócsövet kell készíteni. Ha ugyanis a kipufogógáznak nemcsak a hőtartalmát, hanem a mechanikai energiáját is hasznosítani akarod, akkor max. 3 hengert köthetsz 1 kipufogócsőbe, nehogy egymás ellen dolgozzanak. Az MPC (Multi Pulse Converter) ezt próbálja kiküszöbölni azzal, hogy egy hengersornak egy kipufogócsöve van, amley egyenletes nyomást állít elő. Ezt úgy csinálja, hogy a hengerből kúpos kivezwetéseken jut a gáz egy nagy puffertartályba, és onnan viszonylag egyenletes nyomással a feltöltőbe. Ez látszik is az egyik képen, az M41,2120-nál. Mivel a kellő nyomás előállítása időbe telik, a motor csak lassan pörgethető fel. Az okoska ha megfelelően van beállítva vagy jól működik akkor lassan pörget fel. Ha nem, akkor viszont a motor túl van etetve és füstöl, de mint a bánat. Sajnos eddig egyszer sem sikerült ezt fényképezővel is észlelni.
Szerintem a 100 helyett 160-as volt az és a másik kettővel együtt jött Cellből. A 160-as számot elég trehányul pingálták rá a mozdonyra, csak úgy kézzel. Mivel eredetileg 188-nak hívták. A múlt ősszel ment át Kanizsáról Miskolcra, ott látták dolgozni, majd a szilveszterre már selejtezték is. A 067 sem 067, hanem az eredeti 160-as. A 167 tudomásom szerint az, ami rá van írva. Az igazi 067 pedig 188 számon jár most is, nyáron volt füredi tartalék is.
"M41 2121-et folyamatosan szedik szét szerintem"
Hát, az már évek óta eléggé széjjel van szedve. Arra talán jó lesz, ha egy Csörgő nagyobbat csattan akkor felhasználják a 2121-es kaszniját, nem kell a sérültet kalapálni.
"mert minden nap van mozgás körülötte (ajtók-ablakok nyitva)"
Embereket is láttál? Talán még mindig ki lehet venni belőle valamit.
Szerintem a 100 helyett 160-as volt az és a másik kettővel együtt jött Cellből. A 160-as számot elég trehányul pingálták rá a mozdonyra, csak úgy kézzel. Mivel eredetileg 188-nak hívták. A múlt ősszel ment át Kanizsáról Miskolcra, ott látták dolgozni, majd a szilveszterre már selejtezték is. A 067 sem 067, hanem az eredeti 160-as. A 167 tudomásom szerint az, ami rá van írva. Az igazi 067 pedig 188 számon jár most is, nyáron volt füredi tartalék is.
Sziasztok!
Eddig csak olvasgattam a topicot, mert engem is érdekelnek a vonatok és a városi közlekedésben résztvevő járművek.
Ma reggel munkábajövet láttam egy gőzöst, ami még néhány kocsit is húzott magával, a Thököly út felett, Kőbánya felé menni. Máskor is már hallottam, mert a gőzösök sípját messziről fel lehet ismerni.
Kérdésem: létezik menetrendszerinti gőzös járat a szombati szobin kívül is?
Nem új TC, csak forgórész-tekercselés. Ezt is az Északi JJ csinálta, mint már vagy tíz éve az összeset.
Nem Dobos Józsi az ismerősöd?
A többletköltségekről annyit, hogy a NoHABnak a 29-es vonalon nem a Csörgő az alternatívája, hanem a Szergej, azt pedig senki ne próbálja megmagyarázni, hogy egy Szergejt olcsóbb fenntartani, mint egy NoHABot, az üzem- és kenőanyag-zabálásával együtt. Az erkölcsi kárról pedig nem is beszélve, amit a külföldiek szemében okoznak a 221-es, 190-es és társai...
Szerintem a 004-est beleztek ki, ha mar
korabban nem kapta meg valamelyik az O
TC-it. Ha viszont mar korabban megkapta
egy masik, akkor nem tudom, honnan
keritettek TC-t.
Hajra 019!
TC beszerzes biztosan nem tortent, mert az egyik ismerosom a felelos a dizel beszerzesekert es o nem szerzett be a Nohabokhoz iden semmit. Tavaly elindult egy 3 millios beszerzes, de az is meghiusult a vegen.
En nem ertem, hogy mit szivozik a MAV ezekkel a szegeny mozdonyokkal.
Nem hiszem el, hogy annyival tobb ezeket a mozdonyokat fenntartani. Olvastam a MAV levelet ezugyben, de engem nem gyozott meg. Felhoztak a keszletezesi koltsegeket pl., de keszletezni a nem Nohab alkatreszeket is ugyanugy kell. Jo persze, hogy a kis sorozat miatt vannak tobbletktsgek, de ezek szerintem nem jelentenek nagysagrendi ugrast. Aki esetleg tud szamokat, akkor irja meg legyen kedves. Milyen tobbletkoltseget jelent pl. a futokocsi? Mennyibe lenne, ha atepitenek a Nohabokat villamos futesre?
Udv.
Lezoli