Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Na épp az elöbb beszéltem a Volvo ivaniccsal.
Elég korrekt a cég, megtudtam a szervízről mindent, ami engem érdekel. Ők is dícsérik a 740-eseket.EZ POZITÍV!!! :o)
Csak 1 kicsit magasak a használt kocsi árai. Ez nem meglepő, hiszen Ők is akarnak valamennyit keresni. Volt 1 szakadt 740 Td 400 ezerért. Az ára jó, csak nem tudom, hogy a kasznizás mibe kerülne (és még mi van benne elromolva).
Tájékoztatásul:
740-2.0 (115LE) 1990 107eKM kékesszürke 1150KHUF
740-2.3 (131LE) 1988 200eKM (klima,aut) 890KHUF
Nem erdekel,de mar megint elottunk van! Jo ejszakat Mindjart hajnali 1 ora van. Anyit irtam ma a Volvokrol biztossan egy szep 760-as benzines turborol fogok almodni.Elnezest minden mas tipus tulajdonosatol,de nekem ez a kedvencen.Sziasztok holnap,vagyis nekem ma mert mar 11.-e van FeriI(vezeto)ui. Ma ket helyrol kimoderaltak vagy is szerintem cenzuraztak,errol nem ertesitenek,hogy mi volt a hiba?
Egy ismerősöm most vett egy S80-ast. Egyszercsak az autó nem megy tovább. Sebaj, van Volvo-assistance, vagy mi a manó. Jönnek is, szerelő tanácstalan, Volvo trailerre, csereautó kiosztva.
Aztán kiderült, hogy nem volt benzin a gépsárkányban. A fedélzeti komputer azt mutatta, hogy még 230 km-re elég benzin van, az óra 1/2 és 1/3 közt állt. Nincs kicsit túlkomputerizálva a cucc? Persze, tudom, hogy most ez a trend a luxusautóknál, de azért mégiscsak, ez egy csúcs Volvo. Illene valami megbízhatóbb szoftver használni, ha már az aktív és passzív biztonságra annyira verik magukat. Lehet, hogy a program Micosoft volt? :-)
Persze egyébként a kocsi gyönyörű.
Zoárd:
Majd minden használtautó kereskedőnél van ilyen lehetőség. Nagyon jónak találom, mert a kispézü közalkalmazottaknak is elérhető lehetőséget teremt.
Bolas:
Köszi az infokat. Egyre jobban teccik a dolog.
Még mindig nem értem, hogy miért írnak 3 különféle lóerős turbodizelt a 7-es szériába?
Ugyanis van 109,122,129 lóerős. Melyiket mikortól gyártották?
Egyébként állítólag 800 KHUF-ért már lehet 89-90-es modellt is kapni, amit 50% kp-vel el lehet vinni. A másik felét úgy kell visszatörleszteni, hogy a törlesztés végén ne legyen az autó 12 évesnél öregebb. Na épp 1 ilyenre appellálok.
Egyébként a minap láttam egy piros 440 turbo-t az autókereskedőnél 790 KHUF-ért 88-as évjárat és 150 ezer km. A turbó állapotáról nem szólt a fáma, első tulaj és megy 1,5 év részletre.
Ha lefizetsz 400 KHUF-ot, akkor Havi 29 KHUF a törlesztő. Biztosítás NEM kell rá!!
De maradok a 7-es szériánál, mert az való nekem.
Milyen a fűtése?
:o)
A minap betévedtem a Határ uti VOLVO-hoz.
Hááátttt.... igencsak csórónak éreztem magam az öltönyös egyenruhás eladók mellett. Mikor megmondtam, hogy 740-est keresek, enyhe mosoly libbent át az arcukon. Erröl ennyit.
Majd még megnézem az Ivanicsot.
Imádlak, köszi az infot. Nekem jó a síma dízel is, nem akarok versenyezni, meg aztán 140-150 Km/h-t az is tud tartósan, az meg elég nekem.
Ha már a 7-esek biztonságáról beszélünk, íme egy történet (igaz, vagy sem, nem tudom). Tehát, a 7-est a 82-es (83-as?) genfi autoszalonon mutatták be, némi felhajtás keretében. Megnyitották a kiállítást, mindenki nyüzsgött, a Volvo standon meg volt egy baromi magas torony, le volt borítva lepellel, senki nem tudta, hogy mi is lehet alatta. Délutánra időzítették a sajtótájékoztatót, aikorra már mindenki mindent látott. Össze is jött a nép, mindenki állati kiváncsi volt, hogy mi is lehet ez az izé. Eccer csk egy szép szőke nagymellű svéd lehányka megjelenik és egy ragyogó mosollyal lerátja a leplet, ami alatt a következő volt látható:
1 db 7-es Volvo állt a standon és annak a tetején még 7 db 7-es Volvo!!! Egymásra rakták a bálnákat, csak oldalról voltak megfogva, hogy el ne dőljenek. A cicababa meg mosolygot, KINYITOTTA a legalsó kocsi ajtaját és beleült. Asszem ennyit a biztonságról.... :-)
Egyébként, mi az igazi különbség a 740 és a 460 között? Mindegy, hogy melyiket veszem? Ugye van 740-es dízel is?
Azt tudjatok-e hogy az Australiaba importalt autokat legyen az Volvo, Merci,BMW,hogy a japan vagy amerikai autokrol ne is beszeljek kulon szabvany szerint csinaljak? Ha en behozok angliabol,japanbol vagy akar melyik orszagbol jobbkormanyos autot azt nem tudod uzembe helyezni addig amig a kijelolt muhelyekben at nem alakitjak az austral szabvanynak megfeleloen.A gyarilag idekuldott kocsikba belevan utve jobban mondva kulon tablacska van a motorterben,hogy Austral deliveri.Csak az ilyen auto kaphat rendszamot.Nagyon ramennek a biztonsagra. Feri I(vezeto)
Bolas!! Igen mindenhol le lett fujatva! Baráti áron fujták mert ismerős volt! Hőkamrásan 80 000ft
De sajna lett rajra egy két hiba amit tavasszal javitatni kell. De megéri annyival más lett :)
CYRUS!
Lehet, hogy tiéd a legszebb 240-es, de a legszebb 740-est én birtoklom!
Mindenhol lefújattad, vagy csak a sérülés helyén?
Mennibe került?
Én is majd szeretném a motorházat, meg a csomagtartót újrafényezni, mert itt-ott csúnyácska, de persze nem nagyon, csak olyan vájtszeműek veszik észre, mint én.
Feri I!
Igen, tudtam, hogy 7-es Volvok igen biztonságosak.
Már láttam 1-2 töréstesztet és igen meggyőző volt.
Meg az enyémen láttam a belső elnyelő zónákat, amikor szét volt szedve.
Aki még nem látott ilyet, anank elmondom, hogy az ajtókba például kar vastagságú merevítőket tettek..
A lökhárítókról, meg a tetőszerkezetről nem is beszélve!
Pitecus!
A tank mérete 80 liter.
(de van olyan is aminek 90 l-es!)
Országúton légkondi nélkül, kézi váltóval, és finom lábbal 7 alatt megoldható, de szerinetm ha van egy 130 Lóerő körüli géped, azzal néha keményítesz néha.
De 7.5 max.
(nekem ilyen a tapasztalatom, de ez vezetési stilustól is függ, meg attól, hogy ki fizeti az üzemanyagot.
Nekem régen felment városban 11-12-re is.
Most mindig kihozom 7 körül.
Persze most a tél meg a ködlámpa rontja az átlagot..
A súlyadót kilóra fizeted (kb 1500 kiló)
Biztosítás: ha 0-s vagy, akkor kb 6000 havonta, ha bonus 1,2 .. akkor ez az érték 5-10 .. %-al csökken!
Ha a motor és a turbó rendben van, akkro nagy kiadások csak akkor lesznek, ha valami nagy hibásodik meg: váltó, futómű, lengéscsillapítók, esetleg reped a bölcső..
Elég nehéz előrejelzést adni, mert ez mind már az adott autótól függ!
Geőcze Zoárd!
Igen elég reprezentativ még most is.
Az eleganciát 14 évesen is sugározza!
Ha az enyém szépen ki van tisztítva, és le is van mosva, azt hinnéd, hogy 4-5 éves a járgány.
A turbódiesellel igazad van.
De ha nem itthon, akkor az olaszoktól behozott autók amiket jobban megküldtek.
Egy turbófelújítás kb. 80-100 ezer pénz.
Míg maga a motor állapottól függően 250-350 ezer!
De utána érzed igazán a különbséget!
Ha hosszútávra szeretnéd az autót, akkor mindenképp előbb utóbb érdemes motort felújítani!
(kivétel néhány ritka példány.)
Én egyszer majdnem eladtam az autómat, mert kaphattam volna egy 3 évvel fiatalabbat, full extrás 760 GLE TD-t, úgy hogy az enyémre 200 ezret kellett volna ráfizetnem.
Egy öregúré volt, akinek 10 év alatt csak 85 ezret sikerült beletennie!
Minden hétvégén kivül-belül kitakarította, és végig garázsban állt!
A baj, az volt, hogy amig elmentem a foglalóért, addig valaki kp-ban kifizette az egészet és elvitte.
De ritka az ilyen megkímélt autó.
Mondjuk a németektól belgáktól behozottak jobb állapotúak, mint az olasz kollegáik.
700 ezerből, már viszonylag jó 760 TD-t lehet kapni, ha odafigyel az ember.(mondjuk évjáratra 83-87 közöttire számíts.)
Vagy ezért a pénzért jó 740-est is kaphatsz, vagy nem turbós 760-ast.
Vagy megteszed, hogy veszel egy olcsót, aminek rossz a motorja de a kasztnia rendben van.
És arra számítasz, hogy ráköltesz még a motorra és a fontosabbakra és akkor 750-800 ezerből van egy igen jó autód.
Viszont ha csak járkálásra kell, akkor vegyél olyat, aminek mostanság lett felújítva a motorja, de kivül még van mit rákölteni. (kisebb nagyobb horpadások, 1-2 helyen rozsda..) de legalább műszakilag megbizható autóban ülsz.
Szerintem érdemes csöndes szemlélődőként figyelgetni és ha jó vételt látsz, akkor le kell rá csapni.
Ha türelmes vagy, jó állapotút jó áron ki tudsz fogni.
(én pl: 4-5 hónapig keresgéltem, míg rátaláltam a Bálnámra.. Ha még vártam volna, talán lehetett volna jobb is, de már nem visszakozom..)
Lehet sot biztos ha Neked volt mind a ketto,en vagyok tevedesben.Azt is hallotam mar,hogy a merci eleinte mechanikus volt utanna ataltak az electromosre,dekesobb az egyik tipusnal vessza mentek a mechanikusra.Ezt egy szerelo mondta.Lehet ha igaz ezt csinaltak a Volvoek is.Az internetton is vagyok ott vagyok a vezeto. Eloszor az indexhez jottem csak elvesztettem a jelszavamat es utanna mentem a nettohoz,az viszont nem lett volna szep ha ketto kulon nevel szerepelek. Igy lettem itt FeriI(vezeto) ott meg vezeto!(Feri I).Szerintem aki kulfoldon el jobb mind a kettonel lenni mert a legtobb temahoz ami az otthoni dolgokkal kapcsolatos nam tudunk hozza szolni.Mar egyszer megkerdeztem az indexben,hogy miert veszekednek egymassal mikor szerintem ez a ketto a legjobb.Bocs! off! off! FeriI(vezeto) A vezeto=sofor
De ez igy nem stimmel mert mint irtam a másik öt évvel idősebb volt és elektromos volt! Az 80-as volt ez meg 85-s!
Off topic:
mi a neved végén a (vezető?)
Üdv Cyr
Nem azt. A 244-es oregebb egy kicsit es a karosszerian is vannak valtozasok,de foleg a motor kulonbozik.Mechanikus es electromos a befecskendeze. Kulonben ugyan az.FeriI!(vezeto)