Üdv mindenkinek!
Láttom nem hagytátok sülyedni a topicot...
Én a Zemplénben voltam, ontopic rész: Pálházi kisvasút kb. 5x oda-vissza, + fotózás, Sátoraljaújhelyen "mozdonytemető", főleg 013-as Nohab fotózás.
Akkor most olvasom miről volt szó itt az elmúlt hétben...
Köszi szépen!
Egy kérdésem is lenne; az M41,2121-es mozdony jó ideje Rákoson áll motorhiba miatt. Ha valaki meg tudná mondani, hogy pontosan mi a baja és hogy mi lesz a további sorsa, azt megköszönném. Az Északi VF tudtommal már nem tart Csörgőket, kiváncsi lennék, hogy ezt a mozdonyt hová állomásították át.
Werner!
Ahoy! Az óbudai vágányokat olyan 3-4 éve szedték fel, egy helyen, a Gázgyár oldalában a sorompó még ma is megvan.
Sajnos fotóval nem szolgálhatok. Pedig emlékszem arra az időkre, amikor még Dacia járt bennt a hajógyári szigeten. Hej, ha akkor fotóztam volna, most történelmi kép lehetne...
Ja, a Daciáról (M43-M47 sorozat) jut eszembe. Egyszer mentem Győrből Zircre vonattal. A szerelvény: egy Dacia, meg két Bhv kocsi. Pannonhalmánál azonban megadta magát a román csúcstechnika, lefeküdt a Dacia. Nosza, jött Győrből egy másik. Így már 2 Dacia, két kocsi ment tovább. Aztán Veszprémvarsánynál ismét halál. Ez a Dacia is elment lefeküdni. Nosza, jött Zircről egy. Így mire Zircre beértünk, már három mozdonyból és két kocsiból állt szerelvény, meg 2 órás késésből...
Több mozdony, mint kocsi! Ez már döfi!!!
Más.
Van egy zöld-sárgára festett V41-es a Sopron-GySEV pályaudvaron is. Most fűtőgép, a számára sajnos nem emlékszem.
Mivel a GySEV-nek sohasem volt ilyen mozdonya, szerintem elég idétlenül néz ki GySEV-es "ruhában".
Azt mondjatok meg, hogy mi a racio ezekben az atszamozasokban? Mi volt az oka annak, hogy pl. M40 004-bol 212 lett? A Szergejeknel meg tobb ilyenrol hallani.
"Kesselspeisewasser (gozfuteshez futoviz?)"
Igen, egészen pontosan kazántápvizet jelent.
A 800 kg/h teljesítmény tűnik valószínűnek kW helyett. Lehet, hogy kW-ban is ennyi, de akkor igan sz*r lehet a hatásfoka...
Elgondolkodtam, hogy mi lehet a különbség a B'B' és mondjuk a Bo'Bo'
elrendezés között és rájöttem; a vontatómotort tartalmazó forgóvázon van Bo'Bo', a vontatómotor nélkülin B'B'.
Például a Bobo villamos erőátvitelű (vontatómotor), így tengelyelrendezése Bo'Bo'. A Csörgő hidraulikus, nincs vontatómotor, a tengelyelrendezése ennek megfelelően B'B'. A villamosmozdonyoknak általában van külön vontatómotorjuk (Bo'Bo'- V46 ; Co'Co'-V63), kivétel a Szili, ez monomotoros hajtású, nincs vontatómotor, tengelyelrendezése B'B'.
Üdv mindenkinek!
A Bo'Co' tengelyelrendezésű mozdony nem más, mint a V55-ös. Ezek az öttengelyes gépek 1950 és '56 között készültek (12db). Mivel nem váltak be hamar leselejtezték őket, ma már csak a V55,006 van meg az Északi Járműjavító területén. Ez egyébként eredetileg V55,004 volt.
Érdekeség, hogy a Budapesat-Gödöllői villamos HÉV is használt olyan villanymozdonyokat, melyeknek sorozatszámuk alapján öttengelyesnek kellett volna lenniük (V51), ezek azonban négytengelyesek voltak.
A tengelyelrendezés első betűje a forgóvázankénti tengelyek számát jelzi, a többi utal a tulajdonképpeni elrendezésre. Egyszerű fejemmel eddig jutottam. (B-két tengely/fváz, C-három tengely/fváz...)
Az 1963-tol gyartott 118.0, 118.1 es 118.5 sorozat B'B' tengelyelrendezesu. Ezeket hivtak V180 0 es V180 1-nek is. Legalabb 3 fele kasznival (orrkikepzes) keszult. A 118.5-osoket a 118.0-kbol epitettek at.
A 118.2-tol (V180 2-3) 118.4-ig (V 240 001) es 118.6-tol 118.8-ig (118.2-bol es 118.4-bol atepitett) terjedo sorozatokat (1966-tol) C'C' tengelyelrendezessel gyartottak. Ezeket hivtak osszefoglaloan V180 2-nek.
A 4-tengeleyesek 78, a 6-tengeleyesek 90 tonnat nyomnak.
V180 0: 211, V180 1: 255, V180 2: 235 kN indito vonoero
Ugyanebben a sorrendben: 122/160/152 kN tartos vonoero
Mind 120 km/h max. seb., 12 hengeres motor.
V180 0: 662, V180 1-2: 736, V 180 2 (118.6-tol 118.8-ig): 883 kW/h
Mind 1500 ford/min es hidrodinamikus meghajtasu;
Mind 800 kW (vagy kg goz) / ora vonatfutesu; 3700 l-es tankjuk van es 3000 liter Kesselspeisewasser (gozfuteshez futoviz?)
Tovabbi ajanlott irodalom: W. Gatte:Diesellok-Archiv (transpress, 1988 Berlin), ISBN 3-344-00214-7 (196 oldal, 86 kep)
Teljesen konfúz lettem! :-(
Én úgy emlékszem, hogy egyenesen mentünk. Amikor másodszor rábukkantam a veszprémi állomásra, egyből az ugrott be, hogy "innen indultunk, de hová lettek a vágányok?". Valamelyik előző életemre emlékszem? Hol lehetne utánanézni?
Ha abban a menetrendben nem szerepelt, akkor Hajmáskér-Csajág felé sem szerepelt...
OK, de a PIKO-nál erre az alvázra csak ez a modell készült (igaz, két féle szěnben/vezérálással) - ezért nem értem a dolgot. Ha a 130-at, 120-at és a Nohab-ot meg tudták 6 tengellyel épěteni, ezt vajon miért nem? Egyébként szerintem a 120 és a 130 a két legszebben kidolgozott PIKO modell.
A TT-rôl hallottam, szerintem a méret és az ár miatt készülhetett ěgy, egyszerüsětve.
IMHO egyszerűsítettek, volt egy sablon alvázuk és arra tettek klf. "kasznikat". A TT-nél annakidején bevallottan ezt csinálták, ennek a mozdonynak a "kasznijátt" ki lehetett cserélni egy DB mozdonyéra.
Most egy kicsit off leszek talán:
Gondolom, a PIKO gyár egykori BR118-as modelljét ismeri (majdnem) mindenki. Ennek keresném az eredetijét, de itt kezdôdik a gond:
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/de/diesel/228/pix.html
Ezen a cěmen találtam hasonló mozdonyt, de itt C`C` tengelyelrendezésrôl ěrnak, ami 3 tengelyt jelent forgóvázanként. A modell meg össz-vissz 4 tengelyes. Valyon a PIKOsok egyszerüsětettek, vagy amit én keresek az egy másik sorozat? (A németeknél mindent átszámoztak, az egykor BR110-est is más számon találtam meg.) Néhány müszaki adat is érdekelne.
Köszi!
1999.08.27 - Új Dunántúli Napló
Még nem szedik fel a síneket
A felröppent hírekkel ellentétben szó sincs a Mohács-Villány vasútvonal megszüntetéséről - cáfolta egy minap megjelent sajtóinformáció állítását a MÁV Rt. Pécsi Igazgatóságának kommunikációs vezetője. Villány és Barcs között azonban minél hamarabb kezdeni kell valamit. A vasúti pályaszakasz mentén elhelyezkedő települések polgármesterei és az illetékes vasúti vezetők tegnap vonalbejárást tartottak a Villány-Barcs vasúti pályán. A szemlére a vasutas szakemberek kezdeményezésére került sor, akik az érintett polgármesterek közreműködésével kívánják rendezni a szinte használhatatlanná vált vonal jövőjét. - A hírekkel ellentétben nem szűnik meg a vasúti közlekedés Villány és Barcs között, de azon el kell gondolkodnunk, hogy mi legyen a szakasz sorsa - mondta Imre Lászlóné, a MÁV Rt. Pécsi Igazgatóságának kommunikációs vezetője. - A Harkány és Vajszló közötti szakaszon már csak húsz kilométerrel haladnak a szerelvények, ezért meggondolandó a vonatpótló autóbuszok beállítása is - természetesén vasúti tarifával -, de a vasútreform még nem került a kormány elé, vagyis még semmi sem dőlt el - tájékoztatta a Dunántúli Naplót a sajtóreferens. Baranya megyében jelenleg Pécsvárad és Palotabozsok között szállítják autóbuszok az utasokat a rossz vasúti pálya miatt, másutt jobb-rosszabb feltételekkel, de járnak a vonatok. Egy tegnapi hír szerint a MÁV a Mohács-Villány vasútvonal felszámolását tervezi. - Valószínűleg félreértésről van szó, mert ezen a vonalon nem várható változás - mondta Imre Lászlóné.
Erre látod nem emlékszem. A 1981 az tuti, a Veszprém-Almádi útvonal tuti. Osztálykirándultunk, nekem csak a "joyride" :-)) emléke maradt meg, azzal nem foglalkoztam, hogy milyen jegyeket vettünk.
Marmint az alsoorsi vonalon? Nekem van otthon
1981/82-es menetrendem, sot meg korabbi is, de egyikben sem szerepel, mar az 1974-75-osben
sem! Menetrendszerinti vonat volt?
ugyan nem vagyok "vasútmániás", de végigolvastam. végre egy kedves topik. gratula. Kb. 5-10 évvel ezelőtt, a Reitterrel párhuzamos egyik utca végén, valahol a Chinoin és a MÁV Sc telep környékén kerékpározva láttunk elhagyatottan néhány gőzöst. Szabadon fel lehetett rá mászkálni. Ez az a hely, amiről szó volt a topikban? Autómániásként én amolyan "bontónak" néztem :-(
z.
Elhagyott vágányok:
Óbudán is volt egy, a gázgyárnál. Azt már ha jól tudom felszedték. Fotózott ott valaha valaki? Én egyszer jártam arra de akkor nem volt nálam gép...
514: Szombathelyen
Hogy kerult villanygep Szhelyre? Es hogy tud egy mozdony csak ugy elveszni? Vagy csak Ti nem tudtok rola?
A szegedi allomason is van egy futogepnek atalakitva, de nem tudom, mi volt eredetileg.
Leó: Megvan belőle V42,527 állítólag működőképesen. AŐ volt Angyalföldön is 1993-ben, de 3 évvel később már nem. Az utolsók 1994-ben még jártak. V41,523 is megvan, de hogy berúgható-e, azt nem tudom, amikor láttuk és fényképeztük, akkor úgy látszott megvan benne minden. Mindketten Miskolcon vannak. A V42,512 is működőképes állítólag, ez van az északiban. A V42,001-et 1996-ban még a Keleti mozdonyszín mellett fotóztuk, aztán elvitték Győrbe, kopaszították és nem tudom hová lett. Az utolsónak kivont gépek közül az 542-es Kanizsán van, az 534-es Dombóváron, az 514-es Szombathelyen volt de elveszett, a többiről ld. fent. Az 540-essel nem tudom mi lett.
Persze, hogy nem mondtam, mert nem vagyok az! :-) Az ellenkezőjét viszont többször hangoztattam. :-))
A képek a Duna Plaza mögötti iparvágányon illetve Pestszentimrén egy elhagyott vonalon készültek.