Keresés

Részletes keresés

division by zero Creative Commons License 1999.09.20 0 0 964
Lehet, hogy tovább belezik a 1168-at, és addig helyetesít?
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.20 0 0 963
Talán a belsejével van a gond. Bár lehet, hogy csak helyettesíti a 1168-ast. Ki tudja?
division by zero Creative Commons License 1999.09.20 0 0 962
Ránézésre kifejezetten jónak mondható...
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.20 0 0 961
Teljesen igazad van. Milyen állapotban van az a Szili?
division by zero Creative Commons License 1999.09.20 0 0 960
Ha jól rémlik, van ott a túloldalon Leó is, talán az táplálja a dobozokat.
Akkor is 1 vágánynak 1 Szili kicsit durva...
1378 mint "leselejtezett villamosmozdony", az meg még durvább...
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.20 0 0 959
Az 1994-es MÁV Almanach szerint ott az egész előfűtést "leselejtezett villamosmozdonyok felhasználásával" oldják meg.
division by zero Creative Commons License 1999.09.20 0 0 958
nem hinném, legalábbis nem ez a bizonyos "0. vágányon" álló Szili esetében, mivel az _csak_ a mögé tolt kocsikkal van összekötve.
De azt hiszem pl a Délinél álló Leókból megy ki mindenféle vezeték...
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.20 0 0 957
Ebben a témában nem igazán vagyok jártas, de szerintem a mozdony termeli az áramot (nem termeli, átalakítja) a dobozok számára.
division by zero Creative Commons License 1999.09.20 0 0 956
én is azt hittem, hogy nem lesz már képem a "szürke vonatról", amikor járt, akkor mindig vagy a kocsik vagy a vezérlőkocsik nem stimmelt...

A fűtőgép cserét én se értem, most mi lesz a 1168-al? Csak nem megint járni fog??? (De szép is lenne...)
És a 1378? Mi baja? vagy csak kellett oda egy gép?
Egyáltalán minek oda fűtőgép? Ha jól nézem minden ütközőbaknál van egy csinos kis doboz, csatlakozóval, "vigyázz nagyfeszültség" matricával, meg szép narancssárga lámpával, Ez nem fűtési csatlakozó? Mért nincs a "0. vágányon" is? pontosabban egy régebbi van is...

Törölt nick Creative Commons License 1999.09.20 0 0 955
Az egyke Szurke szilit mar nagyon reg nem lattam. Azt hallottam rola (irtak a listan) hogy szetkaptak -ebbol arra kovetkeztettem mar nem is latom tobbet...kar lett volna erte, igy legalabb egy szerelveny teljes a szurke kocsikbol. A keletiben a futogepet tenyleg lecsereltek, 1378-ra, miert pont egy ilyen "fiatal" szilit tettek oda, nem ertem.
division by zero Creative Commons License 1999.09.20 0 0 954
Ha jól tudom, akkor az új Bhv-kben fityegő kábel az új vezérlő kábel a 2xxx Szili+4xx vezérlőkocsihoz?
Azt hallottam, hogy nem ér el a kábel a mozdonyig :)))
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.20 0 0 953
Hali!

A szemelykocsis listat en is szeretnem, elore is koszi. A legegyszerubb az xls, rtf formatum, amelyik Neked jobb.

OFF: nalunk jar olyan csuklos ikarus, amit nemetektol hoztak vissza, feher a belseje (csak korbefestettek) 4 harmonika-ajtaja van es a belseje is eleg egyedi, pont mint az egyben kaphato ikarus modelleke. Ranezesre lehet vagy 100 eves :-) a hangja is ennek megfelelo :-) a fustjerol nem is beszelek...egy "jobb" szergejt megkozelit :-)

division by zero Creative Commons License 1999.09.20 0 0 952
még mindig off..
Szerintem nem olyan bonyolult a "régiből" "újat" csinálni, ami "friss" buszt láttam azon elég rendesen ki volt cserélve minden, tehát lehet, hogy már eddig is csináltak "régiből" "újat", a rendszámokat kéne majd figyelni...
division by zero Creative Commons License 1999.09.20 0 0 951
Scsabi! Még mindig telhetetlenkedem...
A számokról is tudsz valamit?
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.20 0 0 950
A 24-22-es Bz kéttengelyes, zártperonos kocsikról tud valaki valamit?
division by zero Creative Commons License 1999.09.20 0 0 949
félreértés elkerülése érdekében: csak a ránc (harmonika) ajtósakról van szó, a többi még jó sokáig marad...
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.20 0 0 948
Én a Dél-Pesti Autóbuszgarázs buszait ismerem, de ott nem nagyon szoktak átalakítások lenni. Talán annyi, hogy kicserélik az űléseket, lemossák a belső burkolatot, és újjáfestik a karosszériát.
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.20 0 0 947
SCsabi!
Megjött a táblázat, de van egy kis probléma. A részleteket elküldtem Email-ben.
division by zero Creative Commons License 1999.09.20 0 0 946
280-ast én is úgy tudom, hogy még egy darabig lesz...
260-as: Itt a (Belváros autóbusz üzemegység, ha jól tudom) olyanokat mutattak aminek még 2 hónap van hátra...

És amiket megtartanak, azokat valami felújítás során nem fogják átalakítani?

gyurmosz Creative Commons License 1999.09.20 0 0 945
Szintén OFF!
Bár nem vagyok buszmániás, mégiscsak közlekedési eszközök, ráadásul nap mint nap utazok rajtuk, szóval megfigyelgetem őket. Nem beszélve arról, hogy szereztem kettőt a terepasztalra, és az élethű modellezést kedvelem :-) Harmonikaajtós 280-as szerintem még sokáig lesz, Csepelen tömegesen vannak felújítva is. 260-as pedig rendszeresen jár az 59-esen és a 79-esen. Láttam már új rendszámút is, tehát elvileg 2000. dec. 31. után is meg akarják tartani.
division by zero Creative Commons License 1999.09.20 0 0 944
kicsit off topic, de az általában a tömegközlekedési eszközök iránt érdeklődök számára fontos lehet:
aki ráncajtós IK260-as BKV buszt akar fényképezni, az siessen, mert hamarosan ki lesznek vonva a forgalomból, jelenleg még pl. a 30-as vonalán lehet találkozni ilyenekkel, ráncajtós IK280 se sokáig lesz, az pl a 20-as gyors vonalán látható még..
division by zero Creative Commons License 1999.09.20 0 0 943
egy 10 nappal ezelötti témához:
"Az általad kérdezett kocsitipus a csodálatos "Cak" kocsi (szerintem a MÁV legjobban sikerült távolsági személykocsija). Az elsőket Cak sorozatjellel a Ganz kezdte gyártani 1942-ben Ganz-Rónai forgóvázzal. Akkoriban Európa legkorszerűbb távolsági személykocsija volt a III. oszt-ban. Ez lett később a Bk 21-26. Felismerhető a belső szekunderrugózású forgóvázról és az ablaksor alatt végigfutó domború merevítésről. "

Ehhez egy idézet az elöbb említett könyvből:

"...a könnyűszerkezetes kocsik engedélyezett legnagyobb sebessége 120 km/h volt. A MÁV szakemberei próbafutásokkal akarták megállapítani a biztonsággal elérhető legnagyobb sebességet. A próba céljának a Budapest-Érsekújvár fővonal Párkánynána és Érsekúlyvár közötti szakasza látszott a leginkább alkalmasnak. Az 1942 noveber elején megtartott kísérlet során egy 242-sorozatú, áramvonalas burkolattal ellátott MÁVAG-gőzmozdony vontatta 2 db új kocsiból álló, a résztvevőkkel együtt kb. 65 t tömegű szerelvényt. A szakemberek megállapították, hogy a Cak 5301 és a Bak 3201 még 143-145 km/h sebességnél is kifogástalanil futottak."

division by zero Creative Commons License 1999.09.20 0 0 942
teherkocsikért előre is kösz!

"csak nagyteljesítményű légkondival. "
szóval akkor ez nem olyan vacak mint a Bp?

division by zero Creative Commons License 1999.09.20 0 0 941
Scsabi van is egy kérdésem:
Augusztus 11-én fotóztam egy kéttengelyes személykocsit Kecskemét alsón: Zlz, 60 55 00-29 951-2 (MH tulajdona), ez mi is? Z=különcélú személykocsi, z=kéttengelyes, l=???
Arra is kiváncsi lennék, hogy eredetileg mi lehetett ez, a "Vasúthistória évkönyv 1994"-ben "A MÁV 1936-1944 közötti normálnyomtávolságú vontatt jármű... ...beszerzései..." cimű részben nézegettem a képeket, leginkább a a Dh kalauzkocsi "testvérének" tünik, talán az ott látható Cz kocsi késöbb átalakított formában? Ha kell küdhetek képet is...
scsabi Creative Commons License 1999.09.20 0 0 940
Teherkocsi sorozatjelek:
OK, csak egy kis türelmet kérek, uis az egy hosszabb lélegzetű munka, mert a teherkocsi melléksorozatoknak fősorozatonként más-más jelentése van/lehet.
Bpm/Bpmz kocsik
Ezeket a kocsikat a DWA (Deutsche Waggonbau) bautzeni és ammendorfi gyára készítette 1994-1995-ben a MÁV részére. Mindegyik kocsi nemzetközi forgalomra készült ee, csak a 20-70-eseket igazán már nem lehet eladni nemzetközi forgalomba, így IC pótlás lett belőlük.
Bpm 20-70 050÷076
Z építési módú 160 km/h eng. seb. kocsi, négyfesz. energiaellátóval, egycsatornás légfűtéssel (és lehúzható ablakokkal).
Bpmz 20-71 000÷022
l.m.f. csak nagyteljesítményű légkondival.
Apmz 10-71 000÷009
l. 20-71, csak első osztályú
WRbumz 88-71 000÷009
Étkező-bisztrókocsi. (fele étkező, fele bisztró/bár) Szerkezetileg azonos a többi DWA-val csak van egy többlet segéd-energiaellátója a konyha számára.
Üdv:
Csabi
division by zero Creative Commons License 1999.09.20 0 0 939
Amúgy utaztam IP-n, azzal egészen megvagyok elégedve: a Bzmot ablakain a befalazás úgy se tudott sokat rontani, viszont a légkondi egész jól müködött benne.
Láttam a Keletiben van "normális" IC kocsija is MÁV-nak: Bpm, lehúzható ablakokkal. Ennek is van "korcs" testvére: Bpmz.
Ezek nekem nem átalakított kocsiknak tünnek, hanem új beszerzésnek, honnan vannak?
division by zero Creative Commons License 1999.09.20 0 0 938
Scsabi!
Én telhetetlen vagyok...
A teherkocsikról nem tudsz ilyesmit csinálni?
division by zero Creative Commons License 1999.09.20 0 0 937
Köszi! megjött!
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.20 0 0 936
Nekem is jöhet, .doc vagy .xls! Köszi!
division by zero Creative Commons License 1999.09.20 0 0 935
Reggel ritka vonatot fogtam ki a hatvani személyen: a kocsik, a vezérlőkocsi is szürke, és_még_a_mozdony_ is_ a "hatvani ezüstmetál" V43 1299 volt...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!