Saab 95 2.0t BioPower 2007 autóm falja az olajat, kb 1 liter ezer kilóméteren.
Jól ismerem a kocsit, ez a hatodik, de már nem tudom mit kezdjek vele.
Kapott teljesen új és eredeti turbót, PCV system hibátlan, zaj és füst nincs, menetteljesítménye rendben és összesen 85 ezer kilómétert futott. Mindezek ellenére eltűnik az olaj az autóból.
DI panel és gyertyák szintén újak, bár ennek sok köze nincs a dologhoz...
Valaki járt már az én cipőmben, esetleg ötlet valakitől?
Amit írsz, plusz nagyon fontos az olajcsere. Nekem pl az OFF diesel kocsiban ilyen rugalmas intervallum van extraként, ami akár 30 ezret is enged egy olajjal. Szerencsére az előző tulajok - nagyon helyesen - ezt felülbírálták, s 15 ezrenként cserélték, ahogy én is. A Saabnál már nem emlékszem az intervallumra (nekem 9-3 volt B204E-vel), de olyan 10-15E lehet.
Évjáratot nem látok, de ha ilyet szeretnél, akár jó is lehet. Azzal kezdeném, h átvizsgáltatnám vmely jó nevű Saab szervizben (s nem ott, ahová hordták, Pesten pl 3 is van). A turbo, ha ügyelnek rá, kiszolgálhat egy motort, a DI panel meg emlékeim szerint 80-100 ezres tétel, vagyis nem akkora ügy, kicserélni meg házilag lehet, szervizktsg nélkül.
Nem is rossz. Ki kell nézni egy hasonló, jól fogyó alkatrészt vmely veteránkorú kocsihoz, s ráállni a felújítására.. Monnyuk K-Jetronicot már ti se vállaltok..
Nem pedig külföldi árakon kínált, de magyar buhera mesterek által tákolt aknamezőre kellene lépni.
"......you get, what you pay for"
1. A nyugati autós munkadíjak többszöröse a hazainak. Majd nézz utána.
2. Itthon is találsz kiemelkedő minőséget nyújtó, oldtimer vállalkozásokat. Nem olcsók, sőt, jóval drágábbak, mint a hazai átlag, de minőséget kínálnak. És mélyen a nyugati árak alatt. Gyakran a megbízásaik java része nyugatról jön. Majd nézz utána.
3. Ha ócsón akarsz kiemelkedő minőséget, akkor el vagy tévedve. "A jó az drága"
4. Egy példa. Nem tudok róla, hogy pl. Európában rajtunk kívül bárki is vállalná egy adott oldtimer motoralkatrész szakszerű felújítását. (WLR, Warmlaufregler, Warm-up regulator, felmelegedés szabályzó) Nem tudtunk betörni az ebay piacra vele, mert az átlag nyugat-európai fazon -ebben az értelemben- csőlátó, hasonlóan gondolkozik, mint te.
Egy német cég keresett meg próbajavításként, kevés bizalommal bennünket, azóta többszáz darabot leszállítottunk nekik, megelégedésükre. A neten felújított ilyen alkatrészt már gyakorlatilag nem találni, viszik, mert egy német cég kínálja (persze, jókora haszonnal). Ma már számos egyéni megrendelőnk is van nyugatról, mert rátaláltak a forrásra.
Nem politizálni akarok (tényleg), de ha Mo-on lenne széles polgárosodott réteg (mondjuk 6-7 millió ember), amelyik nem játékpénzt keres, ennek a youngtimer-oldtimer színtérnek is kialakult volna a kultúrája. Nem pedig külföldi árakon kínált, de magyar buhera mesterek által tákolt aknamezőre kellene lépni.
Esetemben az a baj ezzel, hogy az úr X összegért (kb. az autópályán megengedett sebesség szorozva ezerrel) vette az autót valakiktől, akiknek az örökségből a garázs érdekesebb volt, mint a gép. Aztán - saját bevallása szerint - költött rá 400 ezret.
Ehhez képest volt kicsit meredek az eladási ár. :) Meg ahhoz képest, hogy a lakatos munkát vmi mekkmester nyomta. :)
Én mindig fix árat írok, utálom a pofátlan bepróbálkozásokat. S még így is jönnek, pedig 3 felkiáltó jelet szoktam írni a nagybetűvel szedett "fix ár" mögé, s azt is oda vésem, h csak akkor keressenek, ha ez megfelel. Egyszer azt is beírtam a hirdetésbe, h kidobom az udvarról, aki pofátlankodik.. :-)