Keresés

Részletes keresés

NZA Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1072
Pongrac telepen, a troligarazsban.
Előzmény: division by zero (1071)
division by zero Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1071
és ho lvannak félrerakva?
Előzmény: NZA (1069)
NZA Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1070
Csak aprosag: az IK435T (csak a troli) nem tolocsuklos, a kozepso tengely van hajtva. A hatso tengely ezzel egyutt nem kormanyzodik.
Előzmény: Bölény (1068)
NZA Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1069
SzigDan mellett hadd beszeljek bele en is.
Az IK260Tn hasonloan a regi rancajtos IK280T-re (a 100-as palyaszamuak) a rei ZIU 5-os motorikus berendezese szolgalta ki a _masodik_ kasztnit. A ZIU 5-os vezetoallasa olyan volt mint a ma kozlekedo ZIU 9-ese, ezert nem lehetett konnyebb vezetni et a trolit sem.
A 600-as troli a 100-as es a 156-os meg megvan, mindegyiket megorzesre raktak felre, de manapsag inkabb alkatreszbanyanak hasznaljak. Arrol semmit sem lehet tudni, hogy tenylegesen fel is lesznek ujitva, es "nosztalgia" vagy kiallitasi -troli lesz-e belole.
Előzmény: Törölt nick (1066)
Bölény Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1068
Volt kb. egy eve a Nepszab Budapest mellekleteben egy egesz oldal a trolikrol, asszem Lehuzott muszak volt a cime, es a kepen egy troliszerelot mutattak, amint eppen lehuz egy aramszedot. Na nem is ez az erdekes, hanem ebben nyilatkozta egy trolivezeto, hogy amikor a Kalman Imre utcaban ledolt egy haz, es a trolik helyett buszok jartak, a buszvezetok gratulaltak a trolivezetoknek, mert azok 10 centivel szelesebb ZIU-kal (+madzag!) sokkal ugyesebben manovereztek, mint ok az Ikarusokkal. Szoval nem biztos, hogy kevesbe mozgekony, csak gyakorlat kerdese az egesz... :-)))

Az azert erdekelne, hogy miert dragabb a troli a villamosnal, hiszen ott meg a palyafenntartas is benne van.

Az meg plane jo trefa, hogy a ZIU rosszabbul kanyarodik, mint a 280-as csuklos, bar ezt a Drava utcanal (76, 79 vegallomas) nemigen tapasztaltam. Ott inkabb a csuklos szokott beragadni. Asszem egyszer kiprobaltak ott a 400-as tolocsuklost is, es az ugy beragadt, mint legy a mezbe. Nem t'om, hogy csinaltak, de azt hiszem, vegul ugy kellett kicibalni onnan. Tenyleg, bagojj, azt meg tudnad mondani nekem, hogy miert jobb a tolocsuklos (ha jobb egyaltalan)?

Előzmény: Törölt nick (1066)
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1067
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1066
Egy másodállásban trolit vezető tankörtársam mondta, hogy minden máshol volt azon az IK260T-n, mint a többin (a csuklósokon), nem volt egy leányálom azt vezetni. Persze, ez nem egyértelmű, mármint hogy ezt így kell legyártani.
A troli kapacitása a buszhoz képest valamivel kisebb, mert kevésbé mozgékony, illetve manőverezőképes. Fajlagosan drágább a villamosnál is (tehát egy férőhelykm-re jutó költség).
A ZIU-k mennek, járnak. Érdekes, hogy a 280T élesebb kanyarokat tud bevenni, mint a ZIU, ennek geometriai okai vannak.
Ja, Athénban csak ZIU trolik vannak, iszony ocsmányul néznek ki, teljesen mustárszínű a kasznijuk.
Előzmény: Bölény (1064)
division by zero Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1065
off
voltak IK280 szerü ráncajtós trolik is, azokkal mi lett?
Előzmény: Bölény (1064)
Bölény Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1064
Bocs, hogy offtopikolok itt a trolikkal.

SzigDani! Telleg 600-as volt a szolo Ikarus, most mar beugrott. Azt nem tudod, mi lett vele? A jo magyar hagyomany szerint szetvagtak, vagy van meg esely, hogy megtalalja a Szentendrere vezeto utat? (Azt sejtem, hogy miert nem keszult belole tobb, nyilvan azert nem, amiert Nohabok helyett Szergejek lettek veve.)

Rosszul emlexem, hogy egy idoben jartak olyan Ziuk, amiken volt aramfejleszto? Ha igen, ezekbol maradt fenn peldany?

Es miert draga a trolibusz? A kaszni nagyjabol ua., a villamos berendezes viszont olcsobb kene, hogy legyen. OK, a halozat fenntartasa nyilvan nem kis penz, de azokra az utvonalakra, ahol Pesten troli jar, emberisegellenes bun volna buszt tenni. Euro-2 ide vagy oda, a 100 km-enkent elfustolt 40-50 liter olaj azert nem tunik el nyomtalanul..

Előzmény: SzigDani (1045)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1063
Nem Keleti, Nyugati!!!
Előzmény: Arthur Dent (1062)
Arthur Dent Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1062
Hi,
ha a Magasságos is úgy akarja, akkor hétfőn a Keletiben ott leszek!

MÁS.
Valahol lentebb (lusta vagyok visszamenni) olvastam a személykocsit sorozatainak listájáról. Az bizony érdekelné szerény személyemet is, ha lehet belőle kapni egyet, az remek lenne. Thanks!

Előzmény: Lehoczki Gabor (1059)
szobatudos Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1061
Sziasztok!

Oh, gyermekkorom, Oh, M61-gyel a Balatonra, aranylo buzamezok!!!

Dalia!

Volt szerencsem a minap 28 orat vonatozni Toulonbol haza.Kiraly volt, csak faraszto.
Amikor kier a vonat a tengerpartra, oh!!!
2-300 km a beach-en, egesz Genova-ig!!!
Irigyeltem is a nepeket rendesen, nekik meg tartott a nyar, nekem mar jonnom kellett haza...

werner Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1060






Képek a 20-as vonal bakonyi szakaszáról itt.

Előzmény: Lehoczki Gabor (1058)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1059
Természetesen mindenkit várunk! Relikviákat fotókat elő! (Én is kötök egy csomót a gatyámra, nehogy véletlenül épp én hagyjam otthon a képeket...)
Előzmény: ZöPö (1057)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1058
Jómagam biztosan, és remélem Káli Laci (Miko) is.
Előzmény: division by zero (1055)
ZöPö Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1057
Ha el nem zavartok, én is.
Előzmény: division by zero (1055)
ZöPö Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1056
Pedig éppen jelentkezni akartam... :-((

Tudom, Garzó Pista későn futott...

Előzmény: division by zero (1053)
division by zero Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1055
Akkor a találkozó: 1999. szeptember 27-én 19:00-kor lesz,
Bp. Nyugati 12. vg. bak?
Ki lesz még ott?
werner Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1054
"Werner vannak képeid az esetről? "

Csak annyi van, hogy áll a NOHAB mellett a fűtőházban, de nem hiszem hogy látszani fog az égés helye. Mire találkozunk kiderül. Abban viszont biztos vagyok, hogy utolsó képem arról a gépről.

"Miért szokott a Púpos vezérállás kigyuladni?"

Csak sejtem, hogy elektromos oka van. Valami szikra lehet, amitől vagy leég az el. szekrény vagy talál egy kis olajat is...(?)

Előzmény: division by zero (1048)
division by zero Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1053
Biztos, hogy nem lesz 2-án különvonat, kaptam pár napja egy emailt tőle...
Azt írja csak 12-en vagyunk, úgy hogy visszamondta a dolgot (most még költség nélkül lehetett visszamondani), de egy későbbi időpontban újra megpróbálja megszervezni...

De azt hallottam, hogy mégse szedik fel a síneket a hídról, mivel stratégiai fontosságú. (gyakorlatilag az a kevés vasútihíd ami van a Dunán az mind az...)

Előzmény: Lehoczki Gabor (1051)
werner Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1052
"Ikarus sinautobusz... Csak azt nem ertem, hogy miert dizel-hidraulikus? Az eredeti hajtas miert nem volt jo?"

Nem hidraulikus, hanem hidromechanikus. Az indító fokozat egykörös hidraulikus, de ezután feltöltött hidraulika kör közvetítésével tisztán mechanikus erőátvitel van, több fokozatban. A fokozatok közötti kapcsolást a hidraulikus kör töltő-ürítő üzemével végzik, vagyis ez egy szimpla automata sebváltó a magasabb sebességeknél.

A dolog előnyei: fokozatmentes indítás van, amit a hidraulikaolaj nyomásváltozásával érnek el. Nehezebben melegszik és sokkal finomabb mint egy sima kuplung és a dízelmotor is egyeneltesebben terhelt, a kedvező hattásfokú és teljesítményű fordulatszám-sávban dolgozik. Magasabb sebességnél max 500 kW teljesítményig a szimpla mechanikusnak nincs párja, a hidrodinamikus viszont már gazdaságtalanul üzemel. Ezért kombinálták össze a kettőt anno.

Előzmény: Bölény (1027)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1051
Tudtok valami biztosat az október 2-i dunaföldvári különvonatról? Írtam a szervezőnek egy mailt vagy két napja, de nem kaptam választ.
sasd Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1050
A somogy intrecity a keletibe megy most a déli helyett?
division by zero Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1049
A vinyómra, hogyha megint ügyeskednek a fiúk az Indexnél, el lehessen küldeni nekik...
Biztos ami biztos, azért más is lementhetné időnként...
Előzmény: werner (1047)
division by zero Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1048
Én is a 212-re emlékszem láttam egy pillanatra Rákoson a vonatból, de mire délután visszamentem már nem volt ott...

Werner vannak képeid az esetről?

Miért szokott a Púpos vezérállás kigyuladni?

Előzmény: werner (1046)
werner Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1047
"Topic (most már egy darabban) saved..."

Where?

Előzmény: division by zero (1040)
werner Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1046
"Tipp: Szerintem a 212 volt"

Igen, sajnos a 212 volt, vagyis a 004-es, a kedvenc Puposom. Mint oly sok többinek (pl. 205, 217) , a vezérállása égett le, gondolom az elektromos szekrényből csaphatott ki a tűz. Láttam, elég randa volt a látvány. A főgépcsoport viszont rendben volt.
Állítólag már el is vitték Szolnok felé, ez lehet Szolnok de lehet Záhony is. Mindkét helyen valszeg alkatrészt szednek ki belőle, a motor viszonylag új. De a kasznit sajnos nem lehet megmenteni, pedig attól volt 0-ás szegénykém. Ezért is gyanítom, hogy Záhonyba is vihették mert ott ilyeneket hogy kasznidarabok, TCk stb. fel tudnak használni a 0-ás Púposokhoz.
Egyszóval GYÁSZ!

Előzmény: gyurmosz (1035)
SzigDani Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1045
Troli ugyben a kovetkezo a forgalmi heyzet: Az IK260T palyaszama 600 volt (a tapfesz is:))))) , selejteztek, mert nem keszult tobb. Az IK411T nem a BKV tulajdona, futott egy ideig Romaniaban is, de nekik sem kellett. Asszem most Szegeden van, de meg utana fogok erdeklodni.
A BKV aszondja, hogy a troli draga, ezert nem vesz. Bosze Sandor szerint kornyezetvedelmi okokra nem erdemes hivatkozni, mert a mai motorok mar Euro 2-esek. Erre csak azt tudom mondani, hogy minel kisebb egy koromszemcse, annal melyebbre jut a tudoben, annal nagyob a felulete, igy annal karosabb... A troli pedig tovabb el, mint a busz, legalabbis a villanyberendezese 2 karosszeriat is ki tud szolgalni egymas utan.
Előzmény: Bölény (1027)
werner Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1044
Ákos:
"ha csak kötekedni akarsz, akkor rajta :-)"

Akar a fene...nem vagyok olyan típus.

"ne adj a számba olyanokat, amiket nem mondtam és vállald azokat, amiket Te mondtál."

Itt konkrétan mire célzol?

Werner

Előzmény: nohab (1036)
SzigDani Creative Commons License 1999.09.23 0 0 1043
A rancajtos IK2x0 kozul azok maradnak meg 2000 utan, amelyeknek van uj rendszama. Azt voszont erdemes fotozni, ahogy rosszul fetettek fel az uj rendszamokat. (Pl. BU8933->BPI-654) Ezen kivul van a BU0671, amelynek meg kemenyes kipufogoja is megvan, bar mar az oldalara is kapott egyet. Vannak kepeim, majd felrakom a halora.
A 280-asok fiatalabbak, igy ayokat nem fogjak selejtezni (meg nincs is mivel potolni...)
Előzmény: werner (1013)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!