Keresés

Részletes keresés

Arthur Dent Creative Commons License 1999.08.25 0 0 216
További infók a megmentésre váró NOHABRÓL!!!

M61,013-at 1999. február 10-én leselejtezték, elvitték Sátoraljaújhelyre.
Idézet a Horváth Ákos-féle NOHAB oldalakról:
"Szeretnénk megmenteni kiállítás céljából. Ehhez egy helyre van szükségünk, ahol kiállíthatjuk, ill. pénzre, hogy megvehessük. Az ideiglenes tárolást a jelenlegi állás szerint meg tudnánk oldani, a megvásárlásnak az elozetes tájékoztatásokkal ellentétben nincs semmilyen jogi akadálya. Végleges ár a héten várható. A NoHAB-ok helyzetének javítását célzó alapítványunk megalapítása végre reális közelségbe került, ezzel kapcsolatos hírek augusztus második felében várhatóak."

Ennyi...

vince Creative Commons License 1999.08.25 0 0 215
Már csak 4 van? A Francba, pedig azt hittem még meg tudom mutatni a gyerekemnek, aki még meg sem született. Én a Déliben láttam sokszor. Hát igazán nagy kár értük, mert ipartörténelmet is írtak, nem csak vasútit.
Arthur Dent Creative Commons License 1999.08.25 0 0 214
Egyiptomi NOHAB képet a Joo Ferinél találhattok a www.zpok.hu/~ferencj/main.htm címen!

Rövodesen beszkennelem a aug. 11-i képeket (napfogyi túra) és felrakom őket az European Railway Serverre.
Cím: (ha valaki nem ismerné, van ilyen?)
http://mercurio.iet.unipi.it

A Horváth Ákos-féle NOHAB oldalon (www.nexus.hu/nohab) olvashattok arról, hogy egy alapítványt készülnek összekalapálni egy NOHAB megmentésére.
Állítólag 800e-1 M Ft körül már el lehetne hozni a szétvágás elől. Jó lenne megmenteni!!!

Törölt nick Creative Commons License 1999.08.25 0 0 213
Meg is lehet nézni a licenszeseket, sok különbség van köztük. Az átépítettek meg már nem is az igaziak...
Van egyiptomi Nohab is, valamint néhány további M61-formájú GM. A képek lelőhelyét hirtelenjében nem tudnám megmondani, de ha valakinek kell, emailban tudok küldeni.

Este le ne maradjatok a DunaTVről! :-)

basher Creative Commons License 1999.08.25 0 0 212
Belgiumban tobb tucat NOHAB van, csak egy reszuket licensz alapjan egy helyi gyar gyartotta, es a 90es evek elejen atepitettek az orrukat, hogy nagyobb helyuk legyen a vezereknek. Daniaban es Sevdorszagban is sok van meg beloluk, foleg a maganvasutakon. Ja, es Norvegiaban is van beloluk meg boven. Valamelyik magyar honlapon voltak regebben kepek roluk.
Szucs Lajos Creative Commons License 1999.08.25 0 0 211
A SE HÉV pénteken befelyezi a felujitást. Addig is igyekezzetek minél több képet késziteni.
Törölt nick Creative Commons License 1999.08.24 0 0 210
19.40: Vasúti variációk Magyar dok.-film-sor. (1998)
VI/4.: Dunakeszi fômuhely. Rend.-op.: Zöldi István
Holnap a DunaTVn.
malacka Creative Commons License 1999.08.24 0 0 209
Ott laktam a Dagály utcában a vasúti átkelőhely mellett 1975-ig. Akkor még hagyományos sorompó volt, egy öreg bakter tekergette, ott lakot5t a sorompó mellett a bakterházban. Jóban voltunk, néha én is tekergethettem a sorompót, a lökött, szintén vasútbuzi Pálóczi haverommal. Meg kézzel váltót is állíthattunk. Akkoriban sokat járt gőzös arrafelé, mindig rohantam ablakról-ablakra a lakásban. A vizafogó állomáson pedig egy hatalmas gőzmozdony temető volt, bár az összes létező szülő tiltotta, de odajártunk játszani.
És egyszer a dízelmozdonyos bácsik megengedték volna hogy bemenjek velük az M41-en (zöld-fehér festés) a Nyugatiba, én hülye felszaladtam anyámtól engedélyt kérni, persze nem engedett, szerintem akkor siklott ki az életem...
NOHAB = Nyár, gyerekkor, Balaton - nekem is, mint sok más hozzászólónak. Balatonlellén a kikötő mellett fürödve az akkor még homokpartos Balatonban mindig felkaptam a fejem ahogy a fák mögött kíhúzott a Nohab a lellei állomásról. Kicsit látszott is a fák között...
Törölt nick Creative Commons License 1999.08.24 0 0 208
Üdv Vince!
Találkozó volt, de sajna nem nálunk, sőt, tőlünk nem is küldtek ki M61-et.
Hamarban volt az esemény, Ákos kint volt, tőle várjuk a beszámolót, képeket.
A ROLA vonatokat és is szeretem, sokkal több járhatna; népszerűsíteni kellene.
cucu: H0 Nohab modellt láttam a múltkor a Teréz körúti boltban. Mivel itt is használt dolgokat árulnak, a készlet napról-napra változhat, érdemes előtte felhívni őket: 351-2335 (Teréz krt. 7, H0-KI Modell BT). Az ára 18 eft körül volt.
ZöPö Creative Commons License 1999.08.24 0 0 207
"... mert nálunk volt a legtöbb és legjobb állapotban megmaradt mozdony..."

Nem hiszem, hogy máshol ne lenne négynél több... :-((

vince Creative Commons License 1999.08.24 0 0 206
Üdv minden nagytudású kötött pályásnak. :-))
Én is a közlekkaron végeztem, úgyhogy nem tudom nem megérteni a vasut szerelmeseit.
Arról tud valaki, valamit, hogy a Nohab cég Mo-n tartott valami nagy évfordulót, mert nálunk volt a legtöbb és legjobb állapotban megmaradt mozdony?
Én Kö-Ki nél járok el minden nap és nagyban örvendezek, mikor látom a sok kamiont vasútra rakva. (addíg se pöfögnek az orrunk alá)
Az említett 13 as és vasút kereszteződését is ismerem. Szerintem is néha használják. A rákospalotai felüljárón és utána az utcában hagyott sín viszont egy gyilkosság. Nem indul sehonnan és nem vezet sehova, de az autósok mindennap a nyakuk törik rajta.

bocs a sok loscsogásért a lényeg vasút rulez.

Arthur Dent Creative Commons License 1999.08.24 0 0 205
Matiz!
BoBo-t meg HÉV szerelvényt szinte heti rendszerességgel lehet látni a Szentendrei HÉV vonalon Aquincum-elágazásnál. Mostanában a pályafelújítás alatt A PLATOV gépláncot két BoBo igazgatja, egy HÉV-es, meg egy MÁV-os. Le kéne fotózni, csak amikor arra járok, mindig rohanok!

WERNER!
Üdvözöllek! Már akartam emilezni, hogy nézz be ide!

DENT (szita)

Bölény Creative Commons License 1999.08.24 0 0 204
Ha mar elokerultek az oszver megoldasok, ugymint vonat es metro a villamospalyan stb., lenne egy kerdesem. Igaz az, hogy ezek nyomtavolsagai nem egeszen passzolnak? Vhol, egyszer nagyon regen azt hallottam, mintha a HEV-e, vagy vmelyike egy par mm-rel tobb vagy kevesebb lenne, mint a tobbie.
Törölt nick Creative Commons License 1999.08.24 0 0 203
Mikó, kössz az infót!
Van még pár hely pesten, ahol a villanyosnak már csak az emléke él. Szintén Újpesten, az Árpád üzletház felé is járt valami sárga, de az út egy részét már teljesen felújították, felszedték a sineket. A hídon (ami az újpesti vasút felett vezet) és a híd után még megvannak a sinek.
A vasúti szerveren van két kép, amikor egy M47-es és egy M44-es megy a Margit körúton, egy teherkocsival, éjjel. Ilyen különmenetet kellene csinálni, amikor pest elhagyott villamosvágányait járnánk be :-) Ha jól emlékszem Joó Feri honlapján volt az a kép, amikor a szürke kis mozdony vitt egy metrókocsit szintén villamospályán...Jók ezek a képek.
Néha lehet látni, amikor HÉV-es Bobo visz egy HÉV szerelvényt a járműjavítóba, azt még nem sikerült lefényképeznem.
ZöPö Creative Commons License 1999.08.24 0 0 202
Fú! Azta! Megyek fényképezni! :o))
ZöPö Creative Commons License 1999.08.24 0 0 201
Jól nézted, az az! :-)

A vágányon egyébként néha tolatnak, itt hordják el a Ganz bontásából származó sittet. A mozdony minden kereszteződésnél lassít (amúgy sem megy gyorsabban egy sietős embernél), valaki leugrik a gépről és előreszalad, hogy tárcsázzon az úton, meg ellenőrzi, hogy nem parkol-e autó a vágányhoz közel.

ZöPö Creative Commons License 1999.08.24 0 0 200
Amikor jöttem reggel a dolgozóba, épp a V46 006 tolatott a Déliben. Egyből rátok gondoltam! :o)
basher Creative Commons License 1999.08.24 0 0 199
Nem tolta a vonatot haturul egy Mk48-as? Attol szokott jol gyorsulni.
Mikó Creative Commons License 1999.08.24 0 0 198
Matiz,
Kőbánya-Hízlaló az állomás becses neve. Az utcát pedig Bihari útnak hívják. Az egyik vágányt használhatják is néha, az állapota alapján. Érdekesség, hogy a 13-as villamos a Fertő utca és Szállás utca között (Budapesten egyedüliként, asszem Szegeden van még ilyen bőven) egy vágányra szűkül, és úgy keresztezi a vonatsínt, amely Kőbánya-Kispestet köti össze Kőbánya felsővel, de nincs bedrótozva.
Mellesleg valahol itt lehetne megoldani a 100a gyorsvonatainak bevitelét a Keletibe, így például Szeged és a Dunántúl is összeköthető lenne közvetlen vonattal (Leó barátom nagyon örülne ennek).
cucu Creative Commons License 1999.08.24 0 0 197
Helo.
Ha tud valaki H0-ás NOHAB-ot....érdekelne!
(Csörgőm már van)
Szucs Lajos Creative Commons License 1999.08.24 0 0 196
A Duna TV. musorabol az elso ket resz kellene nekem.
Törölt nick Creative Commons License 1999.08.23 0 0 195
Ha jar valaki a 13-as villamossal: nem messze a Mazsa tertol keresztez egy vasut(?)vonalat, van feluljaro es feluljaro melletti vagany. Ami a feluljaro mellett van, azt hasznaljak meg? Van ott par vagany, sorompo, orhaz is. (Sajnos nem ismerem pestet, hogy az utcaneveket meg tudjam adni :-(( )
BuboRec Creative Commons License 1999.08.23 0 0 194
Ha megvan valakinek, nagyon megkoszonnem ha elkuldene a kozismert MAV-os hangosbemondo-szignalt valamilyen formatumban. Gondolom a nagyobb allomasokon mar kozvetlenul szgeprol nyomjak, esetleg egy bennfentes megoszthatna velem az eredetit. Erdekes, hogy mostanaban viszont a Keletiben mintha mas dallamot hallottam volna. Le akarjak cserelni a regit?
division by zero Creative Commons License 1999.08.23 0 0 193
division by zero Creative Commons License 1999.08.23 0 0 192
ZöPö!
Pénteken bejártam a Meder utcai vágányt - ahol a képeket csináltad - Árpád hídtól Angyalföldig.
Az a vágány vezetett az egykori Vizafogó állomáshoz - ha jól tudom, teherpályaudvar volt ott valaha -, az állomásépület meg maradt, szépen fel van újítva, az Esztergomi út és Párkány utca közti zöld területen áll, a lakótelep közepén.
A vágány az Árpád hídig van meg, de az utolsó pár tiz métert "beboritotta" egy parkoló. A Dagály utcánál már leszerelték a jó pár évig fehéren villogó fénysorompót. Emlékszem gyerekkoromban, amikor még a 3,55-ös villamossal jöttünk a Nyugatitól a strandra, itt kereszteztük ezt a vágányt, és akkor még gyakran láttam itt tehervonatokat...
A Dagály utca és Vizafogó utca közti több vágányos részt elkerítette magának egy vámterületes cég, de mindkét oldalon van kapu a vágányon.
Úgy tünik, hogy most ez a cég, ott a Rákospatak túl partján egy ipartelep, és egy építőanyagokkal foglalkozó másik cég, majdnem a Duna Plazánál, használja ezt a vágányt, az első kettő ritkábban, a harmadik gyakrabban, most is álltak bent teherkocsik.
A Duna Plaza mögött található még egy egykori őrház, ha jól nézem ennek az oldalán fényképezted az utcatáblát. Az őrház tetőszerkezetét nemrég újíthatták fel, így talán mégse lesz az enyészeté...
Még egy érdekesség: a Váci út felett átvezető hídon még meg vannak azok a rácsok (kivülről reklámtábla takarja őket), amiket felsővezeték felett szoktak a hídakra elhelyezni, ez is egy utolsó emléke a Váci úti villamosoknak...
Vahren Creative Commons License 1999.08.23 0 0 191
werner: neked is köszönöm a kimerítő információt. Azt hiszem ezt a témát kimerítettük. :-)

division by zero Creative Commons License 1999.08.23 0 0 190
akkor összesen 3 Leo maradt? nem tudod, hogy mikora tervezik felújítani valamelyiket?
Egy Leo-s különvonatra is beneveznék...
division by zero Creative Commons License 1999.08.23 0 0 189
Tyű de jó helyen laksz...
Én az Északi (volt Hámán) fütőház mellett, de az utóbbi években nincs itt túl nagy forgalom...
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.08.23 0 0 188
En epp annal az ominozus kanyar utan, a rendezo mogott lakom: a sinek legvonalban kb. 150 m-re vannak, tokeletes ralatas, a zakatolas is tokeletesen hallatszik
werner Creative Commons License 1999.08.23 0 0 187
"Hány Leo maradt ami még nem fütőgép? Az Északiban melyik van?"
Az 512-es.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!