Kicsit off topicolok:
Szegedi trolis karambol még mindig troli: emlegettük a ráncajtós IK280T-t, láttam a 75-ösön a 203-ast az még olyan, de a 207 már nem...
A mai Népszabadságban van egy cikk a kelenföldi pályaudvarról, és arról, hogy megtartják-e, vagy sem. Szerény véleményem szerint lehet, hogy sokba kerülne a felújítása, de ha elkészülne az Etele tér legszebb épülete lenne, ráadásul egy kis ügyességgel tökéletesen alkalmassá lehetne tenni a mai feladatok ellátására. Erről mi a véleményetek?
Ha valaki esetleg még este benéz, M61,020 23.19-kor érkezik menetrend szerint Ferencvárosba és még az éjjel lemegy Szegedre. Most beszéltem a személyzettel, szerintem 10-20 perc késésre számítani lehet.
[off] A haz engem is lenyugozott, foleg mert szeretem a Bauhaus-stilusu epuleteket. Nem kis dugo keletkezett amikor megalltam nezelodni...kar erte, szerintem elhagytak, messzirol nezve mar romlo allagunak tunt. Fenykepet nem csinaltam rola, kocsibol nem sikerult volna.
Ahogy lattam, a mai vonal felett vezet az az ut, ami a hid alatt megy.
tulajdonképpen két viadukt egymás mellett. A Budapest felől lévőn gyalogosforgalom van, a távolabbin felszedtek mindent, csak a puszta váz van meg. A vonatközlekedést már nagyon régen leszedték róluk, amikor a filmet forgatták, úgy építettek rá ötven méter vágányt, hogy lehessen miről legurítani a vonatot. A mai vonal egészen másfelé megy. Megvan viszont a viadukt mellett a valaha gyönyörű bauhaus-stílusú őrház.
Megjottem a balcsirol, jo volt, bar fenykepezni nem nagyon volt idom. 001-et kaptam el Fonyodon egy indulasnal, talan Kaposvarra ment; Balatonfenyvesi kisvasuton a C50-eseket fenykepeztem, es ma reggel 019-et egy szemelyvonattal. Keszult kep a Biatorbagyi viaduktrol is, alulrol. Ezen a hidon van meg valami, barmilyen nyoma az egykori vonalnak?
A motorkocsit a "mot" jelzi.
Lenne egy kérdésem is:
A MÁVnál az '50-es években üzemelt egy M322 sor. tolatómozdony (Jung gyártmány). Ennek egy kisebb, kéttengelyes változatát a Lima modellcég gyártotta H0-ás méretben. Ki tudja, hogy ez az M322-es mikor és hogyan került a MÁVhoz , és meddig szolgált ott? Az is érdekelne, hogy mi lett vele.
a Bmxt az a Hernyó (BVhmot vagy BDVmot tudod, az a villanymotorvonat, ami Vác-Szob felé jár) vezérkocsija. A t betű vezérkocsit jelent, az x motorvonati mellékkocsit (ld. Bzx), a B pedig 2. osztályú utasteret. Hogy az m mit jelent, azt nem tudom, de a lényeg, hogy ezekből a betűkódokból, amiket a kocsi oldalán látsz, sokmindenre lehet következtetni a kocsit illetően.
Én arra az osztrák herkentyűre gondoltam, amit Gyurmosz említett. A Rába-Balaton motorkocsi adatait nézve meg kell állapítanom, hogy a kétszázas Bz-k teljesítménye (210 kW) nem is olyan rossz. Nyáron Megtörtént, hogy egy kétszázas (már nem tudom, melyik) Bz motorkocsi elhúzott kettő Bx-et és egy hideg Bz-t a P.vörösvári lejtőn felfelé az előírt 50 km/h-val.
Látom megérkeztél az Indexfórumba, hát válaszolok is.
Azt kérdezted:
"mit tudtok arról az egész hercig kis motorkocsiról, amit a GySEV honlapon látni lehet?"
Nos, itt vannak a technikai adatok és egy kép is róla. A kép Badacsonytomajon készült, egy igazgatósági különvonat volt. Asszem a berendezését elég luxus szintre alakították ki. Menetrendszerű forgalomban nem jár.
A Rába-Balaton motorvonat aluminium(?) karosszériával készült a MÁV részére Győrben -asszem Bamot volt-, majd mivel ők más járműveket vettek, a GySEVhez került, ahol azóta is szolgál.
A GySEV másik motorvonata pedig egy kétrészes modern osztrák vonat, mely tudtommal inkább az ausztriai vonalakon közlekedik. Társai az ÖBB állományában szolgálnak.
Csak nagyon körvonalakban ismere, valami Balaton motorvonatra emlékszem, eleinte dízel-mechanikus, majd újabban díze-hidraulikus hajtással van szerelve. Majd Werner kijavít, ha nem jó :-)
Volt bizony...
Ha jol emlexem, mellekkocsijuk viszont
nem volt, es meg mielott a GySEV attert
volna a zold-sargara megszabadultak
tole, azaz amig voltak, piros-sargak
voltak, mint a MAV BZ-k.
"A GySEV M41-001-től 007-ig terjedő sorozat a MÁV-nál M41-2205-től M41-2212-ig szerepel"
Ez egy kicsit pontatlan. A 001-esből lett a 2208 és így tovább, a 007 lett a 2214.
Szili ügyben. Az első 12 db a psz elejéről az 1-es levágásával került a GySEVhez. V43,320-331. A 331-es ár nincs, balesetet szenvedett Ausztriában, S. A többi Szili különféle "kegyvesztett" MÁV mozdonyokból újíttatott fel és számozódott át. A 332 asszem a V43,1164-ből lett, a 333...?
a 335 pedig a 1155-ös reinkarnációja.
Bobónak utána kell néznem.
A szerjok közül a 901-906 1972-es gyártású és rögtön a GySEV-hez érkezett. A 907 a MÁV 142-esből 1975-ben, a 908 pedig a 143-asból lett. Sokáig kölcsönben MÁV számon is a GySEVnél dolgoztak.
Szegény 906 igen gyorsan elhullott a bealffürdői balesetben. A többi kitartott a 90-es évekig. A nagy hullás asszem 1994-ben volt. A selejtezett gépek tudtommal visszakerültek a MÁV-hoz, ők alkatrészeket termeltek ki belőlük.
Rövid ideig a GySEVre tudtak erőszakolni pár Daciát (asszem 3at), ezekből lett a MÁV M43,1162-1164 meg két Bzt, ebből lett a régi 206-207.