Keresés

Részletes keresés

division by zero Creative Commons License 1999.09.30 0 0 1256
Kicsit off topicolok:
Szegedi trolis karambol
még mindig troli: emlegettük a ráncajtós IK280T-t, láttam a 75-ösön a 203-ast az még olyan, de a 207 már nem...
division by zero Creative Commons License 1999.09.30 0 0 1255
ott speciel a z a légkondit jelenti, a Bz-nél meg az, hogy kéttengelyes...
elküldöm azt a bizonyos táblázatot (én is abból tudom) neked is...
Előzmény: Benyó (1249)
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.30 0 0 1254
Milyen vonatot "pottyantottak le"? Én azt hittem, valami trükkel oldották meg.
Előzmény: ZöPö (1247)
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.30 0 0 1253
A mai Népszabadságban van egy cikk a kelenföldi pályaudvarról, és arról, hogy megtartják-e, vagy sem. Szerény véleményem szerint lehet, hogy sokba kerülne a felújítása, de ha elkészülne az Etele tér legszebb épülete lenne, ráadásul egy kis ügyességgel tökéletesen alkalmassá lehetne tenni a mai feladatok ellátására. Erről mi a véleményetek?
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.30 0 0 1252
Ez az a különvonat, ami visszafelé Lajosmizsén keresztül jön egy Csörgővel?
Előzmény: nohab (1250)
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.30 0 0 1251
Papagáj bizony. Kőbánya-Kispest felé előfordulnak néha?
Előzmény: Törölt nick (1246)
nohab Creative Commons License 1999.09.30 0 0 1250
Ha valaki esetleg még este benéz, M61,020 23.19-kor érkezik menetrend szerint Ferencvárosba és még az éjjel lemegy Szegedre. Most beszéltem a személyzettel, szerintem 10-20 perc késésre számítani lehet.

Ákos

Benyó Creative Commons License 1999.09.30 0 0 1249
Akkor a Bmz ezek szerint nem más, mint 24 méternél hosszabb Bz. :-)))
(Jaj, de durva)
Előzmény: division by zero (1242)
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.30 0 0 1248
[off] A haz engem is lenyugozott, foleg mert szeretem a Bauhaus-stilusu epuleteket. Nem kis dugo keletkezett amikor megalltam nezelodni...kar erte, szerintem elhagytak, messzirol nezve mar romlo allagunak tunt. Fenykepet nem csinaltam rola, kocsibol nem sikerult volna.
Ahogy lattam, a mai vonal felett vezet az az ut, ami a hid alatt megy.
ZöPö Creative Commons License 1999.09.30 0 0 1247
Biatorbágyi viadukt:

tulajdonképpen két viadukt egymás mellett. A Budapest felől lévőn gyalogosforgalom van, a távolabbin felszedtek mindent, csak a puszta váz van meg. A vonatközlekedést már nagyon régen leszedték róluk, amikor a filmet forgatták, úgy építettek rá ötven méter vágányt, hogy lehessen miről legurítani a vonatot. A mai vonal egészen másfelé megy. Megvan viszont a viadukt mellett a valaha gyönyörű bauhaus-stílusú őrház.

Előzmény: Törölt nick (1245)
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.30 0 0 1246
Erdekes, a vasutbarat magazinban azt irjak, hogy a 2xxx-es Sziliknek meg nincs beceneve. En ugy tudtam, papagaj.
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.30 0 0 1245
Megjottem a balcsirol, jo volt, bar fenykepezni nem nagyon volt idom. 001-et kaptam el Fonyodon egy indulasnal, talan Kaposvarra ment; Balatonfenyvesi kisvasuton a C50-eseket fenykepeztem, es ma reggel 019-et egy szemelyvonattal. Keszult kep a Biatorbagyi viaduktrol is, alulrol. Ezen a hidon van meg valami, barmilyen nyoma az egykori vonalnak?
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.30 0 0 1244
A motorkocsit a "mot" jelzi.
Lenne egy kérdésem is:
A MÁVnál az '50-es években üzemelt egy M322 sor. tolatómozdony (Jung gyártmány). Ennek egy kisebb, kéttengelyes változatát a Lima modellcég gyártotta H0-ás méretben. Ki tudja, hogy ez az M322-es mikor és hogyan került a MÁVhoz , és meddig szolgált ott? Az is érdekelne, hogy mi lett vele.
Előzmény: szkeres (1243)
szkeres Creative Commons License 1999.09.30 0 0 1243
Kösz.
Tényleg Vác-Szob volt.
Az m az nem motor?
Na jó nem okoskodom ennyi profi között.
Előzmény: Benyó (1241)
division by zero Creative Commons License 1999.09.30 0 0 1242
m az a 24 méternél hosszabb, ha jól emlékszem...
Scsabi csinált egy jó kis táblázatot ezekről, írj neki, elküldi...
Előzmény: Benyó (1241)
Benyó Creative Commons License 1999.09.30 0 0 1241
Válasz Szkeresnek:

a Bmxt az a Hernyó (BVhmot vagy BDVmot tudod, az a villanymotorvonat, ami Vác-Szob felé jár) vezérkocsija. A t betű vezérkocsit jelent, az x motorvonati mellékkocsit (ld. Bzx), a B pedig 2. osztályú utasteret. Hogy az m mit jelent, azt nem tudom, de a lényeg, hogy ezekből a betűkódokból, amiket a kocsi oldalán látsz, sokmindenre lehet következtetni a kocsit illetően.

Bence

Előzmény: szkeres (1238)
Benyó Creative Commons License 1999.09.30 0 0 1240
Hülyeséget írtam! Nem kettő Bx-et (ammán húzós vóna), hanem 2 db Bzx és egy hideg Bz motor.
Előzmény: Benyó (1239)
Benyó Creative Commons License 1999.09.30 0 0 1239
Köszi a válaszokat!

Én arra az osztrák herkentyűre gondoltam, amit Gyurmosz említett. A Rába-Balaton motorkocsi adatait nézve meg kell állapítanom, hogy a kétszázas Bz-k teljesítménye (210 kW) nem is olyan rossz. Nyáron Megtörtént, hogy egy kétszázas (már nem tudom, melyik) Bz motorkocsi elhúzott kettő Bx-et és egy hideg Bz-t a P.vörösvári lejtőn felfelé az előírt 50 km/h-val.

Bence

Előzmény: werner (1236)
szkeres Creative Commons License 1999.09.30 0 0 1238
A Bmxt 018 micsoda?
Egy kezdő
werner Creative Commons License 1999.09.30 0 0 1237
Ismét új képek.
Előzmény: werner (1231)
werner Creative Commons License 1999.09.30 0 0 1236
Üdv Benyó!

Látom megérkeztél az Indexfórumba, hát válaszolok is.
Azt kérdezted:
"mit tudtok arról az egész hercig kis motorkocsiról, amit a GySEV honlapon látni lehet?"

Nos, itt vannak a technikai adatok és egy kép is róla. A kép Badacsonytomajon készült, egy igazgatósági különvonat volt. Asszem a berendezését elég luxus szintre alakították ki. Menetrendszerű forgalomban nem jár.

Előzmény: Benyó (1233)
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.29 0 0 1235
A Rába-Balaton motorvonat aluminium(?) karosszériával készült a MÁV részére Győrben -asszem Bamot volt-, majd mivel ők más járműveket vettek, a GySEVhez került, ahol azóta is szolgál.
A GySEV másik motorvonata pedig egy kétrészes modern osztrák vonat, mely tudtommal inkább az ausztriai vonalakon közlekedik. Társai az ÖBB állományában szolgálnak.
Előzmény: nohab (1234)
nohab Creative Commons License 1999.09.29 0 0 1234
Csak nagyon körvonalakban ismere, valami Balaton motorvonatra emlékszem, eleinte dízel-mechanikus, majd újabban díze-hidraulikus hajtással van szerelve. Majd Werner kijavít, ha nem jó :-)

nohab

Előzmény: Benyó (1233)
Benyó Creative Commons License 1999.09.29 0 0 1233
Továbbra is GySEV: mit tudtok arról az egész hercig kis motorkocsiról, amit a GySEV honlapon látni lehet? Közlekedik magyar részen? Milyen gép?
Bence
Előzmény: peterr (1230)
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.29 0 0 1232
Nagyon szép képek! Különösen az tetszik, amin a Nagyhetest majdnem szemből fényképeztétek le, a háttérben pedig a Bakony hegyei látszanak.
Előzmény: werner (1231)
werner Creative Commons License 1999.09.29 0 0 1231
Új
képek
a 20-as vonalon májusban tett kirándulásunkról. Sajnos kissé összekeveredtek időrendileg. További képek itt és itt
is
.
Előzmény: peterr (1230)
peterr Creative Commons License 1999.09.29 0 0 1230
Volt bizony...
Ha jol emlexem, mellekkocsijuk viszont
nem volt, es meg mielott a GySEV attert
volna a zold-sargara megszabadultak
tole, azaz amig voltak, piros-sargak
voltak, mint a MAV BZ-k.
Előzmény: Benyó (1229)
Benyó Creative Commons License 1999.09.29 0 0 1229
Peter!

GySEV Bz?!?!?!
Hogyan nezett az ki? Egyaltalan, mire hasznaltak, es mikor volt ez?
Bence

Előzmény: werner (1228)
werner Creative Commons License 1999.09.29 0 0 1228
"A GySEV M41-001-től 007-ig terjedő sorozat a MÁV-nál M41-2205-től M41-2212-ig szerepel"

Ez egy kicsit pontatlan. A 001-esből lett a 2208 és így tovább, a 007 lett a 2214.

Szili ügyben. Az első 12 db a psz elejéről az 1-es levágásával került a GySEVhez. V43,320-331. A 331-es ár nincs, balesetet szenvedett Ausztriában, S. A többi Szili különféle "kegyvesztett" MÁV mozdonyokból újíttatott fel és számozódott át. A 332 asszem a V43,1164-ből lett, a 333...?
a 335 pedig a 1155-ös reinkarnációja.

Bobónak utána kell néznem.

A szerjok közül a 901-906 1972-es gyártású és rögtön a GySEV-hez érkezett. A 907 a MÁV 142-esből 1975-ben, a 908 pedig a 143-asból lett. Sokáig kölcsönben MÁV számon is a GySEVnél dolgoztak.
Szegény 906 igen gyorsan elhullott a bealffürdői balesetben. A többi kitartott a 90-es évekig. A nagy hullás asszem 1994-ben volt. A selejtezett gépek tudtommal visszakerültek a MÁV-hoz, ők alkatrészeket termeltek ki belőlük.

Rövid ideig a GySEVre tudtak erőszakolni pár Daciát (asszem 3at), ezekből lett a MÁV M43,1162-1164 meg két Bzt, ebből lett a régi 206-207.

Előzmény: Arthur Dent (1224)
plebejus Creative Commons License 1999.09.29 0 0 1227
Hali ZöPö!
Jo munkat, tudositsd majd a T. publiqumot, ha felkerult a netre.
Jegyzeket mailban kuldtem.
Udv Neked es kedves minden Tasztaltarsnak,
P.
Előzmény: ZöPö (1216)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!