Keresés

Részletes keresés

division by zero Creative Commons License 1999.10.07 0 0 1463
Én még csak a HÉV-ről néztem, kb 93-ban még meg volt a vágánykereszt, aztán 1-2 év után kiszedték, és olyasmi látvány lett mint ZöPö képein...
Borárosról indult HÉV-ről nézve, a Szabadkikötő megálló elött nem sokkal, a dunai oldalon van...
Előzmény: gyurmosz (1461)
gyurmosz Creative Commons License 1999.10.07 0 0 1462
Csepelen van egy olyan vágány is, amelyre ráépítettek egy kerítést, a kerítés lábait rakták a sínek közé, igen fura látvány...
Előzmény: division by zero (1460)
gyurmosz Creative Commons License 1999.10.07 0 0 1461
Pontosan hol? Ismerem a környéket, úgyhogy megnézném.
Előzmény: division by zero (1460)
division by zero Creative Commons License 1999.10.07 0 0 1460
a csepeli kikötő környékén is van egy ilyen...
Előzmény: ZöPö (1453)
gyurmosz Creative Commons License 1999.10.07 0 0 1459
Jé, ezt a képedet már láttam. De akkor hová mennek a kelebiai vonalon a Szerjoek? Mintha a képen lenne pár új betonalj, nem lehet, hogy csak ideiglenesen szedték ki a kereszteződést?
LG!
Én is ismerem az említett vonalat (szóval láttam:-), de ahogy elnéztem nem sűrűn használják.

Egyébként nem tudjátok, hogy hova került a 113-as BDt a Nyugatiból? Én Kecskemétre gyanakszom, mert Kő-Kin láttam egy új vezérlőt, ráadásul a belseje sem olyan volt, mint egy átlag lajosmizsei kocsié...

Előzmény: ZöPö (1453)
division by zero Creative Commons License 1999.10.07 0 0 1458
lentebb olyan sebesvonatokat is emlegettünk, ami _mindenhol_ megáll!

Nem szép dolog, hogy ők átmehettek Nohabbal a deltán, mi meg nem...

szegedi Tatraknak is van hátul irányítópultja, nézd meg a MKKK honlapján a képeket

Előzmény: basher (1457)
basher Creative Commons License 1999.10.07 0 0 1457
hi, reg jartam itt, nehany reflekszijjoooo:

—sebesvonat az, ami gyorsitott (pl. fehervar - bp kozott kihagy 2 megallot, az mar S)
—20-as NOHAB vegig ment kecskereti deltan es lajosmizsen at, odaig 20-as lassujellel, aztan tovabb Putnokra!
—M44 hasonlit nehany ameikai mozdonyra (SW, nem is olyan ijjeszto az az amerokusoknak, inkabb talan arrol ismertek fel, hogy vonatrol van szo...)
—Nyirvideken volt mar 200-as lassujel is, de van egy utasitas, ami szerint ott nem kell 10-zel osztani a szamot, igy tenyleg csak 20-asnak szamit(ott)
—120a eltereles: EC-k/699/974 szolg. megallasuk van R.rendezon, a tobbi vonatot nemtom
—Db-ben is vo'tak Skoda trolik, egy kis ideig...
–szegedi Tatra egyedulallo, mert ilyen keskeny egyvezerallasos kocsikat meg nem gyartottak
—Egyes nemet viliknel egy vezerallas van, de hatul is van iranyitopult, ki kell szedni a burkolat alol (pl. muncheni MAN alacsonypadlos villamos) - egyszer valami eltereles volt, gondolom baleset mijatt, es egy elagazasnal ahol nem volt megfelelo vaganykapcsolat, a vezeto hatragyutt, kinyitotta, hatratolatott, lezarta, aztan visszament a helyere es folytattuk utunkat egy masik iranyba.
—azbeszt (is) gyun a fekpofabol...
—Hungaryban is van korridorvonat, Ipolytarnoc-Nogradszakal kozott. Sopronban az OBB megall, az nem korridor vonat!

Csa,

basher

Alfred Creative Commons License 1999.10.07 0 0 1456
ZöPö:
Jó, jó. Kicsit figyelmetlen voltam, pedig értelmesen olvasok. (és néha úgy is írok) :-)
Előzmény: ZöPö (1455)
ZöPö Creative Commons License 1999.10.07 0 0 1455
Pontosan azon a helyen, amit gyurmosz említett: a szentimrei állomástól 100m-re. :-)
Előzmény: Alfred (1454)
Alfred Creative Commons License 1999.10.07 0 0 1454
ZöPö:
Hol készültek ezek a képek pontosan?

Néhány napja egész' rászoktam a topicra. Valamelyik éjjel nem feküdtem le, mert belefelejtkeztem a villamosokba...
Azt hittem, hogy ritka az olyan lökött mint én a Landyval, de megnyugodtam, ez a normális állapot. ;-)

Előzmény: ZöPö (1453)
ZöPö Creative Commons License 1999.10.07 0 0 1453
Hö-hö, ha van olyan vonat, amelyik át tudja ugrani ezt, akkor használhatja! :-))
További képek a helyszínről: 1 és 2. A galériám néhány képe is ott készült.
Előzmény: gyurmosz (1451)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.10.07 0 0 1452
Hasonló kérdésem nekem is van: az M5-ös autópálya alatt, arra merőlegesen visz egy vasút, az Inárcsi pihenőhelytől délre kb. 2 km-re. A vonal erdőben, egy nyiladékban visz. Milyen vasút ez? Lehet, hogy hülyeséget mondok, de ha jól emlékszem, a 100a-n van ebbe az irányba Pilisnél egy leágazás. Nem lehet hogy a 100a-t és a 142-t köti össze?
Előzmény: gyurmosz (1451)
gyurmosz Creative Commons License 1999.10.07 0 0 1451
Az első áramszedő használata is ugyanolyan sebességet tesz lehetővé? Nemrég egy Szili 90-nel húzott egy ingavonatot, hát igencsak hüledeztem.
Lenne még egy kérdésem: Soroksár és Pestlőrinc között van egy vonal, amely Pestimrénél keresztezi a 142-est. Ezt még használják? Egyébként szintén a környéken van egy iparvágány- bár használaton kívül-, ami egy háború előtti térkép szerint elment egészen a Kö-Ki és a Fradi közti vonalig, ráadásul az egykori pálya helyét meg lehet figyelni az utcákon ( a nevükön is, van vasút utca vasút nélkül). Egy teherpályaudvart is terveztek, ezt gondolom a háború akadályozta meg. Ezt a vonalat mikor szedték fel?
Előzmény: peterr (1436)
division by zero Creative Commons License 1999.10.07 0 0 1450
Werner! este megy a V50, ok?
1014 Creative Commons License 1999.10.07 0 0 1449
A felújítás régóta napirenden van, de csak nemrég kezdték el. Én Bp-Nagykáta között ismerem a vonalat. 10 éve a személy kb. 55 perc alatt tette meg a távot, ma 75 perc. Ecser-Maglód között kb. 30-as a pálya (nemzetközi fővonal). Ezen kívül a menetrendben is nagy tartalékok vannak, gondolom a késések elkerülése érdekében. Rendszeresek a több perces, látszólag indokolatlan ácsorgások az állomásokon. Ezek ellenére bírnak pontosak lenni a vonatok. Egyszer felsővezeték szakadás miatt kb. 30 perc késéssel indultunk a Keletiből, Nagykátán már csak 7 perc volt belőle!
Előzmény: tiborc (1447)
1014 Creative Commons License 1999.10.07 0 0 1448
peterr!

A V6-os személyvonati alkalmazását '84-ben diplomamunka keretében vizsgáltam a Bp-Veresegyház-Vác és Bp-Pusztaszabolcs vonalakra. Nem tűnt igazán alkalmasnak a vonatfűtéstől eltekintve sem. Egy csomó menetdinamikai számítást végeztem a vonóerő-sebesség diagram, a pálya hossz-szelvény és a járművek menetellenállási képleteinek alapján. Ha jól emlékszem (Úristen, ez 15 év!!!) jól kezdett gyorsítani, de 50 km/h fölött már nagyon kevés volt a teljesítménye tovább gyorsításhoz.
A súlyokról annyit, hogy forgóváz áttervezésben részt vettem nyári szakmai gyakorlat alkalmából a Ganz-Mávagban. Az volt az alapelv, hogy rakjak bele bőven anyagot, kell a súly. (Nem tudom, megvalósult-e a tervem.)

Előzmény: peterr (1441)
tiborc Creative Commons License 1999.10.07 0 0 1447
Kedves Emberek!

Mizújs van a Szolnok-Újszász vonalon? Tud valaki bővebbet is erről a felújításról?
Mert, ha van valami értelme, akkor jobban elviseli az ember azt, hogy 90 perc alatt jut el Szolnokról Jászberénybe.
t.

Benyó Creative Commons License 1999.10.07 0 0 1446
Mi több, a bécsi városi közlekedési térképen minden villamoson fel van tüntetve Sopron, mint R-Bahn megálló (Regionalbahn, olyasmi, mint a szobi Hernyó).
A Bz-hez: két db. 200-as Bz összekötve, két melléket vontatva 50 mp alatt éri el a 70 km/h-t takarékos üzemmódban (saját szememmel láttam). Szerintem ez elég korrekt, nagyjából olyan gyorsulás, mint a Szilié, ha vonatot húz. A Szili egyébként mozdonymenetben 24 s alatt éri el a 100-at.
Bence
Előzmény: peterr (1445)
peterr Creative Commons License 1999.10.07 0 0 1445
A jugok a NATO tagsagunk elott se nagyon alltak
ezugyben velunk szoba.
Az osztrakok egyebkent hozzank is atkanyarodnak
Sopronnal.
Előzmény: lazar (1442)
ZöPö Creative Commons License 1999.10.07 0 0 1444
vold => volt :o)
Előzmény: ZöPö (1443)
ZöPö Creative Commons License 1999.10.07 0 0 1443
Erről a berlini S-Bahn jutott eszembe, még a Fal idejében. Amikor a megszálló hatalmak szektorokra osztották a várost, nem voltak tekintettel semmilyen utca vagy S-Bahn vonalvezetésre. Európa szégyene és a megosztottság jelképe volt pl. a Potsdamer Platz vagy a Brandenburgi kapu. Voltak azonban olyan nyugati S-Bahn illetve metróvonalak, amelyek "átfúrták" a Falat, sőt, néhány megállójuk is vold "odaát"! Hihetetlen élmény volt: a szerelvény lassított, a vezető bemondta az állomás nevét(!), lépésben áthaladtunk a kivilágított, de kihalt, ugyanakkor karbantartott és rendszeresen takarított állomáson, majd ismét gyorsítottunk. A térképeken és a menetrendeken üres körrel voltak jelölve az ilyen állomások, azzal a magyarázattal, hogy "ezeken az állomásokon nem áll meg a vonat". Amikor például a metrón utaztam és bemondták az Alexanderplatz megállót, rémülten néztem körül, hogy akkor most hol is vagyok? :o) A született berlini házigazdám (50+ éves) maga sem tudta megmondani, hogy hol van a felszíni metrólejárat az Alexon. Megvolt, csak álcázva.
Előzmény: lazar (1442)
lazar Creative Commons License 1999.10.07 0 0 1442
Sziasztok!

Azt hiszem azt kene elerni a jugokkal, hogy visszallitthassuk
a Bacsalmas -Szabadka atmenetet, aztan korridorvonatokat vinni arrafele, le lehetne vinni a menetidot 3 ora korulire.
Ugy tudom,hogy az osztrak sogoreknak vannak ilyen vonataik
Deutschlandon keresztul Salzburg-Kufstein utvonalon.

Armand

Előzmény: Lehoczki Gabor (1421)
peterr Creative Commons License 1999.10.07 0 0 1441
Megoldas lehetne meg a rovid vonatokra a V46-os
is, igaz o is csak vmax=80km/h-s de azt nagyon
gyorsan eleri. Nincs viszont futese, holott -
gepeszektol tudom - akkora ballasztsulyok vannak
benne (a tolatashoz szukseges tapadas miatt),
hogy anna a helyen rohogve elferne a futesi
generator. Es - kapaszkodj meg - a 001-es
ilyennek is epult, csak a MAV-nak nem kellett,
legyen inkabb olcsobb. Ki is szedtek iziben..
Előzmény: Lehoczki Gabor (1439)
NZA Creative Commons License 1999.10.07 0 0 1440
A cimet megnezem, koszi!
A harommotoros konstrukciorol: szerintem mar nem ferne el a tengelyen a hajtashaz a differencialmu es a kormanymu mellett. Valoszinuleg ezert nem hajtottak a kormanyzott tengelyeket sem buszon sem trolin.
Az MTB 82-es tipusu trolikat 1948 korul a 70-es troli megnyitasaval kapcsolatban vettek a Szovjetuniobol (kb. 50 darabot osszesen). Erdekessegkeppen a SzU-ban ugyanilyen szekrennyel gyartottak villamost is MTV 82-es tipusjelzessel. A kocsin nem volt szervo, hanem a gazpedal kozvetlenul forgatta a kapcsolohengert. Emellett kormanyozni is nehez volt, igy eleg nehezkesen lehetett vezetni. Az ajtajai is szuknek bizonyultak, emiatt mas aprobb valtoztatassal egyutt kiszelesitettek az 50-es evekben a ket ajtajat. A 60-as evekben a ZIU 5-osok vasarlasaval selejteztek oket.
Tovabbi erdekesseg, hogy ugyanez a szovjet gyartmanyu villamos berendezes kerult az IK 60T-be is (az elso sorozatba), majd a kesobbiekben a Magyarorszagon gyartottak a villamosberendezest is az IK 60T-be.
Előzmény: Bölény (1432)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.10.07 0 0 1439
Egyetértek. Igazából ott van számottevő különbség, ahol a Bz max. sebessége alatta van a pálya max. sebességének. Gondolom, a 80a-n is vannak 120-as szakaszok, és ha a Bz itt csak 80-nal megy, nyilván jóval később ér oda. Azonban, ha pl. 80-as pályáról lenne szó, szerintem nem lenne nagy különbég az időben. Néha szoktam utazni Hmvhelyre az IP-vel, hát az úgy lő ki a szegedi állomásról, hogy ha nem kapaszkodik az ember (állni szoktam, a gyerekeket szoktam leültetni az ülésre, általában több szabad hely nemigen szokott lenni), jónagyot esik.
Előzmény: peterr (1438)
peterr Creative Commons License 1999.10.07 0 0 1438
Valo igaz, Jaszbereny-Bp is Bz. Lathatolag a
Balassagyarmati sebessel valo csatlas erdekeben.
Nem vagyok Bz ellenes, de...
Itt is , mint sok mas viszonylatban a
versenykepesseg a rovidebb menetidon mulik.
Marpedig ha megnezed, joval hosszabbakat
csinalnak a Bz-k., ide is a kis villamos
motorvonat kellene.
Előzmény: Lehoczki Gabor (1435)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.10.07 0 0 1437
Köszi az infót!
Előzmény: peterr (1436)
peterr Creative Commons License 1999.10.07 0 0 1436
Ha mindket szedo jo, es egyformak, azert
hasznaljak a hatsot, mert ha torik, igy nem tori
ossze a masikat, amivel esetleg meg folytatni
tudja a mozdony az utat a baleset utan.
Ha viszont kulonboznek, pl az erintkezo
szenbetetje lehet mas a kulonbozo kopasallosagu
vezetekek igenyenek megfeleloen, akkor a celszeru
hasznalat eloterbe kerul a serules megelozesevel
kapcsolatosan irottakkal.
Előzmény: Lehoczki Gabor (1433)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.10.07 0 0 1435
Infóim szerint a közvetlen Jászberény -Bp. sebes is Bz, fővonalon. Májusban a 155-ösön Halas és Félegyháza között is láttam Bz-t személyvonatként.
Előzmény: peterr (1434)
peterr Creative Commons License 1999.10.07 0 0 1434
Ime a pelda a villamositott fovonalon kozlekedo
Bz-re. Nem is tudom ki irta, hogy fovonalon nincs
Bz. Persze ha igy belegondolok, volt a 140-esen
is par eve KM es FH kozt este 21ora utan egy
szemelyvonat Bz-vel. Mindez felveti, hogy milyen
jo lenne egy kisebb befogadokepessegu villamos
motorvonat (is!) a MAV-nak az 1-2-3 Bhv kocsi+V43
szemelyvonatok helyett.
Előzmény: Lehoczki Gabor (1430)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!