A Pecs-Szeged kozott kozlekedo buszok menetideje papiron 3 ora 55 perc es 4 ora 33 perc kozott van. A 3 ora 55 perces jarat menetrendjebe meg egy 15 perces eu. szunet is be van kalkulalva Kisszallas vasutallomas bejarati utnal a vendeglonel.
Az autobuszjaratok menetrendjenek tervezesekor nagyon szigoruak a szabalyok. Az altalanos sebessegkorlatozasokon tul figyelembe kell venni az emelkedoket, az utasok beszallitasahoz szukseges idot, a sofor munka- es pihenoidejet, es meg ezernyi dolgot. Ha tul szuk a menetrend es baleset tortenik, a sofor hivatkozhatna arra, hogy a szuk menetido miatt hajtott gyorsabban, es akkoir maris a menetrendtervezot veszik elo.
A vonatkesesek ugyeben valoban erdemes kimenni egyszer egy palyaudvarra, mert garantaltan nem 9* szazalek lesz a pontos vonatok aranya. A kesesi statisztikaba ugyanis csak azok a vonatok kerulnek bele, amirol a vonatvezeto jelenti, hogy kesett. 1-2 perces keseseket nem jelentenek, mert lustak kitolteni a megfelelo papirokat. Egyebkent mi szamit kesesnek? 1 mp? 30 mp? 1 perc? 5 perc? Ennyit a statisztikarol, valoban nevetseges a 90 szazalek folotti menetrendszerusegi arany.
A buszok kesesevel kapcsolatban vallalom a megmerettetest, szerintem inkabb par perccel hamarabb ernek be, mint kesobb. Legalabbis a gyengebb forgalmu napkon biztos.
Én az alábbi képben véltem felfedezni a szegedi Tatra-k testvérét, már csak a lepkeszárny ajtók miatt is. Ez T6A5:
http://www.th-zwickau.de/~jo/tatra/foto/prag8732.html
(Bocs, hogy nem linkeltem, de hát link vagyok ;) )
Az egy 415-os troli volt, tudomasom szerint csak probara kaptak. Fenykep rola:
http://www.tramway.com/bs/h-tb-debrecen-800.jpg
A Tatra T1-T4-ig csupa ilyen kocsit gyartott, aminek 3+2-es ablakosztasa van. Drezdatol Moszkvaig ilyen jarmuvek jarnak (sot Budapesten is voltak probauzemben). Van szelesebb- keskenyebb, hosszabb-rovidebb, normal-keskeny nyomtavu Tatra. Errol reszletesebb info (auf deutsch sajnos):
http://www.th-zwickau.de/~jo/tatra/tatra.html
Itt a szegedit a T6A2-nel kell keresni: itt ki is derul mennyire egyedi vagy nem egyedi ez a 13 kocsi. (Nekem ugy tunik, hogy van osszesen 216 ugyanilyen kocsi Berlinben, Lipcseben es Szofiaban.
Egyebkent itt reszletes leiras van arrol, hogy az egyes betuk mit jelentenek - pl. mitol T5C5 a Budapesti tipus.
Pár éve láttam Debrecenben IK435 trolit. Asszem, nagyon lila volt. Ott van az még?
Más:
Szófiában láttam a budapestihez hasonló Tatra villamosokat, azzal a különbséggel, hogy csak egy oldalon voltak ajtók. Kettes csatolt szerelvény volt, mindkét kocsi előre nézett. És mindez 1000 mm-es nyomtávon. Viszont a hálózatot folyamatosan alakítják át 1435 mm-re, ottjártamkor (múlt héten) épp nagyban építgettek egy ilyet, de találtam olyan viszonlyatokat is, amik már új nyomtávval mentek. Na, itt láttam érdekes Tatrakat. Egyfelől szélesebb volt akocsiszekrényük, másfelől pedig az első és második ajtók között nagyobb távolság volt, mint a második és harmadik között (három ablak, két ablak). Élőben ilyet még nem láttam. Megnéztem azt a Tatra oldalt, na ott valamelyik nagyon hasonlított erre. Volt Szófiában német területről vett használt villamos is, de zömében iszony zörgős, baromi ronda bádogkasznik.
"LG:
- a Szegedre kerult BDt-ket lattam mar
kettesevel+V43 helyi szemelyvonatokon is. Igy kb
annyi az ulohely a vonatban mintha egy kocsi
lenne... miket megcsinal ez a ceg, no comment"
Szombatonként az este 6 előtt néhány perccel érkező félegyházi személy 5 kocsiból áll: a csúcs az volt, amikor így nézett ki: Bdt, Bhv, By, Bdt, Bd? (nem vezérlőkocsis poggyász).
Ugy tudom, 9-en szombaton lesz a 80-as villamos utolso napja. 18:00-kor indul az utso menet, tobben jeleztek a megorokitest, sajnos en nem tudok fizikailag ott lenni. Ha esetleg valakit erdekel, latogassa meg...
basher:
-a Db-ben latott Skoda troli a szegedi 606-os
volt, amit eleg hosszu idore (kb 1 evre)
kolcsonadtak, hatha Db is vasarol beloluk. Ugy
tudom nekik meg csak ZIU-9-eseik vannak.
- a szegedi Tatrak is -ahogy irtad az 'egyes
nemet viliknel' - tudnak hatrafele menni a
kulccsal nyithato szukseg vezerallassal, megpedig
akar az eng. max. seb-bel is. Volt is erre pelda
amikor probamenet kereteben az egesz szegedi
halozatot bejartak mar (meg ketkocsis csatolttal
is)
gyurmosz:
- a kelebiai vonalon a szergejek repavonatokat
vihetnek amelyeket Bo:szto:ro:n, Solton
Szalkszetmartonban, Kiskunlachazan rakodjak.(a
fovonali rakodok felett sincs altalaban madzag)
LG:
- a Szegedre kerult BDt-ket lattam mar
kettesevel+V43 helyi szemelyvonatokon is. Igy kb
annyi az ulohely a vonatban mintha egy kocsi
lenne... miket megcsinal ez a ceg, no comment
Most olvasom a mai Világgazdaságot, van benne egy cikk Bp. közlekedés fejlesztési tervéről (koncepció). Ha valakit érdekel, beszkennelem és tudom küldeni mailban.
Megnézem majd a hétvégén.
A 81-en Hatvan és Salgótarján között rendszeresen vezérlőkocsival megy a Csörgő, a mozony van Hatvan felől, a vezérlőkocsi S.tarján felől.
A vonal Szemeretelep és Soroksár között van és a vasutasok mint nagy Burma vasutat ismerik. A második világháború alatt épült, hadi célokból, hogy Fradi esetleges bombázása esetén azt ki tudják kerülni. Az Imre felsónél lévő keresztezést tavaly szedték ki, mert az 87 fokos volt a szükséges 9ö fokos helyett.(A megszünt 51 villamos keresztezését tették a helyére hajdanán, ezért állt más szögben.
A másik vonal az ún Kis Burma ami Fradit kötötte össze Soroksárral és a hahdani szemétvasút későbbi 51 villamos vonala mellett a Nagykőrösi úton ment Sorira. Ezt valamikor a 80-as évek elején szüntették meg az M5 út bevezető szakaszának építésekor.
Nem tudod, honnan kerültek oda? A Nyugatiból (ez esetben nagyon szomorú vagyok)? Hol van egyáltalán a 142-t kivéve M41-es BDt?
És KINEK JÓ AZ, HOGY MEGSZÜNTETTÉK?????? Vezérkocsiként nem fért el benne a bicikli?
Bence
Teljesen megszüntették (úgy értem, műszakilag) a BDt vezérlő funkcióját, vagy csak nem használják? Szerintem a vezérlőkocsi jó ötlet, többet kellene használni Csörgős személyvonatokon, nem így elherdálni.
Más: nem tudjátok, mitől lesz hetek alatt barna a kocsik teteje? Ennyire gyorsan rozsdásodna? Láttam már 1 éves korszerűsített (szürke) Bhv szerelvényt Fehérváron teljesen barna tetővel, csak a vezérlőkocsi volt szép szürke. Ez kosz, vagy rozsda? Ugyanez áll az új Bz-kre, néhány hónap alatt látszik, ahogyan egyre barnább a tető.
Sebesvonathoz: attól, hogy egy vonat nem áll meg mindenhol, attól még nem kellene S-nak lennie. Szerintem a sebesvonat az, ami csak a fontosabb helyeken áll meg. Különben gyorsított (v. távolsági) személy.
Bence
Az említett vasút a 142 vonal Inárcs-Kakucs állomásából ágazik ki. A másik vége Pótharaszton van, ez egy orosz laktanya volt. Mióta a szovjet csapatok kimentek, nem használják. Valamikor selejtre váró (ún. tartós letétben lévő)kocsikat tároltak rajta, de azokat is szétlopták. Állítólag több helyen már a sin sincs meg.
"LG!
Én is ismerem az említett vonalat (szóval láttam:-), de ahogy elnéztem nem sűrűn használják. "
Ismered? Milyen vonal ez? Jart valaha erre menetrend szerinti vonat, vagy csak iparvagany ?(nagyon nem szeretem ezt a szot azota, amikor a labBZ helyett probaltam szervezni a kulonmenetet, es a pecsi kislany azt mondta a Pbozsok-Vemend szakaszra, hogy iparvagany...)
ZöPö:
"...egy osztálykirándulás alkalmából felültetett minket a Veszprém-Balatonalmádi vonatra. Meleg, napos kora ősz volt, bennünk a felelőtlen ifjúság boldogsága, a vonat pedig a leggyönyörűbb tájon kattogott velünk. Rövid, kéttengelyes kocsik voltak, erre emlékszem még. "
Néhány évig nyaranta lent dolgoztam, és nem csak ezt, hanem több keskenyvágányú nyomvonalat bejártam terepjáróval. Hatalmas élmény, sokfelé még a kishidak, állomás romok is megvannak. Mivel a töltésekre nem építettek, használni semmire sem lehet, van ahol áthatolhatatlan bozótos mutatja pálya helyét. Kisvasút nagyhatalom lehetnénk, a fejletlen autózás miatt az országot keresztül-kasul fonták a vasútak.
120a: minden nap ezen jarok, a felujitas meg mindig Ujszasz-Szolnok kozott van. Eddig minden vonat kesett, 5-10 percet altalaban, most atlag 20 perceket kesnek. Rohej, egyel korabbi vonattal kell mennem, hogy beerjek... Ecser-Maglod kozott 10-es lassujel is van, szerintem Ecser kulso, Pest feloli vegeig _nem_ mehet meg 30-al sem a vonat. Tenyleg, sokszor elofordulnak minden lathato ok nelkuli kesesek, megallasok. Nemregiben egy gyositott szemely _elfelejtett megallni_ Gyomron, visszatolatott Maglod-nyaralorol!!
Tenyleg gaz, hogy a Nohabot atengedtek a kecskemeti deltaban, minket nem :-) Lehet, hogy mi tapostuk ki neki az utat? :-) (Lasd: kepek a deltaban, meteres gaz a mozdony elott)
Eleg gyakori, hogy az ingavonatokat a megengedett sebessegnel gyorsabban viszik...nem is baj, ahol lehet, legalabb ott nyomjuk neki :-) A szolnoki Bhv-k 100-asak, a hatvani, szemmel lathatolag sokkal lepusztultabbak 120-asak! Kocsival merve Sulysap-Mende kozott ki is hasznaljak a 100-at, 105-ot is mertunk mar! :-) A kocsik meg ugy rangatoznak, majd kiugranak a sinrol. (Azt hiszem, lentebb irtak mar errol a tipushibarol).
Van Jozsefvarosbol Mendere indulo vonat, azt regebben V46 vitte; mostanaban szurke szerelveny, kek Szilivel. A V46 eleg jol ment, vegul is Maglodig nem is lehet 80-nal tobbet menni, viszont Maglod utan zavaro volt a lassu toporgas...