De mivel 80 ezer km van a verdában, így ha még nem volt, akkor érik a vezérlés csere, ami 16 szelepes motoroknál úgy hallottam nagy szívás anyagilag.
Ha mindaz amit írnak, benne is van és nem elírás, akkor 500 ezerért ajándék.
Nekem a 8 szelepes 1.4-es fogyaszt 8,4 litert, bár én már gyanakszom az olajra, mert a gyári ajánlás ebbe a motorba 5W-30 és rendszeresen 10W-40-et töltöttek bele. De a fene tudja, majd most hamarosan kiderül számít-e valamit, mert lassan érik az olajcsere.
Mit érdemes megnézni? Mindent amit lehet, bár alámenni nem nagyon lehet gondolom. Azárt a motornál az szivárgásokat meg lehet nézni,, a kipufogót is szemre lehet vételezni.
A motortér, már ami látszik belőle eléggé trutymós, mintha fröccsent volna benne valami. Az akksi már nem eredeti, pedig a Kalos gyári akksik elég jól bírják, a 2004-es verdámban most cseréltem le 9 év után a gyári akksit. De még ilyen enyhe télben elment volna csak hát ki tudja előre megmondani milyen hideg lesz.
Sziasztok,régebben már jártam itt a fórumon.http://www.hasznaltauto.hu/auto/daewoo/kalos/daewoo_kalos_1.4_16v_sx_80_000_km-7557793 Ehhez mit szóltok?Ez valóban 16V vagy csak elírás ,mert anyám lanosában is így néz ki a blokk,mégis csak 8 szelepes.Valaki fel tudna rakni képet nekem a 16v motorról?Mit kell nagyon megnézni kalosokon vásárláskor?Fogyasztása valóban olyan sok mint lehet olvasni ?napi 2x17 alatt kb mi lehet az igaz 8 és 16v motor esetében?Tényleg nagyon fontos lenne a válasz.Köszi mindenkinek aki válaszol nekem.
Igen, kúton megnézték, -50 fokig jó. Szerintem ez sok, de erre mondta a kutas, hogy jönnek az új autósok, megméretik és az derül ki, hogy az új autókat is már mind -50-ig lövik be gyárilag. Mondom neki: nem sok ez? Ááá, alubarát adalék, etc, etc. Nem akartam vele vitatkozni, de az etilén-glikol attól még etilén-glikol marad, az pedig szirupszerű, sűrű lötyi.
Amúgy igen: nincs fűtés, vízhőfok-visszajelző télen stabilan lebetonozva alul (nyáron néha kicsit felmegy, tehát amúgy jó). Szóval vsz. termosztát.
Mondtam az öregnek, engedjen le egy kis hűtővizet, és tegyen bele desztvizet és utána termosztát csere. Azt mondta leengedi és belövi -25-re és akkor szerinte a termoszát is elindul.
Hát szerintem ha az egyszer beállt, akkor annyi. Szerintetek elindulhat?
Akkor ötletem kilőve. Az szokott néha leni, ha túl keveset tanko laz ember, beakad az "úszó", és azért világít. Akkor szokták,hogy megrángatják a kocsit igen erőteljesen, és észheztér.
De hát, ha full üres tankkal mész kútra, és úgy megy bele 17l, amire esély kicsi, akkor se kéne világítania.
kerdezem hany km van a kocsidba. mert 45vagy 60ezernel csere azt csak ugy tudod ellenőrizni,hogy kifuvatod kompresszorral hogy nincs e eldugulva de mar erdemes kicserelni mondomnem draga.
tudnatok abban segiteni,hogy a kalosom km oraja elszokott halvanyulni de egy idö utan viszajön meg becsikozodik egyszer szetszedtem az egesz orat de nem talaltam semmit neha megkell ütögetni a müszerfalat hogy viszajöjjön,de azt mondjak minden kalosnal előfordul kalos betegseg.
hali nem tudom menyi egy ilyen kezelesi utmutato majd utanna nezek hogy megis menyi benne van az 1.4kalos müszaki dolgai is meg termeszetesen az egy kettese is. menyit erne meg neked????
Azt írtad , hogy a Tiéd is 9 éves , és még nem volt benne cserélve (12079), Del Sonarnak válaszoltad a fagyállós hozzászólásra ( 12044-re). Akkor , hogy is van ez, mi nem volt cserélve? Most meg azt írod, hogy 3-szor volt már cserélve, kicsit zavaros ez így!
Nem tudom mi bajod van, de akkor próbáljon segíteni a hóhér bárkinek is.
Azért, mert azt mondtam, hogy ha leveszi a csövet úgy is leengedheti a vizet? Nem sértésből, de aki nem látja a leeresztőt, vagy nem tudja miként kell cserélni, vigye el maszekhoz, pár ezredesért megcsinálja. Vannak autók amiken másképp nem lehet...és ha ki kell venni a hűtőt akkor nem veszed le a csövet, mert engedni fog?
Amúgy elárulom bizonyos Citroen típusoknál olyan gyári előírás van, hogy a légszűrőnek a csövét tömítő pasztával kell visszarakni, mert lötyög, és kiesik a helyéről.