Akkor vegyünk nyugodtan ABEC 3-asokat? Vagy a csapágyboltban keresgéljünk? Milyen minőségi besorolása van a csapágyaknak? És mennyibe kerül egy alapszintű, egy közepes vagy egy kiváló minőségű csapágy?
Az ABEC besorolás egy csapágy azon kevés jellemzőinek egyike, ami nem utal a minőségre. Ezért is lehet kihasználni arra, hogy a gyanútlan görkorisokra/gördeszkásokra rásózzanak minden vackot. Ad 1: a csapágy az ABEC3+ által is jelölt pontossága csak extrém esetekben kerül szóba (sebészeti eszközök, repülőgépgyártás, görkorizás 420 km/h felett -- 70mm-es kerekekkel számolva). Így, ha feltételezzük, hogy kapsz ajándékba egy jó minőségű ténylegesen ABEC9-es csapágyat (megfizetni úgy sem tudnád), az kb. annyira alkalmas görkoriba, mint egy sebésszike a konzervdoboz felbontására. A magasabb ABEC besorolású csapágytól még papíron sem fog gyorsabban forogni a görkori kereke. Ad 2: egy csapágynak van kb. ezer fontos jellemzője. Az ABEC csak egy besorolás, amit az iparban szinte sehol nem használnak, így ha a gyártó ABEC-et ír a csapágy oldalára, az már eleve büdös. Ad 2b: ...emiatt is fordulhat elő az, hogy Magyarországon egy csapágyboltban nem hallottak olyanról, hogy ABEC. Ha mindenképpen ki szeretnéd húzni az eladóból a csapágy ABEC-besorolását itt Európában, kérdezd az ISO492 szerinti minősítését és váltsd át ABEC-re :) Ad 3 (az első három pont alátámasztására): keress rá az ABEC-re és 98%-ban görkori-, vagy gördeszka boltokat fogsz találni, akik csapágyat akarnak rád sózni.
Hát, kedves topiklakók holnapra csak páran jelentkeztek, ez így elég vérszegény, meg bevallom, én sem vitézkedtem a szervezésben, úgyhogy ha nem probléma, tegyük át jővő hét végére, addig meg megpróbálom elérni a régieket is, akik 2000-2001 körül irtak ide, ha még jók a telefonszámaik
Egyrészt: aki tíz hónapos hozzászólásra reagál, az elvetemült embör.
Másrészt: igen, fenntartom: a régi, jól bejáratott, több hónapot harcolt de szépen karbantartott ABEC 5 csapágy jobban pörgött, mint a vadonatúj 7-es. De egy idő után, jó pár km után az is elkezdett jól működni. Lehet jönni a tudománnyal, hidd el, van pár év tapasztalatom csapágyok pucolása és - azzal összefüggésben - működése terén. Az is lehet, hogy a gyári kenőanyaggal nem ment olyan szépen, mint a régi csapágy az énáltalam belépumpolt olajjal. Harmadrészt: igen, lehet érezni különbséget az 5 és a 7 között. Tedd föl és nézd meg, hogyan gurulsz vele! Tedd föl és pörgesd meg a kereket, nézd meg, meddig forog! Lesznek különbségek. Negyedrészt: mérnök vagyok, át tudok váltani. Ötödrészt: sallala, hejjjesírás :D
:) én azért óva intenék mindenkit a "csapágyat csapágyboltból" intelem megfogadására, ha csak nem akar úgy járni, mint én, akinek 16db FAG csapágya van a polcán, arra várakozva, hogy a benne lévő kenőanyagot valami olajfilmre cseréljem, mert jelen állapotába csak koreai versenyzőknek alkalmas edzésre (akik szántszándékkal úgy beszorítják a csapágyakat, hogy nehezen gördüljenek). Szóval nem tudom milyen massza van bennük, de korihoz nem ideális, kézzel megpörgetve max 3 fordulatot tesznek. Persze lehet hogy én kaptam rossz sorozatot, vagy a FAG nem minőség. A másik az ár. Milyen minőségű csapágyat kínálsz Te kedves Gibzon 180 Ft-ért?? Most nem írom ide mennyi volt egy db FAG.... (a harmadik meg csak megjegyzés: Tapasztalatom szerint a csapágyboltoknak nincs sok fogalmuk az ABEC jelölésről)
Elég sok dolgot olvastam a csapágyakról itt a topic-ban, de ez a leghajmeresztőbb. Bekoptatott csapágy? WTF? Az már régen rossz ha koptatni kell hogy jó legyen. Természetesen a kopás is folyamatos egy csapágy élete alatt, na de nem ilyen formában. Másik észrevétel a "kinek hány ABEC-os csapágy van beépítve". Na most az ABEC jelőlési rendszer a csapágy futáspontosságát adja meg. Most belinkelhetnék egy táblázatot, de teljesen felesleges. A lényeg az hogy aki különbséget tud tenni korizás közben egy ABEC 3 vagy ABEC 5-ös csapágy között, az csak vetít. 50 mm-es külső csapágy átmérőig 60 mikrométeres futási differencia a megengedett. 60 MIKROMÉTER! Nekem ne mondja senki hogy érzi. Aki jártas a fizikai mértékegység átváltásban, az tudja, hogy mekkora számról is beszélünk. Végül a csapágyak árai. 16-os szett 5-6000 Ft. Én erre azt mondom, hogy ha tankolni kell az autóba, ne a zőldségeshez menjen. Röviden: CSAPÁGYAT A CSAPÁGYBOLTBAN! Itt olyan emberek dolgoznak, akik értenek is hozzá ( és nem csak az ABEC számok számtani sorrendjéhez). Az árak legalább 50% lejebb vannak. A minőség pedig nem lutri kérdése, hanem tény. Én is egy csapágyakat forgalmazó cégnél dolgozom, így ha kérdések vannak, szívesen megválaszolom. 1 db csapágyat is meg lehet vásárolni. Nem kell egy egész szet. Szóval ennyit arról hogy érzem az ABEC 7-es csapágy nyújtotta örömöket.
Tényleg ne vicceljetek már! :) Naná, hogy más arányú, szerintetek kötelező 42-es koricipőt fotózni? A sínek egyformák, a kerekek egyformák, a cipőméretek különböznek illetve a bokacipőben nyilván nincs kivehető betét, ezért valamivel karcsúbb. Ez nyilván befolyásolja a komfortérzetet de ugyanaz az anyag, ugyanazok a csatok, szellőzés, az egész dizájn. Ez egy animált gif, ha minden igaz:
De, gondolom, azért is nem egyforma a kettő, mert nem ugyanoda tette a fényforrásokat a fotográfus kolléga...
ilyen utópisztikus dolgokon nem kezdek el filózni....Magyarországon jelenleg elenyészőnek mondható azon IFA-k száma, akik ezen az úton fel tudnának kaptatni (hogy le tudjanak jönni) :D
akik hozzám hasonlóan tartanak a meredekebb lejtőktől, azoknak kifejlesztettek egy elég érdekes új technikát, amivel sokkal stabilabban lehet lefele haladni.... http://www.gamaniak.com/video/3625
A két fotón valóban más arányúak a korik és a mögöttük levő logo (ill az alsón még a kori is kisebb). De ez a jelek szerint csak a photoshop műve, mert a specifikációjuk ua. Szóval nem vagy vak és hülye, de a kép különbözik nem a kori:)