Keresés

Részletes keresés

2T Motor Creative Commons License 2020.03.25 0 0 6452

Még annyit elfelejtettem, hogy 545rx -re és gyengébb gépre (pl a FS 311 -re) ÉN az AutoCut 36-2 -t tenném. (ill. tettem volna a gyártó helyében)

Előzmény: Uaz08 (6450)
2T Motor Creative Commons License 2020.03.24 0 0 6451

Nekem nem az 545rx-en van, hanem a FS 490 -en, meg (most kapaszkodj!) a FS 311 (36,3 ccm, 1,9 Le) botmixeren. Alig bírja kipörgetni. :D (nem lehet rá mást tenni a menet miatt) Még jó, hogy késes gépnek vettem. ;) :) 

 

Előzmény: Uaz08 (6450)
Uaz08 Creative Commons License 2020.03.24 0 0 6450

Ez a fajta nekem is van,csak anyát kell esztergáltatnom mert nem passzol a menet az 545-höz,úgy nézem a belseje olyan mint a réginek.

 

Előzmény: 2T Motor (6449)
2T Motor Creative Commons License 2020.03.24 0 0 6449

SuperCut 40-2  - Kifutott (oda van írva az oldal aljára)

 

Nekem:  AutoCut 46-2 damilfej van 

 

https://www.szerszamok-webaruhaz.hu/tartalom/stihl_damilfej_fukaszahoz_autocut_40_4_a_fukasza_damil_atmero_27mm

Előzmény: dr.szertelen (6448)
dr.szertelen Creative Commons License 2020.03.24 0 0 6448

A T45x vs 40-2-ről beszélek

Innen válassz......melyik a szürke???????

 

https://lancfureszek.hu/termekek/husqvarna-damilfejek-fuvago-kesek-c2672.html

Előzmény: 2T Motor (6446)
dr.szertelen Creative Commons License 2020.03.24 -1 0 6447

Na majd figyelj csak hogy rajtad kivül hanyan tudják mit irtam

Fhuuuuuuj de meleg van a helyzet miatt.....:DDDDDDDDD

Előzmény: 2T Motor (6445)
2T Motor Creative Commons License 2020.03.24 0 0 6446

Vaskosabb, erősebb de nem nehezebb?  Tud ez a Stihl, NA!

 

Egyébként a világosszürke, damilfejről beszélek. Neked olyan van? Mert nekem TÖBB is. De kösz, hogy elmesélted, hogy milyen. ;)  :)

Előzmény: dr.szertelen (6439)
2T Motor Creative Commons License 2020.03.24 0 0 6445

Kopik a talpa? Sokat sétál? A "nyúlás" a szegecsek kopásától van. ;) 

 

"Csak nem mindegy hogy Stihl....Oregon vagy kinai csoda"

 

??? (értelemezni sem tudom ezt a mondatot, vagy mit.)

Most akkor mindegy, vagy nem mindegy?

 

Úgy értelmezted, hogy azt írom, hogy már elreszelted a vágófogakat és még mindig gyári a hossza? :D 

 

Még jó, hogy jöttél és kijavitottad, akár még bármi is történhetett volna. :) FFFHuhhhh :P Meleg helyzet volt...

Előzmény: dr.szertelen (6444)
dr.szertelen Creative Commons License 2020.03.24 0 0 6444

Az éles márkás lánc nem nyúlik szinte semmit, ha az olajozás is rendben van.

 

Ez sem igy van.

természetes hogy nyulik.....ill kopik a talpa kopik a vezetö

Csak nem mindegy hogy Stihl....Oregon vagy kinai csoda

Előzmény: 2T Motor (6435)
Kapa bácsi Creative Commons License 2020.03.23 0 0 6443

Nekem is hasonló a tapasztalatom a Stihl-n használtam Husqvarna damilfejet,a Stihl fejek a 40-2,46-2 fejek strapabírobbak ,mint a Hq damilfej,azt is hozzá kell tenni,hogy a Hq nem könnyebb hanem áramvonalasabb.Több alkatrészből áll a Hq.

Előzmény: Uaz08 (6440)
Kapa bácsi Creative Commons License 2020.03.23 0 0 6442

Köszönöm a választ!Nagyon közérthető.

Előzmény: ''csiga (6437)
dr.szertelen Creative Commons License 2020.03.23 0 0 6441

Egyetértünk.

Előzmény: Uaz08 (6440)
Uaz08 Creative Commons License 2020.03.23 0 0 6440

Tavaly stihl fejet használtam az 545rx-en,én azt vettem még észre hogy a stihl fej precízebben adagol,rövidebbet egy koppintásra.

Előzmény: dr.szertelen (6439)
dr.szertelen Creative Commons License 2020.03.23 0 0 6439

Kb. Ez a különbség a bumszli nagy Stihl damilfej és a Husqvarna könnyű, lapos, jól szerelhető damilfeje között. Én az utóbbit jobban szeretem, mert nálam az is bírja és kényelmesebb.

 

A stihllé jobban birja vaskosabb.

Egyformán jó szerelhetö mindkettö

A Stihl meg nem nehezebb!!!

Előzmény: 2T Motor (6435)
''csiga Creative Commons License 2020.03.22 0 0 6438

Tudomásom szerint egyik gép sem szereti a magas fordulatról történő leállításokat. 

Előzmény: 2T Motor (6436)
''csiga Creative Commons License 2020.03.22 0 0 6437

Bár nem én vagyok megszólítva, magam részéről válaszolnék.

 

Az üza tartályban ( csövekben) lévő benzin színe az elődleges támpont.

 

Szétszedésnél  ( motorbontás) leginkább csak az olaj hiánya és/vagy kenés elégtelensége állapítható meg.

 

A dugót kell leszedni és ha a csapszeg, tűgörgő száraz, ez olaj nélkül ment. Ha nem, akkor szar, vagy kevés olaj volt benne.

Előzmény: Kapa bácsi (6432)
2T Motor Creative Commons License 2020.03.22 0 0 6436

Biztosan hallottál már a régi Stihleknél is jellemző, vágás után hirtelen leállításból adódó gyújtás meghibásodásról? Mennyi ennek a valóságalapja?

Előzmény: ötbites stihles ziles (6424)
2T Motor Creative Commons License 2020.03.22 0 1 6435

Hát, ez így rendben is van. ;) :)

 

Ha a zúzdába kerül (alkalmazottnak kell), akkor valóban jobb választás, lehet a Stihl egy bevált, robusztusabb konstrukciója.

 

Kb. Ez a különbség a bumszli nagy Stihl damilfej és a Husqvarna könnyű, lapos, jól szerelhető damilfeje között. Én az utóbbit jobban szeretem, mert nálam az is bírja és kényelmesebb.

 

Olyasmi ez mint pl a Hilti fúró vastagabb, nehezebb műanyag háza. (bár a tokmány azon is megadja magát előbb utóbb)

 

A gázkar rudazat valóban strapabíróbb, mint a bovdenes megoldás, de a bovdenes más világ érzékenység szempontjából.

 

Én azt mondom hallgassatok Csigára. :)

 

Azzal az olajjal, benzinnel nagyobb az esély ha koszos hengerrel, életlen lánccal megy a dörgölés. Az életlen láncnál, mint az életlen fúróhegynél is brutálisan elkezd melegedni mindene a gépnek. A nagyobb erővel nyomás, feszegetés, rángatás meg odavág a rugónak, gumibaknak.

 

Viszont a minimális játékszabályokat betartva, tartósságban is és főleg komfortban, ugyan olyan jók lehetnek más márkák gépei.

 

Láncról csak annyit, hogy azelőtt kell élezni, mielőtt már minimálisan el kezd lazulni. (nyúlni) Ha öt perce éleztél akkor is. (mert elkaptál valamit, vagy földközelbe vágtál)

Az éles márkás lánc nem nyúlik szinte semmit, ha az olajozás is rendben van.

Előzmény: ''csiga (6430)
Jonseredfan Creative Commons License 2020.03.22 0 0 6434

Sziasztok ! Van 3 db 65-ös Husqvarnám eladó + alkatrészek . Ha valakit érdekel .

Magyar kir.erdész Creative Commons License 2020.03.22 0 0 6433

Egyre inkább előtérbe kerül a súly...."

 

Javítani meg már szinte csak otthon érdemes "

 

Mélyen egyetértek.

 

Az én tudásom sokkal szerényebb az utóbbi napok hsz-einek szerzőinél, ezért üdvözlöm mind a szakmai, mind az emberi oldalról.

Kb. ilyennek képzelem egy fórum normális működését. 

Előzmény: ''csiga (6431)
Kapa bácsi Creative Commons License 2020.03.22 0 0 6432

 Üdv!Engedd meh hogy most csak Zilesnek mondjalak.Hogy állapítjátok meg,hogy milyen olajjal ment a gép?Magam is az ezeken a fórumokon favorizált Elf... olajat használom.Szerintem,már amit én megtudok állapítani nem rossz.Gondolok a Stihl Ultra árára vagy a Husqvarna XP-re akkor meg árban harmad.

Előzmény: ötbites stihles ziles (6424)
''csiga Creative Commons License 2020.03.22 0 1 6431

Volt a kezembe 064. A "legenda" a hülyeállóságának, ebből fakadó tartósságának köszönheti az elismertségét.  

 

Számomra egy brümmögő kondigép, azért ahhoz a súlyhoz, ha használni- cipelni akarod, jól be kell szalonnázni. :)

 

A Husik közül is a 390-et eladtam, és a 365 se kerül le a polcról, amig az 560-al elvagyok. Egyre inkább előtérbe kerül a súly....

Előzmény: 2T Motor (6429)
''csiga Creative Commons License 2020.03.22 0 1 6430

A félreértések a fórum írott és egyoldalú kommunikációs csatornájából  adódhat. Ha nem látom az arc mimikádat, a kézmozdulataid, nem hallom a hangsúlyod, másképp is érthető, mint amit szerettél volna közölni.

 

Volt olyan fórumtárs, akit nem ismertem, és hát... nem igazán tudtam hova tenni, amit közölni akar. Aztán személyes ismeretség után egészen másképp láttam, gondoltam, amit ír.

 

 

Vannak olyan különbségek, amik a termelésben lévő gépet kifejezetten jobbá teszik a termelő szemszögéből.

 

Példa: Legyen a Dolmar 7900 VS Stihl.  ( szervízes mesélte)

 

 

Az agysebész nem tesz különbséget a két gép között, mind a kettőt üti-vágja, gyilkolja. "Qrva anyját a főnöknek, megint nem fizette ki a túlórát, leszarom, nem az enyém, miért vesz ilyen szart a főnök", stb.... 

 

Nem szeretnek láncot élezni, ezért erősebben nyomja a fát, "ezt a 20 percet még kibírja". A bakok a Dolmáron kb 2 hónappal a termelés befejezése előtt kidőltek, és rendelni kell, várni kell rá. A Stihlé és kipurcant, de pont kibírta a szezont, tehát az lesz a jobb. Apróbb dolgok tönkre mennek bármelyiken, de a Stihlhez szinte azonnal van bármi. 

 

A Dolmáron (is) a gázbillentyűt és a karbit egy vékony bowden köti össze, az szokott még elfáradni. A sajátjaimon az összeset olajozom. Az agysebész szerinted foglakozik vele?

 

Az életlen lánc miatt erősebben nyomja a fának a gépet, ezzel plussz hőt okozva, és erőltetve  kuplung oldali főtengely csapágyat. Ezt az idiotizmust is valamivel jobban tűri a Stihl.

 

A nagyobb hűtőborda felület miatt a gondozás mentességet is jobban tűri. Agysebész nem fog mindennap ecsettel, kompresszorral gépet takarítani.

Hirtelen ennyi jutott eszembe.

 

Normális használat mellett, ha magadnak veszed a gépet, Te használod, ezekre ügyelsz, így ezek a különbségek nem jönnek elő. 

 

Normális - pici műszaki érzékkel megáldott-  ember kezében a piaci kínai gép is képes akár 100-150 órát elmenni. Tudom. Egy jobb kínai ( Hecht)  még többet is, csak tudni kell hol a határa, mire kell figyelni.

 

Minél drágább, profibb egy gép, annál több (emberi) hülyeséget tolerál, bizonyos határokon belül. 

 

Fűkaszából nekem (ismerős  szervizes ajánlására)  Husi 343R van. Használtan vettem azt is. Bitang egy gép.

 

 

A szervizes sokat mesélt az emberi hülyeségek miatti gép meghibásodásokról, a közmunkások 2T olaj eladásairól, ha rájuk volt bízva az üza bekeverés, a pisztolyozó fűkaszálás, a dzsuvás, eldugult szűrők, eldugult levegőjáratok, stb...

 

Az Oleóból, Dolmárból egy jobban eltalált széria pont ugyanúgy jó otthonra, ( csak ne legyél agysebész)  mint egy S-H gép. Alkatrész ellátásban ( időbeli)  viszont még mindig a Stihl a nyerő.

 

Számomra, amit a Stihl plusszként tud felmutatni a Husihoz képest, abból nem tudok profitálni. Vannak, akiknek viszont igen. Ezt a részét is fogadjuk el.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: 2T Motor (6428)
2T Motor Creative Commons License 2020.03.21 0 1 6429

Ja, még annyi... Volt Isteni Iphon-om. Utáltam. Neki adtam az asszonynak, aztán eladtuk. :)

Mindenki elájul a Stihl 500i -től, de nekem nem jön be. Inkább a 661.

A régi 064 vs az új 661 ? :) Nem is lehet egy napon említeni. (tudom, tartósabb :) )

Előzmény: 2T Motor (6428)
2T Motor Creative Commons License 2020.03.21 0 1 6428

Úgy érzem, nem sikerült megérteni amit írtam, és nem bántásból, se kötekedésből írom ezeket.

 

Gyakran kezelitek tényszerűen, Te is és sokan a különböző fórumokon, hogy egy gép, jobbságát kizárólag a tartóssága határozza meg. Pedig nem. Ezek között a profi fűrészek között alig van különbség tartósságban. Mind kiváló gép. De egyiknek ez az erőssége másiknak meg az. NINCS olyan, hogy legjobb. Ha vannak különböző gépeid és sokat kell vágnod egyszerre, akkor nem a minimális tartósságbeli különbség fog érdekelni, (ha van egyáltalán olyan) hanem, hogy Neked melyikkel jobb dolgozni. Melyik áll a kezedre.

Ha meg nem kell sokat vágni akkor meg szinte mindegy csak fűrész legyen. Az állapota és a megfelelő üzemeltetése sokkal fontosabb, mint hogy mi a típusa.

 

A gyakran emlegetett 064 el ÉN nem dolgoznék termelésben, mert nekem nem felel meg, ha az a legistenibb egyesek szerint, ha nem. És az, hogy a szervizes szerint mi a legeslegjobb gép az se érdekel, ha Én nem szeretem.

 

Pl. Nekem a legjobb kasza a HQ 545rx. A Stihlek nekem nem kényelmesek, pedig van olyan is pl. Stihl 490. Sokkal jobban néz ki, erősebb is, drágább is, modernebb is, menőbb is, minden jó csak egy baja van, hogy nem Hq 545rx.

 

 

Előzmény: ''csiga (6426)
''csiga Creative Commons License 2020.03.21 0 0 6427

Nem vitatkozom, hidd el, a kisebb hőfokon járatott dugó tovább bírja.

 

A plussz hűtőborda felület nem csak a hülyeállóságra jó. ( Ebben is jobb a - régebbi - Stihl)

 

Szélesebb  hőmérsékleti tartományban lesz használható, persze csak ésszel, mert a túlhűtött 2T motor sem jó.

 

Valamivel hidegebben jár, olcsóbb olajjal is elüzemel, kevésbé tudom megsütni.    Végülis igen, hülyeálló. Jobban elviseli a rossz olajat és a gondozatlanságot.... 

Előzmény: 2T Motor (6423)
''csiga Creative Commons License 2020.03.21 0 0 6426

A 365-ös Husi egy jól eltalált széria. Termelésben a kipufogó elhagyása jelentett gondot, a Stihl ugye ötletesen recés csavarral oldotta meg ezt a problémát.

 

Részemről Gypsy ötlete, a vízüveg bázisú kazánokhoz használt hőálló tömítő ( 1.000C) vált be. ( csavarmenetre kenve) 

 

Hogy melyik a jobb?  Nekem van X-torq-os  365-ös, és ha rosszabb is, mint a Stihl, se nagyon érdekel. Nekem ez is bőven elég, ez tetszik, ezt tudtam jó áron megvenni. Nem vagyok termelő.

 

 

 

Szállított levegő.

Annak idején részletesebben leírtam a minek a miértjét. A lendkeréken a lapátok számát, az átmérőjét néztem, hasonlítotttam össze. A gépek üzemi fordulatszáma közel azonos volt, így a levegő szállított mennyisége is hasonló lehet. ( becsült). Nagy eltérés nem lehet, mert a kényszerlevegő hűtésű gépeknél a levegő mozgatása elég nagy energiát emészt fel, így büntetlenül nem lehet csak úgy növelni, mert az erősen a teljesítmény rovására megy.

 

Kifejezetten a dugóról írtam, hogy kisebb  élettartamról számoltak be. Az ok egyszerű, a nagyobb hőteher miatt hamarabb öregszik.  Ugyanaz a Mahle gyártotta mindkettőt, ugyanazokkal a dugattyú ötvöző arányokkal.

Annak idején pontosan leírtam, linkeltem, ha nem haragszol, most nem teszem meg.

 

A hengert így nem érinti, arról nem volt szó. A bevonat jobban/többet  tűr.

 

 

A két gyűrű VS egy gyűrű. A két gyűrű alacsonyabb fordulaton jobban tömít, kevesebb gáznyomás veszteség keletkezik, jobban megtartja, megvezeti  a dugót. Alacsonyabb fordulaton nyomatékosabb valamivel.

Bizonyos fordulatszám felett annyira gyorsan megy végbe a sűrítés, majd a munka ütem, hogy nincs ideje elslisszanni a gáznak, egy gyűrű is elegendő. Másrészt a második gyűrű nem csak hogy nem ad plusszt az egy gyűrűs dugó  gáznyomás veszteséghez, hanem a plussz súrlódó felület miatt még hátráltató, teljesítmény csökkentő hatású is. 

 

A gumibak, olajpumpa, burkolat közti különbség, ha van,  otthoni használatnál nem igazán jön elő. ( farmer és profi kategória)

 

Az iparszerű használók, termelők tapasztalatai alapján lehet tartósabb, jobban sikerült szériát(kat) említeni. Jobb? Mire? Attól függ mire kell.

 

 

Igen, a termelők, az iparszerű felhasználók a userek kb 1%-át teszi ki. Én a másik 99%-nak szoktam ajánlani.

 

 

Számomra sokszor az a jobb, ami 10 évig bírja, még ha 10X annyiba is kerül, mint ami csak 1 évig bírja. De nem mindig... A felhasználás módja, igény és persze a PÉNZ a meghatározó.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: 2T Motor (6422)
''csiga Creative Commons License 2020.03.21 0 0 6425

Ohhh! Kellemes meglepetés!

 

Üdv! :)

 

Köszönöm a  megtisztelő ( túlzó)  kollega titulust!  Sajnos messze nincs 20-30 éves tapasztalatom, mint neked.  De azért köszönöm. :)

 

 

 

A 20-as keveréket anno a a bronzperselyes  ( hajtórúd felső szem) motorokhoz kellett alkalmazni. A tűgörgő kiváltotta, elég lett a 40-es keverék.

 

Majd az egyre szigorodó környezetvédelem miatt ( mondjuk az olajok is jobbak lettek) lett 50-es keverék.

 

 

A fogyasztás csökkentés miatt szegényedő keverék, a benzinben lévő etanol tartalom  miatt ( premium benyában jobb a  MTBE)  az égés sebessége csökken, az üzemi hőfok nő.

Emiatt, ha lehetséges állítani, érdemes dúsítani, végfordulatot visszább venni. ( őzbarna gyertya)

 

Ahol nem tudsz állítani, érdemes plussz kenést adni. Én így gondolom. Semmi baja nem lesz, sőt...

 

Az elméleti határ, ahol még károsodás, lerakódás nélkül elég  az olaj az olyan kb 1:35 körül van.  A teligázas, fűkaszás, vagy teligázas vastag fát darabolok üzemmódban a 40-es keverékkel picivel vastagabb olajfilmed lesz, de semmilyen plussz lerakódás nem lesz.  ( normális olajjal)

 

A gallyazós üzemmódban én is 1:50-hez közeli keveréket kevertem.  A változó terhelés ( gázbillentyű állás) extra benyát ad, amitől tényleg füstöl ilyenkor. 

 

A hajtórúd felsőszemnél a tűgörgőt egy ( esetleg kettő)  apró furaton keresztül olajozza a benzin-levegő keverék. Hálás az a 40-es keverékért.

 

Bár Stihlem ( fűrészbe) nincs, de ha lenne is ( ha lenne az egyik a 260-as, 261-es lenne, a másik a 440-441, ami tetszene) tőlem az is 40-es keveréket kapna a már kipróbált és bevált Elf olajból.

Nagy valószínűséggel nem lenne megsüléses gondom...

 

Egy FS38-as kis fűszegélynyírót / szakszerűen szólítva habverőt :) / nyüstölök vagy 2-3 éve.  Ő is ezt a keveréket kapja, eszi-nem eszi, nem kap mást! :)  Viccet félretéve, semmi gondja nincs a keverékkel. ( OMV premium benzin) Igaz, csak heti kétszer megy nagyjából 3-4 perceket. Jó, ok, nem olyan szép a színe, mint a Husinak, de hát ez van. :)    /  muszály kicsit  csípkelődni, még a végén azt hiszed Stihl rajongó lettem :) /

 

A kisgép 2T egyszerűségénél arra gondoltam, hogy nincs vízhűtés, a vele együtt járó hűtővel, vízjáratokkal, vízpumpával, tömítésekkel, stb. Nincs külön olajzás, a vele járó pumpával, szűrővel, olajjáratokkal. Nincs bonyolult terheléstől és fordulattól változó  szelepvezérlés és gyújtás. 

 

Az egykori egyszerű és üzembiztos karbik helyett azért bonyolítanak.  Bonyolítanak mást is, igazad van, de azért messze nem annyira, mint egy 4T motornál.

 

 

A hiba detektálása sokszor külön szopás, amíg ki nem tapasztalod a típushibákat, de a rendhagyó hiba is ez a kategória. A szervíz számlaképes, adózik, bejelentett munkaerővel bír, világítani, fűteni kell, alkatrészbázist és spéci szerszámokat  kell fenntartani,stb.  Ennek+ a szaktudásnak ára van.  Olcsó, alsó kategóriás gépeknél ez a díj szerintem sem megérős. Márpedig azok jóval hamarabb adják meg magukat.

Vegyél másikat, fogyasztói társadalom lettünk.

 

A S-H olajokról nem tudok nyilatkozni, sosem használtam ( szerintem nem is fogom).  Annyira, ha nem is nagyon, de  ismerem az olajokat ( tulajdonságjellemzőiket), hogy bátran merjem őket helyettesíteni.

Egyébként mind Stihl, mind Husi oldalról a jobb olajokról csak jót hallottam. De hát az áruk...

 

 

Még valami. Tudom, volt régen egy-két vitám (egyes)  Stihl userrel,  akiket egyszerűségük miatt ötbitesnek hívtam. ( meg ugye direkt hecceltek)  Nem rád értettem, mégis felvetted a  cinikus nevet.

Megtisztelnél, ha  a nick nevedből ötbitest elhagynád, megváltoztatnád. Morogni attól még fogok, mert már én sem változom, a tüske is csak tüske marad bennem, de nem rád morgolódom.  Ha anno  valamivel megsértettelek, utólag elnézést kérek.

 

 

  

 

 

 

Előzmény: ötbites stihles ziles (6424)
ötbites stihles ziles Creative Commons License 2020.03.21 0 1 6424

Üdv,Csiga kolléga!Pár gondolatot hozzátennék én is,ha lehet..

40-s keverék..pár éve telefonon beszélve már mondtam neked...és ma is mondom..százas bemzin,zöld stihl  olajjal keverve-Stihl gépnél ennyi elég...50-es is elég lenne,igazi benzinnél...de inkább erről többet nem mondok.

Eredetileg a Stihl gépek a saját Motomix benzinre vannak "hitelesitve"-azzal tudja a gép azt,amire tervezték-és az ötvenes keverék...de érdekes módon,semmi gond vele-mert ez a benzin az benzinből van...de sajnos nálunk nem forgalmazható az anyag...jövedéki,tüzrendészeti,adminisztrációs,anyagi.stb okokból..

Piros olaj-mióta 2Mix gépek vannak,azoknál garis feltétel a jobb olaj....tehát nem jó használni,mert ugrik miatta a gari,ha baj van...és legalább tiz éve vannak már a 2Mix motorok...és már akkor is feltétel volt ez..anno...

Már nem is emlékszem,mi volt a Stilnél az első 2Mix...talán a 441?...régen volt már...

Kétütemű motorok egyszerűsége-igen,elméletben,papiron sokkal egyszerűbb...yalóságban meg igen is nagyon szivatós dolog tud lenni benne.egyszerűsége ellenére is...persze,aki fűrészt is evett,annak nem gond...de nekem sem röntgen szemem ,sem mikrométerrel felszerelt ujjam sincs...

Ahogy egyre jobban lesznek bonyolitva,kihuzva a gépek,a szerelők munkája egyre nehezebb-bizony mindenféle,iskolában nem tanulható trükközés is kell,hogy előrébb menj...néha egészen fura dolgok is...pedig nekűnk a műhely miatt elég sok eredeti felszerelésűnk van/a cégnek,nem nekem/de mégis,sokszor az sem elég...

Javitások ára-igen,nagyon elszállt a dolog..mint alkatrész,mint munkadij árában is...pl egy MS 170 gyűrű csere,szimering,csapágy,esetleg porlasztóhoz is hozzányulni-már többen van,mint egy uj gép árának a fele..lánc.lánckerék,vezető lemez-már legalább egy huszas...

Aki tudja,javitsa a gépét saját maga...egyébként anyagilag bukta a dolog...vagy gondolkozzon rajta,hogy beszámitatja a régi gépét egy ujba...sajnos ide jutottunk...igy találták ki az okosok..

 

2T Motor Creative Commons License 2020.03.21 0 0 6423

Még annyit hozzátennék, hogy a 20-30%-al nagyobb hűtőborda a hülyeállóságot növeli (amit Gypsy szokott gyakran emliteni,) sztem nem a dugatyú élettartamát. Vagyis mikor tiszta retek a henger, vastagon mocskos és romlik a hűtése.

Elképzelhetőnek tartom, hogy ezt az állapotot jobban bírja a nagyobb hűtőbordás gép, mint pl a Stihl.

Személy szerint engem ez sem érint meg túlzottan, mert soha nem mocskosak a gépeim... 

Előzmény: 2T Motor (6422)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!