BPO-557=MYK-373 Legalábbis hiszek a szememnek. :D Ugyan is a futár térkép őt mutatta (kezemben volt a futár app amin mutatta) de a szemem elött volt a 373-as.
05-57 nagyon sok helyen ott van, számtalanszor benn áll Kelenföldön vagy Kőbányán, esetleg valamelyik trolin mutatja, ezek szerint ma már egy MYK is megkapta a betegséget :/ Ami biztos, hogy a 05-57 nem pótolhatott reggel, mert éjszakai számban ment, és reggel fél kilenc körül végzett a Móriczon (ha nem cserélték).
Reggeles műszakba azért kb be tartották ott is. Gazdás kocsik mindig kint vannak a gazdájukkal :) Amikor a 9-es kiemelt lett az elején, akkor is volt, hogy délutános is majdnem mindig arra ült, de kb a VT-nél is kialakult, hogy majdnem mindig az a forgalmi járta ugyan azzal a sofőrrel és forgalmin.
"Lefelé az akkumulátorok csekélyke kapacitása a korlát, a motor lehet nem indul be sokáig, légfékkel fog fékezni egy idő után."
Ebben azért ne legyél biztos. A dízelmotor ugyan valóban nemigen fog beindulni lejtmenetben, de a fékezési energiának amúgy is csak kis részét lehet az akkumulátorokba visszatáplálni, hiszen viszonylag rövid ideig, viszonylag nagy fékáramokról van szó, ez pedig gyakorlatilag nem alkalmas akkumulátorok töltésére. Mivel a töltőáramot mindenképpen korlátozni kell (különben az akkumulátortelep esetleg végzetesen túlmelegedhetne), még néhány perces töltés is - huzamos lejtmenetben - csak kis töltést eredményezne. Ezért villamosfék üzemben a hibrid gépek is jórészt fékellenállásra dolgoznak; viszont tartósfékként ekkor is kímélik az üzemi légféket, annak "szükségtelensége" miatt.
Ne keverjük a trolival. A hagyományos troliban van egy tartós névleges teljesítmény leadására méretezett nagy vontatómotor, ami minden további nélkül felmegy hegyre nagy terheléssel is. Lefelé pedig a visszatáplált delejt elfogyasztja a szembe, felfelé igyekvő.
Mi a történet a Volvo féle hibridnél? Van két alulméretezett motor, amik a legnagyobb igénybevétel, a gyorsítás idején összedolgoznak. A villamos motor legnagyobb teljesítményét az inverter a felvett árama alapján változó idő szerint korlátozza, a dízelmotor pedig kicsi. Ezért huzamosabb ideig hegymenetben túl fog fogyasztani. Lefelé az akkumulátorok csekélyke kapacitása a korlát, a motor lehet nem indul be sokáig, légfékkel fog fékezni egy idő után.