Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Machiness Creative Commons License 2019.10.06 0 0 1940

Tegnap lementem Tatára. Az eladásra szánt kék Korandoval mentem, mert a másik zöld gép jobb oldali ablaktörlő lapátja valamikor beakad a szélvédő gumi alá. (Egy persely van kikopva a mechanikában.) Nem akartam esőben vakoskodni.

Mivel a kéket általában csak itt Budapesten belül használom és ráadásul csak időnként, nem akartam erre az egy alkalomra pályadíjat fizetni. Ezért az 1-esen mentem. Azt tapasztaltam, hogy 80Km/h-ig minden ok. Az felett viszont berázkódik valami, ami a sebesség emelésével tovább erősödik. Inkább a kardán kiegyensúlyozatlanságára tippelek, mint a kerékére. De majd meglátom, először persze gumishoz viszem az az egyszerűbb. 

Johnnybácsi Creative Commons License 2019.10.03 0 0 1939
Talán megoldódott az elektromos problémám. Egyszerüen csak nem volt töltésem, roasz volt a generátor. Ez okozott minden tünetet. Gyujtaskapcsoló kapott egy relét, genrátor javítva, most aztán még az elektromos ablak is gyorsabban teker:))
Juhéjj....ha szép idő lesz, go offroad.
Mondjuk nem lesz, mert most is mocsok idő van épp.
Előzmény: Johnnybácsi (1927)
Zabolai Gyula Creative Commons License 2019.10.01 0 0 1938
Benne vagyok!! Mai fejlemény: a kormánymű szimeringet kiszedtem, holnap beszerzem, ha tudom. Kész van az üzemanyag tartály felfogatás, saválló anyagból. Egy lista nagyon jó lenne, mert biztos unjátok, hogy kérdezgetem az alkatrészek beszerzési lehetőségét. Múltkor olvasgattam a fórumot és kijegyzeteltem amit tudtam., de biztos vannolyan ami kimaradt.
Johnnybácsi Creative Commons License 2019.10.01 0 0 1937
Szuper. De ha kész lesz a vas, akkor most már hozzunk össze egy talit, valami pályán.
Tudom Himesháza nektek messze van, de csak van valami offroad pálya ami elérhető.

Amúgy gondolkodom, hogy vennék téligumit a 16os fasza felnijeimre, mert nyári sárgumikkal hideg időben veszélyes. De ha abból indulok ki, hogy nálunk télen hó nincs csak latyak, meg sár...még jó is lehet a sárgumim. De a hajnali fagyokban biztosan elkélne egy téliguma, pláne hogy hátsós és rövid a kocsi. Olyankor lenne jó a fulltime összkerék, mint a nivában.
Vagy télen nem megyek közútra, csak földesre, és spórolok egy százast:)
Machiness Creative Commons License 2019.09.30 0 0 1936

Akkor halad a dolog! Gratula.

A kutyacsontokat annak idején én sem találtam meg. A szerelőm alakított át valamit. Az a gond, hogy nagyon felületesen jegyezte le. Annyit írt csak 41615. Sajnos ez sem volt jó, alakítani kellett

Előzmény: Zabolai Gyula (1935)
Zabolai Gyula Creative Commons License 2019.09.30 0 0 1935
Uraim. Lassan kész a váznyulványok javítása. Ezt a vastag anyagot teljesen szétette a rozsda, volt rajta sok mókolás, amit az előzőek csináltak. 60×100-as zártszelvényből lett végül megcsinálva, szépen meghajtva az íveket. A kilincs probléma is megoldódik. Unokatesóm cncn megrajzolta és aluminiumból kimarja a kilincs alkatrészeit. A vízkeverő cikkszámát még nemtudom megmondani 3 hetet ígértek ami letelt de még nincs vízkeverő. Hűtő az isuzu trooperé lett ami kemény 34000 magyar forint futárral együtt az eualkatresz.hu ról. Képeket nemtudom hogy kell feltölteni. Kérdésem, hogy a kutyacsontoknak tudnátok cikkszámot adni??
Johnnybácsi Creative Commons License 2019.09.30 0 0 1934
Nincs váltóm nekem se, de ha lenne, őrizném, ugyanis nemigen találni. Ebayen néha van isuzu 4 sebességes, de arany áron.
Szerintem vigye be egy autóépítő műhelybe, és buheráltasson bele valami elérhető massziv váltót, leginkább isuzut. Vagy akármilyet. Valahogy biztos bele lehet tenni valamelyiket.
Én ezt fogom tenni, ha szükséges lesz. Persze olcsó így se lesz.
Előzmény: Atis980 (1932)
Machiness Creative Commons License 2019.09.29 0 0 1933

Hello!

 

Az a sárga gép volt, amelyik 850-ért volt fent a Hahun? Végül menyiért ment el? Kíváncsi vagyok, mert nekem is van fent egy kék zárt kasznis.

Váltóm nincs, de itt egy telefonszám, ami alatt két hosszú Korandót hirdettek egyben bontásra. Talán lehet vele egyezkedni. 06309830309

 

Előzmény: Atis980 (1932)
Atis980 Creative Commons License 2019.09.28 0 0 1932

Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Eladtam a sárga szörnyemet aminek volt egy kis olaj folyása a váltóból. Sajnos kiderült hogy már nagyon kevés volt benne az olaj és össze égett a váltó. Nincs valakinek egy bontott váltója mert szeretnék segíteni az új gazdának. A segítséget előre is köszönöm. 

Machiness Creative Commons License 2019.09.28 0 0 1931

Persze, hogy ne! Maximálisan egyetértek. De a Korando felni gyárilag ET -10 körüli. Ilyen felni nagyon ritka. Általában a régebbi japánok felnije ET +10 és +15 között van. Ilyen felniket tucatjával találni. Ha ezzel a felnivel szerelsz fel egy 30mm-es nyomtávszélesítőt, akkor a kerék a gyárihoz képest 5-10 mm-el áll kijjebb. Végeredményben, ha feldobsz egy 30mm-es szélesítőt, akkor sokkal nagyobb a felniválaszték. Persze, ha van időd és energiád vadászhatsz ET 0-ás vagy mínuszos felnire. Az a tuti, mert esetleg a szélesítőért hivatalosan csesztethet a rendőr. Nekem kellett nagyjából fél év, mire találtam olyat, amelyik tetszik.

Előzmény: Johnnybácsi (1930)
Johnnybácsi Creative Commons License 2019.09.28 0 0 1930
Nyomtávszélesítést, ne!
Jobban néz ki, de csak feleslegesen eltolja a futóműre ható erőket. Egy terepjárónál csökkenti a teherbírást. Ha szélesebbet akarsz, tegyél alá Nissan Patrol hidat.
Előzmény: Machiness (1929)
Machiness Creative Commons License 2019.09.27 0 0 1929

A kerekekkel rendben vagyok, sikerült 0-ás alufelniket felhajtani 100-as középpel. Központosító még jó lenne, ami különben nem olyan sürgős.

 

Viszont találtam valamit. Nyomtáv szélesítést vállal egy cég Keszthelyen, C30-as anyagból gyártja. 55000Ft.-ért a négyet. Postázza is. Tel: 06304606016

Machiness Creative Commons License 2019.09.25 0 0 1928

Hello!

 

Tegnap hoztam el a villamossági szerelőtől. Azt mondta, hogy semmi baja az önindítómnak, szét sem szedte. Kábeleket cserélt, meg valami relét. A lényeg, hogy rákérdeztem a önindítók közötti különbségre. (Az amelyik most volt nála legalább 20%-al gyorsabban teker, mint a másik.) Azt mondta, hogy egy típushoz több önindítót is lehet kapni. Az egyik cég erősebbet, a másik gyengébbet gyárt. Példát is mondott, csak nem Korandóra ezért nem írom ide, nehogy valakit félrevezessen. Annyi biztos, hogy az amelyik gyorsabban forgat, az japán önindító. Különben ma reggel üzemanyag pumpálás nélkül hidegen 1pm alatt beindult. (Úgy is, hogy a porlasztócsúcsok eredetiek, mint a vízipisztoly.)

 

Sajnos a kaszni már nagyon le van pukkanva. Mindenhol rozsda. Október közepén vihetem lakatoshoz.

 

Előzmény: Johnnybácsi (1927)
Johnnybácsi Creative Commons License 2019.09.25 0 0 1927
Október 24re kaptam időpontot. Yeah.
Na de legalább a másik kocsim is beszart, annak meg valószínüleg maga az önindítója...
Még jó, hogy 2 autóm van. Kéne egy harmadik. Párom szerint 1 rendes. :)
Előzmény: Machiness (1926)
Machiness Creative Commons License 2019.09.21 0 0 1926

Ha találsz valami passzoló új gyújtáskapcsolót, akkor cikkszámmal is jelezd! Jó lenne egy olyan lista, amiben ezek összegyűjtve vannak leírva. Nagyon meg tudná könnyíteni az életünket.

 

Ascona! Nincs ötleted, hogyan lehetne ezt a fórumon belül kivitelezni?

Előzmény: Johnnybácsi (1925)
Johnnybácsi Creative Commons License 2019.09.20 0 0 1925
Hmm...
Egy feltöltött akksival elindult, de nem a gyújtáskapcsolóval indítóztam, hanem direktben az indítómotorról, csavarhúzóval.
Most az van, hogy kocsi leparkol, akksi leköt. Indulás előtt akksi visszaköt, csavarhúzó, indítómotor....
De megy:)))
Szerelő jó sokára adott időpontot.
Gyújtáskapcsoló lesz a ludas. Szerintem gyújtáson marad calami hiba miatt és az szopja le. Vajon az isuzu trooperé jó bele?
Előzmény: Johnnybácsi (1924)
Johnnybácsi Creative Commons License 2019.09.20 0 0 1924
Na. Otthagyott a vas:(
Se kép se hang. Akksi 0-án. Áram nincs. Semennnyi. Bikakábellel sincs semmi áram. Másik autót rákötve, kihagyva az én akksimat, sincs áram. Mintha az akksikábelen nem folyna át az áram.
Mindezt úgy, hogy indítóztam kettőt, utána elment az áram...
Ma intézek villanyászt, meg trélert. Yeah.
Johnnybácsi Creative Commons License 2019.09.16 0 0 1923
Hát igazad lehet. Van pár kapcsolóm, ami nem tudom mire való. Biztos van némi plusz vezetékelés.
Önindítós azt mondja, hogy nemcsakhogy nincs baja az önindítómnak, de fel is van újítva.
Cserélt egy kábelvéget, tök jól működött. De csak 5 napig. Furcsa, hogy amikor rövidrezárom, teker mint állat. Ha kulccsal indítom, kevésbé...lehet a gyújtáskapcsolóm szarakszik. De akkor miért javul meg ha feltöltöm az aksit. Egyáltalán miért kell töltenem a tök új akksit...? Fene. De menni megy:)
Előzmény: Machiness (1922)
Machiness Creative Commons License 2019.09.16 0 0 1922

Szarul indul, akkor típushiba! Ennél a típusnál az előző tulajok mindig össze vissza kötögették a madzagokat! Eddig a vicc. Tapasztalatból mondom, hogy vidd el egy profi villamosságihoz, én is ezt tettem. Mikor visszamentem érte kaptam egy pöccre induló korit (Három hét állás után is pöccre) és egy vödör mindenféle vezetéket.

Egy év után van az, hogy indításkor valami néha fennakad az önindítóban és csak úgy kapja el, ha megütögetem. Időpontot egy hónapra kaptam, majd viszem. Önindító szét-össze és ezzel sem lesz gond évekig.

 

Rákérdezek a villamossági szerelőnél valamire. Voltak korábban gondjaim dízel cégautókkal a téli indításnál, akkor valamit variált, hogy gyorsabban tekerjen az önindító. Utána még azok is indultak, pedig gyalázatosan leharcolt szívódízelek voltak. Ez régen volt, nem emlékszem pontosan, hogy mit csinált. (Lehet, hogy cserélte egy másik típusra vagy áttekercseltette.)

 

Azt kell mondjam, hogy egy szépen felújított gép éri a másfél millát. Már régen túl vagyok rajta és most jön csak a nagy falat, a kaszni. 500-ért vállalta + az előre nem látható dolgok. Aztán ott a fényezés azt sem lehet megúszni 3-4 száz alatt.

Előzmény: Johnnybácsi (1921)
Johnnybácsi Creative Commons License 2019.09.16 0 0 1921
Jah, 4 még sose volt. És elég szépek. Ha nem lenne, vennék:)
Bár nem hinném el, hogy másfél misibe kell kerüljön, de végülis az enyém is van már annyiban kb. és még mindig szarul indul.
Ja, apropó szarul indul: akksi töltés után teker mint az állat, pöcc röff. 2 nappal később, alig teker, épp csak bemozditja az indítómotort. Persze így is elindul, de bassza meg. Valami szívhatja az akksit?

Meg derékfájást kaptam az üléstől hosszútávon. Nem gyári ülés, valami Fiat lehet. Anyósülést raktak a sofőrnek. Pff... Most jön 2 fasza golf4 ülés, azt kell belehekkelnem.
Előzmény: Machiness (1920)
Machiness Creative Commons License 2019.09.15 0 0 1920

Hello mindenkinek!

 

2500-as fordulaton járok, akkor van a legjobb hangja, legalábbis az enyémnek.

 

A ventilátor biztos nem direkt hajtású, mert akkor nem lehetne egy újjal forgatni álló motornál. Beindítás után nálam is azonnal forog, akár hideg, akár meleg a motor. Szerintem ez így jó. Azért lehet beépítve valami, ami képes megcsúszni és azért nem fixen forgó, hogy ne törje el a kezét annak, aki járó motornál véletlenül odanyúl. Úgy gondolom, hogy egyszerű biztonsági szerepe lehet. Bár, ha rendesen ott van az a lemezburkolat, akkor elég nehéz belenyúlni.

 

Volt ma egy lakatos és megnézte a gépet. (Jaj hányadik!) Megegyeztünk, október közepén elviszek hozzá egy üres kasznit, amiről le tudja méretezni és gyártani az elemeket. Amikor megvannak, viszem a vasat és beépíti. Sajnos rozsdamentes anyagból nem vállalta. Illetve vállalta volna úgy, hogy legyártja a komplett elemeket (14 darab) és valahol beépíttetem ezeket. (CO hegesztőgépe van, rozsdamenteshez AWI kell.) Alig tudom már kivárni, hogy végre rendben legyen a kaszni. Úgy építeném már tovább a járgányt!

 

Négy első generációs Korando van fent a Hahun. Ilyen nem is volt még, mióta eszemet tudom.

Johnnybácsi Creative Commons License 2019.09.13 0 0 1919
Nekem 2500nál 78at mutat a gps.

Más: direkthajtós a hűtőventillátor vagy viszkós? Mert nekem már az indítómotor is forgatja, mikor indítózok. Ez ilyen, vagy berohadt a viszkó?
Előzmény: Törölt nick (1918)
Törölt nick Creative Commons License 2019.09.12 0 0 1918

Amikor 60-nel megyek 1500-ön pörög, 75-nél kb.2000-en, 100-nál 2800-2900, 110-nél 3000-en pörög!!!

Mondjuk az én km órám minimum 8,9 km/h csal, többet mutat mint a valóság!

 

Nagyon jól megy a vas!

Johnnybácsi Creative Commons License 2019.09.12 0 0 1917
Ki milyen fordulatszámon jár közúton?
Én 2500-on, de néha, ha nem kell kenyarodni, azon kapom magam, hogy akár 3000en.
Zabolai Gyula Creative Commons License 2019.08.30 0 0 1916
Aki csinált már kormányszimering cserét, segítsen nekem. A kormánykardán felől a libafogas résznél van egy stift. Ha azt kiütöm lehúthatom a libafogas perselyt hogy kifordítsam a szimeringet, vagy sem?
Zabolai Gyula Creative Commons License 2019.08.28 0 0 1915
Az enyém belülről rohadt kifele. Ahogy a festő furatok vannak rajta beverte a dzsuvát és ott.
60×120 as zártszelvényből javítható. A kilincs probléma igencsak megoldódik, unokatesóm cncn van, és legyártja.
Johnnybácsi Creative Commons License 2019.08.28 0 0 1914
Én nem, az enyémre nagyon vigyáztak az alvázat tekintve, le is van kezelve.
Előzmény: Zabolai Gyula (1913)
Zabolai Gyula Creative Commons License 2019.08.28 0 0 1913
Tisztelt Tagtásra! Az eredet vizsga sikerült! Most következik az alváz hegesztés. Olvastam előző bejegyzéseket hogy ez az alváz vastagabb mint a cj7-é. Ahogy levettem a tankot láttam, hogy a váznyulványok a lengéscsillapítóig szét vannak rohadva/megnyílva. Más is tapasztalt ilyet??
Zabolai Gyula Creative Commons License 2019.08.28 0 0 1912
Ezt felborította az előző gazda, és letört. A family tuti nemjó, mer az húzós mint a zsiguli. A 920.3 as mtz hasonló méretű, de a csavarozás arrébb van, még a wartburgba reménykedem.
Johnnybácsi Creative Commons License 2019.08.28 0 0 1911
Kilincset nem:(
Talán abból lehet kiindulni, hogy semmit sem terveztek ehhez, abból építették, ami volt nekik. Talan valami isuzu, vagy a family. Esetleg ha maradt nekik belerakták a KJ korandoba vagy mussoba is, de nem tudom.
Úgy érzem vigyáznom kell a kilincsemre:)
Előzmény: Zabolai Gyula (1910)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!