Ez a topic azért indul hogy segitsük egymást tanácsokkal, ötletekkel! Remélem azért országosan több egytengelyes kistraktor van munkában mint a lakohelyem körzetében. Éljenek soká az egytengelyes kistrakik !
Segítene valaki abban , hogy megnézné / fotózná a tirisztoros terráján vagy robi 155 gépén melyek a színkiosztások a gyújtás modulra. Különbözőek a saru méretek, hogy ne legyen keverhető de az én gépemről levágták őket.
Emlékeim szerint én is szenvedtem vele, de úgy rémlik, hogy ha nem teszed vissza a helyére a csapágyat, ill a csigatengelyt felülről betolod és elkezded forgatni, akkor szépen lassan visszamegy a helyére. A szívás a csigatengelyen levő lapos csapággyal volt, mert ha a csigához közel lesüllyedt, akkor beakadt a bronzkerékbe, és akkor nem tudtad forgatni, szóval azt mindig utána kellett igazítani, hogy kis táv legyen. Ha a csapágyat feltoltad (a helyére) akkor pedig a csigatengelyt nem tudtad kicsit oldalra mozdítani, mert a csapágy egy síkban tartotta. Szóval szerintem a csapágy a csigához közel, én egy csavarhúzóval tartottam meg a kis távolságot a bronzkeréktől, de a csapágy Csak akkor mozog a tengelyen tengelyirányba, ha pont merőleges a síkja a tengelyre. Szóval elbabáztam vele én is. Az lehet, hogy a bronzkerék csapágyat helyére tettem, arra már nem emlékszem pontosan. Sok sikert hozzá. Ha alkatrész kellett a géphez, egy felsőörsi gépkölcsönzőben szinte minden van, csak persze a postaköltség miatt nem éri meg egy csavart rendelni.
Annyit találtam régebbi hozzászólásokban, hogy a csigatengelyt és a bronzkereket egyszerre kell berakni, nem egyiket a màsik után. Valahogy óvatosan ütögetve hol az egyiket, hol a másikat helyre megy. Én majd csak jövő hétvégén állok neki. Sok sikert hozzá.
Még mindig terra válto felujitásban vagyok sajnos. A hajtömübem már minden olyan elem kicserélve mi kopott törött bármi volt vele, most jönne az összerakás.
Ide kéne egykis segitség. Van valami trükkje hogy tegyem vissza a bronzkereket a hajtomübe? Nem megy csak igy simán bele, a csapágy is passzentos, meg a bronznak is jo helyre kell mennie a csigatengellyel....
Más: Köszönöm a segítséget én is (Jikov vari és másoknak), mert húztam a kuplung összeszorító csavarokon, azóta nem reccsen a váltó, amikor alapjáraton váltok.
Megmértem.Primer 1,7 ohm. szekunder 9.6 kohm. Nekem tegnap 1-re pöffent, 3. rántásra indult, megszakítós. Lehetne gyanakodni a kondenzátor meleg állapoti zárlatára is, de ez nyilván kizárható, ha nélküle is ugyanaz játszódik le.
Gyújtótrafó primer néhány(1-3 ohm), szekunder 4-7 kohm. A mennyiben hidegen indul, és melegen nem, és a trafó az ugyanaz, akkor valószínű az a hunyó(zárlatos), Ha van szikra mégis, akkor szimmerig, vagy dugattyúgyűrű kopás,
Üdv Urak! Nem Robi és nem is Terra, hanem MF70 es gonddal fordulok ide!
Idei első indításkor a vas nem indult, gondoltam kicserélem az gyújtásalaplapot egy "kiheréltre" (megszakító és kondi eltávolítva) + egy US-147-02 kütyüre, erre:
3dik rántásra elindult és dolgozott is szépen, egyenletes motor járattal, visszavett alapjárattal 3-4 órát. Legközelebbi indítás is simán ment, majd megállt! Ráncigálás nem indul, gyertya ki nincs szikra, másik gyertya továbbra sincs. Szétszed átvizsgálás semmi, vissza az eredeti alaplap, beállítás indítás heuréka elindul, ment kb 20 percet újból leállt semmi szikra. Újból szétszedés, mindent átnéztem, kimértem nincs szakadás, letestelve.
Kérdésem: mekkora ellenállást kell mérnem a gyújtótrafón (nagyfesz és test; test és leállítóvezetéken) és a gyújtóvezeték és pipán?
Köszönöm, de nekem van 2 használt, egyiknek a kihajtásnál a hatszög van elkopva, a másikon a fogaskoszorú. A kettőből lehetne csinálni egy jót. Ezért gondoltam hátha cserélhető.