Léteznek a gyári rádiók helyére beépíthető, a gyárinál olcsóbb, nagyobb tudású és egyszerűbb kezelésű készülékek. Vajon miben jobbak, miben rosszabbak?
Úgy tudom, ezt a távirányítót csak külföldről lehet beszerezni, itthon már nem forgalmazzák. Egyébként az említett fejegységgel kompatibilis egység, tehát minden gond nélkül csatlakoztatható hozzá.
Igen ez nem gyári kormányvezérlés lenne . Igazából az én gondolatom szerint egy jeladót kellene csatlakoztatnom a fejegység 3.5 jack-hez és egy kormány vezérlőt szerelnék a kormányra ami veszi a jelet. kb.
Kiegészítés, a félreértés elkerülése érdekében: a fejegységhez csatlakozó RCA kábelvégnél levő piros vezeték megy az említett helyre, az RCA kábel másik végén levő pedig a tolatólámpa +-ra.
Kormánytávirányító esetében nem a fejegység a meghatározó, hanem az autó típus/modell/évjárat. Ahhoz kell kompatibilis távirányító interface-t (adaptert) választani.
Ide passzoló kérdésem: Én is bekötöttem egy a lentébb említett rendszámos kamerát az RCA kábel mind két végén a csati melett van egy 5-6 cm kábel ezt kell a reverse -re kell kötni? Ugye akkor automatikusan bekapcsolna a kamera funkció? És egy másik kérdés ha kormányvezérlést kötnék be a csatija elvileg 3,5-ös jack láttam vannak kábel szettek de azon van minden egyéb. Mit érdemes vennem Blaupunkt Santa Cruz 370 fejegységhez? A Blaupunkt RC10 kontrol szériát rá lehetne kötni?
Üdvözlök mindenkit. Segitséget szeretnék kérni. Mp5 fejegységet szereltettem be suzuki swift sedanba, hozzá kapcsolódik egy rendszám keretbe épitett kamera ami jól funkcionál, a problémám az hogy hiába kapcsolom ki az ml5 fejegységet, a kulcs behelyezése utàn az első kulcselforditáskor ami még nem a gyujtás ,bekapcsolja a fejegységet. Ez természetes ezeknél ? Tipus száma 7880s. Ha ki van kapcsolva és tolatok hátra az tiszta sor hogy felébreszti a fejegységet és mutatja a kamera képet. Köszönöm előre is a segitséget
Elnézést, de nem értem! Most miről beszélünk? A rajzon a tolatókamera bekötése szerepel, s az a tolatókamera bemenethez csatlakozik. A front kamera elvileg – ha van DVR bement – menetkameraként is funkcionálhat(na), de valójában nem arra célra készül. Hogy aztán ezen kamerák elektronikája mennyire bírja a hosszan tartó, folyamatos üzemet arról érdemben nem tudok nyilatkozni, ugyanis olyan feladatra nem használtam.
Aha, de akkor a fejegységnek is olyannak kell lennie hogy rögzíteni tudjon. Legalábbis akkor szerintem így lenne értelme mert helyettesítené a menetrögzítő kamerát.
Nekem az egységen a CAMIN fölötti lenne az ahova kötni lehet?
A frontkamerát hasonló célból használják, mint a tolatót, csak nincs raszter. A rendszámtábla keretbe épített kamera + radar a kocsi elejének akadálytól való távolságát is jelzi (hanggal is!).
Értem. Tehát az RCA kábel 2 vezetékből áll, amiből a piros a tolatólámpáé a barna megy előre a fejegységhez. A fejegységnél RCA vég kell ami megy bele a fejegységbe.
Akkor ezeket a front kamerákat tulajdonképpen mire használják?
Az áruk azért már kicsit combosabb mint a hátsóké.
Egyértelműség kedvéért: Az RCA kábelbe applikált piros vezeték (+12 V) egyik vége a tolatólámpa + pólusára, a másik pedig a „Reverse” (barna) vezetékhez csatlakozik. Így biztosított hátramenet kapcsoláskor az automatikus képváltás.
Igen, van radar + frontkamera kivitel is. Nem menetrögzítő kamera, viszont, ha a fejegységnek van/lenne DVR bemenete, akkor arra is ráköthető.
Természetesen, egy nem fordított képet adó kamera is használható.
A két egység egyszerű működtetéséhez valamivel bonyolultabb kapcsolás jár. Ha netán aktuális lesz, megadom az általam kreált változatot, ami a korábbi Hondámon működött. Persze lehetnek különböző, más megoldások, igény, illetve ráfordítás függvényében.
Köszönöm, tehát a lámpát kell szétkapni és ott a tolatólámpa kábelét meg kell meghekkelni, az RCA-t meg csak simán előrevezetem és rádugom az egységre. Ahogy látom a bontási munka több lesz mint maga a szerelés.....
A beépítőkeretek általában elég drágák. A hazai vételnek az előnye pedig talán nem is annyira az időtényezőben, mint inkább abban rejlik, hogy adott esetben sokkal könnyebben érvényesíthető a garancia.
Ez már a nem éri meg foglalkozni vele kategória. Ha azt veszem hogy 25 ezer a keret, pár ezer a csati a rádióhoz, maga a rádió ha jobbat vesz az ember 40-50 ezer, ha a kerettel együtt itthon veszi azt is 60-80 ezer.......simán elmegy közel 100 ezer Ft és még csak mélyládát meg korrektebb hangszórókat nem is számoltunk.
Ennyiért, ebben kategóriában már komplett autót lehet venni bontani.....