Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

FERENSZ Creative Commons License 2020.10.29 0 0 2238

Minichamps Ford Mondeo kombi:

 


Anno egyik alkalommal felnéztem eBayre, mert kerestem egy modellt és egy eladónál meg is találtam amit kerestem – ez viszont nem az, az majd a következő posztban lesz – de természetesen megnéztem milyen példányai akadnak még és ezt is beterveztem.


Érdekes hogy kihozta kombiban ezt a példányt a Minichamps.
Miért?
Mert ahogy szokták mondani egy modellnek drága a formaöntvénye, mégis érdekes hogy az előző csíklámpás változat, ami az A oszloptól teljesen megegyező, akkor ilyenkor nem drága, ugyanazt kihozni, csak egy másik orral?
Vagy ha hát nem is pont ugyanolyan, de nagyon hasonló.

 

 


Persze tény hogy ez a piros se a legjobb szín, de a hülye lila változatnál mindenképp jobb.
Elsődlegesen azért szerváltam be ezt is – mert eredetileg csak a másik modell kellett volna, de úgy voltam vele hogyha jó áron megnyerjük jöhet – mert anno láttam hogy valaki keresi és gondoltam felajánlom számára, vagy ha hát már nem aktuális, akkor saját magam gyűjteményébe is tökéletesen fog passzolni.

FERENSZ Creative Commons License 2020.10.26 0 0 2237

Hongwell Peugeot 206:

 

 

 

Már épp készültem távozni a börzéről és a kijáratnál szúrtam ki az asztalon.
Nézegettem, nézegettem, elsőre gondolkoztam rajta, mivel nem volt olcsó a kicsike.
Még pár percig a kezemben tartottam, majd arra jutottam hogy nyelek egy nagyobbat és fizetem.
Gondolkoztam rajta hogy esetleg teszek egy ajánlatot rá, de nem sokkal lett volna olcsóbb, így inkább elhoztam.
Készültem távozni, mivel már nem nagyon volt nálam lóvé, de még vártam Pityusz barátomat, mivel a héten megérkezett 2 db várt példányom és úgy volt hogy akkor börzére elhozza.
Viszont még fél órát várni kellett rá, így addig még csemegéztem kicsit.
Utána kimentem levegőzni és ott kint vártam, időközbe bepillantva láttam amint Ervin Mihálycsik cimbora vészesen, emelt fővel-tekintettel keres valakit – gondoltam engem – de mivel lemerült a telóm nem ért el.
Én meg mondhatni kint várva Pityuszt, közben kuncogva néztem, mint amikor Én kiskoromban kerestem Fateromat a tömegben hogy hol, merre van :D
Időközben megérkezett Pityusz és átvettem tőle a két várt példányomat is, melynek nagyon megörültem.

 

De most lássuk a kicsikét:

 

A 206-os nem mondhatni túl gyakorinak a Cararama kiadásban, pedig nem lehetetlen szerezni.
Anno mikor még a Játéksziget az Árkád -1 szintjén volt ott a mozgólépcsőnél elől, anno sokféle színváltozatban lehetett kapni nem csak ezt, hanem pl a Ford Capri, vagy a Renault Trafic kisbusz-furgon példányokat is.
Persze ez nem ma volt, de nem beszerezhetetlen a kicsike.
Látván hogy plexidobozos, gondoltam hogy első forduló kerekes változat és igazam volt :D
Igaz azóta mások is kihozták, pl a Norev kiadásában is lehet találni, vagy talán az Universal Hobbies gyártótól, bár ez utóbbiban nem vagyok biztos.
Idáig nekem ezüstben, kékben és most fehérben van meg a kicsike, mármint kizárólag ezt a példányt illetően, most a cabrio vagy coupé változatokat nem figyelembe véve.
Szeretem az ilyen kis aranyos autókat amik kicsik, praktikusak, mondhatni kényelmesek.
Jól jönnek akár egy kis közeli kiruccanáshoz, vagy akár egy nagyobb utazáshoz is, de persze elsősorban csak két személlyel számolva, mert ugye + még a csomagok a farában.
Négy embernek inkább rövidebb utakra ideális :D
Egy aranyos pici kis autó, jópofa kis formával, kis motorral, ahol bent meleg van, megóv minket az esőtől és gyorsan elérünk célunkhoz.
Nem hiába, az autó az embereknek szinte a második otthon :D


Nem vagyok ráállva színváltozatokra, de a Peugeot 206-os egy aranyos kis francia masina amely nekem nagyon tetszik, így az ezüst-kék-fehér változatok mellett nem kizárt – hogyha találok – még jön másmilyen színben is :D


Hátul érdekes módon a piros lámpában látható az osztott csíkozás rész.


Látható hogy belül is jól megvan csinálva.
Bár a kormány fejjel lefelé fordított állapotban van, de ezt lehet orvosolni.
Szépen megcsinálták a műszerfal kijelzős kialakítását, alul a három pedál, valamint a szellőzős fekete rész.
Persze így látva az ajtónál az XS nem tudom milyen felszereltségre utal.

FERENSZ Creative Commons License 2020.10.23 0 0 2236

Hongwell Audi TT cabriolet:

 

 


Elérkezett hát egy újabb Váci úti börze.
Pál Gábor barátom előző nap meg is keresett, hogy tudnék-e segíteni kis pakolást illetően a börzére.
Persze említettem hogy délelőtt van egy kis dolgom, de délután ráérek, viszont úgy alakult hogy nem volt szükséges.
Pedig még bele is gondoltam: mondom milyen jó, megyek kicsit részt veszek a kialakításban ahol mi autómodelles közösség, adunk, veszünk, cserélünk, diskurálunk a gyűjtő-vevő kollegákkal, persze mi másról, mint kocsikról :D
Odaléptem Bujtor Balázshoz is kezet fogni – a Legenda Fiához, akivel egyébként már találkoztam személyesen az anno Tihanyi Apátságnál lévő Pogány Madonnás helyszín bebarangolós tárlatvezetésen – és börzéről is ismertem már.
Említettem is nekik hogy meglepően tágasabbra sikerült a helykialakítás ami nagyon jó.
Még a szervező váltás előtt, a Váci úti börzét lassan kezdte megölni a szardínia effektus, hogy nem lehetett normálisan elférni és egyaránt rossz volt vevőnek és eladónak egyaránt.
Az eladóknak azért, mert akik elhaladtak az asztaluk előtt nem tudták nézegetni a portékákat, akik meg vevőként voltak jelen, szintén arra kellett figyeljenek az asztalok tartalma helyett, hogy kit, melyik irányból kerüljön ki.
De ez változott.
Úgy éreztem hogy a Váci úti börze kezdi visszanyerni régi fényét, tekintélyét :D
Én is azt éreztem hogy – persze ahogy az lenni szokott – ez arra ment, ez pont jött velem szemben, volt aki sietve – de mégis mindenki kényelmesen elfért.
Sok mindent nem terveztem, mivel előző nap vettem egy GPS-t – amit mondjuk már amúgy is terveztem – de most munkám miatt még inkább szükségem volt rá, így nem maradt sok lóvé börzére.
Persze kevés, vagy szinte semmi pénzzel nem szabad kinézni ilyesmire, mert mindig akad ami tetszik, ami jó áron van, ami kéne.
Ez most sem lett másképp.
Nézelődtem, találtam is számomra 1-2 korábbi példányt amivel találkoztam már, viszont akkor is kicsit magasnak találtam az árát, most meg amúgy sem tudtam volna elhozni.
Aztán az egyik asztalnál volt egy kosárka amiben megláttam 2-3 db Cararama példányt és máris a kezembe akadt ez a kicsike.
Az Audi TT nekem nem kedvencem, de ezt most nem tudtam kihagyni.
Remek ára volt.
S hogy mi vett rá hogy megvegyem ha egyszer nem kedvenc?
Nos az egyik – a már előbb említett jó ár – a másik viszont az, hogy a későbbi TT példányt szintén pirosban megszereztem már anno, gondoltam milyen jó lesz egy közös kép a régebbi és a frissebb példánnyal közösen :D
Amúgy a későbbi TT már sajnos ahogy láttam változott is, mert láttam ezüstben is, abban is tetszik, de annál már pl nem üveglámpái voltak hátul hanem festett, amivel kissé szarabbul néz ki.
Az ilyeneket néha nem is értem.
Elől szépen megcsinálják, kialakított krómos berakással, hátul meg - gondolom költséghatékonysági szempontból - átváltanak a festettre.
De hogy ez miért jó?!

 


Noha ennél nem pingálták ki a belsős részt úgy, mint a már később példánynál, viszont még így is remek.

FERENSZ Creative Commons License 2020.10.20 0 0 2235

Vitesse Renault Megane:

 

 

 

Van mikor nekem is ég a pofámról a bőr.
Hogy miért?
Mindjárt rátérek.

 

Miután a kis fehér Fiesta példányt beszerváltam, nem gondoltam hogy lesz még más is ami velem jön, de hát egy börze már csak ilyen.
Sose tudhatod mit, kitől, mennyiért sikerül megszerezni, és legfőképp melyik asztalnál, mert előfordul hogy találkozol ugyanazzal a modellel, csak az egyiknél mondjuk 3500Ft-os áron, a másiknál 6000-ért.
Korábban az egyik Mecha börze alkalmával egyik barátom megkért hogy segítsek neki – anyagilag – egy ilyen Megane példányt beszerezni, de persze mire odainvitált az eladóhoz, sajnos már csak hűlt helyét találtuk.
Pedig segítettem volna szívesen.
Így hát ez akkor nem jött össze.
A kis Fiesta példányt egy „Deákkal” fizettem ki, mivel nem volt nálam kisebb címlet, de szerencsére az eladó tudott visszaadni.
Én viszont a Fiesta beszerzése után alig tettem pár lépést és – ugyanannál az illetőnél – megláttam.
Próbáltam is hívni cimborát hogy megvegyem-e számára, de nem vette fel.
Úgy voltam vele: a lehetőség adott volt, hát akkor lecsapok rá Én.
Így máris a visszaadott kisebb címletes példányok közül, egyet máris adtam vissza az eladó számára.
Pár perccel később visszahívott Gábor hogy kerestem, és elmondtam neki hogy láttam egy olyan bordó Megant amilyet a múltkor szeretett volna, de mivel nekem is kedvencem a kicsike, így gyorsan megvettem magamnak.
Így már persze sajnálom hogy úgy alakult hogy mondhatni köcsög voltam hogy tulajdonképpen nem segítettem, hanem eldicsekedtem egy olyan példány olyan színben való beszerzésével, amilyet Ő szeretett volna.
De mint említettem nem tehetek róla.
Én is imádom a kicsikét, mivel a Renault-ok a kedvenceim….és ez a szín is olyan jól áll neki…még ha meg is van ezüstben…..de tulajdonképpen még így se baj hogy marad, mert ugye a cabrio változata is megvan már, így legalább passzolnak a tesók egymáshoz :D

 

Filmes kocsiként is fel tudnám hozni mivel a "Haláli Hullák Hajnala" című filmben szerepelt mint "pííít" :D (Peet) autója, amivel elmenekült a két főszereplő (Ed és Shaun).
Persze a filmben meg is figyelhető egy baki, mert az autót többször látjuk szemből - amint Shaun elhalad előtte.
Egyik normál reggel mikor Peet menni készül munkába, egyik alkalommal mikor már a zombi apokalipszis megtörtént, és egyszer akkor mikor elmenekülnek vele és megfigyelhető hogy hol van krómos Renault emblémája az autónak, hol nincs :D
Nem szoktam direkt bakikat keresni egy filmben, de valljuk be, azért ez eléggé észrevehető volt a filmben.

 

FERENSZ Creative Commons License 2020.10.17 0 0 2234

Minichamps Ford Fiesta:

 

 

 

Már múltkor is nézegettem eBay-en – sőt az eladónak pirosban is volt – de nem szerveztem pakkot.
Most viszont belefutottam az egyik börzén és még az ára is jó volt :D

Persze ez a Fiesta megvan nekem bordó változatban amit anno kb egy retróautó áráért vettem, de most megint elcsábultam :D
Ugyanis ahogy már anno nem egyszer, nem kétszer említettem, azonos gyártó, azonos modellje között is akadhat különbség.
Nos a bordó az teljesen egyszínű olyan színű lökösökkel is, ez viszont jobb színválasztás – eleve a modellt illetően – és mattszürke lökösöket kapott.
Persze látható hogy itt is már elkezdőben van a rendszám hiányos korszak.

 

Jó hogy kihozták ezt a kis Fiesta példányt, de mivel azonos a korábbi változattal, én azt is megjátszottam volna.
De nem baj.
A teljesen bordó színű nem olyan szép mint ez.
Nem csak azért mert teljesen egyszínű, hanem azért is mert a hátsó lámpa sima piros üveg, ennél viszont szépen megcsinálták az irányjelzős és tolatós kialakítást is rá.
Nem tudom hogy mennyire számít ritkának – vagy épp új példánynak – mivel akkor az illetőtől remek áron sikerült elhoznom, és a későbbi Váci úti börzén is láttam két illetőnél is.
Igaz mikor másodjára mentem már csak hűlt helye volt, de nem izgatott, mivel itt van a kicsike :D
Ez is azt mutatja hogyha a gyártó akarja, meg tudja csinálni szépen is a modellt.

 

Nem olyan rég, Maxichamps néven ismét kihozta a gyártó, de annál látható is némi különbség már a hátsó lámpákat illetően.
Annál persze már magában az üvegben van meghagyva a fehéres és kialakítva a sárgás rész, míg a fehér változatnál inkább magára a felületére van megcsinálva eme opció.

 

FERENSZ Creative Commons License 2020.10.14 0 0 2233

Altaya Pilote G740 Aventura:


Mint említettem korábban, három lakóautó volt tervben, most hát el is érkezett a harmadik a még beszerzésre várók közül.
Korábban már láthattuk a Rapido változatomat, ez is mondhatni egy afféle stílusú masina.


Elöl kis külön berakásos lámpákat kapott, felső részben irányjelzős beütéssel.

Oldalra kis fellépőt is csináltak.
Fent ugyanúgy ott van az – eredetinél igen, de itt nem – kihúzható tetős kialakítás.


Hátul természetesen a szép, szintén külön lámpás berakás.
Tetszik hogy az Altaya figyel erre, mivel jobb oldalra alulra tolatólámpa kellett.
Ez jó pont, ez tetszik hogy figyelnek erre, noha korábban a fehér Vw Golf példánynál meg is mondtam nekik a magamét – természetesen normál hangnemben – hogy annál hogy került belülre a sárga irányjelzős rész a hátsó lámpán.
Ezekre tessék figyelni, mert legtöbbször sajnálatos hogy egy modell olyasmi hibán vérzik el.
Inkább akkor a kínaiak küldjenek egy képet az első kész példányról, nézzék körbe, és hagyják jóvá ha mehet.
Ha nem akkor jelezzék hogy min kéne javítani.

Úgyhogy itt tetszik hogy figyeltek erre.

Szintén megkapta a francia rendszámot és még vonószemet is kapott a farára, noha sajnos nincs mit utána akasztani.


Viszont méretileg jó nagy böhöm dög, mellé is raktam a korábban már mutatott piros Focus példányomat hogy mekkora is hozzá képest.
És súlya is van természetesen :D


Belsőt illetően is szép.
Kapott óra kijelzős műszerfal egységet, és – noha nem nagyon látni – de a kormány mellett jópofa a kis sebváltó is :D
Bal oldalt az ülés mellett ott a kézifékkar :D


A belső nem semmi.
Természetesen a bejáratos rész üres, de vele szemben a konyhai rész, feketés mosogatós kialakítással – mondjuk én mélyítettem volna, de így is tetszik – és a kis króm csaptelep is feldobja.
Mellette a zuhanyzós rész.
A mosogatós résszel szemben a fehérre pingált hűtő, mellette – gondolom – a wc kialakítása.

 

 


Elárulom, lesz még lakóautós bemutatásra váró példány :)

FERENSZ Creative Commons License 2020.10.11 0 0 2232

Minichamps Vw Caddy Maxi:

 

 

 

Gondoltam most jöjjön egy kicsit másféle szerzet.
Eredetileg nem volt betervezve – mármint a börzére a kiadások közé – de korábban tervben volt egy eBay-es eladótól, de nem jött össze a dolog, meg nem is nagyon voltak más példányai.
Így igen csak meglepődtem mikor Márk Dénes barátom írt nekem, hogy van pár eladó járgánya és már írtam is számára mikor ezt a kicsikét megláttam.
Nagyon megörültem neki hogy mégis összejön :D
Legalábbis reméltem hogy még nem kelt el.
Ráadásul az ára is remek volt.


A Caddy-t már múltkor beszereztem pirosban.
Érdekes hogy van olyan példány amelyet akár pár ezer forintért be lehet szerezni mert akkora a szórás belőle - pl láttam olyat is hogy valaki 5 darabot hirdetett - igaz doboz nélkül - kb 3000Ft-os árért – míg egy másik színbéli példányt meg 10 000 alatt nem találni :D
Ugyanis a normál furgon változatban pirosban és kékben egész jó áron ki lehet fogni.
Viszont van még fehérben, narancsban, ezüstben.
Azok már mondhatni a magasabb árkategóriát képviselik, pedig csak egy másik szín.
Jópofa hogy kihozta ezt a hosszabbított változatot, de akkor hogy is van ez?
Ilyenkor nem drága egy modell formaöntvénye, ugyanazt kihozva hosszabb, ráadásul ablakos változatban? :D
De sebaj, jól tették :D
Viszont mikor alaposabban megnéztem, azt hittem hibás.
Már épp készültem pötyögni Márk Dénes barátomnak, mondván hibás volt a kicsike, mert a tetején kis lukakat láttam, na mondom akkor hiányoznak róla a tetősínek.
De utánanéztem neten és ez egyszerűen ilyen.
A helye megvan, de nem raktak rá.
Mondjuk ilyenkor nem lenne rossz hogyha nem is rajta, de külön lehetne hozzá kapni és eldönthetnéd rárakod-e vagy sem, mert így se csúnya :D

FERENSZ Creative Commons License 2020.10.08 0 0 2231

Altaya LeVoyageur 595 Citroen C25 lakóautó:

 

Mint előzőleg már említettem, még volt 3 lakóautó amit mindenképp be akartam szerezni.
Nagyon szeretem ezeket a példányokat.
Jó hogy végre ilyeneket is kihoznak, mivel az autó amúgy is mondhatni az ember második otthona, de hogyha már otthon, akkor az is lehet nagyobb, szebb, kényelmesebb és ezek a "guruló odúk" eme célt hivatottak szolgálni.
Noha az ember sokszor így érzi a saját autójában is, de ez tényleg… :D
Jópofa hogy kihozták az első szám, a C25-ös puttonyos lakóautónak ezt a „buszosított” változatát.


Látható hogy a hűtőmaszkos-lámpás rész hasonló, így valamelyest visszaköszön a kicsike, csak egy kicsit pufibb változatban :D
Alulra ködlámpa festéseket kapott, jópofa a francia rendszám is és szép a kis Citroen embléma is.
Oldalt kapott kihúzós – egyébként fizikailag nem kihúzós – tetőterasz berakást.


Hátul szép, reálisan kinéző lámpákat kapott, a megfelelő égőelosztás-szín kombinációban.
A belső se rossz.


A bejárat mellett a konyhai rész, a mosogatós-csaptelepes-tűzhelyes kialakítással.
A vele szemben lévő üres tér a wc és a zuhanyzós rész.
A hátsó részben az asztal ami - gondolom - leengedhető és ott kapjuk meg ezáltal az ágy kialakítást is.
De ez még hagyján.

 


Néztem hogy az ablakokon mi a kis fekete pötty – elsőre hibának hittem, de aztán láttam hogy mindegyiken van – így azok a kis eltolást segítő fogantyúk amiket általában a buszokon vagy tömegközlekedési járműveken is láthatunk az ablakokon.
Az első ablakoknál feketék, míg a hátsó oldalsónál csak pötty kialakításúak.
Tök jó :D

 

FERENSZ Creative Commons License 2020.10.05 0 0 2230

Altaya Adria Twin 600 (Fiat Ducato) lakóautó:

 

 

 

 

Nagyon vártam már a Mecha börzét, mivel 4 szerzeményem is oda volt lebeszélve.
Noha mást nem nagyon terveztem, de ezt persze sose lehet tudni előre.
Nem is nagyon akartam költekezni az igazat megvallva, a kiadásokat igyekeztem minimalizálni, de a tervben lévő 3 lakóautó példányt még be akartam szerezni.
Mint ahogy azt szoktam, reggel McReggeliztem a közeli mekiben ahol kicsit elbeszélgettem Józsi bácsival is, kiről a múltkor olvastam egy cikket a neten.
Már találkoztam vele párszor – mármint látásból – és nagyon kedves, szorgalmas ember, aki tisztességesen és felelősségteljesen végzi a munkáját.
Így úgy voltam vele, hogyha megyek a legközelebbi börzére, reggel ahogy szoktam beugrom, kivételesen odamegyek hogy megszorítsam a kezét.
Így is tettem.
Mindig „Jó étvágyat!” kíván, udvariasan invitál legközelebbi látogatásra is „Egészségetekre, gyertek máskor is” szövegek kíséretében, miközben törölgeti az asztalokat, vagy épp kidobja a mások által ott hagyott elfogyasztott ételes csomagolásokat.
Épp kint volt és a kinti asztalokat törölgette, mikor is odaléptem hozzá.
A kézfogást illedelmesen visszautasította, mondván vizes rongy van a kezében, de megveregettem a felsőkarját hogy csak így tovább és én mindig élvezettel térek be ha Ő is ott van, mert a gyorskajáldás evést, egy kicsit más szintre, egy élvezhetőbb szintre emeli jelenlétével.

 

Miután a kajálással megvoltam, felvettem egy modelles cimborát az Örsön, majd Go!
Az eladóval le volt beszélve hogy hozza nekem a járgányokat, de ennél direkt megkértem hogy alaposan nézze meg nekem, mert korábban neten sajnos két példánynál is láttam hibát a hátsó lámpában.
Ez a lakóautó király.
Mármint az előző verziója, mert ez már a faceliftesebb változat.
Ez már jobban bejön.
Bevallom őszintén ezen gondolkoztam hogy akarom-e, lévén ennek nincs olya tipikus lakóautós formája, ez mondhatni csak egy furgon-kisbusszá alakítva.
De mégis tetszik, így hát akartam.
Sőt a múltkor mikor jöttünk hazafelé Soltszentimréről, akkor láttam is egyet egy benzinkútnál, de nem volt alkalmam lekapni.
Érdekes hogy mióta a lakóautós sorozat – egyes – példányait gyűjtöm, vagy mondhatni rá vagyok állva erre a sorozatra, azóta a való életben is valahogy megtalálnak :D

 

Elöl nagyon szép a lámpás kialakítás és a hűtőmaszk.
Francia rendszámot is kapott.
Én mondjuk inkább olaszt raktam volna rá, lévén mégis csak egy olasz autó (ezt azért mondom, mert hűtőmaszk alapján ez a Fiat változat, mert a Citroen és a Peugeot is más kicsit, így ez alapján ez a Fiat verzió) de nem baj, mert így is tetszik.

 

Hátul látható a szépen megcsinált lámpa.
Erre direkt megkértem az eladót hogy nézze meg nekem, mert ahogy előbb is említettem, neten kettőt is láttam amelynél hibás volt, vagy nem volt tökéletesen megcsinálva.
Egyébként a lámpa üvegen még a forma is kivehető tapintásra.
Remek :D
Hátulra és oldalra füstös ablak berakás van, tehát nem fekete.
Ez jó pont, mivel utálom mikor fekete festéssel oldják meg, mint pl az Eligor Renault Master példányoknál…
Belül látható igazán hogy mennyire is lakóautó ez.
A sofőr mögött ott a kis asztalos rész – ahogy az lenni szokott – nyilván a sofőrös ülés megfordítható a közös étkezésekhez.
A bejárattal szemben ott a hűtő, mellette a kis konyhás mosogatós rész, csapteleppel :D

 

Egyesek soknak találják a modellek árát amennyiért meg lehet venni, de ha azt vesszük hogy ez nálunk nem fut, a másik meg hogy általában lakóautókból szinte nincs is, vagy csak nagyon kevés van az 1:43-as méretarány képviselői között, akkor nem is olyan sok érte.

 

A szóban forgó "Mekis Józsi bácsiról" itt lehet olvasni: 

https://varosban.blog.hu/2018/11/05/van_budapesten_egy_mcdonald_s_ahol_a_takarito_egy_tokeletes_four?fbclid=IwAR0Rva8zTm5pdtwJQBobSzCF4FLW7GUpI_3Hu55rN2t0YbvnJ7ltntfbQI4

 

A múltkor pedig pont belefutottam egy lakóautós cikkbe a totalcaron:

https://totalcar.hu/magazin/technika/2019/04/19/hymer_gyar/?fbclid=IwAR30pCoXbzjebbYBoGAqxz_k7U1GwbjucSzcZVU3lT0puG502A3QbSMp2WQ 

FERENSZ Creative Commons License 2020.10.02 0 0 2229

Premium ClassiXXs Vw LT 28:

 

 

 

Ilyen példányom – pontosabban a furgon változata – már lett egy zöld színben, mert anno nagyon jó áron sikerült megszerezni egy eBay-es eladótól.
Nem is akartam elhinni, mert ezeket szinte 30 euro alatt nagyon ritkán vagy egyáltalán nem lehet találni.
Ezt a kicsikét már láttam korábban párszor az eladónál, 1-2 alkalommal rá is kérdeztem, de sokalltam az érte kért árat, most viszont ismét rákérdeztem és egy számomra elfogadható értéket kért érte.
Persze a plató fix, itt nincs olyasmi mint esetleg a Norev Renault Mascott-nál hogy dönthető, nyitható, de nem is baj.
Szerencsére ez a narancs színválasztás is ideális, sokat számít egy modellnél.

FERENSZ Creative Commons License 2020.09.29 0 0 2228

Altaya Peugeot 205 GTi:

 

 

 

Peugeot 205GTi példányom már akad, ráadásul most nem olyan rég indult egy Generacion GTi sorozat, amely egyenlőre még teszt fázisban van, de nem nagyon találok róla infót.
Anno feketében szereztem meg eme gyártótól ama változatát.
Gondoltam is hogyha ez meglesz, attól lehet megválok, mert érdekes hogy itt is – ahogy a Norev Masternál – ugyanama gyártó, de mégis akad különbség modellje és modellje között.
Ugyanis a feketénél más a belső és a hátsó lámpák is sima piros berakások, ennél viszont szépen megvannak csinálva.
Ez is volt a fő ok ami miatt megtetszett.
Gondolkoztam már korábban eme példányon, mert mondjuk egy piros lenne az igazi, de jól áll neki ez a kék is, ráadásul az oldalán a piros csíkozással kiemelt fekete résszel.
Viszont a face-en láttam meg valakitől egy csoportban és jó volt az ára, így hát bezsákoltam, úgy éreztem nem lehet kihagyni.

FERENSZ Creative Commons License 2020.09.26 0 0 2227

Norev Renault Master:

 

 


Már nem mondok semmit :D


Na jó, azért nem vágom ilyen rövidre a kis beszámolómat :D
Aki ismer, az tudja, hogy nálam a Master a favorit.
Nem tudom miért, de imádom ezt a kishaszon járgányt.
Eredetileg az előző változata tetszik, de azt nem nagyon találni furgonban, csak pl a kisebb 1:50-es Solido változatban, viszont azok nem jönnek be mert kicsit kisebb méret, és noha 1:43-as változatban szintén van, de az meg nem tökéletes.
Pl Vitesse változatban megvan, akitől különösen kedvelem a Renault példányaimat, de sajnos a Master pont nem tökéletes.
Eligorban is van persze, de a sima furgonok helyett ilyen óriás órás – vagy milyen promóciós – változatokban, amik a kutyának nem kellenek – legalábbis ahogy tapasztalom nézelődéskor.


Egyik alkalommal találtam rá neten és kinéztem magamnak.
Fixáras példány volt, de nem lehetett kihagyni.
Lévén olyan rohadt jó áron kínálta az eladó, hogy nem hagyhattam ki.
Persze aggódtam kicsit hogy nem megvan-e már ez a példány ilyen színben, de aztán rájöttem, hogy nem, mert valóban van ilyenem, ilyen dobozos kiadásban, de az sötétszürke, ez viszont ezüst.
S hogy mégis miért kellett mivel csak egy kicsit világosabb árnyalat?
Nos mint említettem, rohadt jó áron volt.
Kb 6000Ft körüli áron volt felrakva és kértem is Pityuszt hogy üsse le, mert 1-2 napja néztem már, de aggódtam: mondván ennyiért biztos elviszik.
Így hát miután sikerült megszerezni, már mentem is befizetni az értékét.


Eltelt másfél hét, és pénteken – pók ösztönöm – szintén megsúgta nekem, hogy megérkezett a kicsike.
Épp hogy csak hazaértem – felfelé baktatva a harmadikra összefutottam őseimmel, mivel Fater említette hogy a hosszú hétvége előtt pénteken megyünk kajálni egy jót – de épp hogy csak felértem, leraktam a táskát és már mentem is le a kocsiba.
Fater most a szokványos meki-burger-kínai-gyrosz kaják helyett valami újra vágyott, így hát egy török gyorskajáldába mentünk.
Finomnak finom volt, de sajnos árban nem olcsó.
Bárány nyársat ettem – valamilyen török sárga rizzsel (vagy mi) – és egész jó volt, de szerintem nem lesz állandó kedvenc (ára miatt).
Telefonom épp lemerülőben volt, mikor is hívott Pityusz hogy otthon vagyok-e, mire említettem hogy most épp nem.
Megkérdezte hol vagyok és kissé hadarva gyorsa elmondtam mivel telóm az utolsókat járta töltöttségben.
Azt mondta maradjak ott.
Pont befejeztük a kaját, az Ősök már mentek ki a kocsiba, de mivel Fater ivott egy sört, így úgy voltam vele hogy nélkülem addig úgy sem mennek sehova míg Pityusz meg nem érkezik a kincsemmel :D
Befutott, pacsi, majd indulás.
Hazaérkezvén szinte elő se kaptam a dobozból, mivel úgy voltam vele hogy másnap reggel börze lesz, így még vártam vele.
Szombaton aztán börze után a beszerzett szerzeményeket amúgy is fotózni kellett, így akkor ejtettem meg ezt is.
Időközben elő is kellett keresnem még egy-két példányt fotózásra.


Ezüst változatban láthattuk tőlem a Nissan Interstar kiadásban, most viszont meglett ugyanama színben, más változatban.
Ezért kellett inkább, a jó ára már csak kellemes ráadás volt :D


Érdekes hogy milyen különbség van egy azon gyártó, mondhatni egy azon példánya között (az orr az persze most kivétel, mert az természetes hogy némileg eltér)


De valamilyen szinten jó hogy a Norev kihozta egyaránt Renault-Opel-Nissan változatban, ezt így kell csinálni :D
Már csak ablakos változatok kellenének belőle, meg persze a hosszabb long kiadás az is furgonban és ablakosban is.
Most nézzük meg a Renault-t a Nissan változathoz képest.
Mint említettem természetesen az orr – és ebből eredően az átlátszó irányjelzős lámpát most nem vesszük figyelembe – az más.


Kicsit más a műszerfal, egy kissé más formájúak az ülések fejtámlái.
A Nissan változatnál oldalt nincs irányjelző festés.


Hátul ugyanúgy megkapta a kis gumis peckek festését az ajtókon, de a Nissan példánynál kissé erőteljesebb lett.
Ugyanakkor annál nincs hátul oldalt a lámpánál az a rész sem kiemelve.
Persze a lámpákat illetően érdekes hogy a Nissan változat a szebb, ebből arra merek következtetni – amit már anno mutattam is – hogy a Masternél azért nem sikerült eltalálni a fele-fele arányt, mert annál magán a modellen van sárgára festve az a rész, míg a Nissan példánynál – értelemszerűen – maga a kis üveglámpában van kialakítva.
Erre nem ártott volna figyelni, vagy nem értem hogyha már egy azon gyártó, mondhatni ugyanama példánya, hogy akkor ilyesmi miért fordulhat elő.

FERENSZ Creative Commons License 2020.09.23 0 0 2226

Altaya Vw T4 California 2003:

 

 


Mikor megláttam hogy indul egy ilyen lakóautós sorozat, nagyon megörültem neki.
Elvégre is sok gyűjtőnek – mint nekem is – van a gyűjteményében személyautó, kombi, cabrio, esetleg sportkocsi, elegánsabb limuzin, esetleg koncepció vagy teherautó-kamion, busz, de lakókocsi szinte nagyon elenyésző szokott lenni.
Persze van hogy egy-egy nevesebb gyártó kihoz egyet-egyet – mint pl anno a Renault Master féle változatom bemutatva – de jó hogy ilyen újságos sorozatban is indult egy ilyen.
Csak azokat tervez(t)em beszerezni, amelyek érdekelnek.
Jól is csinálták, mert egyaránt változatosan nyomatták, mert vegyesen volt benne régi és modernebb is.
De sajnos véget ért a sorozat.


Ismét megrendezésre került egy Váci úti modellbörze, melyre élvezettel néztem ki (mint mindig).
Reggel – szokásomhoz hívem – elugrottam McReggelizni, majd miután azzal megvoltam, felvettem az Örsön Ervin Mihálycsik cimborát.


Rendszeresen nézem az egyik modelles kollega oldalát hogy milyen eladó példányai szoktak lenni és szóltam is neki hogyha lesz, természetesen nézze meg nekem alaposan, mert a hibákra érzékeny vagyok (egy gyűjtő már csak ilyen, nemde? :D)
Mondjuk jobban örültem volna hogy ezt a kicsikét lehajtott tetős állapotban hozzák ki, mivel az ilyesmi példányokat nem szeretem.
Noha jó hogy így még megjelenésben is hűen adja a valóságbéli példány érzését-feelingjét.


Elöl szépen megcsinálták a VW emblémás hűtőmaszkos lámpás berakást, sőt a lámpák szélein – az irányjelzőknél – még a kis bütykös kialakítás is megvan rajta.
Alulra két ködlámpa berakást kapott.
Nekem mondjuk kicsit furcsa francia rendszámmal, mert egy némettel sokkal jobban tetszene, de annyira nem zavar.


Hátul természetesen szépen megcsinált, reális égőelosztásos lámpákat kapott, melyek nagyon tetszenek és persze az ezüst biciklitárolós rész is f.sza, a kis lekonyuló dupla kipufogóval együtt amiből lelki szemeim előtt látom is amint a „zöldkártya” szétterülve kikerül a levegőbe :D


Szétkaptam a modellt megnézni a belsejét, de mivel mondhatni ennél a tető részben van a háló rész, így belsőt illetően nincsenek olyasmi kialakítások mint más lakóautóknál hogy wc meg zuhany meg konyhai kialakítás.
Pontosabban vannak, de ennél praktikusabban vannak megoldva: rejtve.


Úgyhogy én sajnálom hogy leállt ez a sorozat, mivel újdonság volt a gyűjthető modellek kategóriájában és lehetne még kihozni megannyi féle változatot :)

FERENSZ Creative Commons License 2020.09.20 0 0 2225

Eligor Renault Master:

 

 


Na megint egy újabb Master :D
Masterek között mindig körbenézek :D
Ugyanis a Master mindent felül ír :D


Egyik nap rá is találtam.
Pénteken munka után még elmentem segíteni egy általános iskolás barátomnak, majd késő este mikor hazaértem ránéztem.
Persze még volt fél nap a végéig, ugyanis szombaton járt le délután 1-kor.
Említettem is Pityusznak hogy majd hogy legyen, mert úgy volt hogy szombaton nem tudok gépközelben lenni, mivel keresztelőre voltam hivatalos.
Végül is arra nem mentem – mivel utálom a kiöltözős eseményeket és említettem hogy vagy úgy megyek ahogy vagyok, vagy nem megyek (ennyi) – így végül gépközelben tudtam lenni.
Néztem is, többször is hogy még mennyi idő és a vége előtt negyed órával szóltam is Pityusznak.
Még persze ránéztem még egyszer, de mondom túl rizikós és idegőrlő azt az időszakot kivárni :D


Mondhatni majd mindennap találkoztam „vele”, ugyanis előző melóhelyemen a vállalkozó úrnak is (akit én csak MR helyett „Master Sándornak” hívok :)) ilyen példánya volt.
Persze annyiból más kicsit, hogy a maxi hosszabb változat és kicsit emeltebb tetős kiadás.
Van már egy pár változatom – most csak az Eligor példányt nézve, erre mindjárt ki is térek – de fehérem még nem volt :D
Most meglett végre ebben a – mondhatni – szokványos színben is, nekem pedig tovább bővült a választékom :D


Rá egy hétre meg is érkezett a kicsike.
Pénteken éreztem hogy Pityusz szólni fog hogy beparkolt – így is lett – és úgy volt hogy elugrok érte, de ki kellett menni Faternak a kocsijáért Gödre az ismerőshöz való szervizhez.
Így kérdéses volt hogy 18 órára visszaérek-e, mert Pityusznak dolga volt.
Persze már 17:20 körül járt az idő és még mindig kifelé mentünk, mivel a 2-es út szokásához híven be szokott állni mint részeg az árokba, így írtam is egy sms-t hogy menjen nyugodtan.
Visszafelé úgy volt hogy talán odaérek addigra, de nem sikerült.
Na mondom nem baj, majd holnap.


Másnap el is mentem az Örsre, elintéztem a bérlet megváltásomat és utána mentem Pityusz barátomhoz.
Lejött, átadta, megnéztem, kicsit dumálgattunk egy kellemes pohár vaníliás kóla társaságában, majd elköszöntünk egymástól.
Pulcsim alá beraktam mintha épp bombát csempésznék és kezeim a zsebemben voltak (a jobb oldalinál – ahol a modell volt – ezáltal is védve, óvva mindentől).
Erre mivel találkozom ott Pityusznál a buszmegállóban hazafelé?
Naná hogy egy ilyennel :D
Vagyis majdnem, mert a típus, a szín, a felni ugyanaz, csak a valódi a picit hosszabb verzió.
Lőttem is egy közös képet.
(persze mint látható akkor a modell a dobozban még a másik irányba nézett, jó is hogy így volt, itthon csaltam vele kicsit, mert mikor fotózom szeretem ha inkább errefelé néznek)


A Norev változat persze egy picit szebb – anno a sárgánál már bemutattam a közös összehasonlításos cikkben említve – mert az Eligornál talán egy picit elnagyoltak a lámpák elől, de még így is imádom.
Ráadásul ha most már úgy számolom ez a hatodik Eligor Master példányom.
Van a kék France Express feliratos.
Egy bordó – sima – és egy bordó Renault emblémás.
Egy sima sárga.
Egy narancs autópályás bójás Momaco kiadás.
És most ez a szép kis fehér.
Jöhetnének még további más változatokban is.


Viszont azt nem értem hogy ablakos változatot miért nem csinálnak.
Pl a Solido az 1:50-esnél megcsinálta mind furgon, mind ablakos kialakításban.
Ennél se lenne nagy kunszt.
Kivágni a helyeit, egy üléses belsőt belerakni és kész.
Semmi máson nem kell változtatni.
Vagy eleve ablakosként kéne kihozni és ha valaki pl furgonként kéri, ablakberakásokat lehetne azonos színre fújni pont úgy, mint a CSM Ford Transis példányainál.


Persze mondanom sem kell hogy imádott kis kincsemet máris eltettem egy különlegesen védett helyre :D

FERENSZ Creative Commons License 2020.09.17 0 0 2224

DelPrado Toyota Celica:

 

 

 

A múltkor pont láttam egy ilyet itt nálunk, csak fehérben.
Manapság már sajnos nem sűrűn lehet vele találkozni, de még belefuthat az ember.
Ez is tervben volt szintén az ebayes pakkba számítva, de mint már a LandCruiser-nél említettem, nem lett belőle semmi.
Most viszont ezt is beszereztem.
Épp jókor voltam jó időben – vagyis jókor pötyögtem – mert kb 2-3 perces különbséggel jelezte más is az eladónak hogy kérné ezt a kicsikét.
Az eleje erősen hajaz a Hyundai Coupe változatára a négy fényszórós berakást és annak formakövetését a motorháztetőn.


Ilyennel anno még mentem is valamelyik Tesco-s pc játék verziójában.
Sportkocsikat annyira nem szoktam gyűjteni, mert én általában azokat kedvelem amik hétköznapiak – sedan, családi kombi stb… – de van olyan ami tetszik.
Főleg ha még az ára is jó :D

Ami ennél mindig tetszett az az, hogy hátul is szépen megcsinálták a lámpákat.
Szépen a piros, a sárga és a berakás helyén a fehéres rész :D
Ami még külön tetszett az az, hogy itt hátul az ablaktörlő – noha az üvegen van kialakítva – kapott fekete festést.
Ezt korábban a Norev Sierra példányánál hiányoltam is.

FERENSZ Creative Commons License 2020.09.11 0 0 2223

Deagostini Fiat 126p cabrio:

 

 

 

Az egyik dobozban találtam rá, ráadásul pont annál az illetőnél, akitől a fekete Golf példányt is vettem.
Persze alaposan szemügyre vettem, szerencsére semmi hibája, vagy hiányossága nem volt.
Ráadásul csak ez az egy volt a dobozban, legalábbis ebből.
Így miután a Golfot kifizettem, kaptam a visszajárót, majd szinte azonnal adtam is vissza neki :D
Szerencsére a gurulással sincs semmi gond, szépen gurul :D
Persze mi leginkább a normál változatban ismerjük, talán pár embernek ha volt cabrio változata, de mikor láttam hogy volt kis dobozos változatban is...
Sőt neten kombiról is láttam képet, de hogy az mennyire fedte a valóságot és nem-e csak szerkesztett kép volt, azt nem tudom.
Remélem Tom Hanks nem csapja le a kezemről, mert nem adom oda :D

FERENSZ Creative Commons License 2020.09.08 0 0 2222

Cararama Vw Golf ”V” GTi:

 

 


Most már biztos…
Most már biztos vagyok benne hogy a korábbi hírekkel ellentétben, a Cararama nem szűnt meg :D
Lehet hogy voltak rossz napjai, sőt lehet hogy be is csődölt anno, de úgy látszik (vagy ők vagy valakik) újra gyártják.
Miből következtetek erre?
Nos…ez a Golf megvan nekem pirosban – más színben nem is nagyon jött ki.
Nekem még van egy fehér-fekete csíkos változatom, de azt anno a Müllerben vettem Schuco-s dobozos kiadásban.
Viszont….eleve hogy más színben nem is volt a Golf ”V”-ös tőlük…arról nem is szólva hogy évek, vagy mondhatni egy évtized alatt sem tűnt fel soha, sehol, másféle színváltozatban.
Erre most hirtelen találok egy feketét, új dizájnos dobozban?
Persze alaposan megsasoltam a kicsikét hogy nem-e átfestett vagy ilyesmi, mert azért megfordult a fejemben, de nem.
Elő is kaptam hát a vitrinben lévő piros példányomat, mert ahogy anno már a Vw T5-ösnél is mutattam, akadnak különbségek azért.


Egy kicsit változott a kaszni, mert ahogy megfigyelhető a piros változaton a lámpák alatt, a feketénél már nincs az a peremes kialakítás.
Úgyhogy a változás sajnos egy kicsit a kidolgozás rovására ment mind külsőben, mind belsőben.


Belsőt illetően maradt ugyanaz, csak inkább a teljesen egyszínű fekete műanyag lett az eredmény.
A tükrök a pirosnál fixek, míg a feketénél már rugalmas kis gumis kialakításúak, ez legalább pozitívum.


A pirosnál még a felnin belül megvan a féktárcsás kialakítás, de a feketénél már természetesen ezt elhagyták – mondjuk kár, jól nézett volna ki a piros tárcsafékes kialakítással :D
Az is látható hogy a felnin középre már nem került kis Vw embléma, ahogy a pirosnál láthatjuk.


A kaszni orr kialakításán kívül – amit említettem – az alvázon is esett egy kis módosítás, mivel a pirosnak még csak az van, viszont a feketének már a lökös alsó részével van a kialakítása.
Viszont azért van jó dolog is.
A dobozban már nem a sima feketés berakás van a két kiálló csavaros résszel lefogatva a kocsit, hanem az alvázával megegyező kialakítással, így fixebben rajta marad a kicsike :D


Most már biztos hogy ezeket újra gyártja valaki :D

FERENSZ Creative Commons License 2020.09.05 0 0 2221

Deagostini Lada 2111:

 

 


Kérdéses volt hogy ki tudok-e nézni a Mecha börzére, ugyanis előző nap délután-este nem nagyon éreztem jól magam.
Hogy mi bajom volt, azt inkább nem taglalnám, de mondjuk úgy hogy egy felrázott kólás üveg, lezárt kupakkal :D
Egy idő után nem is bírtam már, és elrohantam a Pillangó Patikába.
Vert a víz, gyengének éreztem magam, de reméltem hogy amíg odáig elmegyek a kocsival, nem lesz semmi bajom.
Szóval kétséges volt hogy másnap tudok-e menni a Mecha börzére.
Szerencsére másnap reggelre kutyabajom sem volt, így rá is írtam Ervin Mihálycsik kollegára hogy legyen ott a megbeszélt helyen, mert biza megyünk :D
A börzén össze is futottam Németh József (Kingsman ügynök) cimborámmal, aki említette hogyha hasonló baj van, nyugodtan írjak neki ez ügyben (ugyanis Ő mentős).
Néha jó hogyha az embernek ilyen kedves ismerősei vannak :D
Tulajdonképpen minden csak kapcsolatok kérdése, ugyanis van mentős, rendőr, ügyvéd ismerősöm, sose lehet tudni mikor melyikre lesz szükség :D :D :D


Korábban az eladóval – akitől megvettem eme változatnak hatchback és sedan kivitelét is – megbeszéltem hogyha lesz a kombi szóljon, mert mindenképp érdekelne.
Persze a KMO-n is láttam már, de inkább nem is kérdeztem rá milyen árakban van, mivel mondom ha már megbeszéltem az eladóval…ugyanakkor meg mivel új példány volt, nem hiszem hogy a más eladóknál fellelt példány is olcsóbb lett volna.
Persze lehet, de akkor már inkább a boldog tudatlanság :D plusz a másik hogyha már valakivel lefixáltam a dolgot, akkor nem lenne fer visszamondani.


Nagyon vártam hogy ez a példány is kijöjjön a már meglévő másik kettő mellé.
Viszont az első üröm az örömben az volt – mikor még képeken láttam – hogy sajnos ilyen piros változatban hozták ki, holott egy ezüst kombiról volt kép.
Nem értem mi alapján esik ilyen hülye színekre a választás, mert a hatchback lilában jött ki, a sedan egy fokkal jobb, sötétkékben (de az se éppen a legjobb) ez pedig ilyen pirosban.
De most a szín másodlagos probléma.
Ugyanis láttam hogy sajnos a színválasztáson kívül van még egy probléma, mégpedig az, hogy hátul elintézték egy sima piros lámpaberakással (hát ami már mondhatni kezd szokványos probléma lenni)
Ezt sem értettem.
Egy gyártó, aki kihozza egy típus háromféle változatát, melyeknek a far része teljesen megegyező, kettőnél megcsinálja szépen a hátsó lámpás kialakítást is, ennél meg elintézi egy ilyen silány megoldással.
A k.urva mindenségit!
Szóval egyszerűen nem fér a fejembe miért nem lehetett megoldani.
De én sem tétlenkedtem :D


Ugyanis korábbról volt nekem egy rendőr példányom, ami donorba ment át, mivel a gurulása siralmas volt.
Hiába vettem le a kerekeket a tengelyről és raktam vissza fordítva, katasztrofális volt.
Így aztán donor lett.
A kerekeknek lőttek, de most viszont jól jött.
Gondoltam egy próbát megér a lámpa csere, és ha mégsem jó, akkor max leoldom róla, és megcsinálom én.
De szerencsére sikerült, 1 perc volt az egész.
Rendőrből kikap, pirosba berak.
Szóval még ilyen szempontból sem értem, mivel a furatok helye a kasznin és az üveg hátoldalán is ugyanúgy van, szóval tökéletesen passzol bele.
De ha úgy vesszük nem tökéletes, mert nem pont ott megy a lámpa vonala, ahol a csomagtartó ajtajának csíkja.
De leszarom.
Azért mégis csak jobb így nem?
Jobban feldobja, jobb a megjelenése, az összképe, ha már a színe szintén nem épp a legideálisabb, akkor legalább a lámpás kialakítása nem sugall ratyi benyomást, mint gyárilag.
Így azért sokkal jobban tetszik :)

FERENSZ Creative Commons License 2020.09.02 0 0 2220

Greenlight Ford Falcon XB „Mad Max – Interceptor”:


Anno megkerestem a Greenlight-ot – látván hogy rágyúrtak a filmes irányvonalra – és noha tudtam hogy lesz a Mad Max Ford 1:43-as méretarányban, de anno ajánlottam még nekik párat.
Pl a filmből a többi változatot, pl mindhárom üldözőt, mert a két srácé kis villogós volt, Bubukáék járgánya nagy villogós volt de PURSUIT felirattal, Max-é pedig nagy villogós INTERCEPTOR felirattal – korábban láttam is eBayen valamilyen műgyanta modellben persze 20 rugó körül, de mondanom sem kell hogy így is vitték mint a cukrot – a fekete menekülő járgányt, a második részből a többi példányt – a kamion is jó lenne, bár erre csekély esélyt látok – a Robotzsaru Ford Taunus példányát, a Fantom (Charlie Sheen) road movie-ból a futurisztikus járgányt, Packard Corvette-jét, a fehér majd későbbiekben már piros Dodge Daytona masinát, a sárga Firebird-öt, pl a Terminator-ból a Dodge Monaco rendőrautót (ezt azóta már beszereztem, noha James Bond-os kiadásban is van) valamint a szürke Ford majd a későbbiekben a szürke Cadillac, fekete GMC pickup amivel menekülnek az alagútban, a Terminator 2-ből a vontatós kamion amivel a T-1000 leugrat, a T-1000-es rendőrségi Caprice példánya (hamarosan érkezik is majd a gyártó kínálatában), meg ilyesmik…szóval a lehetőségek adottak.
De mégis a Mad Max 2-ből – tudom most az 1-ben vagyunk – abból is ki lehetne hozni még pár járgányt.


Viszont most azt kell mondanom hogy sikítok….hogy jó, vagy rossz értelemben?
Mindjárt kiderül.


Nekem az első film kevésbé tetszett mint a második, mert számomra – talán viccesen hangzik – túl barbár volt, noha pont ez volt a cél.
A második rész meg már nem barbár volt, hanem elszabadult poszt apokaliptikus világú, szóval még barbárabb :D
De azt imádtam az elsőben hogy Bubukáék Falconja csatt, aztán mennek tovább, aztán megint csatt, a kocsi eleje már nincs is, de még beindul, kerregve megy a ventilátor, de még mindig üldöznek :D
Ezen mai napig jót derülök :D


No akkor lássuk.
Elől olyan amilyennek lennie kell.
Sárga csíkos lámpák, alul ködlámpás lökös, a motorblokk is szépen megvan csinálva.
Az első kerék után oldalt ott a felségjelzés.
Belülre kapott egy kék villogót, ez nagyon jópofa :D
Mindkét oldalon a hátsó kerék előtt négy kipufogó.

 

 


És most jön a fekete leves.
Kitaláljuk?


Nos igen, a hátsó lámpák.
Elcseszték…..elintézték egy sima…..rohadt……kib.szott……egyszerű pirossal.
Nagy dolog lett volna megcsinálni rá középen egy sárga kialakítást.
Szóval nem értem.
Hogyha az A-Team GMC-nél megtudták csinálni hogy ott kihagyják fehérnek, ennél már nem tudták megcsinálni sárgára a középső részt?
Szánalmas…
Ezzel sajnos inkább játék benyomását kelti, eme kis hiányzó fontos kialakítás nélkül.
De nem csak ez van.
Hátul az oldalsó jelzés sem stimmel, ugyanis felcserélték.
A filmes kocsinál fent volt a piros, alul a sárga, míg a modellen pont fordítva.
Szóval Greenlight……megvolt az elképzelés, sikerült is megvalósítani, de elcsesztétek….
Ezért olyan pipa tudok lenni és annyira ki tudok akadni hogy na…
Ugyanis egy autónál fontosak a részletek, de egy filmes kocsinál főleg…
És ha még kínával is legyártatva – személyem szerint – nem megengedhető a hiba.
A gyűjtő elvárja hogyha már nem egy szokványos modellt vesz, hanem egy filmes példányt, akkor minden úgy és ott, és annyiszor ahányszor, és úgy legyen, ahogy a filmes kocsin is volt.
Ennyi.


Elő is kaptam hát az AutoArt Mad Max 2-es változatomat hogy lőjünk egy közös képet és egy rövid kis összehasonlítást rittyentsek róla :D


Persze a második részben már nem volt lökös része – gondolom Max leszerelte a jobb légellenállóság miatt, lévén minden csepp üzemanyag számít :D
A motorblokk ugyanúgy szép – vagy azt is lehetne mondani ugyanaz – csak persze az AutoArtos változaton kiemelve a meghajtós rész.

 

 


Viszont volt egy két érdekesség.
Az egyik az, hogy csak most vettem észre a „bestmoviecars” oldalon hogy Max családjáról volt egy kép a kormánya közepén :D


(https://bestmoviecars.com/all-cars-in-mad-max-1979/)


De a modellemmel kapcsolatban is van kis érdekesség – mármint az AutoArt-os példánnyal – hogy ott van egy fej a műszerfalon :D


Itt hátulról pedig jól látható az elbaszott lámpás kialakítás a Greenlight példányán, valamint oldalt a felcserélt piros-sárga jelzés.
Szóval tökéletes……lehetett volna.
Gratulálok (nem jó értelemben)


De legalább öröm az ürömben – ha már nem lett tökéletes – hogy nem volt drága :D


Később aztán, pár modellemen aminél szintén ilyen sima piros lámpa van - pl retrósok - vagy a már említett fehér Vw Golf aminél el volt rontva, nekiálltam és szépen megcsináltam.
Ugyanis be tudtam szerezni egy sárga Stabilo tollat amivel láttam hogy az egyik kollega kreálgat, de mivel azt nem lehet külön kapni, egy szettet kellett miatta megvennem, viszont nagyon jól bevált, az eredmény magáért beszél.
Természetesen a legnehezebb a lámpa felületén a feketés keret részt volt megcsinálni, de sikerült.

 

Előtte (gyárilag):

 

Utána (feljavítva):

FERENSZ Creative Commons License 2020.08.30 0 0 2219

Greenlight GMC Vandura „A-Team”:

 

 


Remélem Rosszfiú nem haragszik hogy bezsákoltam a járgányát…..vagy legalábbis annak egy kicsinyített mását :D
A Knight Rider mindig nagy kedvencem volt, a második sorozat utána amit imádtam az pedig A Szupercsapat volt.
Legalábbis ami a 80-as éveket illeti.
Nem egyszer kaptam magam azon, hogy dúdolom a főcímzenéjét…..tüüütütütüüüüüü tü tü tüüüüü…. :D
Persze mondanom sem kell hogy sorozatként zseniális volt a szinte „csapatszerű McGyver” módszer, mivel mindig kitaláltak valamit amiből épp fegyvert vagy bombát eszkábáltak, vagy más hasonló módszerrel jutottak túl az ellenségen.
Persze ezt a járgányt láttam a kicsi HotWheels példányban is, de mivel ama méretet nem gyűjtöm, nem szereztem be.
Viszont 1:43-as méretben nem tudtam kihagyni.
Kicsit aggódtam hogy milyen lesz a filmes példány – mivel rágyúrtak a filmes irányvonalra is, bár az utóbb bemutatott példányoknál voltak hibák – és Greenlight példányom idáig is csak egy fekete Mondeo volt idáig – természetesen a Transit érkezések előtt – de jó kis masina.


Mondanom sem kell hogy nekem Murdock volt a kedvenc karakterem, de igazából mindegyikük jó volt.
Kellett egy szép, kellett egy rossz, kellett egy idióta és kellett Hannibal az ész :D
Szinkronra se volt panasz, mivel zseniális választották meg a magyarhangokat.
Mondjuk a mozifilmet kár hogy megcsinálták róla Liam Neeson-nal (egyik kedvenc színészem) valamint Bradley Cooper-rel, mert egy nagy sz@r.
Még csak nem is hozza azt a feelinget amit az ember elvárna tőle.
Ezért nem szabad sorozatból filmet, és filmből sorozatot csinálni (lásd pl Halálos Fegyver)
Bár tény hogy utóbbiban talán több a lehetőség, de fordítva semmiképp sem jó (szerintem).
Nyilván – ahogy az lenni szokott – több példányt használtak a forgatáshoz.
Erre abból következtetek, hogy ami képet találtam róla, azon antenna is van, ráadásul három, valamint más a rendszáma.
De találtam olyan képet ahol stimmel a rendszám, szóval megnyugodtam, nem rontották el vagy ilyesmi.
De van olyan is, aminél majdnem egyezik….ugyanaz a festés, ugyanúgy az antennák és a rendszám, de pl a tükrök mások.
De most nézzük a kicsikét:


Elől üveglámpás kialakítás, piros GMC felirat, gallytörőtács rajta két ködlámpával, alul a kék S967238-as rendszám, alul két sárga ködlámpa festés.
Mondjuk szerintem sokkal jobb lett volna hogy fent a négy lámpás részt, alul a két sárga ködlámpás és a galltyörőrácson lévő kis lámpákat is üvegből csinálták volna meg, mert sokat dobott volna az összképen.
De hát sajnos ennyire tellett.
A mocitetőn az első ajtó végének vonaláig szürke festés, majd onnantól piros csíkkal kísérve megy felfelé a furgon hátuljáig.
A tükör szintén szürke, fent két ködlámpa – két fehér, belül két sárga – valamint a színre fújt napellenző.
A modellnek talán az ablaktörlői kicsit a gyengéi, mert szerintem picit lehetne vékonyabb, nekem kicsit vastag.
Persze az antennák hiányoznak a tetejéről, de ezt ügyesen lehet pótolni – én nem fogom :D
Piros felnik és persze hátul a spoiler.
Na most azt nem tudom – noha a kerék mérete egységesnek tűnik – szerintem „HotWheels-elve” volt az igazi példány, vagyis kicsit le volt engedve az orra és felemelve a fara, mert így baróbb volt a kicsike.
Legalábbis gondolom.
De tulajdonképpen érdekes hogy némi kis változtatással, mind külsőt, mind festést illetően, mégis milyen masinát tudnak alkotni ami sok tinifiú és még férfi emlékeiben is egy szerelemként van jelen (a "zasszony" mellett :D)
Hogy ennyi elég hozzá hogy egy sikeres sorozat ikonikus járgányává váljon.


Na most a pirosas kipufogókat nem tudom hova tegyem.
Ugyanis filmes képeket nézve róla – amiket találtam – ott nem piros.
Ugyanakkor néztem a kicsi HotWheels, a nagy 1:18-as, valamint más, egyéb ritkább kiadásokon – már ha van – szintén nem pirosak.
Szerintem ezzel csak feldobták kicsit a masinát, de lehet hogy kezdetben piros volt.
Nem tudom, mert annyira nem emlékszem minden részre és főleg magára a sorozatra hogy milyen is lehetett a járgány.
Egyedül még talán a HotWheels 1:50-es járgányán ilyen.
Csak azt tudom, hogy mikor megjelent akkor én is szájtátva, nyálcsorgatva néztem amint nyomatják :D


Hátul szép kis piros kocka lámpákat kapott, egy fehéres csík meghagyással.
Örülök hogy ennél figyeltek rá, noha itt talán a kocsi fekete színe miatt nem lett volna annyira jelentős, de mégis kissé játék benyomását keltette volna mint Max példányánál, így igen is fontos benne az a kicsi meghagyott csík, mert jobb az összképe.

FERENSZ Creative Commons License 2020.08.27 0 0 2218

Minichamps Mercedes Citan Kastenwagen:

 

 

 

Na jó, most már leállok – legalábbis eme példányokat illetően – nyugi, nem lesz több Citan :D
A barna kisbusz változatot terveztem, a piros eredetileg nem volt betervezett példány, és a kisbusz változat mellett egy ilyen fehér furgonra is vágytam.
Bírom ezeket a kis áruszállító példányokat.
Persze mondanom sem kell, hogy ez is rohadt könnyű – legalábbis a Greenlight Transit kb háromszor annyit nyom – és ezen is láthatók a kis fólia szerű védőtakarók :D
Igazából nem is tudom mit mondjak róla még.
Mint azt már korábban említettem, érdekes hogy a Merci egy ilyen kis áruszállító példánnyal is megjelent a piacon, mert ugye a Sprintert ismerjük nem egy generáció óta, főleg mióta a Vw Crafterrel nagyon hasonló példányai(k) vannak, de most ide is betört.
Lehet hogy úgy érezte hogyha a Vw megjátszotta a Caddy-vel, akkor neki sem ártana.
Szóval talán kicsit elszaladt velem a ló Citan-t illetően, mert bőven elég lenne a barna ablakos és a fehér furgonos, de a piros is elfér még.
És ugyanakkor miért is ne, hogyha rohadt jó árakon nyomatják?

FERENSZ Creative Commons License 2020.08.24 0 0 2217

Minichamps Mercedes Citan Kastenwagen:

 

 

 

A „kásztenvágen” szóról nekem leginkább mindig a mentő jut eszembe, és akkor is általában a SIKU – ugye György Képes? :D
Ez mondjuk nem volt előre betervezve, de olyan jó árakon voltak a többi példányok is, hogy mondom egye fene, jöjjön.
Kár lenne kihagyni.
Mondjuk a piros talán nem áll jól egy Mercinek – legalábbis egy modern változatnak, egy régi 190SL-nek még talán – de mint már azt ablakos változatnál is említettem: más időket élünk.
És egy kis áruszállító változatnál amúgy sem számít :D

FERENSZ Creative Commons License 2020.08.21 0 0 2216

Minichamps Vw Caddy:

 

 

 

Na ennél már biztos voltam hogy fém, két okból is.
Az egyik hogy tudom, a másik meg hogy éreztem hogy ez nem olyan könnyű mint a Citan :D
Szóval ama példánynál nem tudom…újítottak, már az újabbakat nem feltétlen fémből gyártják?
Caddy-t is régóta terveztem már, csak sose jutottam el odáig hogy jöjjön is.
Most viszont remek áron volt.
Mennyi?
10 ojro :D
Ennyiért még a hülyének is megéri és Én tudom magamról hogy nem vagyok 100-as :D
Szóval nem lehetett kihagyni.
Persze elsődlegesen nem pirosban kerestem volna, de úgy éreztem hogy a kéktől még mindig jobb, ráadásul ilyen jó áron már az se érdekel ha piros.
Mondjuk fehérben is elfogadnám :D
Persze mondanom sem kell hogyha már rendszámot nem is, de egy típusjeles feliratot ez is el bírt volna viselni.
Érdekes amúgy hogy az ablakos változatából kihozták a hosszabb Maxi példányt is :D

FERENSZ Creative Commons License 2020.08.18 0 1 2215

Minichamps Mercedes Citan Kombi:

 

 


Múltkor Dénes Márk barátommal beszélgettünk és szóba került hogyha esetleg Ő is tervez valamikor innen-onnan rendelni, szóljon, körbenézek és akkor így felezhetjük a postaköltséget vagy ilyesmi.
Szállás.hu…úgy is lett…ja izééé…na….szóval így is lett :D
Egyik alkalommal írt, én pedig máris körbenéztem az eladónál és találtam is számomra 6-7 ideális példányt.


Korábban is láttam már ezeket a Mercedes Citan példányokat.
Sokan úgy vannak vele – és többek közt én is – hogy a Merci, a prémiuk márkák kategóriája, de mostanság Ő is próbál minél több vásárlót megcélozni.
Gondolok itt arra, hogy már Ő is jelen van a piacon SUV-al, terepjáróval, ilyen kis családi vagy áruszállító változattal stb…
Ez persze elsőre furcsa lehet, de szerintem nem feltétlen gond.
Anno még hallottam is valakitől – nem most börzén hanem még régebben – hogy a Viano és hasonló példányokat látva „Carl Benz forog a sírjában”.
Nos lehet.
De szerintem más időket élünk.
Nem lehet csak egy adott célcsoportra fókuszálni, minél több célközönséget célba kell venni.


Miután átvettem Márk cimborától a pakkomat, még kicsit odébb mentem Ervin Mihálycsik cimborával a büféhez, ahol Pál Gábor és Tokodi János cimborák iszogattak-beszélgettek.
Csatlakozott hozzánk Albert Tibor is.
Elbeszélgettünk kicsit, megmutogattuk egymásnak ki mit szerzett.
Aztán szólt Pityusz barátom, vele is kicsit eldiskurálgattunk, majd indultam haza.
Itthon mikor kibontottam a példányt, azt éreztem hogy eléggé könnyű.
Nos nem tudom hogy fém modell-e, de meglehetősen könnyű.
A dobozon nem találtam semmi erre utaló írást, csupán a típus, a színmegnevezés, meg hogy gyűjtők számára készült modell feliratokat lehetett olvasni.
Azt illetően hogy fém modell vagy hogy resin – esetleg műgyanta vagy műanyag – lenne, azt nem találtam.


Ezen a színen kívül még egy – antracit – szürke változatban is elérhető volt, de akkor már mondom inkább ez a szebb barnás jöjjön.
Jól be van bugyolálva egyébként a járgány, mert még a papíros csomagolása is egy celofán papírba volt ágyazva – csak már persze így fotóztam – valamint a plexi is még egy olyanba van ölelve.
Mint látható - a dobozos képen - a járgány nóziján is van ilyen selymes kis vékony műnyag fólia, valamint hátul fent a tetősíneknél is.
Hátul egyébként maga a típus, eléggé hasonlít a Dacia Dokker áruszállító változatára :D

 

FERENSZ Creative Commons License 2020.08.15 0 0 2214

Burago Shell benzinkút:


Egyik illetőnél láttam meg valamelyik csoportban.
Hozzászólásban érdeklődtek is rá, valamint én is írtam egy üzenetet, hogy amennyiben az előttem lévő nem viszi el, vagy nem jön össze, akkor én is igényt tartanék rá.
Különösebben meglettem volna nélküle, hisz a Cararama féle benzinkút kiadásban már megvan, de gondoltam jól jönne ez is.
Mivel nem volt mellérakva, vagy legalább – gyárilag – a képén egy modell, nem voltam benne biztos hogy 1:43-as-e, mivel méretarány sincs rajta feltüntetve.
Az eladó írt, hogyha tud még szerezni akkor szól, és nem sokkal később írt is üzenetet hogy sikerült.
Elég jó, korrekt áron volt, noha lévén – természetesen utánanéztem – de ebayen se lehetett találni nagyon !!! 100 !!! euro alatt, vagy a börzén is 15 000 körül láttam.
Persze kérdeztem az eladót hogy ez ilyen papír féle, vagy legyártott műanyag elemes amit össze kell rakni.
Noha lévén korábban láttam egy papír féle változatot, de az nem tetszett.
Jobban szeretem az ilyesmit.
Ez ugyanis egy 24 részes, előre legyártott műanyagból lévő készlet, amit össze kell rakni.
A Burago ezáltal nagyot ugrott a szememben, hogy ilyesmivel előrukkolt, mivel nagyon jó.
Bár látható hogy fejlődik azért, de sajnos mégis - egyenlőre úgy néz ki - megmarad a játékautó kategóriánál.


Először a két padlólemezt össze kell pattintani, majd jöhet a shop rész (itt természetesen még csak próbálkoztam)


Mivel említettem hogy nem voltam benne biztos hogy 1:43-as modellekhez való-e, azért kipróbáltam egy kocsival.
Megnyugodtam :D


Persze kapunk hozzá összerakási útmutatót, valamint matrica szettet is (tanácsos egyébként ezzel kezdeni).
Az összeszerelési útmutató hátulján van egy kép a kútról és minden matrica számozással van megjelölve, a matrica szetten pedig szintén.

 


Nem fotózgattam folyamatosan, itt már a kész összeszerelt, felmatricázott végeredmény látható.
Érdemes körültekintően és óvatosan felrakni a matricákat, mert sajnos olyan fajta, amit ha egyszer felraksz és nem pontos, nem biztos hogy újra letudod szedni hogy még egyszer próbálkozz.
Legalábbis a tetőn lévő hosszanti csíkokkal így voltam.
Mint látható a tető kicsit ívelt – vagy direkt, vagy véletlenül, nem tudom – de szerencsére sikerült aránylag jól felrakni.
A rövidebbek vagy a kisebbek esetleg könnyebben lejönnek ha elrontottuk, de érdemes elsőre jól megcsinálni.
Ha valaki vesz ilyet…elsőként mindenképp érdemes a shop-os részt, valamint a másik oldalára a nagy Shell kútpisztolyos matricákat felrakni, majd pedig beilleszteni a helyére.
Utána jöhet a tetőt tartó – kútoszlop melletti – két függőleges tartóoszlop, ezeket is felmatricázni aztán be a helyére.
Utána jöhet a tető, ott is a hosszanti csíkok, valamint a két kis Shell táblás berakás – ami külön elem (ezt is érdemes berakni és utána felmatricázni, így már fixebben bent van mint kézben tartva).
Ezután következhetnek a kiegészítők mint a nagy emblémás árkijelző vagy a kis táblák felmatricázása, vagy a „parkolni tilos” ami tök jó, ugyanis hajtogatott tábla.
Kis lapos elem, de Te hajtod és kapcsolod alul középen össze :D


Itt már be is próbáltam a Focus példánnyal.

 

 

 



Persze nekem kicsit furcsa benne hogy a Shop-os résznek olyan a matricája hogy egy kocsi bent áll, egy meg a mosós, mivel azoknak előrébb és hátrébb kéne lenniük, lévén a mosó ki-behajtója sosincs mondhatni a tankoló oszloppal egy vonalban, de ez talán megbocsátható.
De nekem kicsit fura.


És végül a teljes összeállított szett, a kis kiegészítőkkel.


FIGYELEM!!!
Ha összerakjuk utána – szerintem – nem nagyon fogjuk szétszedni, szóval érdemes letakarni, vagy valami efféle méretű dobozt keresni neki tárolást megoldva.
Lévén a dobozban is épphogy belefér, de arról nem is szólva ha szétszednénk, sérülhetnek a matrica felületek is ahogy az alkatrészek esetleg egymáshoz érnének, szóval – szerintem – nem ajánlatos.
Nekem szerencsére sikerült egy dobozt felszabadítanom, amibe pont tökéletesen belefér.
Arról nem is szólva hogy így bármikor könnyen előkapható egy újabb masina fényképezéséhez :D


A 24 darabos szett alkatrészei a következők:


1-2: padlólemez
3: shop rész
4: tető
5-6: tetőn lévő Shell táblácskák
7-8: tetőt tartó pillérek
9-10: kútoszlop
11-12: szürke szemetes
13-14: behajtás-kihajtás táblák
15: parkolni tilos tábla
16: árkijelző logós tábla (árak nélkül, most „ócó” a nafta :D )
17-18-19-20: sárga-fekete kis oszlopok
21-22: narancssárga bóják
23-24: tűzoltó készülékek


Nem tudom mi okból rukkolt elő vele a Burago, de nekem nagyon tetszik, jópofa :D

FERENSZ Creative Commons License 2020.08.12 0 0 2213

Minichamps BMW 3 series touring:

 

 

Egyik illetőtől láttam meg a face-en és érdeklődtem is rá.
Persze néztem a hozzászólásokat is, hogy megéri-e pötyögnöm, mert ha más már érdeklődött rá akkor felejtős.
De szerencsére még nem.
Az eladónak voltak Audi példányai is – azokra volt igen csak érdeklődés – de ez a kombi bömös valahogy vagy nem érdekelte az embereket, vagy elsiklottak felette.
Így hát miután megkérdeztem, máris egyeztettem az illetővel hogy mikor tudom intézni.
Szerencsére hibátlan a kicsike.
Noha rákérdeztem mikor megvettem hogy van-e doboza, de ez akkor derült ki mikor megjött.
Ugyanis csak talapzaton volt, viszont gondosan becsomagolva és szerencsére megúszta minden sérülés nélkül.
Jobban örültem volna hogyha dobozos, mert így most a csomagos dobozában kell tároljam, de így sem gond, mivel korrekt áron volt.
Korábban is láttam talán 12 rugó körül és pirosban, de mondanom sem kell hogy az egyrészt nagyon sok, másrészt pirosban nekem nem jön be annyira.
Ez a szín sokkal jobban áll neki.
Természetesen nyitható a mocitető és alatta látható a szív :D

Kicsit megint lefelé konyult a szájam a hátsó lámpákat illetően, mivel a Minichamps elb.szta, vagy ha úgy tetszik nem csinálta meg jól, mivel sose volt teljes egészében a felső csík rész fehér, csak a csomiajtón, a szélén sárga kéne legyen.
Ejejejjjj……Minichamps….odafigyelhetnél ilyesmikre lévén a Volvo S80, Focus, Agila lámpa elrontások után, nem kéne tetőzni továbbiakkal.
Hát igen…nagyon nehéz lenne sárga üveggel megoldani vagy legalább a kasznin ott sárgára pingálni….jajj….
De mint említettem jó áron volt, így megérte a kicsike :D
Elő is kaptam hát mellé a Hongwell féle változatomat.
Érdekes hogy a Minichamps-hez mérten egy gyengébb gyártó oda tudott erre figyelni, míg egy igényesebbnek vagy nem sikerült, vagy lesz.rta.

 

FERENSZ Creative Commons License 2020.08.09 0 0 2212

DeAgostini ZIL 130 locsolókocsi:

 

 


Mint szoktam, most is a végére hagytam a legjobbat.
Korábban is szemeztem már ezzel a kicsikével.
DeA teherautók közül idáig a sárga ponyvás Robur van meg, ami persze nem nagy cucc, meg az építőipar, a „Munka Hőse” a Kamaz billencs, viszont egy ideje már terveztem ezt is.
Mindig csak 7500 körüli árban láttam, amit kicsit sokalltam érte.
Viszont most olyan jó árban volt, hogy nem hagyhattam ki.
Eleinte egy ilyen bliszteres példányt néztem, de szemezgettem alaposan, mikor is felhívta rá a figyelmem az eladó, hogy van belőle egy újságos fóliás változat is.
Na azt is megnéztem és jól is tettem, ugyanis a másiknál nem voltak tökéletesek az irányjelző festések a lámpák felett.


Meg kell mondjam hogy a teherautókat nem akarom elkezdeni gyűjteni, de úgy éreztem hogy a Kamaz és egy ilyen, mindenképp kell.
S hogy miért pont locsolókocsi változatban kellett mikor nálunk itthon a megszokott a platós változat volt?
Mert ilyet használtak Csernobilban is a reaktorbaleset után, mikor a lakosságot még nem evakuálták, de mosták vele az utcákat.
Az nagyon megmaradt bennem, így ezért esett RÁ a választásom :D
Nagyon jól megcsinálták szerintem – persze lehetne jobb is – de így is tetszik.
A lámpák, az elején ez a locsolós kialakítás, a gumik erőteljes mintázata, a tükrök, a reflektor, a kormány, az ablaktörlők, fent a sárga villogó, a sárga tartály.


Hátul is tetszik a kicsike, szép a lámpás festése.
A Kamazon is ilyenre kellett volna megoldani mivel azokon is ilyen volt.
3 részes, középen vízszintesen felezett világítás, legbelül teljes egészében féklámpa és persze a szélen az irányjelzős opcióval.


A másiknál nem volt tökéletes az első irányjelző festés, valamint kissé haloványabbak voltak a hátsó lámpák is és lógott a pótkerék mert a sofőr nem megfelelően rögzítette :D
De végre meglett.


A modell utáni első két kép, archív felvételekből való, leginkább amit a mentesítéskor készítettek.

 


A harmadik-negyedik-ötödik kép (babakocsis-anyuka kisfiús) a Pillangók című filmből való amely szintén nagyon tetszett.

 

 


És természetesen a nagy sikerű HBO-s Csernobil sorozatban is volt a kicsike.

 

FERENSZ Creative Commons License 2020.08.05 0 0 2211

Altaya Vw Golf GTi:

 

 

 

 

 

A Golf.
Mást nem is kéne mondjak.
De kell.
Már nem egyszer mutattam be eme kicsikét.
Számoljunk csak.
Egyszer ott van a retrós zöldben, amin a lámpa orvoslást is végeztem.
Ott volt a piros Atlas kiadás.
Ott volt a fekete Auto Plus kiadásban.
És most itt van fehérben.

 

Korábban terveztem ezt is, de egy fatális hiba miatt mégis ki kellett hagyjam.
Emlékszünk rá?
Anno az oldalamra is kiírtam hogy néha sírok.
Igen, ennél volt sajnos elrontva a hátsó lámpás kialakítás, mint ahogy látható is.
És sajnos ez nem egyedi hiba, mindegyik ilyen gyártmányú fehér Golfnál megvan ez a hiba, mivel korábban gondoltam hogy talán csak egyedi, de aztán később láttam még egy-két eladónál szintén ezt a kiadást és azoknál is el voltak rontva.
Egyik barátommal találkoztam és említettem is, csodálkozott is kicsit.
Mondanom sem kell hogy az ilyesmikre rohadtul érzékeny vagyok és k.rvára fel tud bennem menni a pumpa, hogy hogy nem képesek odafigyelni ezekre.
Akkor mondják azt a kínaiaknak hogy lesz egy sorozat, de az első elkészült összerakott példányt fényképezzék le és küldjék el, és ha valami nem stimmel akkor még lehet rajta javítani, mint sem sorozatban kihozni rosszul egy csomó változatot.
Meg is írtam nekik is ezt a dolgot, hogy jó lenne ha odafigyelnének, mert a gyűjtő igényes, és noha ez nem egy Minichamps modell, de fontos a jó megjelenés.
És ha már időt meg energiát fektetnek egy modell legyártásába – no meg anyagiakat – akkor – szerintem – nem megengedhető a hiba.
Az oké hogy a gyártás folyamán mindig akad sérült vagy selejt, és még erre is azt mondanám hogy egyedi, de az hogy mindegyiknél el van b.szva, ez inkább hanyagság-figyelmetlenség, ami ciki.
Azt is lehet rá persze mondani hogy "de nem érdekli őket" csak nem értem akkor minek veszik a fáradtságot a lemodellezéshez?
A különféle alkatrészek legyártásához?
Az időt és anyagiakat tekintve is.
Tessék odafigyelni a k.rvaéletbe!


Lámpa hibás példányokra már korábban is felhívtam a figyelmet, legyen az pl a Minichamps Volvo S80-as példánya, melynél felcserélték a tolató-index kialakítást a hátsó lámpában, vagy a Ford Focus MK I-esük melynek SOHA nem volt piros a bal oldali hátsó ködféklámpája, csak az egyik, vagy ott van még az Opel Agila melynél kihagyták a bal hátsó lámpa fehér karikájában a felezett ködlámpás kialakítást – anno mutattam is, nem lett volna nagy ördöngősség megcsinálni – vagy még esetleg a 3as kombi BMW aminek ezüstre hagyták a lámpa felső részét, holott az az irányjelzős résznél sárga, de sajnos a retróautós fehér Ladánál is volt felcserélt kialakítás.
Tény hogy az utóbbi nem egy minőségi darab, így annál még mindig érthetőbb mint egy igényes nevű gyártónál ilyesmi hibák előfordulása.
Szerencsére annál mi a hazai sorban jókat kaptunk, de a lengyel kiadásban volt olyan amelynél a belső függőleges féklámpa sárga volt, mint pl a legutóbb megjelent bézs változatnál is :D
Aggódtam is kicsit mikor megjelent, hogy nehogy olyat kapjunk.

 

Aztán szembesültem ennél a Golfnál ezzel a hibával, mikor egyik alkalommal elhoztam volna börzéről.
De látván hogy a zöld Golfnál milyen jól meg tudtam csinálni – és a pár pozitív visszajelzés is megerősített ebben – úgy döntöttem beszerzek egyet.
A börzén is láttam még minimum két embernél, de mint említettem sajnos nem egyedi hiba, hanem sorozatos.

 

Így hát nem is kellett más, miután megvoltam a fényképezéssel szépen ki is kaptam őket, leszedtem a rossz festést és – legalább – a pirosas részt megcsináltam rendesen, majd rá pár percre már eredeti pompájában tündökölt.
Így azért még is csak jobb nem?

FERENSZ Creative Commons License 2020.08.01 0 0 2210

Hongwell Fiat 500:

 

 


Mendegéltem tovább a börzén, épp csak egy lépést tettem Jurijtól, mikor is belebotlottam Pál Gábor barátomba.
Valamilyen papír volt nála amit elsőre matricáknak hittem, másodjára valamilyen periódusos rendszeri táblázatnak, végül is egyikben sem volt igazam.
Asztal elrendezések számozással való megjelölése volt, mivel Ő és Bujtor István fia, Bujtor Balázs szervezték az ismét Váci úton megrendezett börzét.
Nekem elsőre nagyon jó tapasztalataim voltak.
Végre nem volt szardínia effektus, kényelmesen el lehetett férni.
Lehet hogy ebből eredően kicsit kevesebb eladó volt mint az utóbbi időben megszokhattuk, de valamit valamiért.
Az szerintem sem jó megoldás hogy egy korlátozott helyre minél több eladót bezsúfolni.
Sajnos tudni kell nemet mondani hogy „sajnálom nincs több hely-asztal”, mert a szardínia effektus, mindkét oldalról megöli az ilyen kisautós börzét, legyen az eladói, vagy vevői oldal.


Ott voltam Pál Gábor barátomnál, gyorsan lepacsiztunk, majd megkérdezte hogy megnézem-e a Fiat-ot.
Első 2-3 másodpercben hirtelen nem tudtam miről van szó – mivel nem számítottam rá hogy elhozza, meg Ő rá magára se számítottam hogy kint lesz, mivel úgy tudtam beteg (ezért még külön köszönet is hogy betegen ott volt kint és vállalta a szervezést-lebonyolítást), és akkor így én is vittem volna neki 2 járgányát ami még itt várta nálam hogy elvigye – de aztán kapcsoltam (nem, nem Rózsa Gyuri :D)
Így hát aztán megnéztem a Cararama és a Carbox dobozos változatokat összehasonlítva.
Noha teljesen ugyanaz volt mind a kettő, sajnos mindkettőnél volt is egy-egy kis hiba, így tulajdonképpen mindegy volt melyiket hozom el.
Végül is a Carbox dobozosra esett a választásom.
A másiknál ugyanis picit kilógott a ködlámpás berakás, valamint nem volt tökéletes elől a csík hűtőmaszk festés, de ez se tökéletes, mivel a tükör nem a legjobb kialakítás – a másiknál jobb volt – valamint belül jobb oldalon látható is hogy nem tökéletes az ajtóberakás-belső illeszkedése.
Szóval mindegy volt, de inkább ezt választottam mert mondom a tükör dolog még belefér, de a nem tökéletes hűtőmaszk festés, valamint a kissé kilógó ködlámpás berakás nem.
Ennél meg úgyis belül van az ajtóberakásos hiba ami nem látszik – persze most kivételesen felhívva rá a figyelmet – így leszarom.


Fehérben kerestem már egy ideje.
Mondjuk ahhoz képest hogy nem tetszik….mármint maga a kocsi…..de modellben bejön.
Először egy piros változatot szereztem meg, majd egy sárgát – ami mondjuk képen talán a vaku miatt elsőre fehérnek tűnt – de ha már említettem hogy viszem, gondoltam nem csinálok s.gget a számból, még ha nem is fehér, hanem sárga volt.
Fehérben Burago változatban szereztem be anno a sima és az Abarth változatot együtt.
Így most mondhatni ez a kicsike 5 példányban van meg nekem.
3 Hongwell (piros, sárga, mostani fehér) és a 2 fehér Burago.


Amondó vagyok hogy ami régen szép és jó volt, azt meg is kell hagyni szerintem olyannak amilyen volt.
Ez nálam sajnos nagyon igaz a 3 kis kedvenc masinámra a Vw Bogárra, a Mini Cooper-re, és a Fiat 500-asra.
De most végre meglett.


Elő is kaptam hát a pirosat, mert azért pici különbség akad.
Pl a hátsó lámpákban.
Ugyanis ennél nem sikerült olyan áttetszőre a festés hogy látszódjon a berakásos kialakítás.
Érdekes.
De ha valódiban nem is a kedvencem, modellben szeressük :D

FERENSZ Creative Commons License 2020.07.29 0 0 2209

DeAgostini Raf 2909:

 

 

 

 

 


Egy modelles cimborától értesültem – tőle is és oldalán is – hogy milyen újdonságok jönnek az orosz retróautós sorozatban és volt egy pár amire máris X-et tettem kis virtuális listámban hogy kelleni fog.
Ilyen volt ez a Raf is.
Bírom a ruszkikban hogyha van egy járművük, abból mindenféle variánst csinálnak.
Legyen az kombi, cabrio, platós, vagy dobozos.
Meg kell mondjam hogy a Raf kisbuszt – mint ahogy a nevében is említem – leginkább kisbusz változatban ismerem, és soha nem is láttam más változatot belőle.
A sorozatban noha láttam hogy több változatban is kihozták – sürgősségi tűzoltós, mentős, vagy olimpiai festésű változat – de ilyen ponyvásban sem rossz.
Eleinte mondjuk meglettem volna nélküle, de ugye nálunk ugyanilyen festésben jelent meg a kisbusz változat, amit egy rövid szóra filmes kocsiként is tudnék említeni egyik nagy hazai színészünk – ki már sajnos nincs köztünk – filmjében, ki legenda lett és Ő a Mi Magyar Bud Spencerünk.
Noha már eltávozott sajnos közülünk, azért nem írtam hogy „volt” mert még mindig az és szívünkben – legalábbis az enyémben – mindig az is marad :D
Igen, Bujtor Istvánról van szó ki csak testileg távozott, ugyanúgy bennünk él tovább.
Ugyanis az Elvarázsolt Dollár című film végén láthattunk egy kék RAF buszt amibe a kis diákjai beszálltak mikor készültek elmenni.
De most térjünk vissza a platós kivitelhez.


Mint már említettem soha nem láttam még ilyet, de ez tetszik a ruszkikban hogy mindenféle variánsban megcsinálják, így mindenki megtalálhatja számára az ideális kialakítású változatot és ami fő, a saját „hazai” piacon belül.


Mikor megvettem és börze után megsasoltam alaposabban a kicsikét, el nem tudtam képzelni hogy a hátulján mi a fene az az „elnyújtott Hitler bajuszra” emlékeztető izé.
De aztán az újságot fellapozva kiderült.
Bicikliszállításra szolgáló eszköz, csak épp nem úgy vitték a bringákat ahogy esetleg manapság megszokhattuk hogy a platón, vagy a jármű tetején, vagy a farán keresztirányban.


Biza az a mélyedéses kialakítás a bringák üléseinek van, mint ahogy az újságban lévő képen is látható.
Nem semmi :D


Elő is kaptam hát a vitrinből a még nálunk hazai sorozatban megjelent Raf példányt – van akinek elég sok változatban megvan és egy időben én is terveztem hogy elkezdem összegyűjteni – de inkább megelégedtem ezzel az eggyel (vagyis most már kettővel :D)


A mostani kicsit sötétebb lett, de aránylag ugyanaz a festés kialakítás.
Kicsit más lett az embléma elől, nem kapott függőleges csík festést.
Nem krómos a lámpa berakás, hanem mögötte ezüstre van pingálva.
Nincs irányjelző festés lent és persze az ablaktörlők se króm változatok (ez mondjuk nekem furcsa is, lévén a kisbuszon semmi más sem króm, így nem tudom mi okból kapott olyat).
A felni teljes egészében króm, míg a busznál csak a közepe.


Hátul a már említett bringás szállítós kialakítás, más formájú rendszám, RAF jelzés.
Természetesen a ponyvás rész lekapható, de csak óvatosan mert ahogy másoknál is szokott lenni, rá van ragasztva kissé.
Belül egy átlátszó üvegfalas-ajtós elválasztó elemet kapott a kicsike.


Szóval leginkább ezért kellett, mert így passzol a hazai változatom mellé, álá RAFinált kis járgány zöld-fehér kisbusz és platós kialakításban :D


És végül egy kép hogy hogy is kell elképzelni azon az izén, a bringák szállítását.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!