Keresés

Részletes keresés

szőrmók Creative Commons License 2019.10.26 0 0 7974

Egy kérdés a tudós társasághoz.Szereztem egy 72V-os egyenáramu ventillátort ami magyar IMImotor 3 gumilappal.Jól emlékszem-e ez egy AN-2 be való ventillátor?

Előzmény: viricsi (7973)
viricsi Creative Commons License 2019.10.13 0 0 7973

Mindig öröm régi ismerősökkel találkozni.
Köszönjük a biztató szavakat! :-)

Előzmény: még1MbR (7972)
még1MbR Creative Commons License 2019.10.12 0 1 7972

Ma végre eljutottam egy körre a Li-2-vel! Köszönöm szépen a lelkes csapatnak, klassz volt!

Viricsi mester kitűnő fedélzeti utaskísérő/lelkesítő! :-)

Endrének meg gyógyulást, még fájós lábbal is ott volt!

etomcat Creative Commons License 2019.10.09 -3 0 7971

> Mit jelenthet a "C" betű. "C" vágány? Netán HA-LIC?

 

Gondolom a "C" jelű repülőjárat volt Bp-Pécs, a "D"jelű meg Bp-Miskolc volt vagy hasonló.. Valamiért nem számokkal jelölték, mint a busz és a vili járatokat.

Előzmény: Zsalu53 (7948)
Zsalu53 Creative Commons License 2019.10.09 0 1 7970

Én biztosan nem fekszem le, a sérüléseim után örülök, hogy állok. Az Aeropark is készített hasonlót.

Előzmény: még1MbR (7968)
heted7 Creative Commons License 2019.10.09 -1 0 7969

:))) Ez a transavia nagyon durva :) A többi is tök jó! Köszi a megosztást!

Előzmény: még1MbR (7968)
még1MbR Creative Commons License 2019.10.08 0 1 7968

Hamarosan kifekszik Endre a Li-2 mellé, ha jól sejtem! :-D

https://airportal.hu/ferihegyre-is-begyuruzott-az-uj-online-orulet-a-tetrischallenge/

whoa Creative Commons License 2019.09.23 0 0 7967

Pont ilyen típust keresek én is! :)

Előzmény: Zsalu53 (7965)
heted7 Creative Commons License 2019.09.20 0 0 7966

Ma kétszer is láttam a HA-LIX-et átrepülni a város felett. Csodajól állt neki az őszi napfény :)

Zsalu53 Creative Commons License 2019.09.19 0 0 7965

Talán tud valaki segíteni. Az Aeroparkban lévő HA-MOA Il-18-as elektromos paneljéről nagyon hiányzik a VF-0,4-45 típusú feszültségmérő. Akár cserébe is tudunk adni hasonló műszert, ami szintén jól mutat egy gyűjteményben.

Zsalu53 Creative Commons License 2019.09.18 0 0 7948

Egy kis találós kérdés. Mit jelenthet a "C" betű. "C" vágány? Netán HA-LIC?

https://archivum.mtva.hu/photobank/item/MTI-FOTO-aG9SRXVqZTVQVU1pVWxLK2E1bkRuUT09

Zsalu53 Creative Commons License 2019.09.17 0 0 7963

Ez így igaz. Az AFL 033 járatszám alatt egy kis négyzet, ami alul így szól: Az üzembehelyezés időpontját később közöljük.

Előzmény: Syracusa (7962)
Syracusa Creative Commons License 2019.09.17 0 0 7962

Nem a téli menetrend kezdő dátuma, csak a Tu-104A menetrendbe állása volt az alap, utóbbira vonatkozott a november 20., erre helyesbítettünk október 20.-ról.

(Pontosabban 1957. nov. 20.-ról van szó.).

A kettő - a téli menetrend kezdete és a járat első útja - nem esik egybe, ennyi az egész; a Tupoljev később állt be, mint ahogyan a téli menetrend érvénybe lépett.

Előzmény: Zsalu53 (7959)
altset Creative Commons License 2019.09.17 0 0 7961

Akkor mégis csak az én adatom a jó: október 15 technikai repülés, október 20-tól már utasokkal. De később tényleg november 1 (és április 1) lett a menetrend forduló. Aztán a nyári/téli időszámítással áttértek arra (azzal egy időben történt a váltás).

Előzmény: Zsalu53 (7959)
Zsalu53 Creative Commons License 2019.09.17 0 0 7960

Egy kis OFF.

https://www.britishpathe.com/video/VLVA5T0W2ZFMIZ8WHS28AZLKUP4YK-EGYPT-TITLE-MISSING/query/Nasser

A filmet Frank barátomtól kaptam.

A főszereplő egy Il-14P Szalon változatú repülőgép, gyártási száma 146001009 jelzése 1105.

A hírforrásom szerint a repülőgépet a Cairo-Almaza múzeumban még 2016. június 12-én még látták.

Zsalu53 Creative Commons License 2019.09.17 0 0 7959

Nem tudom ki beszélt szeptemberről, a téli menetrend október 6-án indult.

Én is láttam pár Tu-104-es felszállást, futott rendesen, míg aztán elvették a betonról, ezért hívtuk "ólommadárnak".

Előzmény: altset (7958)
altset Creative Commons License 2019.09.16 0 0 7958

Régen november 1-től indult a téli menetrend, úgy hogy a te adatod lehet az igazi (november 20). Az október 15-ös technikai repülés során tisztáztak egy sor kérdést (földi kiszolgálás, tankolás, az új ILS próbálgatása orosz rendszerrel, stb.) Továbbá a pályahossz bejáratása is fontos szempont volt nekik, mert a Tu-104-es még üresen is majdnem végigrohanta, mielőtt elvonszolta magát a földtől. Tehát rátettek bő egy hónapot, hogy minden működjön majd az utasokkal is.

Előzmény: Syracusa (7957)
Syracusa Creative Commons License 2019.09.16 0 0 7957

Köszönöm.

A "20-án beindult" nem szeptember, hanem november 20. lesz, igaz? Mert közben kollégám küldött egy scant, az Esti Hírlap aznapi (nov. 20.) számában volt címlapon a menetrend szerinti első gép.

Ott éppenséggel írnak a szokatlanul nagy ("lépcsőháznak beillő") lépcsőkről is.

Előzmény: altset (7956)
altset Creative Commons License 2019.09.16 0 0 7956

Az első Tu-104-est 1956. július 19-én és 20-án mutatták be Ferihegyen (több mint 100 ezren mentek ki megnézni). A géphez a KLM Bp-re telepített lépcsőjét vették kölcsön. 1957. október 15-én az Aeroflot egy „technikai” repülést végzett, majd 20-án beindult a menetrend szerinti járat Moszkvából, ehhez hoztak Ferihegyre Aeroflot feliratú lépcsőt.

Előzmény: Zsalu53 (7951)
XANTIi Creative Commons License 2019.09.16 0 0 7955

Tedd el magadnak vagy a Gurikához a gyűjteménybe. Ilyen fura színű mutatóval még nem láttam. űűtalán valami amatőr tuning?

Előzmény: Zsalu53 (7954)
Zsalu53 Creative Commons License 2019.09.16 0 0 7954

Köszönöm szépen, megkaptam, de jelenleg nem ismerek olyan repülőgépet, amelyikbe be tudnám építeni. Pénteken visszaviszem.

Előzmény: XANTIi (7952)
Syracusa Creative Commons License 2019.09.16 0 0 7953

Nagyon köszönöm, átadom a kollégának.

Előzmény: Zsalu53 (7951)
XANTIi Creative Commons License 2019.09.16 0 0 7952

Endre! Gyurikánál hagytam neked egy kettős hengerfej hőmérő műszert. Most került elő a régi ígéretem.

Zsalu53 Creative Commons License 2019.09.16 0 0 7951

Az 1957-es téli menetrendben már a keddi napokon járt a Tu-104-es, tehát az Aeroflot telepített megfelelő lépcsőt, tartalék kerekeket, vontatórudat, fékernyőt, hogy a járatot ki tudják szolgálni. Valószínű vonaton érkeztek a felszerelések, és itt állították össze a lépcsőt. Bár 1957-ben már repült az An-12, de nem valószínű, hogy ez hozta, mert akkor szenzáció lett volna az is.

Előzmény: Syracusa (7949)
XANTIi Creative Commons License 2019.09.16 0 0 7950

Talán valamelyik ideiglenesen itt állomásozó testvéri hadseregnek már volt itt ilyenje? Vagy egy ellátó hadsereg alakulat direkte ezért idehozatta a nagy Rogyinából? Tudjuk, ott minden Aeroflot volt, még a nagyhatótávú bombázók is.....

Előzmény: Syracusa (7949)
Syracusa Creative Commons License 2019.09.16 0 0 7949

Kérdés lenne - egy túl figyelmes látogató tette fel az MNG-ben -, ha valaki képben lenne:

1958-ban Hruscsov egy Tu-104 vassal érkezett Ferihegyre. A kérdés az, hogy a leszállító lépcsők Aeroflot jelzése mivel magyarázható?

Volt itt a légitársaságnak saját kiszolgáló személyzete és cucca akkor, vagy a típus miatt kellett idehozni azt a két lépcsőt?

 

http://fortepan.hu/?image_id=79337

 

Köszönöm!

Zsalu53 Creative Commons License 2019.09.09 0 2 7948

70 évvel ezelőtt érkezett hazánkba a HA-LIX repülőgép.

A Kenyeres Dénes „Szállítórepülőgépek a magyar hadseregben” könyve alapján a HA-LIX mint 18433209 gyártási számú repülőgép 1949. szeptember 9 vagy 10-én érkezett három társával együtt (18433109, 18433201, 18433203) Kecskemétre. Azért nem Budaörsre, a „Petőfi hadrend” alapján létrehozott 16. Önálló Vegyesrepülő Századhoz, mert ide érkeztek a gyakorló (UT-2), vadász (Jak-9) és csatarepülőgépek (Il-10) és a Li-2-es repülőgépek hozták a szükséges felszereléseket, szerszámokat, kenő és adalékanyagokat, pótalkatrészeket, valamint az átadó és műszaki tanácsadó személyzetet. A 18433109-es fedélzetén voltak a személyek, a többi három az árut hozta. Pár nap múlva 13-án és 14-én a repülőgépek még mindig nem Budaörsre, az alakulatukhoz tértek, hanem Mátyásföldre, hogy az itt Repülő Műszaki Intézet, közismert nevén REMI elvégezze rajtuk a feladatukhoz szükséges átalakításokat. Esetünkben a szállítási feladatokon kívül alkalmassá tették a célzsákvontatásra és légifényképezésre.

Azt nem tudni, hogy a 209-es (a későbbi HA-LIX) 9-én vagy 10-én érkezett, de 70 év távlatából ez nem is annyira fontos.

Zsalu53 Creative Commons License 2019.08.27 0 1 7947
altset Creative Commons License 2019.08.25 0 0 7946

 

 

1988. szeptember 8. Ingolstadt (ez akkoriban egy katonai repülőtér volt).

 

 

Itt már a múzeumban

 

Előzmény: még1MbR (7945)
még1MbR Creative Commons License 2019.08.25 0 0 7945

Emlékeim szerint forgalomból kivonás után a múzeum vette meg, talán oda is repült anno.

Előzmény: whoa (7943)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!