Keresés

Részletes keresés

bm613 Creative Commons License 2010.01.12 0 0 84
A körutakkal ellentétben a Bajcsyn nagyon széles az úttest. Ott lenne hely bőven, akár kerékpársáv formájában is, de anélkül sem volna veszélyes.
Előzmény: Törölt nick (80)
Dub Oddity Creative Commons License 2010.01.12 0 0 83
Az, hogy az említett kereszteződésben nincs zebra, az tényleg "nem véletlen", hanem egy bazi nagy vársotervezési hiba. Nincs még egy olyan város Budapestről nyugatra, ahol a nagy kereszteződéseket, mint pl. a Blaha kvázi megnégyszerezik azzal, hogy nincs balra kanyarodás, és hurkokat kell csinálni. Nem azt mondom, hogy egyáltalán nincs ilyen, de ez egy tipikusan BP-re jellemző forgalomtechnikai megoldás. Hacsak nem a VIII. kerben van rendszeresen dolgod, tudnod sem kellene arról a kereszteződésről.

Aztán hogy te mikor mit értelmezel agreszivitásnak vagy magabiztos közlekedésnek, abban itt sosem fogunk tudni megegyezni.
Előzmény: Wauhaus (72)
Nagylexikon Creative Commons License 2010.01.12 0 0 82
"Nem tapasztalom, hogy a bringások használnák azt, ami állítólag nekik épült"

jólenne nem olyan tervezné ezeket az un. bicikliutakat, akinek az utolsó bringás élménye a tricikli 2 évesen.

Ráadásul hivataos helyen sehol nincs fent a kész/tervezett bringautak térképe. az ember egyszercsak felfigyel arra, hogy jé ide festettek valami sárgát, vajon honnan merre megy?
Előzmény: Törölt nick (76)
Friczy Creative Commons License 2010.01.12 0 0 81
Ezzel szemben autómentes utak kialakítása sokat segíthetne, ha egybefüggő útvonalakat alakítanának ki a város fontosabb pontjai között.

Ok. Alakítsunk. Kezdjük az egyik legfontosabbal: Erzsébet-Híd-Örs vezér tér, a város kelet-nyugati tengelye. Az út tulajdonképpen már megvan, csak autómentessé kell tenni.
Előzmény: Törölt nick (48)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.12 0 0 80
Ezek szerint te is elégedetlen vagy a bringaforgalom szervezésével a Bajcsín. Én is. Én mondtam egy megoldást, mi a tiéd?
Előzmény: bm613 (77)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.12 0 0 79
Ha kellő sűrűséggel lennének parkolóházak, ha a közeli parkolóházak szabad kapacitását az utcán kijelző jelezné, és ha jól szerveznék meg a ki- és behajtást, nem drágább és lassabb, hanem gyorsabb és gazdaságosabb lenne az autós megközelítés. Mész az utcán, és előre megtervezheted, hol és mennyiért fogsz parkolni, nem kell felesleges köröket róni megüresedő helyre várva.
Előzmény: bm613 (74)
Wauhaus Creative Commons License 2010.01.12 0 0 78

"Ezzel viszont jó eséllyel fákat is be kellene áldozni."

 

Szerintem megoldható lenne fakivágás nélkül. A jelenlegi helyzetben nincs jobb megoldás. Ez sem jó, de a legkevésbé rossz. Aki szerint a kétszer egy sáv autós úttest a frankó a Körúton, annak nincs fogalma a valós közlekedési helyzetről és lehetőségekről.

Előzmény: Dub Oddity (73)
bm613 Creative Commons License 2010.01.12 0 0 77
A Bajcsyn aztán rohadtul szívnak ám a gyalogosok... bőven van elég helyük így is, ellenben a biciklisek szívnak azzal, hogy a széles úttest helyett a gyalogosokkal zsúfolt vackon kell menniük.
Előzmény: Dub Oddity (73)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.12 0 0 76
Ha bringás szempontból bármi pozitív történik

Történik? Nem tapasztalom, hogy a bringások használnák azt, ami állítólag nekik épült, és azt sem tapasztalom, hogy lennének helyek a városban, ahol biztonságosan, a lopás és rongálás veszélye nélkül le lehetne parkolni kerékpárral. Átlagember számára a kerékpár még nem választható opció. Átlagember nem kíván a budapesti forgalomban megküzdeni a gépkocsiforgalommal, nem hord magával zuhanyzót, és nem tudja zsebretenni a kerékpárját.

A jelen "megoldás" sem a kerékpárosnak, sem az autósnak nem jó. Szerintem, és ezt olvasom a bringás fórumokon is.
Előzmény: Dub Oddity (70)
Wauhaus Creative Commons License 2010.01.12 0 0 75
Nem maga az ötlet Demszky-típusú, hanem a valamelyik társadalmi csoportnak odabaszó megvalósítás. Ez tipikusan az ő védjegyük.
Előzmény: Dub Oddity (70)
bm613 Creative Commons License 2010.01.12 0 0 74
De megoldaná ám. Ugyanis a kutya nem autózna, ha méregdrágán tudná letenni az autót, és még bukna is 15-20 percet.
Előzmény: Törölt nick (71)
Dub Oddity Creative Commons License 2010.01.12 0 0 73
"Én a Nagykörúton beáldoznám a járdák egy részét erre a célra."

Ezzel viszont jó eséllyel fákat is be kellene áldozni. És nem lenne fair, hogy mint a Bjcsy esetében is, a gyalogosk szívjanak a bringások miatt. A Bajcsy esetében különösen bosszantó, hogy egy sávot sem vettek el az autósoktól, pedig ott aztán bőven lehetett volna miből nyirbálni. A Nagykörút viszont akárhogy nézzük, jelenleg nagyon necces. Ott marad a "minden út bringaút" esete.
Előzmény: Wauhaus (64)
Wauhaus Creative Commons License 2010.01.12 0 0 72

Viszont ezzel párhuzamosan nagyon elszaporodtak az agresszív gyalogosok és bringások. Gyalogosok kijelölt átkelőhely nélkül - olyan helyeken, ahol ez fizikai körülmények miatt kockázatos és nem véletlenül nincs zebra - késztetik vészfékezésre vagy határozott kormánymozdulatra az autót az ilyenkor szokásos szemrehányó grimasz kíséretében, mert nekik ez JÁR (főleg fiatalabb nőkre jellemző ez, de másokra is - tipikus hely pl. a Víg utca-Népszínház utca sarok, ahol szinte minden gyalogos úgy húz át, mintha zebra lenne ott, pedig nincs, és nem véletlenül nincs). Bringások pedig gyalogosok részére kijelölt átkelőhelyeken húznak át úgy, mint a mérgezett egér, az autós örül, ha meg tud állni (a szokásos szemrehányó grimasz természetesen nem maradhat ki az autósokra), vagy épp a járdán űzik ezt gyalogosok között. "Ennek viszonzásául" pedig gyalogosok tántorognak ketten-hárman egymás mellett pl. a Kőbányai úti bicikliúton, a kínai piac környékén, és nekik áll feljebb, ha szólsz, hogy el akarsz menni, vagy hozzájuk közel elhúzol mellettük és megijednek.

 

Szóval van még mit fejlődni egymásra figyelés, a fizikai körülményeknek és a Kresznek megfelelő közlekedés terén.

 

Ez az álliberális bölcsésztempó mindenesetre rendesen felhangolta a bringásokat (persze elsősorban a wannabe-futár típusú bölcsész divatbringásokat ;-))) és a gyalogosokat is az autósok ellen.

Előzmény: Dub Oddity (55)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.12 0 0 71
ha pl. a körutakkal párhuzamosan kiépülne egy kerékpáros főútvonal, az szerintem sokkal több parkolóhelybe kerülne, mint egy nagykörúti bringasáv.

Igen, természetesen igazad van, fejlesztések nélkül nincsenek megoldások. Nem az úttesten kell parkolni, hanem parkolóházakban. Nem volt kötelező elbaltázni a várost az elmúlt húsz évben, nem kellett volna minden talpalatnyi helyet lakó- és irodaházzal kitölteni. Néhány tömbönként egy parkolóház megoldaná a parkolási problémákat.
Előzmény: Dub Oddity (54)
Dub Oddity Creative Commons License 2010.01.12 0 0 70
Demszkyéket szidni a bringasávok miatt elég röhelyes, mert ha rajtuk múlna, egy méter normális bringaút/sáv nem épülne. Ha bringás szempontból bármi pozitív történik, az a kerületeknél való erős lobbizás és tiltakozások miatt van.
Előzmény: Wauhaus (57)
bm613 Creative Commons License 2010.01.12 0 0 69
Lehetőség legyen. Te viszont kötelességet akarsz. És még mindig nem írtad be a lehetőséget.
Előzmény: Törölt nick (65)
bm613 Creative Commons License 2010.01.12 0 0 68
Mea culpa: utazósebességről van szó.
Előzmény: Wauhaus (63)
bm613 Creative Commons License 2010.01.12 0 0 67
Tehát beismerted, hogy nincs alkalmas útvonal. Különben ugyanis (joggal) fölényesen beírnád.
Előzmény: Törölt nick (62)
Der Beste Creative Commons License 2010.01.12 0 0 66
Ebben speciel igazad van.
Előzmény: Wauhaus (63)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.12 0 0 65
Megnézném azt a sérelmet, amit egy biciklis okoz, még akkor is, ha szabálytalanul használja ki a járműve adottságait...

- Zebrán való áttépés

- Gyalogosok megijesztése, elütése

- Kivilágítatlan kerékpárral más közlekedők váratlan manőverbe kényszerítése

- Jobbra kanyarodásra szabályosan felkészülő jármű jobbról történő életveszélyes előzése

- Piroson áthajtással vétlen autps gyilkossá tétele

Igen, vannak sérelmek, amiket felelőtlen kerékpárosok okoznak. De nem erről szól a topik, hanem egy alternatívakeresés arra, hogy az autóforgalom meghagyásával és ésszerű támogatása mellett kialakuljanak az egész várost átszövő autómentes útvonalak is kerékpárosok és gyalogosok számára. Persze ha a kerékpárosok nem igénylik, akár ki is tilthatók az autóktól védett útvonalakról... (nem gondolom, hogy te képviselnéd a kerékpárosok véleményét, szerintem sokan boldogan élnének egy ilyen lehetőséggel)
Előzmény: bm613 (56)
Wauhaus Creative Commons License 2010.01.12 0 0 64

Én a Nagykörúton beáldoznám a járdák egy részét erre a célra. A kétszer két sáv helyett kétszer egy autós sáv egy igen álszent, közlekedésellenes intézkedés lenne (ahogy a városvezetés közlekedési szakértelmét ismerem, ez fog megvalósulni).

Előzmény: bm613 (60)
Wauhaus Creative Commons License 2010.01.12 0 0 63
Azért megnézem azt a bringást, aki városi körülmények között rendszeresen 25-28-as vagy még nagyobb átlagsebességet megy. Ez egy jó túratempó nyílegyenes, lámpamentes, elsőbbségadásmentes országúton.
Előzmény: bm613 (43)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.12 0 0 62
Oké, így olcsóbb lesz. Mennyire gondoltál?
Előzmény: bm613 (60)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.12 0 0 61
Nálad az ember van a szabályokért

Nem. Nálam a szabályok vannak a többségért. Meg persze a kisebbség védelmében is.
Előzmény: bm613 (53)
bm613 Creative Commons License 2010.01.12 0 0 60
Nem kell különösebb terv. Csak nézegesd kicsit a térképet, és írd ide nekem az útvonalat. Mert ameddig nem mutatod meg, hogy lehetséges egy normális útvonalat készíteni, addig sajnos nem tudom elhinni.
Ha kész vagy, jöhet a Nagykörút helyett használható útvonal is.
Előzmény: Törölt nick (59)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.12 0 0 59
Mennyit fizetsz, ha elkészítem a tervet?

Ígértem ilyesmit? Nem. Felvetettem, hogy a mai koncepció helyett, amikoris egymás hergelésére és akadályozására egymásra engedik a kerékpáros és az autós forgalmat, autómentes nyomvonalakat kellene kialakítani. Olyan utakat, amelyeken nagyjából végigjárható a város, gyalog és kerékpáron egyaránt.

Nekem ez a véleményem. Neked meg az, hogy a bringások hajtsanak az autók közt, mert neked ez a jobb. Lehet, hogy a te véleményed van többségben. Szerintem sok potenciális bringás valódi kerékpárossá válna, ha lenne ilyen lehetősége. Ez valódi változást hozna a vásos közlekedésében, míg a mai "megoldás" csak az idegek feszítésére jó.
Előzmény: bm613 (52)
Wauhaus Creative Commons License 2010.01.12 0 0 58
Újabban pl. nagyon elterjedt szokása bringásoknak a zebrán (tehát nem kijelölt bringaúton!) átviharzás komoly tempóval az autó előtt körülnézés nélkül, majd az épphogy lefékezni tudó autósra szemrehányó grimasz vágása. Ezt csinálják a segédmotoros bringások is. Nemsokára a speedmotorok közlekednek majd így, majd a kisebb autók...?
Előzmény: bm613 (56)
Wauhaus Creative Commons License 2010.01.12 0 0 57

A Nagykörúton akkor lett rossz a helyzet, amikor a Combinókhoz készült megállók miatt szűkítették az úttestet. Így egy bringa és két autó nem fér el az úttesten, és ez az állapot nagyon veszélyes (magam láttam ebből eredő balesetet, szerencsére megúszta a bringás - mármint a balesetet, az utána következő adok-kapokot lehet, hogy kevésbé). Egy bringást a külső sávban utolérő autós, ha nem tud azonnal átmenni a belős sávba, annyit tehet, hogy lelassít a bringás sebességére, majd ha tud, sávot vált (amikor naponta arra jártam autóval, egyáltalán nem mentem a külső sávban - a bringások mellett persze a sávban vészvillogóval parkoló, rúgnivaló faszok miatt sem).

 

Ez tarthatatlan. Ebben a helyzetben két megoldás van: az egyik autós sávot elveszed, és bringautat csinálsz belőle (a jelenlegi közlekedési helyzetben ez teljesen rossz és álszent megoldás), vagy a járdából különítesz el bringautat (ez a legkevésbé rossz).

 

A Demszky-féle csürhe egyébként idegborzoló negatív intézkedésekkel akarja korlátozni az autóforgalmat, nem pozitív intézkedésekkel. Az autós sávok bringasávvá alakítása (pl. Vámház krt.) ez a kategória, a Centrum-biznisz ez a kategória, és a közteresek diktatórikus intézkedései szintén ez a kategória, de sorolhatnánk holnapig.

 

Amúgy egyáltalán nem vagyok önmagában bringaellenes, magam is sokat bringázom, bár inkább sportolási céllal, mint közlekedési céllal (munkahelyen, hivatalokban, bankban stb. nem jelenhetek meg zilált, átizzadt sportöltözékben - és most ne gyertek a munkahelyi zuhanyzókkal :-))))). Közlekedésnél nálam a gyaloglásnak van prioritása (a jelenlegi munkahelyemig sajnos "kicsit" sokáig tartana :-)), de a jelenlegi tömegközlekedési helyzet mellett sok esetben nincs alternatívája az autónak. Ezért álszent és aljas az autózást érintő sok negatív intézkedés, amivel sok esetben az utolsó megmaradt alternatívát is kivéreztetik. Valószínűleg a cél nem is más: az élet legtöbb területén ellehetetleníteni a legöbb "nem közülük való" embert.

Előzmény: Törölt nick (-)
bm613 Creative Commons License 2010.01.12 0 0 56
Megnézném azt a sérelmet, amit egy biciklis okoz, még akkor is, ha szabálytalanul használja ki a járműve adottságait... De tegyük fel, hogy van ilyen. Te viszont mindenkit bezavarnál a dzsumbujba. Ezzel pedig kibaszol a senkit nem zavaró többséggel is.
Előzmény: Törölt nick (46)
Dub Oddity Creative Commons License 2010.01.12 0 0 55
Szerintem a közösségek nem ugranak egymásnak. Az, hogy mi zajlik az autós/bringás blogokon/fórumokon, az egy dolog, de a pesti autósok pl. sokkkal figyelmesebbek és türelmesebbek lettek a bringásokkal az évek során. És szerintem ez független attól, hogy hol és milyen bringautak épültek.
Előzmény: Törölt nick (48)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!