Konzultáltam az itthoniakkal, és arra jutottunk, hogy mégsem csinálunk ilyen beruházást egyenlőre, mert nem olyan fontos. Igazából megtetszett a dolog, de majd később......
Sziasztok nincs közöttetek valaki veszprém megyéből, akinek megnézhetném a benzines GAZ 66-ját? A motor felfogatásokat szeretném leméretezni. Előre is köszönöm a segítségeteket.
Helyileg Újszászon van a csörlő, de Egerbe van víkendházam, és ha komolyan érdekel akkor összekötöm a kellemest a hasznossal és akár el is tudom vinni.
Gaz 66 csörlőt keresek. Unimog 404-re szeretném rakni, jo hozzá az eredeti unimog kardán kihajtás? vagy mi kellhet hozzá? nem az elejére megy, a váz közé szeretném rakni, a váltó után.
Köszi a segítséget, még sajnos nem sikerült komolyabban belemélyedni, a szétszedésbe, de megfogadom a tanácsokat. A könyv dolog, úgy néz ki, megoldódik....
Mi Tatáról hoztuk, elég nagy lerakat. ha adsz egy mail címet, elküldöm a mi kontaktunkat. Az ár attól függ milyet akarsz, mármint milyen felszereltségűt. Mi 2db híradó autót hoztunk, de elég komoly ismerőssel mentünk, szóval az ár nekünk más volt.
Az AC membránnal az a baj, hogy nem szakad mindig szét, csak porózus lesz, átengedi a benzint,van alatta egy gumi karmantyúszerűség, de az is elöregszik, így a benzin bejut az olajba, az olaj felhígul, ha nem veszed észre idejében csapágyas lesz a motorod. A rézcső amit találtál szerintem a fordulatszámkorlátozó pneumatikus jeladójának az olajzócsöve lesz, az nem is vezet sehová, néha olajat kell bele csöppenteni, vagy leszedni az egész jeladót. A vízköves hűtőt ki szoktuk savazni hígított sósavval, csak gondosan ki kell mosni utána. A fékrásegítő vákuumos, a sűrített levegő csak a kerékfújáshoz és a pótkocsifékhez kell, ha ezekre nincs szükséged, le is szedheted a kompresszort. A gépkönyv másolás megoldható, de nem olcsó, mert sok oldal.
>meg maz 537-be is raktak T72 motort autómata váltóval
NEM!
Volt annak saját motorja D12A-525 típusmegjelöléssel még javában a T-72 előtt. Igaz, hogy ez a V-54 harckocsimotor "átirata" de külön önálló típus, apróbb-nagyobb változtatásokkal.
T-72-es harckocsi motorját nem rakták bele, mert volt eredeti motor, a harckocsimotort át kellett volna alakítani hozzá.
A mai napig gyártott MAZ-537 M és változatai a JaMZ-240 motorral készülnek, ez a KrAZ-okból ismert JaMZ-238 motor V-12 változata.
A váltó pedig nem teljesen automata, bár kis túlzással annak lehetne nevezni. (Sajnos a szakirodalom is rosszul tárgyalja)
Köszönöm az infókat, szóval ha jó akarok, akkor ezen dolgok lecserélésével kezdjem!? A motort szeretném minél előbb járni hallani, ezek szerint az AC membrán cseréje nélkül az sem fog menni nagy valószínűséggel!? Sajnos van egy cső, ami mindkettőn szabadon van. 6x1-es rézcső, és a motor elején, a főtengely fölött jön ki. Szerintetek ha teljesen vízköves a hűtő, akkor a hűtős rendbe tudja szedni ezt is?
A levegős dolgokkal kapcsolatban mi a tanács? gondolok itt a rásegítős dolgokra.
Ezért kellene még kis segítség!
Tud valaki Eger környékén GAZ66 Gépkönyvet, amit, ha mást nem le lehet fénymásolni? Sajnos ami a GAZ66 fanatics honlapon van beszkennelve, nem igazán nyomtatható jól látható formában.
Ékszíjakat, gumi fékcsöveket, fékkarmantyúkat egyből érdemes cserélni, vízpumpát megzsírozni, (kiszárad benne a zsír az évek alatt, ha elindítod csapágyas lesz) ez igaz a többi kenési helyre is. Olajszinteket meg kell nézni, ha kattog kanyarban a hátsó híd, akkor ki kell cserélni benne az olajat 140-esre. A főfékhengert és a kuplung főhengert lehet javítani szerszámszaküzletben kapható, fúrógépbe fogható hónolóval kis fordulattal, kenés mellett. Ha nagyon mély a korrózió, pl. 1mm, akkor cserélni kell. AC membránt is érdemes egyből cserélni a szelepekkel együtt készletben kapható. Advesz kft-nél minden szokott lenni hozzá.
Most vettünk 2db híradó GAZ66-ot, melyek M-zároltak voltak. Még nem tudom mennyire működőképesek, a motor mindkettőben szépen forog (sajnos még csak kézzel forgatva. Kértem, hogy legalább ennyi lutri ne legyen benne. Nagyjából meg van minden alkatrész, 1-2 cső lett levágva a motorról, de pótolható, mert a végén lévő fej megvan. Ellenben a fék és kupplung fő munkahengerek lehet, hogy nem lesznek jók, az olajtartály teljesen rozsdás belülről. Lényeg, hogy nyugtasson meg vki, ha kell vmi munkahenger hozzá, akkor be lehet szerezni újat is, vagy valamilyen más járműé jó hozzá, amit még kapni. Persze remélem nem csillagászati áron. Egyéb! Ha bármi apróbb alkatrész kell hozzá, akkor hol lehet érdeklődeni?
Az M-zároltakhoz van tippje valakinek, hogy a fékek, rásegítők, kormány szervó, stb. mennyire valószínű, hogy működőképesek, vagy azzal kell kezdeni, hogy az összeset szét kell szedni?
Sziasztok! A hétvégén megkezdődik a hivatalos jelentkezés (regisztráció) a júniusi szolnoki Szovjet Jármű Találkozóra. Akit érdekelnek a részletek, azok küldjenek email-t az avb@freemail.hu -ra és elküldjük a részletes infókat (szállás, étkezés, regisztrációslap, egyéb infók) és a felmerülő kérdésekre is szívesen válaszolunk! Várjuk érdeklődéseiteket!
Szeretném megtudni hogy a honvédségi készletből származó terepjárók és teherautók adásvételével foglalkozik-e itt valaki, ill. Jawa lovas elérhetőségét meg tudnátok-e adni? Érdekelne hogy lehet-e még válogatni a GAZok és más járművek között..
Szovjet Járművek Találkozója és Kiállítása (veterán, oldtimer és nosztalgia járművek részére)
Dátum: 2010, június 4. 17:00 – 2010, június 6. 13:00
Helyszín: Szolnok, Tiszaliget Hungary
Az országban gombamód szaporodó veteránbörzék közül a 11 éves szolnoki Alföldi Veterán Börze a nagy múltúak közé tartozik, nyáron 31. alkalommal kerül megrendezésre. Idén a nyári börze középpontjába a Szovjet Járművek kerülnek. Negyedik, egyben második háromnapos találkozónkat tartjuk. Várunk szeretettel minden Volga, Csajka, GAZ, UAZ, Moszkvics, Zaporozsec, ZAZ, Zsiguli, VAZ, Ural, Dnyepr, Izs, Riga, Verhovina, Pedálos és egyéb szovjet gyártású jármű tulajdonost, márkarajongót, klubot és minden érdeklődőt. A program várhatóan az alábbiak szerint alakul:
8:00 Ébresztő, reggeli, felkészülés a túrára. 9:00 Szervezett túra megfelelő számú érdeklődő esetén (minimum 10 jármű) Békésszentandrás - Horthy duzzasztómű, Cserkeszőlő vagy Szarvas – Ebéd és Szabadprogram (városnézés, Arborétum megtekintése), 16:00 Szolnok - Repülőgép Múzeum látogatás („tárlatvezetéssel”) (Össztáv: 123 km/3 részletben). 18:00 Visszaérkezés a szállásra, vacsora. 2. nap: 2010. június 6., vasárnap
Programterv:
Megjelenés vasárnap „alkalomhoz illő” :-) ruházatban!!! 7:00 Ébresztő, reggeli, felkészülés a járműoszlop felvonulására! 8:00(!!!) Felvonulás Szolnok városában, rendőri felvezetéssel (kb. 14 km, 30-40 perc), ezzel egy időben a parkolóban Pedálos felvonulás. 8:30-8:45 Érkezés a cora-parkolóba, a kiállítási terület elfoglalása. 9:00-11:00 Kiállítás és szépségverseny közönségszavazással (minimum 3 kategóriában: pedálos, motorkerékpár és autó). 11:30-12:00 Eredményhirdetés, díjátadó. 13:00 Könnyes búcsú egymástól.
A „műsorváltozás” jogát a rendezőség fenn tartja. :-) Ha elfoglaltságod másképp nem engedi, vasárnapra is mindenképpen szeretettel várunk, hiszen az a veterán börze és a kiállítás tényleges napja!
Szállás a Szolnoki Gyermek és Ifjúsági Közalapítvány Turisztikai és Szabadidő Központjában, mely fás, ligetes területen helyezkedik el a Tisza partja mellett, a kiállítás helyszínétől (Cora) 3 km-re. Amit nyújtani tudunk Nektek: szállást(térítés ellenében), szombati túrát duzzasztóműi bejárással, fürdőzést, repülőmúzeum látogatást, egy vasárnapi járműfelvonulást, kiállítást közönségdíjas szavazással! Amit Tőled várunk: Gyere el (családoddal, pároddal, barátokkal), túrázz egyet a csapattal, vegyél részt a felvonuláson, mutasd meg járművedet a kiállításon a 31. Alföldi Veterán Börzén és érezd jól magad hasonló érdeklődésű emberek közt! Jelentkezési határidő: 2010. május 17. Várjuk egyéb ötleteiteket is!
Helló!Én ugy szoktam ,hogy kerekek egyenesbe állnak, kuplungolok és próbálom kivenni az elejét.Ha nem megy akkor kicsit hátra tolatok és ismét próbálom.Ha igy sem megy akkor megint elöre megyek pár centit és ujra próbálom.Álltalában elég ha kicsit hátra tolatok.
hali köszi az előző segítséget a következő problémám az lene hogy az első hajtásnak van valami trükkje hogy hogy tudom kikapcsolni mert nem adja ki köszi