Azt tapasztalom, hogy az elmúlt 2 évtizedet tekintve egy rövid időszak után, már nem annyira nagy érdem kereszténynek lenni. Inkább egye többen titkolják és égő számukra. Az a kérdés lesz-e olyan időszak, amikor ez egyenesen szégyen is lesz?
Nem a vallások és az egyházak eltörlse a jó, ahogyan az államateizmus akarta, hanem a minél több egyház és minél több vallás léte, a kettős mércék eltörlésével együtt."
Most ez van.
Rengeteg vallás van, de mind a Magyar Köztársaság törvényei alatt.
Hogy valamelyik nagyobb, vagy kisebb az egy dolog. Az emberek sem egyformák. A jogaik igen, de a lehetőségeik nem.
És akkor mi van? Ha azt állította magáról? Én például mindig tudtam - sok más keresztyénnel együtt - hogy Hitler "a veszedelem fia" volt. (azt ugyebár, tudod, ki volt...)
Vagy - csak egy példát - nem hallottál pl. Dietrich Bonhoeffer-ről? A német "Hitvalló Egyházról", amely Hitler "tanai"-t cáfolta? (vagy nem vagy annyira tájékozott?) A "Barmeni Hitvallás"-ról, 1934-ből? stb.
A kereszténység egyik legnagyobb szektája a katolicizmus tanai sokkal égőbben:
Ki lehet és ki nem katolikus? IGe - 2007.10.08 14:15
Le van írva, csak be kellene tartani. Viszont ha betartanák, akkor hazánkban a magukat katolikusnak jogosan nevezhetők száma, néhány száznyi lenne.
Ki lehet és ki nem katolikus? Itt az ideje, hogy ha maguk a katolikusok nem, akkor mi tegyük tisztába az ők eddigi állásfoglalásaik és katekizmusuk alapján. Az általuk ugynevezett ketekizmusban írják le, hogy egy katolikus embernek mit kell elfogadnia és igaznak elhinnie, hogy katolikusnak lehessen nevezni. Kissé közérthető és ironikus formába öntöttem a feltételeket, kiegészítve néhány más helyen magadott állásfoglalásukkal is;
1. El kell tudni fogadnia a szentháromságot. Tehát az 1/3 vagy 3/1 istenképet, mint a samponnál. 2. El kell tudni fogadnia Szüzmária mennybemenetelét. 3. El kell tudni fogadnia Jézust, mint 1/3 Istent, mint Isten fiát és egyben teljesértékű Istent is. 4. El kell tudni fogadnia az ördög a sátán létét. Hinnie kell benne. 5. El kell tudni fogadnia Jézus állítólagos csodatételeit valóságosnak. 6. El kell fogadnia a pápa tévedhetetlenségét. 7. Nem lehet abortusza és abortuszhoz nem adhatta hozzájárulását, illetve részt sem vehetett benne közremüködőként. 8. El kell tudni fogadni a katolikus egyház kb ezerháromszáz éven át (500-1800) tartó diktatúráját, emberiség ellenes bűntetteit. 9. El kell tudni fogadni a halottak feltámadását. 10. El kell tudni fogadni az utolsó ítéletet a katolikusok végső céljaként. 11. El kell tudni fogadnia az angyalok létezését. 12. El kell tudni fogadni a Katolikus egyház világuralmi törekvéseit. 13. El kell tudni fogadnia az ószövetségi tömeggyilkos bibliai Istent is. 14. El kell tudni fogadnia, hogy az RKAT hívők összesége a hitben nem tévedhet. 15. El kell fogadnia, hogy az A HITLETÉTEMÉNY AZ EGYHÁZ EGÉSZÉRE VAN BÍZVA "Tehát nem lehet az katolikus, aki nem követi egyháza tanításait. 16. El kell tudni fogadnia, hogy Isten népévé formálta Izraelt 17. El kell tudni fogadnia a katolikus, néha tömeggyilkos hadvezéreket, szenteket példaképnek. 18. El kell tudni fogadnia, hogy a szertartásokon Jézus vérét isszák és testét eszik. 19. El kell tudni fogadnia, hogy csak házasságban folytathat nemi életet, az együttélés nem elfogadott sem más alternatívák. 20. El kell tudni fogadnia, hogy nem szabad óvszert használnia és maszturbálnia sem. 21. Templomba is kell járnia és fel kell vennie az állítólagos szentségeket ( elsőáldozás stb) 22. Szolgálnia kell a papokat. 23. El kell fogadniuk az élőhalottak (zombik) valóságban való létezését, Lázár és Jézus esetét figyelembe véve. 24. Tagadniuk kell Isten teremtőjének, a mindenek előtt lévő határtalan Karakuttynak a létét. Tehát a katolikusok, antikarakuttyistáknak kell lenniük. (ez egy logikai csavar) 25. El kell fogadni, hogy elbaltázták a megváltásukat, mert az állítólagos egész emberiség bűntől való megváltása ellenére éppen a keresztények maradtak még is eredendően bűnösök. 26. Elfogadják, hogy a katolikus Jézushívők természetfölötti hitérzékkel rendelkeznek, ami által bevezetést nyertek a teljes igazságba. 27. El kell tudni fogadniuk, hogy a bibliai Isten a bibblia által már mindent elmondott, az a tudás már felülmulhatatlan. 28. El kell tudni fogadniuk, hogy a szentírás szerzője maga a bibliai Isten. 29. El kell tudni fogadniuk, hogy az ő (kizálólagos) hitük, az örök élet kezdete. 30. El kell tudni fogadnia helyes cselekedetnek, hogy a múltban máglyán megégetni és a jelenben moderáltatniai letiltatni kell a másként gondolkozóakat. El kell tüntetni a másként gondolkozást.
Akik jobban szeretik az eredeti fogalmazásmódot, azoknak abból is idézek néhányat:
"A KATOLIKUS EGYHÁZ KATEKIZMUSA A Római Katolikus Egyház tanításának összefoglalása. Megjelent franciául 1992-ben, magyarul 1995-ben. A hivatalos latin szöveg 1997. VIII. 15-én jelent meg." Néhány gyöngyszem:
"Az ember természete és hivatása alapján vallásos lény. Mivel pedig az ember Istentől jön és Istenhez megy, csak akkor él teljesen emberi életet, ha szabadon kapcsolatban él Istennel. "
"ISTEN AZ Ő IGÉJÉBEN MINDENT ELMONDOTT 65 "Sokszor és sokféleképpen szólt egykor Isten az atyákhoz a Prófétákban, ezekben az utolsó napokban a Fiúban szólt hozzánk" (Zsid 1,1--2). Krisztus Isten emberré lett Fia, az Atyának egyetlen, tökéletes és fölülmúlhatatlan Igéje. Benne az Atya mindent elmondott, és rajta kívül nem adatik más ige."
"A HIT DOGMÁI 88 Az egyházi Tanítóhivatal Krisztustól kapott teljes tekintélyével él, amikor dogmákat határoz meg; azaz amikor a keresztény népet visszavonhatatlan hívő elfogadásra kötelező formában terjeszt elő olyan igazságokat, amelyeket az isteni Kinyilatkoztatás tartalmaz, vagy az ilyen igazságokkal szükségszerűen összefüggő igazságokat definitív módon előad. "
"A TERMÉSZETFÖLÖTTI HITÉRZÉK 91 A Krisztus-hívők mindnyájan részesednek a kinyilatkoztatott igazság megértésében és továbbadásában. Ők megkapták a kenetet a Szentlélektől, aki tanítja [57] és bevezeti őket a "teljes igazságba" (Jn 16,13).
92 "A hívők összessége (...) a hitben nem tévedhet, és ezt a különleges tulajdonságát az egész nép természetfölötti hitérzéke révén nyilvánítja ki, amikor a püspököktől kezdve a legjelentéktelenebb világi hívőkig hit és erkölcs dolgában kifejezi egyetemes egyetértését." [58] "
"II. A Szentírás sugalmazásáról és igazságáról 105 A Szentírás szerzője Isten."
"123 A keresztények úgy tisztelik az Ószövetséget, mint Isten igazi Szavát. A gondolatot, hogy az Ószövetséget el kell hagyni, mivel az Új fölöslegessé tette (markionizmus), az Egyház mindig erőteljesen visszautasította. "
"A HIT -- AZ ÖRÖK ÉLET KEZDETE 163 A hitnek köszönhető, hogy a boldogító látás örömét és világosságát -- ami földi zarándoklásunk célja -- szinte előre ízleljük. Akkor majd "színről színre" fogjuk látni Istent (1Kor 13,12), "úgy, amint van" (1Jn 3,2). A hit tehát az örök élet kezdete. "
Míly érdekes képzet......, és mond, hogyan követed Jézust? Hirdeted, hogy téged kövessenek, mintahogyan Jézus is? Kijelented, hogy te istentől vagy, szűz asszonytól való? Mondj egy tanítást amit személyesen Jézus mondott nekked, amit követned is kell?!
Abban követed, hogy jövendőléseket mondasz Jeruzsálemről, netán ördögöket űzől, démonokkal harcolsz, avagy at atya-fiú-szenteslelkesek nevében kereszteled szenteslelkével az embereket?
Hitler időnként istenhívőként nyilvánult meg, és azt állította magáról, hogy keresztény:
"A Führer tudatta azokkal, akik a Végső Megoldás végrehajtásával voltak megbízva, hogy az emberöléseket a lehető leghumánusabb módon kell elvégezni. Ez megfelelt azon meggyőződésének, hogy úgy érzékelte: Isten adott neki parancsot, hogy tisztítsa meg a világot az élősdi férgektől. Mivel a római egyház köztiszteletben álló tagja volt - noha annak hierarchiáját gyűlölte - ('Katolikus vagyok most is, akárcsak eddig, és mindig az is maradok' - mondta Hitler), magában hordozta a katolikus egyház azon tanítását, hogy Jézust a zsidók ölték meg. A kivégzéseket tehát a lelkiismeret-furdalás szikrája nélkül végre lehet hajtani, hiszen ő csak Isten bosszúálló kezeként cselekszik - amennyiben a kivégzéseket személytelenül, kegyetlenség nélkül hajtja végre."
- John Toland (Pulitzer-díjas): Adolf Hitler, 507. old., az 1941 őszén történt események tárgyalásánál
Hogy minek vallotta magát, azt nem tudom. De hogy hívő kereszténynek nem, az biztos...
Egyébként meg ez is a Te elfogultságod, hogy - amint már mondtam - nem tudsz (mert nem akarsz) különbséget tenni. Pedig én is különbséget teszek ateista és ateista között, aminthogy van is köztük különbség....
Nem a vallások és az egyházak eltörlse a jó, ahogyan az államateizmus akarta, hanem a minél több egyház és minél több vallás léte, a kettős mércék eltörlésével együtt.
ja, van hasonlóság, ennyire bennünk van az igény, mert genetikailag kódolt. Mit tudsz helyette ajánlani? Vagy valami életidegen hülyeséget, vagy valami működő dolgot, de azt meg be lehetne illeszteni a sémádba.
Kedves Barátom! Azzal sem vagy egyedül, hogy a fürdővízzel együtt a gyereket is kiöntöd. Én is éltem a szocializmus idejében is már, sőt eléggé felnőtt voltam ahhoz, hogy a bőrömön is érezzem annak hatásait. És bizony - ha az ellenkezőjét mondanám, hazudnék - volt abban is sok jó dolog, sőt, a mai vadkapitalizmushoz képest bizony talán még sokkal jobb is volt annál, mint ami éppen egyre gyorsuló sebességgel készül bekövetkezni....
"A kommunizmus és a kereszténység gondolatvilága egy tőről fakad. Ezt minden tanult ember tudja, ezen teljesen felesleges vitatkozni.
A kereszténység a zsidó előtörténetre épült rá, azt egyúttal magába is olvasztotta (lásd Ószövetség - Újszövetség).
A kommunizmus ideológiája pedig e kettőre együtt épült. A szoros összefüggés már csak azért sem vonható kétségbe, mert a kommunista eszme megalkotói zsidó neveltetésben részesültek. Nem lehetett hát a fejükben japán buddhista eszmevilág, amikor nekiültek tanaikat papírra vésni. Ugyanakkor az idő is rövid volt. Egy emberöltő kevés ahhoz, hogy 2000 év alatt felhalmozott emberi tudással versenybe szálljon. Így hát nem maradt más, mint a behelyettesítés, az alapeszmét kicserélték, de a konstrukciót megtartották. Ugyanarra a vázra egy másik ruhát húztak. Ez már azért is így volt kézenfekvő, mert a meggyőzni szándékozott tömegek úgysem értettek volna más nyelvezetet, mint azt, amihez azelőtt is hozzá voltak szokva. A saját nyelvükön kellett megszólítaniuk őket a kommunistáknak. Ezért található valóban olyan sok párhuzam a szervezeti felépítéstől kezdve a terminológián és az érvelési technikákon át egészen a példaképekig.
Egyébként ugyanezt a módszert alkalmazták a korakeresztény időszakokban is: így születtek meg pld. a keresztény ünnepek, amelyek a pogány ünnepeket és hagyományokat voltak hivatottak felváltani.
Így nézve a kommunizmus valóban a kereszténység ateista édestestvére. Azzal az egy lényeges különbséggel, hogy annak nem adatott meg 2000 év ahhoz, hogy a stabil hatalom kiépítéséhez elengedhetetlen véres erőszak évszázadait később egy golyóálló üveg mögött a világot beutazó kommunista pártfőtitkár "elboronálja", kezet nyújtva minden időközben kifejlődött oldalági kommunista eszmeáramlat képviselői felé, a nem kommunistákat pedig - az egyetlen igaz emberi jóból önmagukat kirekesztőnek minősítve - az együttműködésből kihagyva. "
"Forrás: The Blackwell Encyclopaedia of Political Thought Edited by David Miller. Oxford, Blackwell 1991.
Kommunizmus: a fogalom több mint kétezer évvel Marx előtt született. Platón Államában a magántulajdon tilos az uralkodó őrök számára. A tulajdon, sőt a birtokviszonynak tekintett házasság tilalmát azzal indokolta, hogy az uralmon lévők nem lennének képesek pártatlan döntéseket hozni, ha külön érdekeik lennének. A korai keresztényeknél vagyonközösség volt („primitívkereszténység”), nem csak azért, mert enklávékban, állandó fenyegetettség közepette éltek, hanem azért, mert Krisztus tanításai előírták a földi javakról való lemondást. A kereszténység történetében ugyan rövid ideig tartott e szakasz, ám a vagyonközösség eszméje újraéledt a középkori kolostorokban, ahol a személyes szegénység volt az első fogadalom. Az ok hasonlitott Platónéhoz: a szerzetesek és az apácák akkor képesek teljes odaadással Istent szolgálni, ha nem kell földi gondokkal és javakkal foglalkozniuk. Azonkívül, ha az életszükségletek és egyéb források a kolostor tulajdonában vannak, ez erősebben köti az egyéneket a közösséghez, megakadályozza függetlenségüket és egymás közti vetélkedésüket. (A tisztaság fogadalma hasonló módon azt szolgálta, hogy ne legyenek szexuális kilengések és vetélkedések.) A magántulajdon eltörlésének kettős magyarázata volt: egyrészt az egyén megszabadítása az anyagi gondoktól, másrészt a közösség erősebb társadalmi kohéziójának biztosítása. Ezt szolgálta a gazdasági függetlenség megszüntetése és a konfliktusok lehetőségének felszámolása."