Nem tudom miért, de fordítva értelmeztem. Ahogy írod, úgy van jól, csak túl nagy az eltérés. Azok még mechanikus órák voltak, egyszerűen beállíthatók. Annyival előrébb kell tenni a mutatót. :)
Legjobb tudomásom szerint az volt benne, apósom a második tulaj volt, nem volt ilyen jellegű átalakítás. Az autó már nincs meg, de az biztos, hogy minden benzines Fasztrás ismerősöm hasonló értéket tapasztalt.
Igen. Erről beszélek. Fordulatszám ugyanaz, váltó és annak jeladója ugyanaz a 130 és 150 lovasnak mégis kisebb a kerékátmérője ( felni+gumi együtt). Tehát egy fordulatra több utat tesz meg azaz gyorsabban halad ugyanazon a fordulaton. És mivel a legnagyobb sem mutathat többet nincs más lehetőség mint hogy az alsó kettő csal többet lefelé.
Nem legenda, ez egy nemzetközi előírás az autógyártóknak. A km óráknak 5-10% között többet kell mutatniuk a valós sebességnél. Egyrészt, hogy a gumiméretekkel variálva se mutasson a valósnál kevesebbet, másrészt ha kevesebbet mutatna az egy jogi nonszensz lenne.
"* és itt jön pl., hogy a gyártó sok esetben a gyengébb motorizáltságú autót kisebb kerekekkel adja szóval azok is felfele fognak csalni a legerősebb motorúhoz képest. "
Ez akkor lenne igaz, ha ugyanannyi lenne a két autóban a meghajtóáttétele, illetve ugyanannyi impulzusra működne a kettő. De ez nem így van, ergo pont annyit fogy "csalni" a gyengébb is mint az erősebb. (a hozzá előírt méretű kerékkel)
"Szóval neked még az autóid is olyan precízek, mint te. Aha."
Nem. Gyárilag nem azok. Csak megkerestem azt a gumi konfigurációt amivel az óra által mutatott sebesség és a gps eszközök által mutatott sebesség a legközelebb van egymáshoz.
Nem teljesen. A GPS működéséből illetve felbontásából adódóan annál pontosabb minél gyorsabban haladsz. Szóval gyalogtempó esetén mondjuk akár 1-10 között is ugrálhat, 200 km/h-nál meg már majdnem pontos.
Ha már felhoztad az SI-t. A sebességkorlátozó táblákon még nem láttam mértégegységet, és azt tanultuk, hogy ilyenkor SI szerint kell értelmezni. Akkor a 40-es tábla az 144km/h? Mert akkor az autópálya tempóját nem fogja bírni az autóm...
"Én még nem ültem olyan autóban, ahol a gps ne mutatott volna kisebb sebességet, mint az autó sebességkijelzője."
Ülj be hozzám, pont ugyanannyit fog mutatni a kettő amikor új nyárigumit teszek fel. Egy másik autómon pedig egy mérettel nagyobbat használok mint a hivatalos így az is eléggé pontos.
"Arra lennék még kíváncsi, hogy a rendőrök radarja melyik sebességhez van igazítva."
Egyikhez sem. :) A m/s egy jól meghatározott SI mérőszám.
"Főleg, mióta a tolerancia megváltozott."
Annak a mérőműszer pontosságához van köze, nem a te órád, vagy a GPS pontosságához.
Én még nem ültem olyan autóban, ahol a gps ne mutatott volna kisebb sebességet, mint az autó sebességkijelzője. Hogy melyik az igazi, azt nem tudom, de gyanítom, hogy inkább a gps a reális. A hírek szerint az autók direkt mutatnak többet, hogy annyival is kevesebbel száguldozz, de ez akár legenda is lehet.
Arra lennék még kíváncsi, hogy a rendőrök radarja melyik sebességhez van igazítva. Főleg, mióta a tolerancia megváltozott.
Ez az egész "wáááá rengeteget csal az óra" egy nagyon elmaszatolt dolog.
Az egyértelmű, hogy nem mutathat kevesebbet a valós sebességnél - na de milyen körülményekre igaz ez? Nos csak olyanra amikor úgymond minden "gyári". Azaz a vadonatúj, gyári méretű és kiszerelésű kerekeken*, a hivatalos guminyomással feltöltve.
Ha a gumi már teljesen kopott akkor a valóságban kevesebb utat tesz meg egy fordulat alatt, tehát lassabban fogsz menni mint a mutatott. Ha tökig felfújod akkor meg nem lesz belapulás, nagyobb lesz az átmérő és gyorsabban.
Ha egy mérettel nagyobb kereket teszel rá, akkor is.
* és itt jön pl., hogy a gyártó sok esetben a gyengébb motorizáltságú autót kisebb kerekekkel adja szóval azok is felfele fognak csalni a legerősebb motorúhoz képest.