Van erre egy régi viccem. Galgócon megkérdezi az öreg juhász magyarul a bojtárt. Tudod-e, hogy kik a szlovákok? Hát mink , jön a válasz magyarul. Hülye vagy fiam, mondja az öreg magyarul. Ezek azok csehek, akik már nem beszélnek magyarul.
Nos, már többször el lett mondva neked, hogy az ilyen témájú hsz-eid nem tartoznak a topik témájához, tehát topikrombolásnak minősülnek. Ráadásul rajtad kívül itt senkit sem érdekel, hogy Fico bácsi kormánya mit "lendít föl" és mit nem. Viszont, ha ezek neked életbevágóan folntosak, akkor nyiss egy saját topikot (ezt is már ajánlottuk) és abban naphosszat áradozhatsz az új szlovák kormány munkásságáról, sőt azt is megírhatod, hogy Fico bácsi hányszor lengette meg a farkát, vakarta meg a fenekét, hányszor böfögött, fingott, stb., stb...😊
Ezek a fejlesztesek,mar mindt a uj Fico-ur vezetese alatt torteno,gazdasagi fellendules elso beidito formai,mikorra mar vegre a regi es hasznatvehetetlen hivatali kormany mar eltunk,a szinpadrol:),
Na de a lényeg hogy rengeteg románt elküldtem ma a kurva anyjába a Faceboookon (na jó nem csak kiröhögtem őket), tele van ma nagyrománia térképekkel.
De beszédes, hogy ott nyüszítenek, és bizonygatják, hogy az mind az övék mert ezért meg azért. Ugranak minden kommentre.
Nekünk nem kell semmit bizonygatni, ott vannak a téképek. Ha egy osztrák ugatna, hogy minden az övé, pont leszarnám. De ezek....tolvajok és tudják. Ha a hazaárulók eltakarodnak, lehet újra dolgozni rajta.
V Bratislave sa začala vyrába vlajková loď kody. Detailne ukázali, ako nový model skladajú.
V minulosti sa model Superb vyrábal v českom koncerne kody na severe Česka v obci Kvasiny. Zhruba pred tromi rokmi padlo rozhodnutie o tom, e výrobu modelu presunú do Bratislavy, čím v českom závode uvožnia miesto na väčiu výrobu modelu Octavie od leta 2024. Táto zmena zároveň umoní vyrába viac elektromobilov v závode v Mladej Boleslavi.
Pozsony-ba elkezdodott a Skoda-zaszloshajojanak,a gyartasa,megmutatjak hogy rakjak ossze a dolgokat.Eddig a Eszak-cseh-Kvasiny-ba gyartottak,de harom eve dontottek a Pozsony-i gyartasrol,igy felszabadul a hely a 2024-es gyartasra a cseh-gyarba,es tobb elektromobilt Mlada Boleslav-ba. 🇨🇿🇸🇰=CS
Fico elmondta, a korszerűsítés után a Duna még fontosabb közlekedési útvonal lehet. Évente körülbelül 15 ezer hajó, valamint 500 ezer utas halad át a zsilipkamrán. Fico tájékoztatása szerint körülbelül hat-hét millió tonna árut szállítanak át itt.https://www.youtube.com/watch?v=UKZsnS1kIMo🇨🇿🇸🇰=CS
Nem titkolta oroszbarát álláspontját 2023. november 30. csütörtök - 16:33 Robert Fico az EU és az USA ukrajnai háborúval kapcsolatos stratégiáját kritizálta, a kormányfő felkészülne a szlovák-orosz kapcsolatok rendezésére. Szerinte az EU- és NATO-tagság nem gátolhatja a szuverén álláspont kialakítását.
Lesz még olyan, csak takarítsuk el a Fidesz-KDNP-rezsimet is, amely azzal kábítja a népet, hogy megoldotta Trianon problémáját a határok feletti nemzetegyesítéssel - ami már csak azért is hazugság, mert nem is minden szomszéd ország engedi a kettős állampolgárságot; és még ahol van is, ott akkor első- vagy másodsorban magyar a KÁP tulajdonosa? És ha az összmagyarság tagja ezáltal, akkor az Európa Parlamentben a képviselői helyeket rá is alapozva kapja hazánk? És a világpolitikai térképeken is Magyarországhoz sorolják az általa lakott területet? A magyar név-e újra a hivatalos neve a lakóhelyének?
Nem hagymázas látszatintézkedésekre, hanem konkrét megoldásra van szükség, amivel az ország területe megnagyobbodik és ezáltal újra több lehetőséget tud biztosítani lakóinak, akik közösen, egyesült erővel építhetik hazánkat.
A kormányfő ma délután az Egyesült Államok és Oroszország szlovákiai nagykövetével, Gautam. A. Ranával és Igor Bratcsikovval találkozott.
Robert Fico (Smer) kijelentette, bár az EU- és NATO tagság befolyásolja Szlovákia külpolitikai prioritásait, az ország szuverén álláspontját azonban nem korlátozhatja.🇨🇿🇸🇰=CS
Akkor sem voltunk többen, nem voltunk nagyobbak, sem erősebbek, mint ma, de legalább egy emberként akarta a magyarság az igaz revíziót, s ez hozta meg gyümölcsét a Bécsi Döntések képében.
Václav Havel zöld télikabátjáért, amelyet a rendszerváltó politikus az 1989 novemberi csehszlovákia bársonyos forradalom napjaiban hordott, 2,76 millió koronát (44,16 millió forint) adott egy licitáló.😜
Se Slovenskem nás pojí silné historické vazby a ty se odráí i v tom, e máme nadstandardní vztahy. Na dnením setkání s premiérem Robertem Ficem jsme mluvili o spolupráci v energetice, dopravě, obraně a v boji proti nelegální migraci.České firmy se podílí na dokončování 4. bloku jaderné elektrárny v Mochovcích a nae země spolupracují v rámci evropské jaderné aliance.
Peter Fiala-szerint szlovakia-val egybekot minket eros tortenelmi kotottseg,mi a standart feletti kapcsolatba tukrozodik.A mai Fico-urral tortent talalkozon beszeltunk a energetika-kozlekedes,a hadiipar es a migracio kerdeseirol.A cseh-vallalatok reszesulnek Mochovce-i-4 atomeromu befejezesen,es eggyuttmukodunk a Europai-atomenergiaban is.👍🇨🇿🤝🇸🇰=CS
Az tényleg új - legalábbis nekem -, hogy ez a nácipatkány Benes a tótokat sem kedvelte. Habár, ha azt vesszük, hogy ő is cseh származású volt, mint Masaryk, és ő sem kedvelte a tótokat, akkor talán nem is olyan meglepő...
023. november 24. péntek - 12:05 Milo Vystrčil, a cseh szenátus elnöke örvendetesnek tartja, hogy a cseh-szlovák kapcsolatok fejlesztése előbbre való a politikusok egyéni ambícióinál, akkor is, ha nem értenek egyet mindenben. Vystrčil erről azután nyilatkozott, hogy pénteken tárgyalt Robert Fico szlovák kormányfővel tájékoztatott a TASR prágai tudósítója.
TASR-HÍR
Vystrčil elmondta, Fico rögtön a megbeszélés elején leszögezte, hogy nem változik Szlovákia külpolitikai irányultsága, melynek alappillére az EU- és NATO-tagság. A cseh szenátus elnöke nagyra tartja, hogy a jó cseh-szlovák kapcsolatok fenntartása az új kormányprogramban is szerepel.
023. november 21. kedd - 14:00 Petr Fiala cseh miniszterelnök pénteken (11.24.) fogadja Prágában Robert Fico kormányfőt, tájékoztatott a TASR a cseh kormányhivatal keddi sajtóhíre alapján.
TASR-HÍR
Ez lesz az új szlovák kormányfő első hivatalos külföldi útja. A szlovák közjogi méltóságok beiktatásukat követően hagyományosan Csehországot keresik fel elsőként.
Igen, Auschwitz-ot túlélt zsidó orvos, aki segített a volt SS-katonákon.....a zsidok sok mindenben segitettek,ezt a Oswiecim-i taborba,meg lehet tekinteni,persze a latvany eleg lesujto,de azert hiteles,mert mar a kornak megfelelo Led-lampakkal,van megvilagitva a kiallitott porteka,mit a zsidok-utolso utjuk alkalmaval ott hagytak,..arany ekszer..orak..evoeszkozok,kep ramak stb,mit a 3.Birodalom,megsegitesere szantak,akkor a idegenvezeto szerint,meg hanyan arany-fogsorukat is a 3Birodalom-ert felaldoztak,es elbeszelese szerint a sok osszerabolt lopott holmi Europa-szamos reszerol mi a 3.Birodalom-ba iranyulo vonatszerelvenyeken volt.
Még te mered „tolvajoknak” nevezni a felvidéki cipszereket és a németeket?
Azért ehhez már eléggé vastag bőr kell a pofin, mert a cseh „tesóidnál” és tőletek, meg még néhány „kedves” szomszédunknál nagyobb tolvajt és rablót még hordott a Föld a hátán.
Ami pedig a korszak „legjobb” tankjait illeti (ezek cseh harckocsik lennének :)), enyhén szólva is túlzó handabanda, mivel ezek legjobb esetben is nagyjából azt tudták, amit a francia, angol és a szovjet harckocsik (továbbiakban HK).
A HK-gyártással kapcsolatban azt is tudni kéne, hogy az I.Vh. után a trianoni diktátum a németeknek is megtiltott minden magasabb rendű, korszerű fegyvergyártást és fejlesztést, így természetesen a HK-gyártást is. Ezt a rendeletet azonban a németek a ’20-as években megszegték, és az akkori nagy német nehézipari cégek (Daimler-Benz, Krupp, Reinmetall, stb.) megrendelést kaptak arra, hogy titokban tervezzék- és építsék meg könnyű- közepes és nehéz harckocsik prototípusait.Ezek a titokban elvégzett munkálatok alapozták meg német harckocsigyártás alapjait.
Itt van egy tájékoztató a német HK-gyártás történetéről, amiben többek között azt írják, hogy az 1934-ben gyártott PI-es és az 1935-ben gyártani kezdett PII-es HK-k már nagyjából azonos ütőképességűek voltak, mint a csehszlovák 38-asok, de ezek még mindig gyengék voltak, és Hitlerék tudták, hogy ilyen, viszonylag gyenge ütőképességű HK-kal nem tudják Európát legyőzni. Ezért gőzerővel folytak a fejlesztések, és jöttek a további „P”-típusok, amelyek már jobbak voltal az európai átlagnál, és 1942-től elérték azt, hogy a háború talán legjobb HK-it tudták gyártani.