Keresés

Részletes keresés

gw Creative Commons License 2010.08.14 0 0 556

honnan a hír? eddig 4 alkalommal hosszabították meg a buszos pótlást, reméljük most már tényleg vége.

bár a "fizető" utasok számára ez a megoldás kicsit olcsóbb, mivel a buszokon nem kell jegyet váltani, ingyenes az út.

Előzmény: emká48 (553)
maci86 Creative Commons License 2010.08.13 0 0 555
Üdv mindenkinek!

Az lenne a kérdésem ,hogy a lengyel vasutnak volt e normális kislámpás szergeje és sulzere? Mert modellben látezik mind a kettő de vajon eredetiben is létezett?

A válaszokat előre is köszöböm
üdv maci!!!
Muurola Creative Commons License 2010.08.13 0 0 554
Már épp kérdezni akartam, hogy mi lesz már! :)

De az sokára van, nekem előbb kellett volna. No mindegy, csak nem egyszezonos történet lesz ez is! De mivel a 250-es vonallal együtt járnám be, kicsit már rezeg a léc. Ott épp kínálat szűkítés volt mostanában a jellemző.
Előzmény: emká48 (553)
emká48 Creative Commons License 2010.08.13 0 0 553
A legújabb hírek szerint augusztus 28-tól megindulnak a Korenov-Skl.P. vonatok végig!
emká48 Creative Commons License 2010.07.30 0 0 552
Dytmarów. Nem azt írtam, hogy Csehországban, hanem hogy onnan fotózva. A vonal nem megy át a határon.
Előzmény: gw (549)
vpeterr Creative Commons License 2010.07.29 0 0 551

Friss élmények Lengyelországból:

A Varsóból jövő fekvőkocsi nagyon régi, fapados: se légkondi, se konnektor, se sötétítő (csak függöny). 2 éve nagyon modern lengyel kocsi volt, erre számítottam volna most is :)

Reggelit múltkor a berlinin kaptam, úgy látszik, a keletieknek nem jár.

 

Lengyelország - Belföld:

InterRail max hosszabb távokra éri meg, mert pár száz km távolságra a személy vonat (osobowy) se túl lassú, vagy InterRegio is jó áron visz. Ekkora távolságokra nem éri meg leosztva az InterRail.

Diákként nem jár kedvezmény, legalábbis a vonaton a jegyvizsgálók szerint (csak belföldi diákoknak). A pénztárban bezzeg simán kiadták, pedig direkt mutattam is, hogy milyen az ISIC kártyám. Aztán a vonaton ki kellett fizetnem a különbözetet.

De 26 év alatt jár 26% kedvezmény (bármely nap, nem csak hétvégén), de az IR és Os vonatokon nem, a TLK-n biztos jár, ezzel mentem (és el is fogadták :) ), a többit nem tudom.

A TLK-ra pár évvel ezelőttről úgy emlékszem, hogy vmi jobb kategória volt. Most szinte sima gyorsvonati szolgáltatást nyújt (néha normál, néha kicsit felújított kocsikkal, de légkondi elég ritkán).

 

A városi helyi közlekedésben azonban a legtöbb városban lehet félárú kedvezményes (ulgowy) jegyet, napijegyet venni ISIC kártyával is.

 

radio100jozsi Creative Commons License 2010.07.29 0 0 550
Ebből a képsorból nekem az jön le, hogy az egyik hídpillért mosta ki a víz és ez okozta a híd összeomlását. Látni is, hogy az ép pillér alul meg van erősítve a kimosódás ellen, de ez nem valami tartósnak tűnik, így ekkora áradatnál a pillér kimosódása nem is volt elkerülhető.
Előzmény: forth (545)
gw Creative Commons License 2010.07.29 0 0 549
Helyileg hol? Mert Nysából nem vezet közvetlenül vonal Csehországban (már), Glucholazyból meg egyik irányban sem így néz ki a határátmenet.
Előzmény: emká48 (548)
emká48 Creative Commons License 2010.07.29 0 0 548
 Csehországból fotózva. Előtérben a határkövek. A DRÁHAból szkenneltem, ez a nysai vonal.
forth Creative Commons License 2010.07.27 0 0 547

Ezt nam értem.

 

Katonai provizorium személyvonatok részére általában külön nincs. A vasúti járműszerelvény legnehezebb járműve maga a mozdony. Mindegy, hogy személy vonatot vagy teher vonatot vontat. A Krynicaba közlekedő távolsági vonatokon van hálókocsi, azt meg csak mozdonnyal lehet vontatni.

Előzmény: gw (546)
gw Creative Commons License 2010.07.26 0 0 546

Ha jól tudom november végéig kell elkészüljön egy ideiglenes híd katonai tartalék hídelemekből, a jelenlegi helyétől kicsit odébb, de csak a személyforgalom részére.

Előzmény: forth (544)
forth Creative Commons License 2010.07.26 0 0 545
A kezdőpont felöli 2. szerkezet 200(!)m-re az alvízi oldalon. Látkép Muszyna feléKezdőpont felöli 1. szerkezet. Egy II. világháborús angol légi bombázás nem tudott ilyen kárt okozni. Tehát a természet legyőzte az embert.A kezdőpont felőli 2. pillért a kőfalaztnál sodorta el a hatalmas ár és a hordalék. Erre nem volt méretezve. Az alapot hiába szádfalazták körbe.Ugyanaz közelebbről.
forth Creative Commons License 2010.07.26 0 0 544

Mai képek Nowy Sacz-ból az elsodort Poprad-hídról.

 

Ha így haladnak, jövőre se megy vonat Krynicába. Még senmmilyen építési munka nem látszik, lehet a tervezés húzódik már 2 hónapja.

Muurola Creative Commons License 2010.07.23 0 0 543
Tévedés, a VLTAVA Katowice - Terespol között visz belföldi kocsit, abból akarom én is megtekinteni az ominózus szakaszt!
Előzmény: forth (542)
forth Creative Commons License 2010.07.23 0 0 542

Nem sokat oszt vagy szoroz, mert a Pilawa - Lukow szakaszon eddig is csak a VLTAVA járt, ezen belfödi utas nem utazhatott, más vonat már eddig se volt, ami helyi személyforgalmat bonyolította volna sajnos. Jellemző: egy villamosított vonalat hagynak üresen, legfeljebb teher vonat jár rajta.

 

Ez a PKP-nál nem újság, ilyen a környékben a Starachowice-Sandomierz-Stalowa Wola vonal is. Két vágányú villamosított, csak éppen személyvonat nem jár rajta. A környékbeli utak kanyargósak, minden falun keresztül mennek, autópálya nincs.  

Előzmény: Muurola (541)
Muurola Creative Commons License 2010.07.21 0 0 541
Mit Wirksamkeit 1. September verkehrt der Kurswagen Wien – Minsk/Moskau, auf polnischem Gebiet, nicht mehr über die Strecke Katowice-Pilawa-Lukow sonder über den neuen Laufweg Katowice-Warszawa-Lukow.

Vagyis újabb vasútvonalon szűnik meg a személyszállítás...
golaz_ Creative Commons License 2010.07.18 0 0 540
Így már működik.
Előzmény: golaz_ (539)
golaz_ Creative Commons License 2010.07.18 0 0 539
Előzmény: golaz_ (538)
golaz_ Creative Commons License 2010.07.18 0 0 538
gw Creative Commons License 2010.07.18 0 0 537
Ma a Harrachov Jakusyce vonatpotlóra bezzeg 2 busz is jutott :)
Előzmény: Muurola (535)
golaz_ Creative Commons License 2010.07.18 0 0 536
Az Jelenia Gora szerintem. Viszont akkor te voltál a nagyobbik állomáson is. Én csak Hirschberg Westen.
Előzmény: Muurola (535)
Muurola Creative Commons License 2010.07.17 0 0 535
A PKP ma ismet bebizonyitotta szamomra, hogy csak alibibol vegeznek a halozatan szemelyszallitast. A Trutnov felol erkezo PR-es szemelyvonat lassujelek miatt az utolso ket allomaskozben 7 perc kesest halmozott fel, 5 lett volna atszallni es nem vartak meg! Aztan a kovetkezo zelenia gorai szemely meg egy egyajtos kis szornyszulott volt, meg is telt.
golaz_ Creative Commons License 2010.07.14 0 0 534
Marad még elég, máshol.
Előzmény: gw (532)
vjano Creative Commons License 2010.07.13 0 0 533

... a vonatkozó képaláírás szerint is csak egy maradt...

 

"Jednotka SA134 v Jakuszycích
a jediný pozůstatek elektrifikace
na celé trati"

 

+ egy helyszínen fotózott kép a "régi szép" időkről:

 

Strickerhauser
Előzmény: emká48 (531)
gw Creative Commons License 2010.07.13 0 0 532

Biztos vagy benne, hogy indokolt a többes szám? Mikor októberben arra jártam azon az egyen kívül bizony nem láttam már egyetlen egyet sem a korábbi helyén a lengyel oldalon, csak a földön...

 

Előzmény: emká48 (531)
emká48 Creative Commons License 2010.07.13 0 0 531

http://www.zubacka.cz/aktualne/20100702_slavnostni_nezahajeni_provozu_pres_hranice/index.htm

 

Dicséret a derék lengyeleknek! Meghagyták a régi felsővezeték tartó oszlopokat! :-)

emká48 Creative Commons License 2010.07.13 0 0 530
forth Creative Commons License 2010.07.06 0 0 529

Közben az árvíz által elmosott Tarnów - Muszyna vonalon tovább tolódik a forgalom felvétele. Először 06. 15, később 06. 30. most 07. 10. De ki tudja ez biztos-e?

 

De ez nem vonatkozik a Nowy Sacz - Stary Sacz közötti szakaszra, ahol egy teljesen új 3 nyílású Poprád hidat kell építeni. az egy év is lehet. Úgy látszik provizóriummal nem próbálkoznak.

gw Creative Commons License 2010.07.04 0 0 528
Komańczán.
Előzmény: szv (527)
szv Creative Commons License 2010.07.04 0 0 527
Hol készült a kép?
Előzmény: gw (526)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!