Igen egyenetlenül, és nagyon ráz az autó. Ez most egy új hiba eddig nem tapasztaltam. Jártatnom kellene hogy meleg motornál is hozza vagy nem a hibát de egy lakótelep közepén egy játszótér mellett nem akarok füstölni .....
Ezt a befecskendezési hibát melyik alkatrész okozhatja leginkább?
Hát kézenfekvő lenne egy specialista. De ugye több mint 200Km-re lakok szóval elég esélytelen hogy eljutok vele. Főleg hogy reggel beindítva máris füstölt. Ráadásul darabosan járt és erősen rázott. Szóval újra bicikli.
Most kicsit tanácstalan vagyok, idáig nem rázott és szépen járt még télen is .....
Ha lóg a turbó tengelye akkor úgy füstöl, hogy a környékében sem lehet megmaradni :( Az egész kipufogórendszer tele megy olajjal ... Mi vagy 50 km-ert autókáztunk este a sötétben míg teljesen ki nem tisztult.... Ja mi is leszedtük a coolert az összes csövet .. És még arra is figyelni kell, hogy ha a turbó tengelye ment szét, akkor a motorba is bekerülhetnek az apró fém darabok.. nekünk is voltak apróbb fémreszelékek.. Kétszer is cseréltünk egymásután olajat, meg szűrőt, amit hétvégén megint lecserélünk.... Azóta lekopogom jó a kis dög.. Igaz nekünk szerencsénk volt, mert nagyon olcsón tudtunk hozzá egy szinte új turbót szerezni.. Nekünk kb egy centis lógása volt a turbónak :( Úgy hogy mikor fiam elindult vele haza Németországból, még kézzel semmilyen lógást nem lehet érezni rajta....
Hát ez a gondom hogy a turbó már új van az autóban. Két nap alatt 40km-el csak nem döglött be.
Hi!
Igen "üveghangig" pörgött a motor ~2200RPM-ről ....
Mindenesetre melóhelyig levontattak, majd másnap simán indult a kis dög, de ugyan úgy füstölt.
Szóval a szerelőm levontatott a garázsig és turbócsere. Kézenfekvő volt, állt az olaj a kipufogóban (is). Egyúttal olaj és szűrőcsere.
Na most a kipufogó ugyan ki lett folyatva de maradt azért benne, szóval a füst maradt magasabb fordulaton. Este kerültem vele egyet hagy tisztuljon. Előtte már mentem vele ~20-25Km-ert de városban. Szóval 80-90Km/h, füstöl az autó. Gondoltam kiég a kipufogóból a maradék bennragadt olaj de ~10Km után újra "üveghangig" pörgött a motor majd egy pukkanás, hosszabb szisszenés (jobban nem tudom jellemezni a hangot :) ). Szóval újra az út szélén, egy nagy füstfelhőben, kinn a prérin ...
A kipufogóból olaj csepeg, sok jóra nem számítottam. Kicsit vártam majd indít, jár a motor. Gyorsan irány haza. Vagyis lassan, mivel harmadikban 1200RPM felett rángat az autó ereje semmi, szóval jó harminccal füst nélkül haza. Kiderült a turbó lelökte az egyik csövet (amelyik takarásban van).
Az intercooler alsó csövében újra legalább egy deci olaj :/
Szóval most egy nagy kérdőjel van. A kartelgázelvezető csövet kikötöttük egy flakonba hátha ott löki az olajat, bár az tisztának tűnt.
Akkor lehet tényleg hengerfejes? Vagy esetleg más tipp? A PD elem tömítőgyűrű okozhat hasonló olajvesztést?
Jobban jártam volna ha anno autószerelőnek megyek! Most (lehet) tudnám mi van .... :DDD
Ez turbó lesz. Le kéne szerelni. Ha nagyon szar akkor telenyomja az inercoolert olajjal.A hűtőn átfolyva visszakerül a motorba tehát levegővel együtt olajat szív be.Szerintem.A turbótengely mennyit lóg?Szerezz egy használt turbót próbára.
Igen "üveghangig" pörgött a motor ~2200RPM-ről ....
Mindenesetre melóhelyig levontattak, majd másnap simán indult a kis dög, de ugyan úgy füstölt.
Szóval a szerelőm levontatott a garázsig és turbócsere. Kézenfekvő volt, állt az olaj a kipufogóban (is). Egyúttal olaj és szűrőcsere.
Na most a kipufogó ugyan ki lett folyatva de maradt azért benne, szóval a füst maradt magasabb fordulaton. Este kerültem vele egyet hagy tisztuljon. Előtte már mentem vele ~20-25Km-ert de városban. Szóval 80-90Km/h, füstöl az autó. Gondoltam kiég a kipufogóból a maradék bennragadt olaj de ~10Km után újra "üveghangig" pörgött a motor majd egy pukkanás, hosszabb szisszenés (jobban nem tudom jellemezni a hangot :) ). Szóval újra az út szélén, egy nagy füstfelhőben, kinn a prérin ...
A kipufogóból olaj csepeg, sok jóra nem számítottam. Kicsit vártam majd indít, jár a motor. Gyorsan irány haza. Vagyis lassan, mivel harmadikban 1200RPM felett rángat az autó ereje semmi, szóval jó harminccal füst nélkül haza. Kiderült a turbó lelökte az egyik csövet (amelyik takarásban van).
Az intercooler alsó csövében újra legalább egy deci olaj :/
Szóval most egy nagy kérdőjel van. A kartelgázelvezető csövet kikötöttük egy flakonba hátha ott löki az olajat, bár az tisztának tűnt.
Akkor lehet tényleg hengerfejes? Vagy esetleg más tipp? A PD elem tömítőgyűrű okozhat hasonló olajvesztést?
Jobban jártam volna ha anno autószerelőnek megyek! Most (lehet) tudnám mi van .... :DDD
Mi az ,hogy elpörgött?? ezt nem értem.Felpörgött üveghangig vagy mi? Akkor az dízelezést jelen általában akkor üzemanyag kerül a motorba valszeg hengerfejes lett.A hengerfejbe üz anyag és víz is kerülhet ezt hívjuk gátszakadásnak.Az sokba fog fájni.Meg kell nézni mi jön le a teknőből milyen színű a cucc.A kiegy. tartály nyomás alatt van/volt?
Nekünk mikor először elkezdett füstölni a lupo, a PD elem tömítőgyűrűje ment gajra.. Ki lett cserélve mind a három, és a füstölés megszűnt...Unixban kapható hozzá, első körben azzal kezdenék.. Ha attól nem szűnik meg akkor turbó.... szerintem....
Na újra beteg lett a kicsike de most úgy látszik tényleg eléggé kehes.A kocsi elkezdett nagyon füstölni.
Tavaly volt hasonló gond. Magas fordulaton elkezdett füstölni félreállva a motort leállítva az olajbeöntő kupakot letekerve nyomás alatt volt. Az első tipp a turbó volt ... Szerencsére a végén megúsztuk a kartergáz elvezető csövet, szelepdeknit kitakarítottam utána megszűnt a probléma.
Viszont most alacsony fordulat mellett is tovább füstölt. Megpróbáltam hazavánszorogni (3Km) vele ~30-40Km/h -val 1000-es fordulat mellet.
Lehet hiba volt mivel egy lámpa után a motor elpörgött és elég csúnya hangot adott. Gyorsan leállíttattam és félregurultam vele.
Hát a kocsi hátulja olajos lett szóval már újraindítani nem mertem.
Szerintetek mi lehet a gond? Szegény épp hogy megélte a 200.000Km-ert.
Nekem 1,4 pdtdi-m van és imádom.Klímás! kvajó kis kocsi! deka olajfogyasztás nincs és hasít! Kényelmes(elöl)el nem adnám!!!Csomitartó fent a tetőn és mostmár helyem is van.Imádom!
Köszönöm a tanácsokat és felajánlásokat, de jelenleg még csak pénz és információ "gyűjtögető" státuszban vagyok. Nagyon megtetszett a Lupó, de egyenlőre még vágyálom! Ha meglesz még nyáron a kocsi, akkor beszélhetünk róla Áron. Addig meg figyelem a fórumot és gyűjtöm a tapasztalatokat.
Jogos :) Remélem a miénkkel egy jó darabig nem lesz gond.... Egygazdás vezetett szervizkönyves , garantált 170 ezer km-es . Ami még javítani való van rajta , az a két első lengéscsillapító..
Sokan megirigyelnék ha ennyi idősen ilyen jó állapotban lenne az autójuk.. A motortere olyan, hogy enni lehetne róla , az utastér mint egy új autóé, nincs szétülve nincs kiszakadva semmi, a kormány a pedálok kopás mentesek... Ami zavar, hogy nincs meg hozzá a gyári magnézium felni garnitúra .... Azt még kint valaki lenyúlta..... :(
Azt még hozzátenném, hogy jelenleg csak 800 ezer HUF kérek érte. Az autó költségmentes, csak átiratod és már száguldhatsz is, 8000 km múlva kér majd új olajat.
PD elem? szerintem nem nagyon megy benne tönkre, jó van rá példa, de nem jellemző.. A másik autómban 313 ezer km -er van és eredetiek benne a PD elemek, sőt a turbó is.. A Lupoban nemrég kellett cserélni a turbót, és kemény 20 ezer ft-ért sikerült egy alig használtat venni. Komputer? azon mi tud tönkre menni??
A váltószerkezetet aláírom hogy kényes . De maga váltó nem...
Az 1.2-es PD szerintem nem rossz, nem is a motorral van a probléma, hanem a váltó szivattyúval, a váltó szerkezettel.. Azok a zsebbenyúlósak ha javítani kell.. A youtubon találtam olyan 3L-est, amiben több mint 500000 km-er van.. A mobile.de oldalon is található egy csomó amik 300-400 felett futott kilométerrel rendelkeznek.... Tehát szerintem nem a motor a gyenge pont.. A másik a gyenge utángyártott alkatrész felhozatal, és k...va drága gyári alkatrészek...