Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kerkyra Creative Commons License 2014.04.03 0 0 8496

Szerintem a PD elem....

Előzmény: bluyoo (8495)
bluyoo Creative Commons License 2014.04.03 0 0 8495

Igen egyenetlenül, és nagyon ráz az autó. Ez most egy új hiba eddig nem tapasztaltam. Jártatnom kellene hogy meleg motornál is hozza vagy nem a hibát de egy lakótelep közepén egy játszótér mellett nem akarok füstölni ..... 

Ezt a befecskendezési  hibát melyik alkatrész okozhatja leginkább? 

Előzmény: kerkyra (8494)
kerkyra Creative Commons License 2014.04.03 0 0 8494

Egyenletlenül  jár? akkor    lehet  szerintem befecskendezési  hiba  is..   

Előzmény: bluyoo (8493)
bluyoo Creative Commons License 2014.04.03 0 0 8493

Hát kézenfekvő lenne egy specialista. De ugye több mint 200Km-re lakok szóval elég esélytelen hogy eljutok vele. Főleg hogy reggel beindítva máris füstölt. Ráadásul darabosan járt és erősen rázott. Szóval újra bicikli.

Most kicsit tanácstalan vagyok, idáig nem rázott és szépen járt még télen is .....

Előzmény: kerkyra (8492)
kerkyra Creative Commons License 2014.04.02 0 0 8492

El kéne vinned  egy hozzáértő emberhez.. Mondjuk  Donihoz... 

Előzmény: bluyoo (8491)
bluyoo Creative Commons License 2014.04.02 0 0 8491

Köszi! Hát akkor csak nekem nincs szerencsém.

Előzmény: kerkyra (8490)
kerkyra Creative Commons License 2014.04.02 0 0 8490

Nem semmi  hiba  nem volt, szépen eltűnt a füst.. 

Előzmény: bluyoo (8489)
bluyoo Creative Commons License 2014.04.02 0 0 8489

Hi!

Kiégetéskor nem pörgött el a motor egyszer sem? Semmi rendellenesség?

Előzmény: kerkyra (8488)
kerkyra Creative Commons License 2014.04.02 0 0 8488

Ha  lóg a turbó tengelye  akkor  úgy füstöl, hogy  a környékében  sem lehet  megmaradni  :(  Az egész kipufogórendszer  tele megy olajjal  ... Mi  vagy  50 km-ert autókáztunk este a sötétben míg teljesen ki nem tisztult....  Ja   mi is  leszedtük a coolert  az összes  csövet  .. És  még arra  is  figyelni kell, hogy ha  a turbó  tengelye  ment szét, akkor a motorba  is  bekerülhetnek  az apró  fém darabok.. nekünk is  voltak apróbb fémreszelékek.. Kétszer is  cseréltünk egymásután olajat, meg szűrőt, amit      hétvégén megint  lecserélünk.... Azóta    lekopogom   jó a kis  dög.. Igaz  nekünk szerencsénk  volt, mert  nagyon olcsón tudtunk hozzá egy  szinte  új  turbót  szerezni..  Nekünk  kb egy centis  lógása  volt a turbónak  :(   Úgy  hogy  mikor  fiam elindult  vele  haza  Németországból, még  kézzel  semmilyen lógást  nem lehet érezni  rajta.... 

Előzmény: lupati (8486)
bluyoo Creative Commons License 2014.04.02 0 0 8487

Hát ez a gondom hogy a turbó már új van az autóban.  Két nap alatt 40km-el csak nem döglött be.

 

Hi!

Igen "üveghangig" pörgött a motor ~2200RPM-ről ....

Mindenesetre melóhelyig levontattak, majd másnap simán indult a kis dög, de ugyan úgy füstölt.

Szóval a szerelőm levontatott a garázsig és turbócsere. Kézenfekvő volt, állt az olaj a kipufogóban (is). Egyúttal olaj és szűrőcsere.

Na most a kipufogó ugyan ki lett folyatva de maradt azért benne, szóval a füst maradt magasabb fordulaton. Este kerültem vele egyet hagy tisztuljon. Előtte már mentem vele ~20-25Km-ert de városban. Szóval 80-90Km/h, füstöl az autó. Gondoltam kiég a kipufogóból a maradék bennragadt olaj de ~10Km után újra "üveghangig" pörgött a motor majd egy pukkanás, hosszabb szisszenés (jobban nem tudom jellemezni a hangot :) ). Szóval újra az út szélén, egy nagy füstfelhőben, kinn a prérin ...

A kipufogóból olaj csepeg, sok jóra nem számítottam. Kicsit vártam majd indít, jár a motor. Gyorsan irány haza. Vagyis lassan, mivel harmadikban 1200RPM felett rángat az autó ereje semmi, szóval jó harminccal füst nélkül haza. Kiderült a turbó lelökte az egyik csövet (amelyik takarásban van).

Az intercooler alsó csövében újra legalább egy deci olaj :/

Szóval most egy nagy kérdőjel van. A kartelgázelvezető csövet kikötöttük egy flakonba hátha ott löki az olajat, bár az tisztának tűnt.

Akkor lehet tényleg hengerfejes? Vagy esetleg más tipp? A PD elem tömítőgyűrű okozhat hasonló olajvesztést?

Jobban jártam volna ha anno autószerelőnek megyek! Most (lehet) tudnám mi van ....   :DDD

Előzmény: lupati (8486)
lupati Creative Commons License 2014.04.02 0 0 8486

Ez turbó lesz. Le kéne szerelni. Ha nagyon szar akkor telenyomja az inercoolert olajjal.A hűtőn átfolyva visszakerül a motorba tehát levegővel együtt olajat szív be.Szerintem.A turbótengely mennyit lóg?Szerezz egy használt turbót próbára.

Előzmény: bluyoo (8485)
bluyoo Creative Commons License 2014.04.02 0 0 8485

Hi!

Igen "üveghangig" pörgött a motor ~2200RPM-ről ....

Mindenesetre melóhelyig levontattak, majd másnap simán indult a kis dög, de ugyan úgy füstölt.

Szóval a szerelőm levontatott a garázsig és turbócsere. Kézenfekvő volt, állt az olaj a kipufogóban (is). Egyúttal olaj és szűrőcsere.

Na most a kipufogó ugyan ki lett folyatva de maradt azért benne, szóval a füst maradt magasabb fordulaton. Este kerültem vele egyet hagy tisztuljon. Előtte már mentem vele ~20-25Km-ert de városban. Szóval 80-90Km/h, füstöl az autó. Gondoltam kiég a kipufogóból a maradék bennragadt olaj de ~10Km után újra "üveghangig" pörgött a motor majd egy pukkanás, hosszabb szisszenés (jobban nem tudom jellemezni a hangot :) ). Szóval újra az út szélén, egy nagy füstfelhőben, kinn a prérin ...

A kipufogóból olaj csepeg, sok jóra nem számítottam. Kicsit vártam majd indít, jár a motor. Gyorsan irány haza. Vagyis lassan, mivel harmadikban 1200RPM felett rángat az autó ereje semmi, szóval jó harminccal füst nélkül haza. Kiderült a turbó lelökte az egyik csövet (amelyik takarásban van).

Az intercooler alsó csövében újra legalább egy deci olaj :/

Szóval most egy nagy kérdőjel van. A kartelgázelvezető csövet kikötöttük egy flakonba hátha ott löki az olajat, bár az tisztának tűnt.

Akkor lehet tényleg hengerfejes? Vagy esetleg más tipp? A PD elem tömítőgyűrű okozhat hasonló olajvesztést?

Jobban jártam volna ha anno autószerelőnek megyek! Most (lehet) tudnám mi van ....   :DDD

Előzmény: lupati (8484)
lupati Creative Commons License 2014.03.25 0 0 8484

Mi az ,hogy elpörgött?? ezt nem értem.Felpörgött üveghangig vagy mi? Akkor az dízelezést jelen általában akkor üzemanyag kerül a motorba valszeg hengerfejes lett.A hengerfejbe üz anyag és víz is kerülhet ezt hívjuk gátszakadásnak.Az sokba fog fájni.Meg kell nézni mi jön le a teknőből milyen színű a cucc.A kiegy. tartály nyomás alatt van/volt?

Előzmény: bluyoo (8481)
bluyoo Creative Commons License 2014.03.22 0 0 8483

Köszi! Akkor marad a vontatás.

Előzmény: kerkyra (8482)
kerkyra Creative Commons License 2014.03.22 0 0 8482

Nem tudom, ha csörög az az álmoskönyv  szerint  nem jót jelent.. Lehet a  turbótengelye  adta meg  magát, mert  az  adhat hangot, és   attól is  füstölhet...

Előzmény: bluyoo (8481)
bluyoo Creative Commons License 2014.03.22 0 0 8481

Köszi a tippet! Hát remélem tényleg az a filléres alkatrész a gondja.

Bár az a (talán csörgő, zörgő) hang amikor elpörgött a motor nem sok jóval kecsegtet. :(

Szerinted merjek ráindítani?

Előzmény: kerkyra (8480)
kerkyra Creative Commons License 2014.03.22 0 0 8480

Nekünk mikor  először     elkezdett füstölni a lupo, a PD elem tömítőgyűrűje  ment  gajra.. Ki lett cserélve    mind a három, és a füstölés  megszűnt...Unixban  kapható hozzá, első körben azzal  kezdenék.. Ha  attól  nem szűnik  meg akkor   turbó....  szerintem....

Előzmény: bluyoo (8479)
bluyoo Creative Commons License 2014.03.22 0 0 8479

Sziasztok!

Na újra beteg lett a kicsike de most úgy látszik tényleg eléggé kehes.A kocsi elkezdett nagyon füstölni.

Tavaly volt hasonló gond. Magas fordulaton elkezdett füstölni félreállva a motort leállítva az olajbeöntő kupakot letekerve nyomás alatt volt. Az első tipp a turbó volt ... Szerencsére a végén megúsztuk a kartergáz elvezető csövet, szelepdeknit kitakarítottam utána megszűnt a probléma.

Viszont most alacsony fordulat mellett is tovább füstölt. Megpróbáltam hazavánszorogni (3Km) vele ~30-40Km/h -val 1000-es fordulat mellet.

Lehet hiba volt mivel egy lámpa után a motor elpörgött és elég csúnya hangot adott. Gyorsan leállíttattam és félregurultam vele.

Hát a kocsi hátulja olajos lett szóval már újraindítani nem mertem.

Szerintetek mi lehet a gond? Szegény épp hogy megélte a 200.000Km-ert.

 

 

GFU-880 Creative Commons License 2014.03.22 0 0 8478

ha 10+ eves kocsiban es dizelben megbizhato lehetoleg olcson karbantarthato autoban gondolkozol

akkor nezd meg az adott kulfoldi piac kinalat es az egyszeru dizelt...

Francia: saxo, peugeot 106.....

Nemet: 1.9 SDI VW, skoda, seat

angol: rover, honda, opel 

 

de ha lupo forma tetszik es dizel van meg 1.7sdi meg 1.4pdti... no meg benyasbol 1.0-tol 1.6 gti jo-par...

de ha a szerelem targya 3L es meg vakit is? mit tehetunk? vedd meg :)

de kulfoldon meg dragabb javittatni es ha nem nemet piacon vagy akkor annyit ertenek majd hozza mint a Mo-on.

Nem sokat!!!  

Előzmény: martini07 (8477)
martini07 Creative Commons License 2014.03.21 0 0 8477

sziasztok!

Külföldön élek,nagyon megtetszett ez a kis kocsi.találtam is egy megfelelőt.250e km 2001es 1.2 aut.

Vásárlás előtt mit kéne megnézni rajta?mennyire igényes kocsi?sok olyat olvastam hogy nem nagyon akar indulni és hogy elég sűrűn megy tönkre a váltó.

Tényleg igy van?inkább ne is vegyem meg?

Előzmény: lupati (8476)
lupati Creative Commons License 2014.03.20 0 0 8476

Nekem 1,4 pdtdi-m van és imádom.Klímás! kvajó kis kocsi! deka olajfogyasztás nincs és hasít! Kényelmes(elöl)el nem adnám!!!Csomitartó fent a tetőn és mostmár helyem is van.Imádom!

pcx Creative Commons License 2014.03.19 0 0 8475

Köszönöm a tanácsokat és felajánlásokat, de jelenleg még csak pénz és információ "gyűjtögető" státuszban vagyok. Nagyon megtetszett a Lupó, de egyenlőre még vágyálom! Ha meglesz még nyáron a kocsi, akkor beszélhetünk róla Áron. Addig meg figyelem a fórumot és gyűjtöm a tapasztalatokat.

kerkyra Creative Commons License 2014.03.19 0 0 8474

Jogos  :) Remélem a miénkkel  egy jó  darabig nem lesz  gond....  Egygazdás   vezetett szervizkönyves , garantált 170 ezer km-es  . Ami  még javítani való  van rajta , az a két első  lengéscsillapító..

Sokan megirigyelnék ha ennyi  idősen ilyen jó állapotban lenne az autójuk.. A motortere  olyan, hogy enni  lehetne róla  , az utastér  mint  egy új autóé, nincs  szétülve  nincs  kiszakadva  semmi, a kormány a pedálok kopás mentesek... Ami  zavar, hogy  nincs  meg hozzá a gyári  magnézium felni garnitúra  .... Azt  még  kint  valaki  lenyúlta..... :(

Előzmény: GFU-880 (8471)
Áron Szabados Creative Commons License 2014.03.19 0 0 8473

Azt még hozzátenném, hogy jelenleg csak 800 ezer HUF kérek érte. Az autó költségmentes, csak átiratod és már száguldhatsz is, 8000 km múlva kér majd új olajat.

Előzmény: pcx (8464)
Áron Szabados Creative Commons License 2014.03.19 0 0 8472

Hello!

Ha tetszik, gyere el, megmutatom neked, elviszlek egy körre és utána megalkudunk ;)

 

06202604843

 

Üdv

Szabados Áron

Előzmény: pcx (8464)
GFU-880 Creative Commons License 2014.03.19 0 0 8471

mi mehet tonkre egy kb 15eves auton?

barmi....

plus amiket felsoroltam ami mas egyszerubb szerkezetben nincs....

nem azt jelenti hogy ezek be is doglenek csak ennek a rizokojat viszi az uj tulaj.

ha minden egyszere adja be a szamlat es nem bontottat tulmalnak ra akkor?

08-1M vetelu kocsibol dupla aru lesz :)

es keseru szajiz....

de ez igaz minden ma futo "fejlett" dizelesre mely elmult 3 eves.....

Előzmény: kerkyra (8469)
tbcgsm Creative Commons License 2014.03.18 0 0 8470

Szia pcx!

 

Az enyém eladósorba került. Itt tudod megnézni:

 

http://www.hasznaltauto.hu/auto/volkswagen/lupo/volkswagen_lupo_1.2_3l_tdi_automata-7715806

 

Ha gondolod, szívesen megmutatom élőben is Dél-Budán.

 

üdv:

Balázs

 

 

Előzmény: pcx (8464)
kerkyra Creative Commons License 2014.03.18 0 0 8469

PD elem?   szerintem  nem nagyon megy benne tönkre, jó  van  rá  példa, de  nem   jellemző.. A másik  autómban 313 ezer km -er  van és eredetiek benne a PD elemek, sőt a turbó is..  A Lupoban  nemrég kellett cserélni a turbót, és kemény 20 ezer  ft-ért sikerült egy   alig használtat  venni. Komputer? azon mi  tud  tönkre  menni?? 

A váltószerkezetet aláírom hogy  kényes . De maga   váltó  nem...

Előzmény: GFU-880 (8468)
GFU-880 Creative Commons License 2014.03.18 0 0 8468

motorral nincs is :) 

csak a raakasztot kiegeszitokkel :)

komputer, befecskendezo-PD elem, turbo.... ez eddig egy hasznalt benzines ara :) 

plusz a valto na az meg a masik hasznalt benzines ara :) 

 

nem lebeszeles jelleggel irom csak aki ilyent vesz 10+ evesen az ezeket a rizikokat futja :(

Előzmény: kerkyra (8467)
kerkyra Creative Commons License 2014.03.17 0 0 8467

Az 1.2-es  PD   szerintem  nem rossz,  nem is a  motorral  van a probléma, hanem a váltó szivattyúval, a váltó  szerkezettel.. Azok a zsebbenyúlósak  ha  javítani kell..  A youtubon találtam olyan 3L-est, amiben    több mint 500000 km-er  van..  A mobile.de  oldalon is található egy csomó amik  300-400 felett futott kilométerrel  rendelkeznek.... Tehát  szerintem   nem a  motor  a gyenge  pont..  A másik a gyenge  utángyártott alkatrész felhozatal, és   k...va  drága  gyári alkatrészek...

Előzmény: pcx (8465)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!