Ha szemből nézed, a foncsorok felöl, akkor látszik (és én is így emléxem) hogy csak alól van két acélfül.
Fennt, körmök akadnak a lemez mögé.
Lefelé is kell húzni az egészet egy kicsit...
Nomeg, mint írtam, egy "bankkártyával" végig kellene menni a gumitömítés alatt, mert az van odasűlve cefetül. Lehet közen egy kis szilikonnal nem árt segíteni a csúszást. Persze az ablaküvegre véletlen se kerüljön...
A kábelek, emlékeim szerint, a szövet szigszallag ragasztójától keményednek meg és utána, törnek is.
Ahol nem volt betekerve, az enyémben, ott még hajlékonyak voltak a vezetékek, a betekert felület alatt megkeményedett az érszigetelés, minden vezetéken!
Törtek, ferdén, élesen, elvágva a réz elemi szálakat, szépen lassan....
A szilikon vezetéken a szigetelés könnyen törik! Nem tettem az enyémbe sem!
A végén vékonyan szilikonzsíroztam a harmonika belsejét, had csuszingáljanak benne a vezetékek kedvükre.
Hú de gyorsan elküldtem :)) még neg sem köszöntem a képeket.
A javítókészletet én is néztem és tényleg horror áron vannak még az ebayon is. Azt hiszem én is házi megoldással fogom megcsinálni. Szép munkát végeztél! Ahogy én a gyári vezetékeket nézem, nagyon vastag szálúak és a műanyag szigetelés sem igazán strapabíró rajtuk, de minimum a hőingadozást nem bírják, talán ezért szakadnak/törnek el. Keresek valami extra hajlékon, ha lehet akkor szilikonos vezetéket.
A fém fülek csak alul vannak, vagy vannak fölül is? Mert én az alsókat benyomtam és az a széle meg is indult kifelé, de a felső széle nem mozdult. Azt mondod hogy nem is párhuzamosan fog kijönni, hanem kibillen? Fölfele? Nagyon nem szeretném eltörni. :)
Igen, ez is képben volt, de hihetetlen, hogy ezen spóróltak! Egy szar relén.... ilyen rajzot nem is láttam még Grande-ról.
Az ajtóborító műanyag, kárpit, könnyen reped a zár melletti sarkokban, óvatosan!
Pedig úgy kell, a kis fémlemezkéket benyomni, és közben "billenteni", az egészet, persze óvatostan. Tudom-tudom, mi az hogy óvatosan? :)
Az "O" gyűrűt nagyon odavulkanizálta a sok napsütés, műanyag lappal érdemes alányúlva végigmenni, körbe.
A bolhák helyei
Vezeték törések, egy sem volt épségben. az ablakfűtés 30Amperes biztosítékja ki is volt olvadva....
Kicserélve a sérült darabok (kapni horroráron javítókészletet, de felesleges érte pénzt adni!). Csak egy keveset hagytam rá, azt lehúztam a kerék feletti karosszériarészbe....
Közben manuálisan kiderítettem, hogy nincs relézve a bendix áramköre, direktbe megy a gyújtáskapcsolóra. :(
Fogtam szépen a kis műszerkémet és végig méregettem csatlakozóról csatlakozóra és így eljutottam közvetlenül a gyújtáskapcsolóig, amit eddig nem akartam kiszedni, de mostmár minden jel arra mutatott, hogy az lesz a ludas. (remélem!!) Szétszedtem és ez a kép fogadott.
És tisztítás után így nézett ki.
Reménykedek benne, hogy ez volt a ludas, mivel az érintkező pogácsa is meg volt pörkölődve, meg a sík érintkezőben is van egy beégési kráter. Egyelőre megtisztítottam és visszaraktam, de rendeltem újat. Eddig minden indítási kísérletnél működött.
Most egy másik problémával is küzdök, (mennyi lesz még? :( ) ami a csomagtér ajtó nem nyitása. Első nekifutásból lehúztam a kábelekről az ajtóhoz vezető gumi harmonikát és talán meg is lett a probléma oka. Ugyanis az átvezető vezetékek szigetelése több helyen szétment és találtam egy teljesen szakadt vezetéket is. Most ott akadtam el, hogy a vezetékek javításához visszább kellene húznom a köteget, de a pótféklámpát az istennek se tudom kivenni és lehúzni a csatlakozóját. Egyszerűen nem jövök rá hogy hogyan kell. Bár találtam két fém benyomós fület és benyomtam őket, de akkor se jött ki.
Köszönöm a PDF-et, de sajnos úgy tűnik annak nem sok köze ehhez az autóhoz. Sőt, egyre inkább hajlok rá, hogy nincs benne önindító relé, mert ugyan találtam olyat ami kattan indításnál, de ha azokat egyesével kivettem, akkor természetesen most minden alkalommal gond nélkül indult. Most arra szálltam rá hogy végig követem a bendix vezetéket a beltérig és megnézem az integritását, vagy hogy bent az utastérben nincs-e mégis relé. Egyelőre odáig jutottam, hogy a bendixtől egy fehér csíkos lila vezeték jön, amit fent a is megtaláltam.
Viszont ott egy csatlakozóba megy bele, aminek a másik felén természetesen már nincs lila fehér vezeték. :) De amik kijönnek belőle, azok mennek a tűzfal alatti kötegbe és nagyon úgy néz ki hogy bemennek az utastérbe. Szóval fogom a műszeremet és megpróbálom lekövetni. Aztán szétbontom a kormány burkolatot és megnézem hogy közvetlenül, (valószínűleg biztosítékon keresztül) megy-e a gyújtáskapcsolóra. Jelenleg vagy vezeték szakadásra, kontakt hibára, vagy a gyújtáskapcsoló hibájára tippelek.
Bocs, csináltam képet a biztosíték dobozról. Közben annyi történt, hogy betoltuk a garázsba (mert ugye kuplung az nincs jelenleg) de be akartuk indítani, hogy legalább a kormányszervó működjön, de nem indult sem a testre motorra negatívval, sem másik aksiról bikázva, csak annyi hallatszott hogy mintha vérszegényen behúzott volna a bendix. Rámértünk mindkét aksira, mind a kettő jó (12,8v). Aztán miután betoltuk a garázsba, pöccre indult.
A szetoszkóppal ráhibáztál, mert van itthon egy pár mert bár nem fő, de a feleségem orvos. :) Ez jó ötlet! Csak az a bajom, hogy a hiba teljesen rendszertelenül jön elő.
Köszönöm a segítséget, jó favágást, én meg megyek a hideg garázsba hátha jutok valamerre.
170000Km van benne. Valahogy el tudnád magyarázni, hogy melyik az önindító reléje? Mert én keresgéltem a neten, de szerintem egyik ábrán se ugyanaz a biztosíték doboz. A vezetékszakadás esélyes és valószínűleg abban is igazad van, hogy a kulcsnál a lamellák vannak kikopva. A biztosítékokat egyesével átnéztük, kimértük, azok jók.
A használtat egyszer rendbe kell rakni, és utána élvezheted!
Az persze nem frankó, amikor sokminden, egyszerre jön elő, de van ennek előnye is.
Mennyi km van benne?
Nem kell mindjárt mindent cserélni, leszedni, csak sorjába.
Ha nem indul legközelebb, motorháztető felnyit, biztosítékfedő levesz, bennt valaki óvatosan fordítsa indító állásba a kulcsot, hogy kinnt, kattanik e a relé.
Ha nem, akkor gyanús a gyújtáskapcsoló, vezetéktörés, kontakthiba.....
Ha kattant a relé, de mégsem indítózik, akkor lehet az a rossz (átcserélni egy mellette lévővel, (akkor is átcserélném, amikor jó, hogy ezzel megszűnik e az indítózási hiba)), vagy kontakthiba, vezetéktörés...
Biztosítékok rendben vannak? Azt nem írtad.
Ez " időnként nem fordul el benne az indító kulcs, amit úgy ahogy a zár tisztításával helyre lehetett hozni" szerintem csak átmeneti megoldás volt, mert lehet hogy kopott nagyon, sztem..
Hirtelen ennyi, de majd mond más is okosat, ámbár újabban, nincs nagy mocorgás itt....
Ui.; ha jutottál valamire írd ide, had okuljunk....
szerintem, baloldalt a kereső nagyon jó, csak a kulcsszavakat kell jól eltalálni...
Vettünk a fiamnak munkába járni egy Grande Punto-t 2009-es 1.2 benzinest. Kicsit kezd tele lenni vele a hócipőm, mert egyik hiba után jön a másik. Kezdte azzal, hogy időnként nem fordul el benne az indító kulcs, amit úgy ahogy a zár tisztításával helyre lehetett hozni. Aztán jött az a hiba, aminek az okát a mai napig nem sikerült megtalálni, hogy vagy beindul az autó, vagy nem. Olyan szinten nem indul, hogy egyáltalán nem forgatja az önindító, sőt, még csak a bendix se kattan. Sok fórumot böngészve, videót megnézve, a testkábel hibájára gyanakodtunk, amit at is igazolni látszott, hogy ha az aksi negatívját bikakábellel összekötöttük a motor/váltó fém részével, akkor beindult. Azonban volt már hogy úgysem. Az önindítót szétszedtük, kitakarítottuk és leteszteltük többször is, mert volt hogy indítás után nem húzta vissza a bendix fogaskereket és visított, de egyébként hibátlanul működött. Ha volt valakinek hasonló kínja a puntóval akkor írja le legyen szíves hogy mi a megoldás. A kocsi memóriájában nincs semmilyen hibajelzés, mert azt szerelő megnézte, kiolvasta. Ha valaki tudja, hogy melyik relé az önindítóé, akkor az se jönne rosszul ha megírná, mert lehet hogy relé hiba.
De hogy végképp megutáljam a kocsit, tegnap trélerrel hozta haza a fiam, mert most épp a kuplung munkahenger szált el.
Olajnyomás érzékelő problémáim vannak az 1,2 es 8 szelepes benzines vasammal.
Hideg inditáskor minden rendben van.Miután leállítom a motort,és kb 5 perc mulva startolom, a kulcs MAR elforditása után a piros olaj lámpa nem gyullad ki. Viszont a sárga háromszög felkiáltó jellel kivilágít. A motort el lehet inditani gond nélkül.
Majd ha megállok és ujbol szeretnék inditani ugyanaz a helyzet.Piros olajteknő lámpa nem gyullad ki,Sárga háromszög igen.
Ha hagyom az autót 1 órát állni,minden rendesen müködik.Piros lámpa kigyullad,az inditás után szépen elalszik.
Nagyon köszönöm a rengeteg infót, megpróbálok tematikusan végigmenni rajtuk és hátha meglesz a logika is. Azt mindig szeretem keresni, csak sajnos mostanában állandó időhiánnyal küszködöm.
Még valami: a múltkorában menet közben egy rövid időre kigyulladt a fékbetét kontroll lámpa, pedig a betétek még bőven jók.
Lehet hogy ennek is köze van hozzá?
Megnéztem az emailt is, hasznos, azt is köszi!
Most először megpróbálom az infóidat logikusan összefésűzni a tapasztaltakkal, majd elkezdek tesztelgetni és kiszűrni.
"a bekapcsolt sebességfokozat felismerése a jármű sebességének a bekapcsolt tengelykapcsoló melletti motorfordulatszámmal történő összehasonlításával történik.
A sebességtartó automatika automatikusan kikapcsol, ha:
a gyorsulás a kalibrált határérték felett van (pl. meredek ereszkedés);a lassulás egy kalibrált határérték felett van (pl. a sebességváltó kart a tengelykapcsoló használata nélkül működtetik);
A rendszer automatikusan kikapcsol, ha a Cruise Control szoftver által használt jelek helytelenek, mert azok alkatrészhibák miatt következnek be:
járműsebesség-érzékelő;
gázpedál potenciométer;
fékkapcsoló elfogadhatósága;
tengelykapcsoló kapcsoló elfogadhatósága;
Sebességtartó automatika kapcsoló elfogadhatósága és Folytatás gomb;
A sebességváltó elfogadhatósága és a sebesség növeli vagy csökkenti a kar pozícióit.
Ahogy nézem, még az is benne van, hogy talán csúszik a kuplungod?
Hiába rúgkapáltam :) lassan, gyorsan egyszerre mindkét pedált nyomni, gyorsan, lassan, nem sikerült kilövetni a tempomatot.
Sajnos a derekam nem engedi, hogy a műszerfalnak aláfeküdjek, és a kapcsolókkal szórakozzak, pedig érzésem, és az eddigi infók szerint nagy a valószinűsége. hogy ott a baj.
A MES, sokat segíthetne....
Egyik kapcsoló sem ökör összeg, de kicserélni nagy játék, mivel nem mindennap csináljuk ugyebár. Nem látsz oda, messzire kell benyúlni, közben bordák recsegnek a küszöbön...
Én nemrég cseréltem a kuplungét, mert váltáskor gyakran felpörgött a motor, az újjal azóta jó! Ebben csak egy záró érintkező van, a fékpedáléban, van egy nyitó is.
Valahol olvastam, hogy ezért kalkulálni tudja az elektronika, hogy milyen sebességgel nyomtad meg a fékpedált, és ebből pl. kalkulálni tudja hogy vészfékeztél .....
Próbáld meg, hogy egy hosszabb úton, soxor, de csak az egyik pedált használva oldod fel a tempomatot. Hátha így kiderülne melyik a bűnös (nekem a fék a gyanúsabb).
Ha valamit ki kell próbálni, szólj!
"akkor később már menet közben nem kapcsol be" = valamit nagyon zokon vesz
"Eddig még teljesen logikátlan számomra." , nyugi, utólag majd az lesz :)