Nem azért mocorog a lépcső, mert rendeltetésszerűen így működik a nyomásérzékelője? Eddig ahágy hannoverin utaztam, mindegyiknek a lépcsőfokai mocorogtak. Ráadásul mindegyik ugyanolyan mértékben. Amúgy ha egy felnőtt ember lép rá, nem is lehet érezni ezt a "mocorgást", csak hallani.
Jöhetnek a mínuszok, szemétláda able-ista vagyok. :) (Emlékszem, hogy már a szimpla középajtós hegymászós UV-k korában is az volt a téma, hogy milyen magasak a hannoveriek.)
Természetesen, én is tudom, hogy a mocorgó lépcső zavaró, de már régebben is leírtam, hogy a gömbcsuklókat rendszeresen ellenőrizni-karbantartani-cserélni kell. Ha ez elmarad, vagy ezen spórolnak, az megengedhetetlen.. És nemcsak Hannoverben, hanem stuttgartban is ilyen lépcsővel közlekednek a villamosok (bemutatták Budapesten is, az UITP kongresszuson), át kell venni, hogy ott hogyan üzemeltetik.
Határozottan tiltakozom, DAttis és minden más érintett nevében. Leghelyesebb lenne visszavonni ezt a hozzászólást úgy, ahogy van.
A TW-k mozgolódó lépcsője sokaknak okoz bizonytalanságérzetet, nekem most még nem, de úgy 20 év múlva egész biztosan nekem is, ha még mindig itt lesznek. Mint tudjuk, az a lépcső ilyen formában kényszermegoldás, és egyértelműen a TW-k legnagyobb hátránya.
A jelenlegi magyar ipar is sokkal korszerűbb szaggatókat tud csinálni, mint amik a TW-ben vannak. Ezek kerülnek ugye a T5C5K2-be meg talán a felújított KCSV7-be is. De az ICS-nek nem az elektronika miatt rossz a futása, ezt lehet érezni a KCSV-ken is. Ekkora átépítés meg már nem éri meg. A Tatrák se véletlenül nem kaptak aszinkron motorokat a felújításkor, hiába elavult a bennük lévő egyenáramú forgógép.
Akkor ez esetben nem a valódi magasság (és az egyformán két lépcső) a baj, hanem valamilyen fóbia, esetleg a mocorgó lépcső okozza a túlreagálást. Ez már nem a mérnökök, hanem a pszichologusok tárgyköre.
Nem tudjuk és talán nem is érdekel a padlómagasság kérdése abban az esetben ha jól láthatóan (érezhetően fellépéskor) a TW6000-esre hegymászásnak tűnik a fellépés míg a Ganz-ra felszálláskor ez nem mondható el.
Az az apróság is a TW6000-es ellen szól nálam, hogy a lenyitható lépcső mocorog (még ha kicsit is).
A hajtásrendszer nem csak szaggatóból áll, ugye tudod? Ha átrakod a monomotoros hajtást, akkor az ics is ugyanolyan magas lesz, és hegyet kell mászni hozzá, aztán evvel se tudsz majd mit kezdeni... aztán kereshetsz más bűnbakot magadnak.
Azt meg külön megnézném, amint TE átpakolod az egészet...
Az meg ne is zavarjon, hogy a legrosszabb állapotú TW futásminősége magasan veri az ics-t (halk, nem csattog, nem ránt megálláskor, stb)... Nem is értem, miért kellene a bontószökevényeket ilyen módon tuningolni?!
Nagyon elvetemült ötletnek hangzik, de én a legrosszabb állapotú TW6000-eskből kiszedném a szaggatós stb hajtásrendszerét, és azt beépíteném a maradék ICS-be, mert szerintem az ICS-nek sokkal jobb az utastere, és még hegyet se kell rajta annyira mászni. Utálom a TW-t, lehet hogy az egyik legmegbízhatóbb jármű és mai napig egész jó a hajtás, de szerintem nem Budapestre való. Eléggé zavar engem hogy szinte minden pesti vonalon már jár, full-ba vagy vegyesen. Szerintem az utastere nem valami tágas, 24-esen hétvégén csak hanno van, hétköznap vegyes KCSV-vel, szerintem meg pont úgy kéne hogy hétvégén pont csak KCSV van mert azért mégse kell rajta annyira hegyet mászni, mint a Hannoverin. De sajna ezzel nem tudok mit kezdeni.
Engem is érdekelne, melyik kéttengelyes váza lehet bent? Mert nagy választék nincs, esetleg az 1714? Vagy valamelyik pót? 5005, 5884, netán a 5600 (de jó is lenne!)
Azt nem tudom pontosan, volt 2-3 nap míg egyszerre voltak betolva a műhelybe, egymás mögé, szerintem 490-nek az állapotát mérték fel, vagy hogy mit érdemes belőle kiszedni. Pontos információkat sajnos nem tudok mondani, hisz én a fődarab javító részlegen vagyok, csak azt tudom leírni amit látok, és amit hallok innen onnan, 490-nek egyébként mi volt a pesti pályaszáma?
Nem biztos hogy 2806-os van bent, de ennek utána járok, csak annyit látni hogy váz csupaszon van, talán mintha alapozó rajta lenne már. Majd jövő héten utána járok ezeknek.
"...Tátra kereknél másfélszer nagyobb kerekei vannak, Combinoénal pedig 2,5x nagyobb..."
Én ugyan csak egy "hülye magyartanár" vagyok, de gondolom, a keréknek a futófelülettel határolt területére gondolsz. :) Vagy...?
Örülök, hogy bement az első két ICS-jelölt! HBweb értesülései szerint "felesleges dizájnelemek" lesznek az ICS-ken kívülről. Mindegy, már várom őket a Szt. Gellért térre! :)
Kb. 10 éve felmerült, hogy a DKV vásárolna ICS-ket és azzal tenné végleg parkolópályára a Bengálikat. Lehetett volna a KCSV6-hoz hasonló kék festésük. Erre emlékeztet a filmjelenet. Végül nem lett belőle semmi, mert jött az EU támogatás és a CAF-ok. Mindenki jobban járt így.
1441-et most tolták a műhelybe, eddig a 1301-el együtt kint érelték a szabadban sokáig...
Külső belső megjelenésre szerintem KCSV minta lesz, ami nagyon jó lenne, ha elhagynák a homlokfalról azt a sok matricát, ami alapból rusnya és irritáló, főleg egy ilyen szűkebbre vtt homlokfalon, szerintem elég lenne az ajtók fölé
Off típus: Ma szétbontottuk a 7122 és a 7040-ea hajtott tengelyét, most láttam elsőre TR5/6 motort, és elmagyarázták mi a külőnbség a TR4/6 között
És meglepő hogy egy egy pl Tátra kereknél másfélszer nagyobb kerekei vannak, Combinoénal pedig 2,5x nagyobb
Más: utazzatok a 1341-esen, amíg fel nem újítják, mert a B végénél olyan gyönyörű, mély, gyomorból morgó hangja van, hogy bármilyen 1000-es vagy más régi kocsi megirigyelhetné. :)