Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2017.02.27 0 4 15757

Nem azért mocorog a lépcső, mert rendeltetésszerűen így működik a nyomásérzékelője? Eddig ahágy hannoverin utaztam, mindegyiknek a lépcsőfokai mocorogtak. Ráadásul mindegyik ugyanolyan mértékben. Amúgy ha egy felnőtt ember lép rá, nem is lehet érezni ezt a "mocorgást", csak hallani.

  Jöhetnek a mínuszok, szemétláda able-ista vagyok. :) (Emlékszem, hogy már a szimpla középajtós hegymászós UV-k korában is az volt a téma, hogy milyen magasak a hannoveriek.)

Előzmény: kihúzóvágány (15756)
kihúzóvágány Creative Commons License 2017.02.27 0 2 15756

Természetesen, én is tudom, hogy a mocorgó lépcső zavaró, de már régebben is leírtam, hogy a gömbcsuklókat rendszeresen ellenőrizni-karbantartani-cserélni kell. Ha ez elmarad, vagy ezen spórolnak, az megengedhetetlen.. És nemcsak Hannoverben, hanem stuttgartban is ilyen lépcsővel közlekednek a villamosok (bemutatták Budapesten is, az UITP kongresszuson), át kell venni, hogy ott hogyan üzemeltetik.

Előzmény: Szakadáskapcsoló (15755)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2017.02.27 -1 3 15755

Határozottan tiltakozom, DAttis és minden más érintett nevében. Leghelyesebb lenne visszavonni ezt a hozzászólást úgy, ahogy van.

 

A TW-k mozgolódó lépcsője sokaknak okoz bizonytalanságérzetet, nekem most még nem, de úgy 20 év múlva egész biztosan nekem is, ha még mindig itt lesznek. Mint tudjuk, az a lépcső ilyen formában kényszermegoldás, és egyértelműen a TW-k legnagyobb hátránya.

Előzmény: kihúzóvágány (15753)
lazlooow Creative Commons License 2017.02.27 0 0 15754

A jelenlegi magyar ipar is sokkal korszerűbb szaggatókat tud csinálni, mint amik a TW-ben vannak. Ezek kerülnek ugye a T5C5K2-be meg talán a felújított KCSV7-be is. De az ICS-nek nem az elektronika miatt rossz a futása, ezt lehet érezni a KCSV-ken is. Ekkora átépítés meg már nem éri meg. A Tatrák se véletlenül nem kaptak aszinkron motorokat a felújításkor, hiába elavult a bennük lévő egyenáramú forgógép. 

Előzmény: Törölt nick (15749)
kihúzóvágány Creative Commons License 2017.02.27 -3 3 15753

Akkor ez esetben nem a valódi magasság (és az egyformán két lépcső) a baj, hanem valamilyen fóbia, esetleg a mocorgó lépcső okozza a túlreagálást. Ez már nem a mérnökök, hanem a pszichologusok tárgyköre.

Előzmény: DAttis (15752)
DAttis Creative Commons License 2017.02.27 0 0 15752

Nem tudjuk és talán nem is érdekel a padlómagasság kérdése abban az esetben ha jól láthatóan (érezhetően fellépéskor) a TW6000-esre hegymászásnak tűnik a fellépés míg a Ganz-ra felszálláskor ez nem mondható el.

Az az apróság is a TW6000-es ellen szól nálam, hogy a lenyitható lépcső mocorog (még ha kicsit is).

Előzmény: kihúzóvágány (15751)
kihúzóvágány Creative Commons License 2017.02.25 -1 2 15751

Kérdezném, szerinted hány cm magasságkülönbség van a GANZ és a DÜWAG csuklós (TW6000) padlószinje között?

Előzmény: Törölt nick (15749)
TWdoktor Creative Commons License 2017.02.25 -2 5 15750

A hajtásrendszer nem csak szaggatóból áll, ugye tudod? Ha átrakod a monomotoros hajtást, akkor az ics is ugyanolyan magas lesz, és hegyet kell mászni hozzá, aztán evvel se tudsz majd mit kezdeni... aztán kereshetsz más bűnbakot magadnak.

Azt meg külön megnézném, amint TE átpakolod az egészet...

Az meg ne is zavarjon, hogy a legrosszabb állapotú TW futásminősége magasan veri az ics-t (halk, nem csattog, nem ránt megálláskor, stb)... Nem is értem, miért kellene a bontószökevényeket ilyen módon tuningolni?!

Előzmény: Törölt nick (15749)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.25 -4 1 15749

Nagyon elvetemült ötletnek hangzik, de én a legrosszabb állapotú TW6000-eskből kiszedném a szaggatós stb hajtásrendszerét, és azt beépíteném a maradék ICS-be, mert szerintem az ICS-nek sokkal jobb az utastere, és még hegyet se kell rajta annyira mászni.  Utálom a TW-t, lehet hogy az egyik legmegbízhatóbb jármű és mai napig egész jó a hajtás, de szerintem nem Budapestre való. Eléggé zavar engem hogy szinte minden pesti vonalon már jár, full-ba vagy vegyesen. Szerintem az utastere nem valami tágas, 24-esen hétvégén csak hanno van, hétköznap vegyes KCSV-vel, szerintem meg pont úgy kéne hogy hétvégén pont csak KCSV van mert azért mégse kell rajta annyira hegyet mászni, mint a Hannoverin. De sajna ezzel nem tudok mit kezdeni.

Törölt nick Creative Commons License 2017.02.24 -1 2 15748

Gondolom azért más szempontot is figyelembe vesznek. Egy jármű megtartásának a legfőbb eleme az alváz, majd a szekrényváz, a többi csak részletkérdés.

Előzmény: FKU-911 (15746)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.23 -1 3 15747

Én egy szóval nem mondtam hogy 100% hogy a 2806, de mivel tudtam hogy annak a felújítása zajlik, arra gondoltam, de majd megkérdezem.

Előzmény: \"Erkettes!\" (15741)
FKU-911 Creative Commons License 2017.02.23 0 0 15746

Az a 1341 kb a legrosszabb kocsi, régóta olyan a hangja már.... Nem kellett volna a 38-as listában hagyni csak azért, mert egyedis.

Előzmény: Törölt nick (15730)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.23 -1 1 15745

490 pesti száma 1221 

Előzmény: Törölt nick (15739)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.23 -1 1 15744

Engem is érdekelne, melyik kéttengelyes váza lehet bent? Mert nagy választék nincs, esetleg az 1714? Vagy valamelyik pót? 5005, 5884, netán a 5600 (de jó is lenne!)

Előzmény: \"Erkettes!\" (15741)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.23 -1 1 15743

Ilyen volt kb egy évvel ezelőtt a 2806, és látható, a favázat újraépítették, a homlokfalak meg felújításon vettek részt. 

 

Előzmény: Törölt nick (15740)
benkda01 Creative Commons License 2017.02.23 0 0 15742

Hanem?

Előzmény: \"Erkettes!\" (15741)
\"Erkettes!\" Creative Commons License 2017.02.23 0 0 15741

Az információ nem hiteles. Az a váz nem a 2806.

Előzmény: Törölt nick (15738)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.23 -1 0 15740

Sajnálom, majd jövő héten utána járok.

Előzmény: Törölt nick (15738)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.23 -1 0 15739

Azt nem tudom pontosan, volt 2-3 nap míg egyszerre voltak betolva a műhelybe, egymás mögé, szerintem 490-nek az állapotát mérték fel, vagy hogy mit érdemes belőle kiszedni. Pontos információkat sajnos nem tudok mondani, hisz én a fődarab javító részlegen vagyok, csak azt tudom leírni amit látok, és amit hallok innen onnan, 490-nek egyébként mi volt a pesti pályaszáma?

Nem biztos hogy 2806-os van bent, de ennek utána járok, csak annyit látni hogy váz csupaszon van, talán mintha alapozó rajta lenne már. Majd jövő héten utána járok ezeknek.

Előzmény: Törölt nick (15737)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.23 -1 0 15738

2806-ról írhatnál néhány gondolatot! 

Előzmény: Törölt nick (15724)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.23 -1 0 15737

És a 490 mint alkatrészbörze", azzal mi a helyzet? Abból pakolnak ki valamit? Vagy csak mint elfekvő alkatrészraktárt képez, így egységnek?

Előzmény: Törölt nick (15724)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.22 -1 0 15736

Bocsi, elírtam, de majdnem:)

Előzmény: kihúzóvágány (15735)
kihúzóvágány Creative Commons License 2017.02.22 0 0 15735

TR5.6/14 és TR4.5/14 (volt TR5.6/14A és TR4.5/14B is).

Előzmény: Törölt nick (15731)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.22 -1 0 15734

Átmérőben értem, meg keskenyebb is, olyan mintha keskeny profilú lenne, de tudtommal olyat már ma nem használnak, lehet hogy ezeken még megmaradt

Előzmény: Törölt nick (15733)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.22 0 1 15733

"...Tátra kereknél másfélszer nagyobb kerekei vannak, Combinoénal pedig 2,5x nagyobb..."

 

Én ugyan csak egy "hülye magyartanár" vagyok, de gondolom, a keréknek a futófelülettel határolt területére gondolsz. :) Vagy...?

 

Örülök, hogy bement az első két ICS-jelölt! HBweb értesülései szerint "felesleges dizájnelemek" lesznek az ICS-ken kívülről. Mindegy, már várom őket a Szt. Gellért térre! :)

Előzmény: Törölt nick (15731)
lazlooow Creative Commons License 2017.02.22 0 0 15732

Kb. 10 éve felmerült, hogy a DKV vásárolna ICS-ket és azzal tenné végleg parkolópályára a Bengálikat. Lehetett volna a KCSV6-hoz hasonló kék festésük. Erre emlékeztet a filmjelenet. Végül nem lett belőle semmi, mert jött az EU támogatás és a CAF-ok. Mindenki jobban járt így. 

Előzmény: LoviGabi (15729)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.22 -1 3 15731

1441-et most tolták a műhelybe, eddig a 1301-el együtt kint érelték a szabadban sokáig...

 

Külső belső megjelenésre szerintem KCSV minta lesz, ami nagyon jó lenne, ha elhagynák a homlokfalról azt a sok matricát, ami alapból rusnya és irritáló, főleg egy ilyen szűkebbre vtt homlokfalon, szerintem elég lenne az ajtók fölé

 

Off típus: Ma szétbontottuk a 7122 és a 7040-ea hajtott tengelyét, most láttam elsőre TR5/6 motort, és elmagyarázták mi a külőnbség a TR4/6 között

 

És meglepő hogy egy egy pl Tátra kereknél másfélszer nagyobb kerekei vannak, Combinoénal pedig 2,5x nagyobb

Törölt nick Creative Commons License 2017.02.22 0 0 15730

Szerintem a kipörgéstől van ilyen hangja.

 

Más: utazzatok a 1341-esen, amíg fel nem újítják, mert a B végénél olyan gyönyörű, mély, gyomorból morgó hangja van, hogy bármilyen 1000-es vagy más régi kocsi megirigyelhetné. :)

Előzmény: Törölt nick (15728)
LoviGabi Creative Commons License 2017.02.22 0 3 15729
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.21 -1 1 15728

https://www.youtube.com/watch?v=vjGiIUdTyos

1451-es ICS-nek mitől lehet ilyen hangja? 1:20-tól érdemes nézni.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!