Hernád-Zemplén most.Hiányzik a 390-es kocsi, van ilyen, de a másik kettő általam látottból is.Véletlen sem pótolta vol a le a Keleti, hiszen csak péntek van. Persze níííncs kocsi. A maradék kettő szlovákban a klíma 0 hatásfokú,szauna van.Ennél még a posta bhv is jobb. Az egyikben a fék sem old normálisan, szépen füstölt Kövesden,már 44 perc. :( Sok éve nem írtam a startnak. Most fogok. Egy jó ideig nem vonatozok az biztos.
Akinek van választási lehetősége, régen kocsival utazik.
Ez a vágányzári csak tovább rontja a vasút helyzetét. Bőven 2 óra feletti menetidő, állandosuló 20 perc körüli késések, kocsihiány, keletis szoros fordulás... ne csodálkozzunk ha elfogynak az utasok.
Amit meg a 81-es menetrendjének elbaszásáról vizionáltam - induló késés miatti csatlakozásmulasztás Hatvanban - tegnap háromszor, ma eddig 2x (560 lemondva, 184) aztán vélhetően az 586-asnál is fenn fog állni.
Nem árta a párhuzamos buszokat ki gyomlálni a francba ..ezt is azért mert azt is üzemeltetni karban tartani és párhuzamosan megy a vasúttal tök fölöslegesen.
Szerintem is jó lenne egy tájékoztató a Kedvezményes helyjeggyel igénybe vehető vonatok vagy hasonló címmel, mint ami eddig is volt. Nyilván ez 1-2 napon belül felkerül. Ugyanakkor azért azt is látni kell, hogy az utasok erős többsége nem a neten lévő üzletszabályzatokból informálódik az árakról, hanem egyszerűen a menetrendi keresőt használja. De ez azt gondolom, hogy nem mentség.
De az, hogy melyik vonatra jár a kedvezményes helyjegy, az sohasem a menetrendben volt benne, hanem a Felárral igénybe vehető vonatok vagy hasonló c. külön hirdetményben - ez most valóban nincsen fenn, pedig ez egy tényleg lényeges dolog lenne.
A félkövér betűkkel szedett vonat továbbra is benne van az Útmutató és közlekedési naptár pdf-ben, változatlanul a gyorsvonati pótjegy váltás kötelező definícióval, és köze sincsen a km alapú IC-re váltandó pótjegyhez, ami félkövér időadat + az idő adat előtt egy függőleges vonal.
Ezt a két felárat már jó ideje szétszedték jelölés tekintetében, és nem biztos, hogy az utóbbit változtatnák vagy kivezetnék, mivel az előbbivel jelölt gyorspótjegyes vonatok sincsenek már december óta, a menetrendben mégis benne van, hogy hogyan kéne jelölni ha lenne, mégpedig szerintem azért, mert így az Útmutatót nem kell változtatni, ha visszavezetnék bármelyiket is.
Hát, nem írtam be, hogy közvetlen. Azt hittem, maguktól is tudják, hogy az utasok a közvetlen járatokat preferálják. Ha nem kapcsolom be, akkor amúgy mi a logika? Minél több átszállást beletesz? 😁 Vagy a legrövidebb idejűt nézi, és neki épp úgy jött ki, hogy átszállással 1 perccel gyorsabb?
Read only vagyok, de látom felkerült olyan formában, hogy nincs benne egy b×szott vastag vonat sem.
Semmi megkülönböztezés, majd kiokoskodják, melyik vonat milyen helyjegyes lesz. Legalább egy díjszabási melléklet nem ártana.
(Ha a Hernád-Zemplénekre ráteszik az 1000 Ft-os aznapi helyjegyet - a 21-es kocsi is posta sokesetben - az a pofátlanság netovábbja, de velünk meg lehet tenni bármit, megszoktuk....)
A július 01-től érvényes Hivatalos Menetrendet sem ártana megszerkeszteni, nagyon nem mindegy, melyik vonatra jár majd sima vagy kedvezményes helyjegy. És a vastagon szedett vonatok újradefiniálása sem ártana, mivel a km alapú pótjegy megszűnik.
A jegyértékesítő rendszer nagyon helyesen majd csak 07.01-én 0:01-kor fogja az új áron felkínálni a jegyeket. Az van ugyanis, hogy az árakat nem a 2023.07.01 vagy azutáni érvénytartamú jegyeknél kell alkalmazni, hanem a 2023.07.01-től értékesített jegyekre kell alakalmazni. Azaz 2023.06.30-án 23:59-ig nagyjából 2023. augusztus végéig bármikorra még a régi áron veheted a jegyet.
A Tekergő esete azért idegesítő mert csak akarni kellene, egy kicsit szervezni és máris lenne vállalható(bb) kocsi.
Nem akarom elhinni hogy akár Békéscsaba akár Szeged ne tudna nélkülözni 4 kocsit. Vagy akár Miskolc, vagy Kanizsa vagy akárki de ne ezek a retkek menjenek
"990 Forint tehát 10 forint híján egy prémium helyjegy áráért vehetsz sima 2. osztályú helyjegyet. Ebből lesz ám csetepaté az utasok és a vasutak kőzött."
Nana! Lesz azért különbség! Egyrészt a prémiumhoz továbbra is kell venni egy km táv függő 2-1 kocsiosztálykülönbözetet is, plusz úgy a prémium helyjegyet, aminek az ára szintén növekszik. Tehát nem lesz olyan, hogy a 2. osztályra ugyanannyit fizet, mint a prémiumra.
Onnantól kezdve, hogy a felárat elkérik a fecskébe az IC-n úgy, hogy eredetileg az utas "rendes" IC kocsiba fizette ki a teljes IC pót- és helyjegyet, akkor mire számítunk? :(
Júli 1-től még érdekesebb lesz a történet, mert mondjuk aznap megváltva a 990 Ft-ot, napközben valami miatt kicserélik a szerelvényt "nem IC minőségű" = fecske szerelvényre, akkor még gázabb lesz a történet.
Írtam nekik egy dörgedelmes levelet még május elején, hogy meg ne merjék tenni, hogy fecskébe szorítják az embereket egy ilyen hosszú útvonalon közlekedő vonatra. Majd felvázoltam azt a bő fél tucat egyéb kocsitípust ami felhasználható a Szabolcsi Tekergőbe. Többek között a Miskolc honos Bmx kocsik is szerepeltek benne csak hogy ON legyek. Ez a dolog csak akarat kérdése lenne.
A kör ICkből legalább csak a 18-as kocsit veszik ki, nem a 20-ast.
Többcélú nem lenne rá, valószínűleg 10-44 Apee + x db 20-76 Bpmee + poggyász.
Okosjegy nélkül viszont halott ötlet, Miskolc vagy Záhony felől senki sem fog kifizetni a helyjegyen kívül 1000-1500 Ft felárat a légkondis helyért cserébe. Nem lett átgondolva ez a dolog, sima 2. osztályú, IC minőségű kocsi szolidabb árral, vonzóbb lenne.