Előbb utóbb meg unja az ember vasút "szépségiit" és leszokik róla, és alternatívat keres .De nem mindig talál. És ilyenkor marad az autó. Ha meg teheti az ember.
Be volt ide linkelve pont Alex tette fel. Közérdekű adatigénylés keretében osztotta meg a Start vele. Röviden szólva kiugró mértékben emelkedett az utasszám már az új menetrend első hónapjában.
A kedvencem, az eredeti Tokaj IC menetvonalán közlekedő "EuroNight" vonat, ami ritkán ér célba az indulás napján.
Tegnap 80 perc késéssel rajtolt a Keletiből, Görögszállásnál még átért az első viharon, de csak Szolnokig jutott.
Ez az a vonat, amely menetrendváltástól végig megy a Nyugatiba, majd szerelvényvonatként Szolnokra visszatérve 682-ként megy másnap. Még "szerencse" hogy éjszaka Ceglédbercelnél és Újszásznál is szakadt a drót, simán elképzelem, ahogy hajnali 2 órai érkezéssel leközlekedtetik (a Nyugatiban ekkor már volt áram).
Nyáron talán még indokolt a megléte, de hosszú téli éjszakákon nem hinném, hogy este 21 óra után lenne létjogosultsága végig leközlekedtetni ezt az IC-t. De van pénz, van munkaerő, hagy' szóljon!
Fordítva is nézd meg. Egy Euro6-os busz károsanyag kibocsátása gyakorlatilag nulla, közlekedtetése sokkal rugalmasabb és olcsóbb, mint a vonaté.
Két egység Flirt vagy akár egy Kiss közlekedtetése jóval nagyobb költség, csúcsidőn kívül van-e értelme Tura, Bag félórás kiszolgálásának? Arról nem is beszélve, hogy az egri IR utasait plusz megállásokkal szivatjuk.
Óránként IR Egerbe (gyorsabb), az egyik félórai gödöllői klasszikus személyvonatként Hatvanig, másik félórában Gödöllőre. Az IC-k mellett ez a 3 vonat bőven elég lenne a 80a-ra alapütemben.
Csak azért utána néznék, hogy a párhuzamos járatokra mennyi pénz megy el üzemanyag fenntartás, stb. holott ha megszüntetnék, lehet pl vasútra költeni. Ez így óriási pazarlás.
Hernád-Zemplén most.Hiányzik a 390-es kocsi, van ilyen, de a másik kettő általam látottból is.Véletlen sem pótolta vol a le a Keleti, hiszen csak péntek van. Persze níííncs kocsi. A maradék kettő szlovákban a klíma 0 hatásfokú,szauna van.Ennél még a posta bhv is jobb. Az egyikben a fék sem old normálisan, szépen füstölt Kövesden,már 44 perc. :( Sok éve nem írtam a startnak. Most fogok. Egy jó ideig nem vonatozok az biztos.
Akinek van választási lehetősége, régen kocsival utazik.
Ez a vágányzári csak tovább rontja a vasút helyzetét. Bőven 2 óra feletti menetidő, állandosuló 20 perc körüli késések, kocsihiány, keletis szoros fordulás... ne csodálkozzunk ha elfogynak az utasok.
Amit meg a 81-es menetrendjének elbaszásáról vizionáltam - induló késés miatti csatlakozásmulasztás Hatvanban - tegnap háromszor, ma eddig 2x (560 lemondva, 184) aztán vélhetően az 586-asnál is fenn fog állni.
Nem árta a párhuzamos buszokat ki gyomlálni a francba…..ezt is azért mert azt is üzemeltetni karban tartani és párhuzamosan megy a vasúttal tök fölöslegesen.
Szerintem is jó lenne egy tájékoztató a Kedvezményes helyjeggyel igénybe vehető vonatok vagy hasonló címmel, mint ami eddig is volt. Nyilván ez 1-2 napon belül felkerül. Ugyanakkor azért azt is látni kell, hogy az utasok erős többsége nem a neten lévő üzletszabályzatokból informálódik az árakról, hanem egyszerűen a menetrendi keresőt használja. De ez azt gondolom, hogy nem mentség.
De az, hogy melyik vonatra jár a kedvezményes helyjegy, az sohasem a menetrendben volt benne, hanem a Felárral igénybe vehető vonatok vagy hasonló c. külön hirdetményben - ez most valóban nincsen fenn, pedig ez egy tényleg lényeges dolog lenne.
A félkövér betűkkel szedett vonat továbbra is benne van az Útmutató és közlekedési naptár pdf-ben, változatlanul a gyorsvonati pótjegy váltás kötelező definícióval, és köze sincsen a km alapú IC-re váltandó pótjegyhez, ami félkövér időadat + az idő adat előtt egy függőleges vonal.
Ezt a két felárat már jó ideje szétszedték jelölés tekintetében, és nem biztos, hogy az utóbbit változtatnák vagy kivezetnék, mivel az előbbivel jelölt gyorspótjegyes vonatok sincsenek már december óta, a menetrendben mégis benne van, hogy hogyan kéne jelölni ha lenne, mégpedig szerintem azért, mert így az Útmutatót nem kell változtatni, ha visszavezetnék bármelyiket is.
Hát, nem írtam be, hogy közvetlen. Azt hittem, maguktól is tudják, hogy az utasok a közvetlen járatokat preferálják. Ha nem kapcsolom be, akkor amúgy mi a logika? Minél több átszállást beletesz? 😁 Vagy a legrövidebb idejűt nézi, és neki épp úgy jött ki, hogy átszállással 1 perccel gyorsabb?
Read only vagyok, de látom felkerült olyan formában, hogy nincs benne egy b×szott vastag vonat sem.
Semmi megkülönböztezés, majd kiokoskodják, melyik vonat milyen helyjegyes lesz. Legalább egy díjszabási melléklet nem ártana.
(Ha a Hernád-Zemplénekre ráteszik az 1000 Ft-os aznapi helyjegyet - a 21-es kocsi is posta sokesetben - az a pofátlanság netovábbja, de velünk meg lehet tenni bármit, megszoktuk....)
A július 01-től érvényes Hivatalos Menetrendet sem ártana megszerkeszteni, nagyon nem mindegy, melyik vonatra jár majd sima vagy kedvezményes helyjegy. És a vastagon szedett vonatok újradefiniálása sem ártana, mivel a km alapú pótjegy megszűnik.
A jegyértékesítő rendszer nagyon helyesen majd csak 07.01-én 0:01-kor fogja az új áron felkínálni a jegyeket. Az van ugyanis, hogy az árakat nem a 2023.07.01 vagy azutáni érvénytartamú jegyeknél kell alkalmazni, hanem a 2023.07.01-től értékesített jegyekre kell alakalmazni. Azaz 2023.06.30-án 23:59-ig nagyjából 2023. augusztus végéig bármikorra még a régi áron veheted a jegyet.