Keresés

Részletes keresés

alkotasu Creative Commons License 2024.02.29 -1 2 67346

Szuper jó információ!

Ha restauráljátok a 100 éves kocsikat, akkor már helyre tudjátok állítani az eredeti színeket is!

Előzmény: FejesAntal (67341)
C50 Creative Commons License 2024.02.29 0 0 67345

Szécsey István 1990-es írása szerint Bak 5622 volt az egyetlen Rónai forgóvázas a vonatban, de nincs kizárva hogy volt abból több is.

Előzmény: Bárdos Imre (67339)
alkotasu Creative Commons License 2024.02.29 -1 1 67344

És az azért is stimmel, mert 50 55 21-26 584-1 pályaszámú kocsi 1984-ben selejtezték. Az 5?4 pályaszámok közül csak az 554, 584 és 594 érte meg 1984-et, a középső szám biztos nem 5-ös és az önellenőrző szám biztos nem 4-es. Marad az 584 és az 594. Ha 594 lenne, akkor az önellenőrző szám 0 lenne, de annak ellenére, hogy az "1"-es orrát nem tudom kivenni, én is inkább annak nézem, mint 0-nak. Érdekes, hogy Lovász Gyuri a Cak kocsikról szóló írásában ezt a kocsit nem említi az esztergomi nosztalicskás kocsik között.

Előzmény: Bárdos Imre (67339)
C50 Creative Commons License 2024.02.29 -1 0 67343

Ezek lehettek a balesetben sérültek+ Aa 1032.

Előzmény: Bárdos Imre (67339)
FejesAntal Creative Commons License 2024.02.29 -1 5 67342

Az 1898-as utasítás, azaz "A személykocsik javítására továbbá a lokomotívok és szerkocsik fénymázoló műveletére vonatkozó rendelet."

Előzmény: FejesAntal (67341)
FejesAntal Creative Commons License 2024.02.29 -1 7 67341

A szegedi eredeti állapotú Ch kocsi

 

Fekete homlokfalak, fekete laterna, a laterna ablakok feletti fém árnyékoló/huzatvédő lemez a kocsi oldalfalával azonosan fényezve vöröses barnára, és cinóbervörös díszcsíkkal kihúzva. A kocsi oldalfalain a un. díszlécek feketével kihúzva, a díszvonalazás cinóbervörös. Az összes feliratozás világos okkersárga, a kocsi oldalfalakon fekete árnyékolással. Mint az 1898-as utasításban. A nosztalgiakocsikon soha ilyen nem volt, azaz 1988-ban volt, csak valaki elkezdett okoskodni, és a fekete homlokfal átváltozott sötétbarnára, a laterna piszkosfehérre, a feliratok sárgáról fehérre helytelen betűmérettel az első fővizsga után. 

 

Előzmény: rezgaras (67321)
smnks Creative Commons License 2024.02.29 -1 5 67340

Szia!

Biztos vagy benne, hogy jó nyomon vagy a modell átszámozási terveiddel kapcsolatban?

Újabb fényképekkel sajnos nem szolgálhatok, de találtam egy régebbi eszmecserét ebben a témában, ahol is a végén vki beismer egy tévedést:

 

https://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=159835129&t=9121413

 

https://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=159832089&t=9121413

Előzmény: ics88 (67336)
Bárdos Imre Creative Commons License 2024.02.29 0 1 67339

Eerdeti méretben is csak annyi látszik, hogy valamilyen lerek karakter a középső, de látszik az ellenörző szám, ez alapján pedig kiszámoltam, hogy 584.

Előzmény: Zsivany3 (67338)
Zsivany3 Creative Commons License 2024.02.29 0 0 67338

Mi volt a száma? 5?4

Előzmény: Bárdos Imre (67337)
Bárdos Imre Creative Commons License 2024.02.29 0 7 67337

Erre a sajnos minőségi hibás fotómra most leltem rá a gépemen. Budapest Nyugati pu. raktári vágányon áll az esztergomi nosztalgia paklija és egy másik kocsija 1984.07.14-én.

ics88 Creative Commons License 2024.02.28 0 1 67336

Még valami ezzel a kocsival kapcsolatban: a képen alig látszik különbség a sorozattól, sima homlokfal sajnos nem kivehető. Természetesen nem könyv szerzőjét és a képet szeretném kétségbe vonni, de sajnos a 499-essel alig látható hasonlóság.

Előzmény: ics88 (67335)
ics88 Creative Commons License 2024.02.28 0 0 67335

Sziasztok!

 

A 20-27 213 Bhv kocsiról keresek adatokat, képeket-a Vasúthistória évkönyvből mutatott képen kívül van-e még erről fénykép? A képen ennek a kocsinak az egyik ablakát a sorozattal megegyezően befalazták, a 499-esen tudtommal nem és a középső kapaszkodói sem egyediek.

A napokban fog hozzám érkezni egy Fuggerth 499, azt tervezem 213-nak átalakítni, így minden infót köszönök erről!

Előzmény: gumidani (64598)
Sergeant1 Creative Commons License 2024.02.28 -1 3 67334
RhB Creative Commons License 2024.02.28 0 1 67333

Ráértél volna még, mindig ez a kapkodás. :D Sejtelmem sincs mi lett vele. Több fotód nincs róla?

Előzmény: HBweb hu (67332)
HBweb hu Creative Commons License 2024.02.27 0 1 67332

Gyorsreagálású hadtest:

60 55 99-11 532-2

http://hbweb.hu/fg/fg020700/kepek/deb-hajdu508.JPG

 

A kép 2005-ben készült. Mi lett vele?

Előzmény: RhB (34353)
juxx Creative Commons License 2024.02.27 0 0 67331

A GySEV "Ah"-kocsiról nincs valakinek egy fényképe esetleg? Gyerekként úgy emlékszem, hogy egyszer láttam a vonat ablakából ezt a kocsit, az időszak is stimmelhet, viszont magam sem hittem el, hogy azt láttam :)

Előzmény: BahnScorper (67328)
rm40 Creative Commons License 2024.02.27 -1 1 67330

Volt ilyen korábban is, az ABb motorkocsikat a GySEV 1979-ig tisztán első osztályúként feliratoz(tat)ta. Mindkét Rába-Balaton mellékkocsi sokáig (beleértve a sárga paralelogramma-korszak elejét) szintén első osztályúként szerepelt, ráadásul itt nem csak az osztályjelzés volt 1. osztály , de sorozatjel is mindkettőnél egyaránt Ax volt.

A két- és háromtengelyes Ganz motorkocsik első osztályúnak minősített szakasza pedig tulajdonképpen a kezdetektől fogva felklasszálás volt mindkét vasútnál. Persze ez továbbvezet olyan kérdésekre is, hogy mely korokban kik is utaztak első osztályon. 

Előzmény: alkotasu (67329)
alkotasu Creative Commons License 2024.02.27 -1 2 67329

"át is matricáztak egyet 1. osztályúra"

 

Nocsak!

A GySEV-nél már akkor is divat olt a felklasszálás (=lehúzás)?

Előzmény: BahnScorper (67328)
BahnScorper Creative Commons License 2024.02.27 0 0 67328

Volt mindenféle 1. osztályú kocsiból piros csíkos huzattal. A Bko-k csak azt kaptak, az IC-vé felturbózott lengyel 1. osztályú kocsik meg narancs-barnát.

 

A Rába-Balatonból a 701 még 1994-ben is járt, akkor piros plüss volt benne, ahogy egyébként némelyik Bh-kocsijukban is, olyannyira, hogy ugyanabban az évben még át is matricáztak egyet 1. osztályúra egy nagyobb kocsihiány idején.

Előzmény: alkotasu (67324)
alkotasu Creative Commons License 2024.02.27 -1 3 67327

Akkor ezek szerint a '80-as évek legvégétől kezdték gyártani a pirosakat, lehet, hogy az első 19-05-ösöket még barna huzattal látták el, aztán elfogyott, és azt tettek bele, ami volt: pirosat.

Van egy halvány emlékem a GySEV Bamot 70x-ről, hogy piros bolhás huzattal láttam, csak arra nem emlékszem, hogy ez mikor volt. Lehet, hogy ez is a '80-as évek végén volt, amikor a feleségemmel (még menyasszonyommal) átmentünk Szombathelyről Sopronba? Mert egyébként vonattal nem sűrűn fordultam elő ott (még kocsival is nagyon ritkán).

Előzmény: Zsivany3 (67326)
Zsivany3 Creative Commons License 2024.02.27 -1 0 67326

Nekem is a 19-05-ös Ap-k jutottak az eszembe. Azokban többségében piros szövet volt, de volt pár, amiben a barna-sárga csíkos. 

A Bko-k is a pirosat kapták, ha jól gondolom.

Előzmény: alkotasu (67324)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2024.02.26 0 1 67325

Valahol, talán a Magyar vasúttörténet c. könyvben mintha évekkel ezelőtt találkoztam volna a Dalida üléshuzatok bevezetésének idejével.

Előzmény: Zsivany3 (67322)
alkotasu Creative Commons License 2024.02.26 -1 1 67324

A kérdés nagyon jó. A 19-17 100-asok még barnák voltak fekete négyzetekkel, az 1988-89-ben belőlük alakított 19-05-ösök valami más huzatot kaptak, de arra nem emlékszem, hogy mit. Utána meg kb. 30 évig alig, vagy nem ültem vonaton.

Előzmény: Zsivany3 (67322)
BahnScorper Creative Commons License 2024.02.26 0 2 67323

Igen, itt a pont... pláne hogy a '90-es évek elején főjavított példányokban a 2. osztályú kocsik megkapták a piros csíkos huzatot, az 1. osztály meg azt a barna-narancssárgát, mint a komfortok egy része.

Előzmény: Zsivany3 (67322)
Zsivany3 Creative Commons License 2024.02.26 -1 2 67322

A piros tigriscsíkost mikortól rendszeresítették?

Előzmény: alkotasu (67319)
rezgaras Creative Commons License 2024.02.25 -1 1 67321

A gőzmozdonyos fórumon volt szó a KM restaurálási eljárásairól. Ezzel kapcsolatban lenne egy megjegyzésem.

 

A KM vasúti járműmodell gyűjteménye cikkben (Soltész József) látható egy kép a Dg 7973 "gyorsvonati kalauzkocsi" modelljéről, ami a háborúban megsérült. Az az érdekes rajta, hogy a modell 1896-ban készült, mégsem látszik rajta a kocsi oldalán végigmenő járda. Az szinte biztosan rajta volt a készítés idején, hiszen akkor még az eredeti kocsikon is mind ott volt. Azokról az 1920-as évben távolították el. Valamikor a modellről is leszedték, hogy az aktuális állapotra hasonlítson. Tippem szerint nem a háború után, a megrongálódott modellt feltehetőleg nem piszkálták. Hanem valamikor az 1920-as, '30-as években. De érdekes módon a kapaszkodó rudat meghagyták, amit az eredeti kocsikon a járólappal együtt távolítottak el. Vajon hogy lehetett ez?

C50 Creative Commons License 2024.02.25 0 4 67320

Ez Kisgyőri, de ilyesmi lehetett az 1. o.:

A 2. osztály még pár éve is látható volt:

Előzmény: vwtdiesel (67318)
alkotasu Creative Commons License 2024.02.24 -1 2 67319

Az első osztályúakban barna - fekete kockákkal, a másodosztályúakban zöld műbőr.

 

Előzmény: vwtdiesel (67318)
vwtdiesel Creative Commons License 2024.02.24 0 0 67318

Sziasztok!

 

 Megtudná-e nekem mondani valaki, hogy a 19-41-es, 20-41-es, 19-47-es, 20-47-es győri és a 20-37 ( Dunakeszin átépített )kocsikban milyenek voltak az ülések színei?

 Válaszokat előre is köszönöm!

Zsivany3 Creative Commons License 2024.02.21 -1 0 67317

Nem lehet, hogy abban van a különbség, hogy egyébként RIC képes lehetne, de nincs engedély, vagy egyébként sem RIC képes?

 

 

Előzmény: Sz. G. Á. (67314)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!