Brassó, Craiova, Bukarest, Bacau és a fene tudja még hol.
Gyártanak: JAK-ot licenszben, felújítanak helikoptereket, Brassóban az IAR gyárt amerikai cégeknek alkatrészt, meg komplett szárnyat ott van az Eurocopter is. Az Airbus-nak beszállítanak.
Azért én kiváncsi lennék arra, hogy konkrétan melyik az a vitéz barátunk által emlegetett öt gyár. Hol vannak, gyártanak-e valamit még manapság, ki veszi meg és használja ezeket a termékeket?
"Csaucseszku nem engedte hogy a KGST szétcsessze az iparukat."
Így van! Neki önerőből is sikerült. :)
"Igaz hogy szar termékeket gyártanak, de akkor is képesek saját maguk ellátására szinte minden téren"
Van egy erdélyi ismerősöm, akinek sokat kellett utazgatnia ott hajdanán, de nem mert repülőre szállni, mert félt, hogy "Mitica nem húzza meg a surubot". :)
surub = csavar
Olyan állapotok uralkodtak, hogy ettől (is) lehetett tartani. :))
Igaz viszont - és ellentmond az ott látott állapotoknak -, hogy csak a rendszerváltás után hullt le néhány helikopterük. (Esetleg Ceau idejében államtitokká nyilvánították?)
Nem tudom, de pl. a google elég kevés konkrét dolgot dob fel románia jelenlegi repülőgépgyártási tendenciáira vonatkozóan, viszont jó sok dolgot megtudhatsz a román repülés múltjáról :)
Igaza van. A románok világviszonylatban is elég jók - vagy legalábbis jók voltak -repülőiparban - erős francia támogatást kaptak eddig, most már USA támogatást is fognak kapni. Gyártanak könnyű kiképzőgépet meg helikoptert is.
Csaucseszku nem engedte hogy a KGST szétcsessze az iparukat. Van teherautógyáruk, traktorgyáruk, autógyáruk. Igaz hog yszar termékeket gyártanak, de akkor is képesek saját maguk ellátására szint eminden téren - velünk ellentétben....
Úgyhogy ezen a téren jobb ha csendben maradunk....
Szerintem szavainkból az ősi dák-román kultura iránt csodálat és nagyrabecsülés süt ki. Hiszen ők nem csak ebben, hanem mindenben jóval előbbre tartanak, mint mi valaha is fogunk. Ezt sajnos be kell látnunk.
Mondjuk nem kéne a Románokat ebben a témakörben (aviatika) fikázni, mert jóval előbbre tartanak ebben, mint mi valaha is fogunk. Ugye nekik van vagy 5 gyáruk ami gyárt is valamit nekünk meg 0 van.
En ugy tudtam, de javitsatok ki ha tevednek, hogy az elso "roman" folyekony uzemenyagu raketat meg 1935-ben lottek fel, Medgyesen, a "roman" Hermann Oberth iranyitasaval ...
Az ilyen hordozó rakéták pályafutása általában ilyen kis utakon kezdődik,szóval szerintem annyira nem vicces.
Arra viszont kiváncsi lennék hogy mit szólnak ehhez a brüsszeli elvtársak.Románia még nem kapta meg a müködő piacgazdaság jelzőt,lehet hogy késik az eu csatlakozása is és ezernyi gondja van még,erre Iliescuék embert próbálnak az űrbe jutattni.
Sikeres próbarepülést hajtott végre csütörtökön az első román pilóta nélküli rakéta a Fekete-tengernél. A kísérlet részét képezi egy programnak, amely az űrutazásra alkalmas magán-űrrepülőgép kifejlesztésére irányul. A tizenkét méter hosszú Demonstrator 2B több mint egy kilométer magasságba emelkedett, útja tíz másodpercig tartott és a Fekete-tengerben landolva ért véget. A tervezők - a Román Repülési és Űrhajózási Társaság mérnökei - jövőre már pilótával szeretnék útnak indítani a Demonstrator hasonmását, amelyet azonban az első változatnál kétszer nagyobbra terveznek.