Van más megoldás is a monoblokkosnál, mint egy kis fagyálló kör hőcserélővel. Az is kb. 10% veszteség. Meg a valós terhelés érkezne a hőszivattyúba. Pár védelmi eszköz beépítésével ki lehet direktbe vinni a fűtővizet. (szüntementes táp egy pici bypass keringtető szivattyúhoz, bypassra vészleeresztő)
Egy monoblokknál talán egyszerűbb a csere. Lekötik, rátesznek egy jóval kisebbet. Nem kell nagy tartály, csak eladni a szinte új cuccot. Lesz rajta tanulópénz, de az már szerintem bármilyen megoldással kikerülhetetlen.
Innen indul a gond...szinte tuti. *** A ház 96 nm-es és jól szigetelt. ***
Azaz, alig kér fűtést ilyen időben! Talán még 1 kW-ot sem kíván napközben...
Felteszem, azon a kisvacak KN-2 hőcserélőn is átmegy annyi meleg, hogy Az még elég az 1-2-3 kW a fűtéshez a nem túl hideg időben.
Csakhogy a gépoldalon közben pörög a víz >> minimum liter/perc alapon. Menne ki a gépből a teljesítmény >> vízáram x hőlépcső=energia >> a jópár kWh meleg a padló felé.
De a padló nem kéri még annyi meleget sem amennyit a víz vinne... Ilyenkor naná, hogy kapcsolgat a gép ki/be jobb híján.
Az 5/10 perces ciklus az 30% üzemidő. Azaz ~3X több meleg megy a padló felé mint amennyi éppen kell.
Ezen csak az segítene, ha egy naaaagy puffert fűtene fel és a padló abból csipegetné a meleget. Fűtési igény szerint. Ez viszont szívás, hely+költség igényes >> milliós tétel, pláne utólag szívás.
-------------
Azt lehet viszgálni, hogy - hány kW a gép minimum teljesítménye - hány kW-t kér a padló/ház a nem túl hideg időben
és ha A gép "túl sok" kW-al fűt minimum is a padlóhoz/házhoz képest. Akkor lehet egy naaaaaaagy és dráááááága pufferrel összhangolni a gépet a padlóval/házzal. Annyira, hogy ne 5/10 perces ciklusban kelljen neki üzemelnie... ha nincs komoly hideg kint.
Kvázisógorommal a 60 nm-es új házhoz megvetették a 15kw-os gépet:))) Na az a kurva sok, ráadásul duplán megszívta. Két éve amikor lekötötte a dolgokat akkor valami 1,8misi volt a gép, mire fizetni kellet a számlát, +1 milla kellett hozzá. Srác úgy van vele, hogy kulcsrakészen kérte, biztosan értenek hozzá, neki csak a csempe színét kell eldönteni. Csak pislog, mikor mondom neki a számokat, lövése sincs semmiről. Oltogattam, hogy ahol bérlem a kislakást, ott 1 db 14kw-os gép ellát fűtéssel-melegvízzel cirka 200nm-t, 4 kisebb nagyobb lakás, 5 felnőtt ember.
Szerencsére több gyártónak van kaszkád vezérlése, akár 6 egységig lekezeli a Mitsubishié is. 600.000 Ft.
2 körös gépek nem fognak elterjedni, mert azzal csak melegebb vizet lehet csinálni. Másban nem jobbak, sajnos.
És a világ nem arra megy. Ráadásul a Samsung beltéri, (legalábbis amit mi tettünk) igen hangos. Igaz, 22 kw, 80 fokos vízhőmérsékletet tud. Az R410A/ R134a-val megy.
Gép árának csökkenése? Mivel USD alapon megy a vásárlás, hacsak nem esik be a dodó árfolyama, mint pár éve 150 Forintra, nem valószínű jelentős árcsökkenés.
Más. A közelben egy új villánál nem egy kétventillátoros, hanem két kisebb egyventillátoros hőszivattyút láttam. Pöpec. Kaszkád. Intelligens vezérléssel.
Már akartam írni, hogy előbb utóbb a passzívházak terjedésével, a gépek árának csökkenésével eljön ez a korszak is.
Kb. mindenben jobb lesz így egy rendszer. Esetleg a 2-3 körös gépek.
Szia, valóban egy gépész szakember szükséges, aki Panasonicban még rutinos is.
Csak mellékesen, az a kb 100m2 ház ha jól szigetelt, még erős fagyban is megeléxik 5-6kW-al -13foknál. (ki kellene számoltatni, pontosan mekkora az igénye) Ilyen utóbbi enyhe telekben elég a háznak talán 2-3kW. A 9kW-os Pana ha le is tud szabályozni, kikereshető mennyire, de talán a harmadára. És a házadnak még ennyi sem kell. Szegény meg kapcsolgat. Főleg ha a kis puffert akarja folyamatosan azonos hőfokon tartani. Nem kéne.
A monoblokknál egyszerű egy fele teljesítményű hőszivattyúra cserélése :-) De majd a szaki felállítja a diagnózist.
Más. A közelben egy új villánál nem egy kétventillátoros, hanem két kisebb egyventillátoros hőszivattyút láttam. Pöpec. Kaszkád. Intelligens vezérléssel.
Sokkal több adatot, mért gyakorlati értéket kellene megadnod.
Nem tartom túl nagynak azt a KN-2-t, talán fél m2 lehet a hőátadó felülete. Ez magában aggályos, mert ΔT 1cfoknál tud ökölszabályként kb. 2kW-ot. Tehát primer oldalon min. kellene az 5fok. Ugyanez a szekunder oldalon. És ott van még a padlóköri tömegáram/ hőlépcső.
Ahogy 1valaki írja ez így távolról nagyon nehéz kérdés. A rendszer adott, ebből kellene főzni.
Mérj, figyeld mik a hőfokok a leállás pillanatában, a bekapcsolás pillanatában. Fejtsd meg az okokat, összefüggéseket. Aztán állítgathatunk.
Ha csak padlófűtés, akkor elég az 35 fokon is, nem is kell 45 fok. Akkor is kompenzációs görbe szerint vezérelve a hőfokot. Nekem ugyan split T-CAP van szintén 9 kW, egy 200 literes puffer van benne, padlófűtés háromjáratú keverőszeleppel és radiátorok is vannak. 33-45 fok között változik komp. görbe szerint a vízhőfok 5 fok deltaT-vel, emellett bivalens módban van párhuzamosan egy kondenzációs kazán is,
amit a hőszivattyú indít. A kond kazán is ezekkel a hőfokokkal dolgozik, már amikor a rendszer bekapcsolja. Nekem időjárástól függően akár 2-3 órát is megy egyfolytában, persze melegebb időben megy félórát majd áll vagy csak keringtet mondjuk két órát. Most itthon vannak a gyerekek, egyikük 5 hónapos unokával, így följebb állítottam mindent, 35-50 fok között dolgoznak a gépek és a lakás hőmérsékletét is emeltem 1 fokkal,
így valamelyest többet dolgozik, de nem kapcsolgat sűrűn.
Én ugyan nem vagyok szakember, de az az érzésem, hogy túl kicsi a víz/folyadék térfogata a hőcserélőig ill. a nem elég nagy a hőelvétel a hőcserélőből a szekunder oldalon, ezért túl gyorsan eléri a beállított hőfokot a hőszivattyú, majd utána 10 perc alatt visszahűl a bekapcsolási hőmérsékletre. Vagyis rosszul van méretezve/kitalálva/beállítva a rendszer. Újra kellene gondolni/setupolni.
Üdvözletem. Ha van benne vízszűrő tisztítsd ki, aztán a vízszivattyút kapcsold be a legnagyobb fokozatra. A víz hőfokát is jó lenne 45 fokra beállítani. Utána megnézni, mit csinál.
Segítséget szeretnék kérni, abban, hogy hogy tudom megoldani, hogy kevesebbet kapcsoljon ki-be a hőszivattyúnk. Jelenleg kb 5 percet megy és kikapcsol, majd kb 10 perc után bekapcsol.
Berendezés egy 9 kW-os monoblokk Panasonic T-Cap, ami után van kötve egy FÉG KN -2 hőcserélő , majd utána egy 60 literes puffer hidrováltóként kötve.
A ház 96 nm-es és jól szigetelt. Fűtés csak padlófűtés.
Mit kellene beállítanom, hogy folyamatosabban működjön a hőszivattyú?
A fix hőfoka fűtés miatt kellett, de nem alkalmazom. Leírom miért.
A hőszivattyú vásárlása előtt kellene olyan szakember, aki össze tudja illeszteni az adott ház lehetőségeit a hőszivattyúval. Már a vásárlás előtt kiderülne, hogy milyen költségekkel kell számolni.
Nálam az történt, hogy a tetőtérbe két hetet fűteni kell a vendégek miatt. A gázzal jól működő konvektorok nem tudták biztosítani a 20 fokot. Nekik kb. 50 fokos víz kell. Egy pl. 40 fokos fix beállításnál a hőszivattyú 40 foknál lecsökkenti a teljesítményét, mert a bevitt hő elég a két szintre, a hőfokszabályzó meg nem kapcsol ki.
Nem akartam kérni 50 fokos vizet a géptől, ráadásul ebben a ködös időben kb. 50 percenként teljesen lefagyott és jeget mentesítenie kellett, ezért bekapcsoltam a gázfűtést.
Megjegyzés: A sok hőszivattyús szakemberből csak egyet találtam, aki nagy valószínűséggel meg tudja előre mondani, hogy milyen költségekkel járhat a ház tökéletes fűtése, persze akkor már nekem késő volt.
Utóirat: Itt a fórumon a 20473-as hozzászólásoddal kerültünk kapcsolatba. Erre majd január közepén válaszolok.
A legújabb monoblokk hőszivattyúk pl, Pana L sorozat vagy Samsung EHS mono, a propán alapú R290 gázzal 75 fokos vizet is elő tud állítani. Ezek fekete színű gépek a korábbi fehéres helyett.
Hőérzékelő, álláskor kis keringtető szivattyúval, nagyritkán szünetmentes táppal, végszükség esetén leeresztő vészszeleppel kezelhető.
Vegyestüzelésű rendszerem van 1000 literes puffertárolóval. kb mekkora költség lenne beépíteni egy 9 kwattos monoblokk hőszivattyút? Nincs semmi extra igènyem csak melegítse a radiátorokat és ne fagyjon el ha áramszünet van. A radiátorok maradnának, és a jelenlegi rendszer is. Nagyságrendileg érdekelne, hogy kilehet-e hozni 2 millióból vagy inkább 5 millió a reális ár?