Keresés

Részletes keresés

JumboJet Creative Commons License 2006.10.06 0 0 87
Mennyi lett szétszedve ill. mennyi van múzeumba????Oroszoknál van legalább 1 ami egyben van???
Előzmény: Allesmor Obranna (84)
gacsat Creative Commons License 2006.10.06 0 0 86
 Azt a dodonai szöveget írja a Tu oldala: mihamarabb szükség lenne a tesztpéldány legyártására. Tiszta politiqsok.
Előzmény: JumboJet (81)
gacsat Creative Commons License 2006.10.06 0 0 85
 Azt írta az újság (+nem mondom melyik) hogy 7 "szériapéldány" készült,de nem volt köztük 2 1forma.
Előzmény: JumboJet (81)
Allesmor Obranna Creative Commons License 2006.10.05 0 0 84
16+2
Vgyuri Creative Commons License 2006.10.05 0 0 83
Legalább 16.
Előzmény: JumboJet (82)
JumboJet Creative Commons License 2006.10.05 0 0 82
Tényleg mennyi TU-144es készült???? A 7db az igaz???? Mi lett velük????
JumboJet Creative Commons License 2006.10.05 0 0 81
Szerintem tervdokból sosem volt hiány a Tu-nál.A kérdés az ,hogy életképes-e?????
Előzmény: gacsat (80)
gacsat Creative Commons License 2006.10.05 0 0 80

 

 Na,erre varjatok gombot!

gacsat Creative Commons License 2006.10.04 0 0 79
 Mármint a hajtóműveké.
gacsat Creative Commons License 2006.10.04 0 0 78

Az eredmény a mindössze 50 órás összélettartam, amely lehetetlenné tett mindennemű (nem csak civil) felhasználást.

 Jut szmbe. Az 1. gen MIG-25ösök tervezett összélettartama 50(!) óra volt!!! Ezekkel repkedtek Izrael fölött,a zsidók legnagyobb rémületére.(73 táján)

Előzmény: gacsat (77)
gacsat Creative Commons License 2006.10.04 0 0 77

 Ezt Allesmor írta az XB-70be:

 

Ez a kép a CCCP-68001-et és az őt kisérő MiG-21-est mutatja az első próbaúton.
Erre nem vonatkozik az állításom, mert ebben az NK-144 alap változata volt, ami 175 kN tolóerő leadására volt képes.
A 68001 (vagy a 002?) járt 1972-ben Ferihegyen, belseje tele műszerekkel.
Ezt a két proto-gépet (bár lényegében mind a 16 az volt) ne keressük sehol, szétszedték őket.

A hajtómű története röviden a következő:

Amint a program elindult, kellett egy nagyteljesítményű utánégetős sugárhajtómű, amely kifejlesztését a védelmi minisztérium is támogatta, lévén, hogy egy leendő bombázógéphez is szükség lesz majd egy ilyenre.

Mivel a Kuznyecovék épp a rajzasztalról soha le nem került Nk-6-os civil, utánégető nélküli változatán (Nk-8-as család: korai Il-62-Tu154B2) dolgozott, kézenfekvő volt ennek a vonulatnak a "szuperszónikus" ágát igénybe venni.
Így a már realizálódott Nk-8-as háromforgórészes 1,1-1,3-as kétáramúsági fokú hajtóművet alakítják át, mégpedig oly módon, hogy az átmérőt (így a hangsebesség feletti repülés miatt a kétáramúsági fokot is) csökkentik, a fordulatszámot növelik és természetesen utánégetővel látják el a rendszert.
Ez nem kis feladat volt, hiszen innentől kezdve egy forszázs-szivattyú is ott leledzett a hajtóművön, nem beszélve az utánégetőnél szinte nélkülözhetetlen 100% fölötti fordulatszám miatti extra-igénybevétel elviselésével és nem utolsó sorban az irdatlan pluszfogyasztás mindennemű vonatkozásaival is számolni kellett.

A Concorde Olympus hajtóművei lénygesen egyszerűbb kivitlűek voltak, 175 kN-ból mindössze 15-20 kN volt a forszázs extrája, ez is csak a szuperszónikus sebesség eléréséhez szükséges megnövelt kilépő gázsebesség biztosítása miatt kellett, a gép a 2 Mach-ot utánégető nélkül volt képes tartani.

Az öreg Mjasziscsev, aki Tuplojevvel ellentétben nem volt népszerű figura jó előre jelezte is, hogy privát számításai szerint a Tupoljevék leendő gépe a tervezett hajtóművel sem lesz képes a "nyugatiak" 6-9000 km-es hatótávjával konkurálni.
Így is lett, noha a 68-as gépek kisebb sárkánnyal rendelkeztek, a hangsebesség átlépése után az utánégető lekapcsolását követően csak 1,4 Mach-ig gyorsulhattak tovább, de a nagy szégyen az alig 3000 km-es táv lett.

A megoldás a Tu-144Sz, amelynél a komplett új sárkány úgy lett bő 20 fővel nagyobb kapacitású, hogy a hatótávja jelentősen megnőtt, a sebessége pedig meghaladta az időközben már ismertté vált Concorde hasonló adatát, igaz nem jelenetősen.
Ezt a 200kN-osra növelt teljesítményű Nk-144A (helyenként -F) jelzésű hajtóművel érték el.
Ez a hajtómű azonban forszázs nélkül azonnal visszalassított 1,4-1,6 Machra, mivel a kétáramú hajtómű impulzusa nagy volt ugyan, de a kiáramló gáztömeg tervezettől kisebb sebessége már olyan minuszt képezett, hogy az a 2 Mach-ról egyből fisszafékezte a sárkányt.
Így a forszázs folyamatos üzemeltetése elzabálta a kerozint.

A Koleszov (Ribinszk) tervezőiroda, amely főleg a kisméretű emelőhajtóműveiről ismert (RD-36-35FVR, RD-45) a már jóideje fejlesztgetett RD-36-51-es egyáramú, egyforgórészes hajtóművét alakította át RD-36-51A jelzéssel (a forszázsnélküli RD-36-51V a magassági M-17 Sztratoszféra -két példányábol egy Monyinóban, egy Rjazanyban, az M-55 őse- hajtóműve) készített egy igen egyedi szerkezetet.

Ez lényegében a kilépő gázáramot igyekezett újra összesűríteni, amit egy a főtengelyről tengelykapcsolóval kihajtott "forró" kompresszorral kívántak megoldani, ha jól sejtem, csak egy bizonyos magasság felett.
Így igen alacsony fajlagos tüzelőanyag fogyasztással voltak képesek a ritkább atmoszférában a hajtómű impulzusát úgy fenntartani, hogy a hajtómű kilépő gázáak egy részét visszasűrítették, ezzel kvázi a forszázskamra nyomásnövekedését "imitálva".
Az eredmény a mindössze 50 órás összélettartam, amely lehetetlenné tett mindennemű (nem csak civil) felhasználást.
A sinsheimi CCCP-771112-es gép utasgépként van berendezve, de ezek ha jól tudom, vonalszolgálatba nem kerütek.
A 77115-öst nyolcvanas évek ózonrétegkutatásokban és a Buran-programban használták.
A 77114-es hajtóművét a kilencvenes években kiépítették, helyére a NASA finanszírozásában a Tu-160-as NK-321-ese (ismét egy Kuznyecov, az Nk-144-es katonai utódainak Nk-22/Nk-25 a jelentősen továbbfejlesztett leszármazottja) került.
Érdekes, hogy a változatlan sárkány ezekkel a mégnagyobb kétáramúságú (1,4) modern Laval-fúvócsöves hajtóművekkel könnyedén elérte a Tu-144-es idejében még ilyen nagy bringáknál csak álom 2,4 Mach-ot.
Le is jött a szép fehér festék.
A kisérleteket viszonylag hamar befejezték, a gép sokáig állt Zsukovszkíjban, majd jött a hír, hogy az ebay-en egy belga gyűjtő megvette.
Persze a Tu-160-as hajtóművéhez civil nem juthat hozzá, így az eredeti RD-36-51A-at kapta vissza, ezekkel volt látható tavaly is Zsukovszkíjban a 77115-ös társaságában.

gacsat Creative Commons License 2006.10.04 0 0 76

 Ezeket szeretném DVDn,de az istennek sem sikerül. Ha vkinek van, 4kézláb is elmegyek érte!

 Akkoriban hogy utáltam őket! Most + az amikkal van tele a tököm.

Ha figyeltétek,vagy emlékeztek,1 évvel a Vészjelzés után élesben +történt az eset,csak fordított polaritással Boszton előtt. Milyen jót röhögtem.

 II. vh-s német háborús filmet is +néznék,de sose láttam 1et sem. --  Halgattassék + a másik fél is.

Előzmény: Allesmor Obranna (74)
gacsat Creative Commons License 2006.10.04 0 0 75

 De-de! Valami olyasmire lenne szükség,amiután ki lehetne kuglizni. Rendezö, szereplő..

Az Andrássy úti Orosz Qltúra Háza + 1 sz... Még a nevét se hallották a Novosztyi Koszmonavtikinek. Azért lehet hogy +próbálom.

Előzmény: Vgyuri (73)
Allesmor Obranna Creative Commons License 2006.10.03 0 0 74
Nem akarok offtopic lenni de volt egy másik hasonló is: renegát jenki vietnámi sokkos kretén ezredes ki akar lőni egy robotrepülővel (80-as évek-naná!) egy civil tengeri utasszállító hajót, pont mikor az oroszok a közelben gyakorlatoznak de tévedésből egy kincskereső hajót talál el.
A hajótörött amerikai pár egy szigetre kerül, pont arra, ahol a titkos amerikanszkij bázis. A vészjelzést fogó orosz hadihajó nyomban a segítségükre siet, az egészet az ezredes cinkosaként működő tengeralattjáró kiséri figyelemmel.
A jenkik, hogy eltussolják az ügyet, ki akarják végezni a párocskát, ezért az éj leple alatt megtámadják az oroszok által segítségként adott sátorban levőket, de csak a hátrahagyott őrt és a feleséget ölik meg, majd lelécelnek.
A bölcs orosz admirális a legkiválóbbdeszantosait, élükön Satorin örgy elvtárssal küldi a ügy érdekében, de velük tart az amerikai férj is.
Rajtaütnek a gonosz amerikain és emberein, mielőtt kilőhetnék a Novorosszijszkot egy nukleáris robotröpcsivel.
Persze Satorin őrnagy végül hátulról orvlövész áldozata lesz, de a legjobb emberei bosszúja végez az ellennel.
Az amerikai meghálálja a segítséget, míg az USA légierejének B-52-ese igyekszik eltűntetni a nyomokat.

Filmen láttam még mikor új volt, moziban, de megvan képregényben is.

Nos, ha átkapcsolunk az RTR-re, azt tapasztaljuk, hoogy ilyen filmekből RENGETEG készült.
De van olyan is, ahol a szovjet sztárkapitány Tu-144D-n repül!
Vgyuri Creative Commons License 2006.10.03 0 0 73

Ha a rövid tartalma érdekel: az amcsi tengeralattjáró atomreaktora bekrepál a Jeges tengeren. Először vészjelzést adnak, de amikor a szovjetek egy Tu-16ról ledobott mentőcsónakkal (ez volt a legjobb benne) elküldik a szakértőcsoportot, akkor nem akrják felengedni őket a fedélzetre. A végén, ha jól emlékszem, a tengeralattjáró elsüllyed és a szovjetek megmentik a legénységet.

 

Vagy ez nem az a film?

 

 

Előzmény: gacsat (72)
gacsat Creative Commons License 2006.10.03 0 0 72

 Lehet hogy rossz helyen kopogtatok,de te tudsz oroszul pötyögni a gépedbe?

 Volt a '80-as években 1 orosz film: Vészjelzés a Tenger Alól. Magyarországon nyoma sincs. Ha bármit ki tudnál deríteni róla,nagyon +köszönném!!

Előzmény: bado (49)
gacsat Creative Commons License 2006.10.03 0 0 71
 Mert csak így sikerült. Na de itt az új terv:
Előzmény: Vgyuri (70)
Vgyuri Creative Commons License 2006.10.03 0 0 70

Eredetileg a Moszkva-Tokió (és a Moszkva -Delhi) útvonalra szerették volna,

 

Az még nagyon "eredetileg" lehetett, mert a 6500 km-es hatótávolság ehhez nem elég.

 

Előzmény: gacsat (67)
gacsat Creative Commons License 2006.10.03 0 0 69
gacsat Creative Commons License 2006.10.03 0 0 68
Ez Berlinben van?
Előzmény: JumboJet (65)
gacsat Creative Commons License 2006.10.03 0 0 67
 Nyilván reménytelennek találták,különben folytatták volna. A saját országukon belül mit érdekelte őket az amerikai kikötői hatóság rendelete. Eredetileg a Moszkva-Tokió (és a Moszkva -Delhi) útvonalra szerették volna,Japán fölött + már úgyis lassítani kellett volna,ha nem akarnak a Csendes Óceánba pottyanni. Az üza fogyasztással volt a baj.
Előzmény: JumboJet (57)
gacsat Creative Commons License 2006.10.03 0 0 66
 Gyere már át 1 kicsit az XB-70-be,és ott is magyarázd el ezt! Mert hát ezt itt sem értem.
Előzmény: Allesmor Obranna (56)
JumboJet Creative Commons License 2006.10.03 0 0 65

Próbálkozzunk hát ha beindul az élet itt is!!!!! Ez egy nagyon érdekes téma!!!! Kösszzzzz a képet!!!!!!

Előzmény: gacsat (64)
gacsat Creative Commons License 2006.10.03 0 0 64

 Én kapartam ki a feledés homályából! Szia!!!!

 Ezt külön neked küldöm!

Előzmény: JumboJet (63)
JumboJet Creative Commons License 2006.10.02 0 0 63
Ne viccelj!! Egy ilyen frankó témájú oldalon!!!! Viva TU 144!!!! Viva CONCORDE !!!!!
Előzmény: gacsat (62)
gacsat Creative Commons License 2006.10.02 0 0 62

 Többlet üza fogyi nékül?

 

 Nagyon beindult itt az élet,én + hetek óta nem is jártam erre!

Előzmény: Allesmor Obranna (56)
gacsat Creative Commons License 2006.10.02 0 0 61

Én lettem volna elég bátor, próbáltam is jegyet venni rá,de kiderült hogy az utasforgalom csak kamu. Rég kivonták a forgalomból. Ez vagy 15 éve volt.

Előzmény: Vgyuri (58)
Allesmor Obranna Creative Commons License 2006.09.30 0 0 60

 

http://kertiember.uw.hu/Kuznyecov.jpg

 

Nemsemmi utánégető, de a Tu-160-as NK-321-ese ennél még brutálisabb.
Viszont nem is szálldosnak föl velük akárhonnan. Igaz nincs is rá szükség, Engelsz-ből mindent meg tudnak oldani.

Más.
A 77114-es "Moszkva" nevű gép, amelyik repülését a NASA is finanszírozta, úgy tudom el lett adva, vagy eladás előtt áll.
Tavaly láttam a MAKSz-on élőben, de már nincs benne a kisérletekhez használt Nk-321-es, mert az nem kerülhet magántulajdonba, lévén, hogy a legmodernebb orosz stratégiai bombázó hajtóműve.
Bár a metszete ki volt állítva.
1996-97-ben az összes kisérletet lerepülték vele, azóta a földön van.

Előtte utoljára a nyolcvanas években repült Tu-144-es, a 77115-ös, az ózonréteg-kutatásokba és a Buran-programba vonták be.

Íme a Tu-144D hajtóműve:

http://kertiember.uw.hu/koleszov.jpg

 

trottli Creative Commons License 2006.09.30 0 0 59

Megnéztem az itt emlegetett filmet, rengeteg dátumot sorolnak fel, de amúgy eléggé NG szinten marad az egész. Sok újdonságot nem közöl a párizsi esetről, ezt egy másik film régebben jobban kitárgyalta. Az öreg Tupoljev döntése, hogy a fia vigye tovább a céget mindenképp érdekes , új aspektusból láttatja a történteket. Sok nagy tapasztalatú tervező hagyta ott a céget, ami később a fejlesztést erősen befolyásolta. Az ifjabb Tupoljev a hibákat mind a pilótákra próbálta ráverni, pedig egy összetákolt prototípust adott a pilótáknak, sőt még a menetrendszerinti utasjáraton is pl magassági ruhában ült a személyzet, mikor a Concordot már régen sima egyenruhában vezették. Valaki itt felsorolta az adatokat, hát a 4000 mérföldes hatótáv biztosan tévedés, a filmben konkrétan elmondják, hogy a 3200 km-re (kb 1800 mérföld) lévő Alma-atába alig jutott el, egy kitérő volt, Taskent, de az időjárás romlása esetén nem volt hová menniük, felszállástól negyedóránként ellenőrizték az időjárást, hogy legalább időben visszaforduljanak, ha történik valami. Az új hajtómű, ami 50 órát bírt volna, mindjárt az elején szétesett, így az sem került utasforgalomba.

Kiderültek olyan dolgok is, hogy mikor először tartottak bemutatót Moszkvában, Vnukovón, a felszállásnál az utánégető feltépte a pálya burkolatának egy részét, ezért a bemutató végén már ott nem tudtak leszállni, kitérőre kellett menni.

Vgyuri Creative Commons License 2006.09.30 0 0 58

Mekkorák azok a nyomólemezek? Nem lett volna 1xűbb 1 Tu22 esen,vagy vmi ilyesmin elvinni?

 

Az sem lett volna sokkal olcsóbb, legfeljebb több volt belőle és "semmi hasznuk". Nyilván nem csak  a nyomólemezeket vitte, hanem más express-posta szállítmányokat esetleg arra érvényes és kellően bátor utasokat is :-)

 

A  feladat az Aeroflotnak volt kiadva, annak meg tupcsiaji voltak. Bár én láttam Aeroflot festésű IL-28 bimbázót, amit tényleg használtak postaglépnek, de annak a sebessége és hatótúvolsága fele-harmada a TU-144nek.

 

 

Előzmény: gacsat (50)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!