Adott egy TS 250 motor, és lenne egy probléma amire keresném a megoldást.
A középsztenderen álló motort leveszem a sztenderről és a felcsukódó sztender nekiütközik a vázcső aljában lévő úgynevezett vázvégdugónak ami idővel eltörik.
Ez egy műanyag alkatrész elég drága is és jelenleg kapni sem lehet.
Valaki tudna segíteni,hogy mi a megoldás?
Semmit nem hagytam ki összerakás közben, nem találtam olyan helyet ahová lehetne tenni valami gumi ütközőt.
Segitségeteket kérném hogy ki mit használ a lánc kenésére, próbáltam spayt de attól úgy néz ki a hátsó kerék mint amit leöntenek valamivel, hiába a burkolat, kifolyik belőle rá a felnire. Előre is köszönöm válaszotokat.
Az eredeti szimering kibírta a hosszú állásidőt is. Az utángyártott szarok már sokszor nem is voltak benzinállóak.
A hosszú tárolási idő akkor tesz keresztbe mikor nem megfelelő a hely és a motor főtengelyének megállási helyzete.
Kétütemű egyhenger optimális esetben úgy áll meg, hogy a dugattyú lezárja a szívótorkot.
Ha utólag mozgatják az évek alatt egy külső fészerben akkor a főtengely megállhat bármely pozícióban és a szoknya nyitva hagyhatja a szívótorkot.
Innét kezdve a levegő bejuthat a forgattyúsházba.
Azt hinné az ember, hogy egy viszonylag olajos felület nem korrodálhat zárt térben. Aztán mégis rozsdás lesz belül a sonka, a hajtókargörgő és a szimering futópályája.
Valszeg láttál Te is ilyet ha jól visszagondolsz, Én biztosan láttam ilyet több alkalommal is.
Simsonoknál elég gyakori a szimering okozta fals levegő, de jellemző tünet az MZ-k esetében is.
Ha felpörög, nincs alapjárat ez az első amit megnéztem. Nem is kell feltétlenül cserélni a szimeringet, sokszor csak utánahúztam a feszítő rugóját. Főleg ha még a gyári volt benne. Jobb megoldás volt mint beletenni egy fekete színű utángyártott szart.
Volt egy időszak, hogy nemigazán lehetett kapni jó minőségű szimeringet.
Amúgy megvagy, jól vagy, Covid sehol? Már régen voltam itt. Nemigazán látok a régebbi hozzászólókból senkit.
Itt a pont, valószínűleg a sok levegőt a letapadt, kikeményedett, majd a motor forgatása következtében megsérült főtengelyszimmeringnél tudja beszívni.
Adott egy MZ TS 125 motor ami már vagy 10 éve egy fészerben állt.
Ma nekiálltam, hogy elindítom, karbi szétszed, megszakító kicserél,stb és annyit tapasztaltam, hogy csak úgy van alapjárat ha ráhúzom a szivatót, ha visszaengedem akkor felpörög, ha ráhúzom akkor megint jó.
Sziasztok! Valaki meg tudná nekem mondani, hogy a 125-ös ETZ kilométer meghajtó áttétele mennyi? Míg a kerék egyszer körbe fordul, addig a spirált meghajtó tengely hányszor?
Véleményeket szeretnék kérni. Hírtelen ötlettel elővettem 1991-ben lejárt műszakis ETZ 250-met. Első tulaja vagyok, 1985 májusi forgalomba helyezés. Forgalmi, gépkönyv, eredeti redszám. Bontva, törve nem volt. Eredeti fényezés, a maga hibáival. Kérdés lényege az, hogy magasabb az értéke, nem eladásra lenne.
-marad minden eredeti állapotában, csak feltétlen cserélendő alkatrészek a forgalomba helyezéshez
-darabokra szedve, újra fényezve, csilli-villi
Idő nem sürget. Egy képet tudtam csak fel tenni a méret miatt.
Köszönöm a tippet, akkor a flex előtt megpróbálom kiütni.
Az anyát egy teherautó alkatrész boltból sikerült felhajtanom.
Mellesleg találtam már olyan német online üzletet, ahol minden MZ típushoz írt többféle menetemelkedésű anyát. Ott döntöttem el azt, hogy nem foglalkozom tovább a kérdéssel, mert úgy sem találok rá egyértelmű választ. Ez az anya meg végül tárgytalanná tette a további kutatásokat.
Próbáltam kiindulni az öntvényeken szereplő számokból, de annyit sikerült biztosra megtudnom, hogy MZ TS. Aztán hogy a lyukat mekkorára fúrták öntés után, azt már csak a tolómérő mondja meg. A mindenféle hirdetések közt szereplő képeken ugyanazok a számok szerepelnek a különféle csövek (32, 35) befogadására alkalmas alkatrészeken.
Szóval ezen túl vagyok, hamarosan jön a házasítása a fecske csontvázával.