Keresés

Részletes keresés

Koyasu+ Creative Commons License 2021.03.15 0 0 102990

Sziasztok!

Adott egy TS 250 motor, és lenne egy probléma amire keresném a megoldást.

A középsztenderen álló motort leveszem a sztenderről és a felcsukódó sztender nekiütközik a vázcső aljában lévő úgynevezett vázvégdugónak ami idővel eltörik.

Ez egy műanyag alkatrész elég drága is és jelenleg kapni sem lehet.

Valaki tudna segíteni,hogy mi a megoldás?

Semmit nem hagytam ki összerakás közben, nem találtam olyan helyet ahová lehetne tenni valami gumi ütközőt.

Előre is köszönöm szépen a segítséget!

 

kgaboroo Creative Commons License 2021.03.14 0 0 102989

Használj rendes láncsprayt, pl Motul. Fújd körbe és hagyd, hogy elpárologjon belőle az oldószer.

Én ne menj 200 fölé mert ott már a minőségi zsír is lecsapódik a láncról.

Előzmény: speedwayracing (102987)
cam aro Creative Commons License 2021.03.14 0 0 102988

mezei zsir jo volt anno, bar az sprayal szemben nem folyik.  

burkolatod lehet hibas, vagy nem folyos sprayt kellene hasznalni. 

Előzmény: speedwayracing (102987)
speedwayracing Creative Commons License 2021.03.14 0 0 102987

Üdv mindenkinek !

 

Segitségeteket kérném hogy ki mit használ a lánc kenésére, próbáltam spayt de attól úgy néz ki a hátsó kerék mint amit leöntenek valamivel, hiába a burkolat, kifolyik belőle rá a felnire. Előre is köszönöm válaszotokat. 

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.03.09 0 0 102986

Elofordul. Kipufogon keresztul is le tud rozsdasodni a henger.

Előzmény: kgaboroo (102984)
cam aro Creative Commons License 2021.03.08 0 0 102985

koszonom a kerdest, nalam minden oke. 

covid lezarasok ugyan szopatnak,

(nem tudok egy kurva farmert venni, mert a boltok zarva :)

 

 

de ettol fuggetlen megy minden a maga medreben.  

hol jobban, hol szarabbul.. de megy... 

tisztara mint egy mz..ugyhogy semmi szokatlan.. :))

Előzmény: kgaboroo (102984)
kgaboroo Creative Commons License 2021.03.08 0 0 102984

Az eredeti szimering kibírta a hosszú állásidőt is. Az utángyártott szarok már sokszor nem is voltak benzinállóak. 

A hosszú tárolási idő akkor tesz keresztbe mikor nem megfelelő a hely és a motor főtengelyének megállási helyzete.

Kétütemű egyhenger optimális esetben úgy áll meg, hogy a dugattyú lezárja a szívótorkot.

Ha utólag mozgatják az évek alatt egy külső fészerben akkor a főtengely megállhat bármely pozícióban és a szoknya nyitva hagyhatja a szívótorkot.

Innét kezdve a levegő bejuthat a forgattyúsházba.

Azt hinné az ember, hogy egy viszonylag olajos felület nem korrodálhat zárt térben. Aztán mégis rozsdás lesz belül a sonka, a hajtókargörgő és a szimering futópályája.

Valszeg láttál Te is ilyet ha jól visszagondolsz, Én biztosan láttam ilyet több alkalommal is.

Simsonoknál elég gyakori a szimering okozta fals levegő, de jellemző tünet az MZ-k esetében is.

Ha felpörög, nincs alapjárat ez az első amit megnéztem. Nem is kell feltétlenül cserélni a szimeringet, sokszor csak utánahúztam a feszítő rugóját. Főleg ha még a gyári volt benne. Jobb megoldás volt mint beletenni egy fekete színű utángyártott szart.

Volt egy időszak, hogy nemigazán lehetett kapni jó minőségű szimeringet. 

 

Amúgy megvagy, jól vagy, Covid sehol? Már régen voltam itt. Nemigazán látok a régebbi hozzászólókból senkit.

Eltűnik egy korszak. :-) 

Előzmény: cam aro (102983)
cam aro Creative Commons License 2021.03.08 0 0 102983

volt 125 trophym, ami cirka tiz evet allt a szena boglya alatt. 

tank pucolas, karbi tisztitas, egyeb aprosagok. 

ment mint a golyo szimmerig hiba nelkul.  

..igaz.. ez majd 30 eve volt, es valami 8ezer km volt benne osszesen. :) 

------------------------

Előzmény: Törölt nick (102982)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.08 0 0 102982

Itt a pont, valószínűleg a sok levegőt a letapadt, kikeményedett, majd a motor forgatása következtében megsérült főtengelyszimmeringnél tudja beszívni.

 

Üdv! Víziló

Előzmény: cam aro (102981)
cam aro Creative Commons License 2021.03.07 0 2 102981

keves uzemanyagot kap.. illetve sok lehet az ehez tartozo levego. 

Előzmény: GOH-870 (102980)
GOH-870 Creative Commons License 2021.03.07 0 0 102980

Sziasztok!

Adott egy MZ TS 125 motor ami már vagy 10 éve egy fészerben állt.

Ma nekiálltam, hogy elindítom, karbi szétszed, megszakító kicserél,stb és annyit tapasztaltam, hogy csak úgy van alapjárat ha ráhúzom a szivatót, ha visszaengedem akkor felpörög, ha ráhúzom akkor megint jó.

Mi lehet a hiba?

cam aro Creative Commons License 2021.01.18 0 0 102979

nem fer el. 

Előzmény: kurbli28 (102978)
kurbli28 Creative Commons License 2021.01.18 0 0 102978

Sziasztok! Ts 125-re rakott már valaki Etz gyújtást? Meg lehet csinálni jól? 

jjjkkk Creative Commons License 2021.01.11 0 1 102977

Hello! Köszi, így már ki tudom számolni :-)

Előzmény: Törölt nick (102976)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.10 0 0 102976

Hello! 

 

A járművel egy méter megtett távolság alatt fordul egyet (360°) a spirál.

Számold ki a kerék kerületét gyári gumiabroncs méretet figyelembe véve!

 

Üdv! Víziló

Előzmény: jjjkkk (102975)
jjjkkk Creative Commons License 2021.01.10 0 0 102975

Sziasztok! Valaki meg tudná nekem mondani, hogy a 125-ös ETZ kilométer meghajtó áttétele mennyi? Míg a kerék egyszer körbe fordul, addig a spirált meghajtó tengely hányszor?

cam aro Creative Commons License 2021.01.09 0 0 102974

 

 

mint minden ilyenkoru jarmu.. a legfontosabb erenye az eredetisege. 

ha cifitcafatra szeded es ujra fested pont ezt az erteket veszted el. 

ez igy allapota alapjan egyeni.  

ha ujra fested,. csak egy lesz a tobbi igyugy felujitott kozt. 

 

ugyhogy szerintem hozza ne nyulj.

( esetleg az arat ird le. :) 

Előzmény: Hansi66 (102972)
temerelájsz Creative Commons License 2021.01.09 0 0 102973

miért pont most vetted elő?

különben, nagyjából rendben van , akku kell bele + keverék aztán újra zümmöghet.

Előzmény: Hansi66 (102972)
Hansi66 Creative Commons License 2021.01.09 0 0 102972

A mellékelt kép. 30 év utáni takarítást követően. 

Hansi66 Creative Commons License 2021.01.09 0 0 102971

Véleményeket szeretnék kérni. Hírtelen ötlettel elővettem 1991-ben lejárt műszakis ETZ 250-met. Első tulaja vagyok, 1985 májusi forgalomba helyezés. Forgalmi, gépkönyv, eredeti redszám. Bontva, törve nem volt. Eredeti fényezés, a maga hibáival. Kérdés lényege az, hogy magasabb  az értéke, nem eladásra lenne.

-marad minden eredeti állapotában, csak feltétlen cserélendő alkatrészek a forgalomba helyezéshez

-darabokra szedve, újra fényezve, csilli-villi

Idő nem sürget. Egy képet tudtam csak fel tenni a méret miatt. 

Koyasu+ Creative Commons License 2021.01.09 0 0 102970

Szia!

Szerintem nincs eltérés,de azért nem esküdnék még rá.

Előzmény: méray (102969)
méray Creative Commons License 2021.01.08 0 0 102969

Szia! 

 

Igen, kilehet ütni. 

Néztem képeket, nagyjából megegyezik, csak azt nem tudom, hogy méretben eltérnek- e egymástól.

 

 

Előzmény: Koyasu+ (102968)
Koyasu+ Creative Commons License 2021.01.07 0 0 102968

Szia!

Szerintem kompatibilis.

Ha emlékeim nem csalnak a fogas ívből ki lehet sajtolni (ütni) a tengelyt is.

Egy próbát mindenképpen megér!

Előzmény: méray (102967)
méray Creative Commons License 2021.01.07 0 0 102967

Sziasztok! 

 

Egy gyors segítséget kérnék Tőletek! 

 

A kérdésem az lenne, hogy az Etz 150 berúgó fogasíve megegyezik- e az Es/Ts 125/150 fogasívével?

 

Segítségeteket előre is köszönöm!

 

Üdv méray! 

vargachris Creative Commons License 2020.12.31 0 1 102966

Köszi mégegyszer a tippet, bejött. 

Kivertem belőle pár jól irányzott ütéssel.

Előzmény: vargachris (102964)
p21-feri-tb2 Creative Commons License 2020.12.31 0 0 102965

vargachris Creative Commons License 2020.12.30 0 0 102964

Köszönöm a tippet, akkor a flex előtt megpróbálom kiütni.

 

Az anyát egy teherautó alkatrész boltból sikerült felhajtanom.

Mellesleg találtam már olyan német online üzletet, ahol minden MZ típushoz írt többféle menetemelkedésű anyát. Ott döntöttem el azt, hogy nem foglalkozom tovább a kérdéssel, mert úgy sem találok rá egyértelmű választ. Ez az anya meg végül tárgytalanná tette a további kutatásokat.

Próbáltam kiindulni az öntvényeken szereplő számokból, de annyit sikerült biztosra megtudnom, hogy MZ TS. Aztán hogy a lyukat mekkorára fúrták öntés után, azt már csak a tolómérő mondja meg. A mindenféle hirdetések közt szereplő képeken ugyanazok a számok szerepelnek a különféle csövek (32, 35) befogadására alkalmas alkatrészeken.

Szóval ezen túl vagyok, hamarosan jön a házasítása a fecske csontvázával.

Előzmény: cam aro (102963)
cam aro Creative Commons License 2020.12.30 0 0 102963

nem kell flex. 

a simson kormanyzarat egy lapos csavarhuzoval nyitni lehetett. 

persze a zar eltort.. de az kit erdekelt. 

az mz kicsit erosebb volt.

a zart testet alulrol felutve eltorte a rogzito pockot.. 

vagy nem tudom, de ot perc se volt a hatastalanitas, radasul csak a zar test serult.

nezd korbe.. nem egy ordog lakat.   

 

ahoz az anyahoz gratula.. 

igy mar vegkepp nem tudom mi ez. :)

Előzmény: vargachris (102961)
cam aro Creative Commons License 2020.12.30 0 0 102962

ugyhogy ez nem etz,. de nem is ts vaz. 

Előzmény: temerelájsz (102955)
vargachris Creative Commons License 2020.12.30 0 0 102961

Köszi!

Pótolni nem akarom, kiszedni kellene csak. Levettem a fedőlemezt, úgy tűnik zárva van. :-(

Marad a flex. Kellene a lyuk, amit elfoglal, bovdenek, kábelek vezetésére.

Előzmény: temerelájsz (102960)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!