Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

wwhy Creative Commons License 2024.11.17 0 0 111449

A 215 keskeny? :) Amúgy 2019-es benzines (na jó, mild hibrid) Mazda3-ra kell, ez a gyári méret. (215/45R18 89W)

 

Természetesen benéztem/íméleztem jópár webshopba, de tipikusan 50% lebeszélt pl. a Kumhóról, és rá akart beszélni a Falkenre, vagy éppen fordítva. Ugyanez Uniroyal vs. Semperit, vagy ha a LAUFENN Z FIT EQ LK03 -t említettem, akkor éppen nem röhögtek. Mindenki arra gyúr, hogy a Conti-Michlen-Goodyear szentháromságból válassz, a többi sz@r, vagy hát 'maga tudja, de én még tennék hozzá egy kicsit, és jobbat vennék' duma.

 

Nyáriban a Hankook K127 felé hajlok, igaz az már 48e,

vagy marad a 4S Vredestein Quatrac PRO+  // Yokohama BluEarth 4S AW21, mindkettő 55e körül.

 

 

qtc: köszönöm a pontosítást.

Előzmény: sr1 (111434)
sr1 Creative Commons License 2024.11.16 -1 0 111448

Probáljuk meg a fizika szemszögéből végigjárni ezt a jelenséget.:)) 

1.Megközelítés 

Ha levegő felmeledik, az abroncsba szorúlt levegő is felmelegedik és megnő a nyomása (mert megváltozik a térfogat belső energiája).  Tehát, ha egy termodinamikai szempontból zárt rendszernek (ami anyagot nem cserél a környezetével, csak sugrázást) tekintjük a gumi belsejét, akkor amikor leszerelted tavasszal a kereket az autóról és feltetted ősszel és a két eseményben azonos volt a hőmérséklet, akkor nem lett volna szabad változzon a nyomás az abroncsban.

De  egy tökéletes zárt rendszer valójában nem létezik, ez csak egy matematikia modell, amivel fizikai jelenséget lehet tanulmányozni.    

2. Megközelítés

Molekuláris diffúzió: a (molekuláris) diffúzió egy anyagáramlási jelenség, melynek hajtóereje a sűrűségkülönbség.  Az anyagáramlás sebessége a sűrűséggradienssel arányos.

Ha más erő nem lép fel, a diffúzió képes megszüntetni a sűrűségkülönbséget.

Az nyilvánvaló, hogy az abronycsban a levegő sűrűsége nagyobb mind a környezetében.

Fél év alatt, a gumi anyagán és felni-gumi illesztésén keresztűl, átjut néhány százmillió levegőmulakula. Ezért esik a nyomás is az abroncsban.

 

Az, hogy az autóra feltett téli kereken nem változik soha a nyomás , az nem lehet igaz.

Azért mert, ha lehűl a hőmérséklet és nem haladsz eléget, hogy a gördülési ellenállás teljesítménye hővé alakulva felmelegítse a gumidat (ez vagy 15-20 perc alatt történik meg, állandó pályasebességnél), akkor a nyomás csökkeni fog.

 

 

 

Előzmény: lapar (111443)
qtc Creative Commons License 2024.11.16 0 0 111447

"

lemaradt a terhelési és a sebességindex.

nekem nem fontosak , 2 személy és abszolút legális sebességhatárokon belül"

 

Pedig számodra is fontos:

 

https://www.maxigumi.hu/gumiabroncs-tanacsadas/auto-gumi-sebesseg-index?_gl=1*1620ouu*_up*MQ..*_gs*MQ..&gclid=EAIaIQobChMI943N9djhiQMVqpKDBx3wfB7HEAAYASAAEgI5LvD_BwE

 

 

Figyelem!

Soha ne szereljen fel autója eredeti abroncsánál alacsonyabb sebességindexszel rendelkező gumit. Magasabb sebességindexűt viszont ellenben nyugodtan felszerelhet.

Felrakhatok-e autómra a gyártó által előírtnál alacsonyabb sebességindexű gumit?

A törvény tiltja olyan gumi felszerelését, melynek sebességindexe nem éri el a gyártó általi abroncsét. Ugyanez érvényes a terhelési indexre.

A téli gumik sajátossága

Felszerelhet olyan téli gumit, melynek sebességindexe egy betűbesorolással alacsonyabb a nyári abroncsnál. Ha gépkocsiján például V indexű nyári gumi van, akkor közlekedhet olyan téli gumikkal, melyek mutatója H.

Előzmény: wwhy (111433)
saválló Creative Commons License 2024.11.16 0 0 111446

Fél év ( 1 szezon) állás után szvsz nem jelent különösebb problémát az 1-2 tized nyomásvesztés, nálam is ugyanígy van.

Mikor leszerelem az adott szezon kerekeit lemosom elrakom a garázsba, és fél évig a kutya sem néz rá, majd mikor megint felszerelésre előveszem jön a nyomásellenőrzés, és általában 2 tized majd mindig a "veszteség", felfújom, oszt csókolom készen áll szolgálatra..:)

Előzmény: lapar (111443)
lapar Creative Commons License 2024.11.16 0 0 111445

Kb. Igen,de az is igaz hogy leszereléskor nem is mértem, de nem rinyált a TPMS a tavaszi 2,3 beállítása után. 

Előzmény: RadiX (111444)
RadiX Creative Commons License 2024.11.16 0 0 111444

Azonos külső hőmérsékleteken mérted mind a kétszer?

Előzmény: lapar (111443)
lapar Creative Commons License 2024.11.16 0 0 111443

Arra mi lehet a magyarázat, hogy a téli gumijaim a  nyáron vesztettek egy kis nyomást, (2,3>2,0) amikor még a kocsin voltak, akkor nem. Felnin természetesen. 

sr1 Creative Commons License 2024.11.15 0 0 111442

Azért kopik, mert nincs hátsó sport diffije- az enyémnek sem. Ezért féjezi a kerekeket az élesebb kanyarokba. A 320 lovasnak a nyári gumi, egy speci A jelölésű típus, ami le tudja vinni az úttestre 650Nm nyomatékot, 230 euró darabja. A vizes út féketési indexe is A. Van competition hajtási programja, a hegyi útakon szoktam használni, szerintem akkor kopika gumi rettentesen. Azon csodálkozon, hogy a VW Touareg nyári Goodyear gumija, hogy tart 60-70e km? Lehet, hogy azért mert a 65-ös a magasága, a hiszterizis hatást csillapítja. Azzal us gázon állva megyek a kanyarokba.

 

Előzmény: saválló (111440)
JAMIE222 Creative Commons License 2024.11.15 0 0 111441

Milyen mély volt a mintázat újkorában?:))

Előzmény: saválló (111440)
saválló Creative Commons License 2024.11.15 0 0 111440

Pilot Sport, benne van a nevében, de ez még messze nem azt jelenti, hogy 29900 km-t nyélgázon ment az autó.

 

Csak pály anno 150-es tempoval, de azt tökön-babon tartva, hosszú utakon.

29900 után nem radírrá kopásra kell gondolni hanem a 4mm alatti profilmélység( ami nálam cserét jelent)  amelynél esőben már gondok lehetnek, persze ez tempofüggő.

Előzmény: lapar (111439)
lapar Creative Commons License 2024.11.15 0 0 111439

Azért az durva!

Valamelyik pedált nagyon kell nyomogatni hozzá.

És az nem a kuplung 😃

Előzmény: saválló (111438)
saválló Creative Commons License 2024.11.15 0 0 111438

Nem duplaturbós, nem 320LE-s, nem Allroad autó, oszt mégis elkopott a Michelin Pilot Sport 3 29900 km alatt.

Előzmény: sr1 (111436)
lapar Creative Commons License 2024.11.15 0 0 111437

Hát  ne nyomjad annyira a gázat.😃

Audi, oszt  nem elöl hajt alapból? 

Előzmény: sr1 (111436)
sr1 Creative Commons License 2024.11.15 0 0 111436

Conti A-s nyári gumim van a duplaturbós 320 lovas A6 Allroad. 35e km alatt elkopott a hátsó. 

Előzmény: t.lantos (111435)
t.lantos Creative Commons License 2024.11.15 0 0 111435

" a nagyobb indexű gumik jobban tapadnak"

jajj, de meghallgatnam Diablo elemzeset...

Előzmény: sr1 (111434)
sr1 Creative Commons License 2024.11.15 0 0 111434

ez a keskeny gumi elektromos autóra szükséges?

Nézz be néhány webshopba. 

Ebben az árban normális minőségű gumit nem fogsz kapni nyár és 4S sem.

 

Conti-Michlen-Goodyear jó gumik.

Nexxon- Hankook- Kumho a következő szint, de azok is drágábbak mind 40e forint, a nyári.

A 4s jóval drágább. A sebbeségindex is sokat számít, a nagyobb indexű gumik jobban tapadnak, de a B a maximum amit tudnak.

A-a gumi ritkaság. 

 

 

Előzmény: wwhy (111433)
wwhy Creative Commons License 2024.11.15 0 0 111433

lemaradt a terhelési és a sebességindex.

nekem nem fontosak , 2 személy és abszolút legális sebességhatárokon belül

 

a webshopok a Conti-Michlen-Goodyear szentháromságot fújják, legtöbb helyen még a Pirellire is fújjolnak  - csak nem értem, hogy akkor miért árusítják a többit?

 

Hátha van itt vkinek rálátása:) Akár 4 évszakosban is, hasonló méretben.

Előzmény: qtc (111432)
qtc Creative Commons License 2024.11.14 0 1 111432

lemaradt a terhelési és a sebességindex.

 

Attól tartok, hogy itt nem fogsz ajánlatot kapni.

 

Próbálkozz az abroncsárusító webshop-okban.

Előzmény: wwhy (111431)
wwhy Creative Commons License 2024.11.14 -1 0 111431

T. Szakik,

 

ajánlatot kérek 215/45/R18 -as nyári gumira, a keretem maxx. ~40e Ft/ db

 

Ami számomra fontos (ha hinni lehet neki ... ) az A szintű tapadás vizes úton.

 

Köszönöm.

qtc Creative Commons License 2024.11.13 0 0 111430

néha előfordul.

Előzmény: lapar (111426)
redmonkey Creative Commons License 2024.11.13 0 0 111429

köszi szépen!

Előzmény: varjúistván (111428)
varjúistván Creative Commons License 2024.11.13 0 0 111428

Barum polaris 6. Az infinity-t ne.

A Stilo felni 4x98-as kiosztású, az Octavia 5x100 vagy 5x112 tehát az nem lesz jó.

Előzmény: redmonkey (111427)
redmonkey Creative Commons License 2024.11.13 0 0 111427

Sziasztok!

 

Octaviara vennék téligumit 16 colos a felni.

 

Barum/Infinitity amire gondoltam árban. Szerintetek? Vagy más ajánlat hasonló árban (20-25e Ft)?

 

Más: van egy (4 db) 16 colos alufelnim, Fiat Stiloról maradt. Nem néztem össze a felniket csak így látatlanban kérdezem tőletek: szerintetek lehet, hogy kompatibilis az Octaviaval? 

lapar Creative Commons License 2024.11.12 0 0 111426

Hát, ez nem jött össze.

Előzmény: qtc (111422)
Garfield007 Creative Commons License 2024.11.12 -1 0 111425

Mit?

Előzmény: sat-man (111424)
sat-man Creative Commons License 2024.11.12 0 0 111424

 

Itthon nem valószínű, hogy a közeli jövőben szükség lesz rá, de aki síelni megy autóval, jó, ha tudja:

 

https://www.oeamtc.at/thema/techniktipps/schneeketten-anlegen-so-funktioniert-s-16185460

 

 

kopiteki Creative Commons License 2024.11.11 0 0 111423

Elhiszem, csak ilyennel eddig nem találkoztam :o)

Előzmény: qtc (111420)
qtc Creative Commons License 2024.11.10 -1 0 111422
Előzmény: qtc (111421)
qtc Creative Commons License 2024.11.10 -1 0 111421

 

Nagyobb kép

Előzmény: qtc (111420)
qtc Creative Commons License 2024.11.10 -1 0 111420

Előzmény: kopiteki (111419)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!