Azért vannak érdekességek a Karcag 2020 M4 újnyomvonal tervezettel! Kicsit keresgettem a neten igaz túl sok tanulmányozható dolgot nem találtam. Viszont ahogy próbálkoztam barátkozni a nyomvonaltervvel nekem első ránézésre nem tűnt sokkal rövidebbnek az új mint az elfogadott kilóméter hossza. Az elfogadott szakasz a Kisújszállás csomóponttól a Hortobágyi-Berettyóig 18,682 kilométer ettől maximum 1-3 kilométerrel lehet rövidebb az újnyomvonal!
1) A Kisújszállás irányából érkező M4 nyomvonala a jelenlegi 4-es főút nyomvonalával megegyezően haladna a Magyarkai bekötőúton túl a volt téglagyári tavak vonalán, és onnan kelet felé fordulva halad tovább a város határáig, ahol a Keleti-főcsatornán áthaladva eredetileg tervezett nyomvonalba csatlakozva Püspökladány külterületén. Ezzel az új nyomvonalvezetéssel egyrészt rövidülne az építendő autópálya hossza, másrészt többségében állami és önkormányzati tulajdonú területen haladna, harmadrészt pedig nem érintene öntözési területet, melynek út-csatorna kiváltása jelentős költséget jelentene.(szerintem a Keleti-főcsatorna a Hortobágyit takarná)
3, a jelentős költség kb fedezné a Karcag nyugat Karcag elkerülő dél és Karcag észak csomópontokat plusz meg ide vehető az a100 as vasútvonal feletti vagy alatti átvezetést az elkerülőnek és ebben még nincs benne az új nyomvonalon is kialakitot vadátjárókat és hasonlóságok (a csomópontok alatt értem a körforgalmat) Lehet, hogy nem lehet össze hasonlítani egy öntöző csatorna átvezetés és körforgalom kialakitás árát de azért példaként itt hagyom!
Vannak azért még finomságok mert ezen felül még azt 5-10km hosszú elkerülő útat is kivitelezni kell.
Nem kis vágyuk van azért a karcagiaknak, hogy autópálya szélességet és leállósávot is terveztetnének ( oké hogy logikus elgondolás lenne)... MINDENT IS LEHET!? Ha igen én nyújtok be egy kezdemenyezést hogy saját névre szóló lehajtot kapjak! 😅
Újnyomvonal plusz elkerülő és az elfogadott M4 nyomvonal kivitelézi összegére nagyon kiváncsi leszek.
Azért logika van az egész ötletbe, de ezekután minden város indítványozhat ilyen ötleteket.
Ha az 5107-el párhuzamosan új 57-es utat terveznek, ráadásul 2x2 sávosra bővíthetőt, akkor nagyon nagy forgalomnövekedésre számítanak, azt meg már nem kellene felvinni Bajára. Persze jelenleg szinte nulla a forgalom arra...
Már hogy lenne haszontalan? Ennek már vagy 20-25 éve (mióta nincs laktanya) meg kellene lenni, hogy ne a belváros kellős közepén menjen át az 51-es (ennyi erővel maradhatott volna a Béke téren keresztül is)
Mégis úgy gondolom: a jelenlegi 4. főúti elkerülő meglévő környezeti hatásai nem csökkennének annyival, mint az M4 engedélyezett nyomvonal hatásnövekedése.
Szerény véleményem szerint az összességében vett hatásnövekmény jelentős része nyomvonaltól független. Úgyhogy persze. Az M4 megléte jelentős tranzitot fog vonzani bármelyik nyomvonalra is, ez szerény véleéményem szerint nem kérdéses.
A 151. km-től 187. km-ig is rövidebb és olcsóbb a régi út, mint a tervezett M4. A kérdés, hogy mit kezdünk a rejtett költségekkel és az EU-s kötelezettségekkel.
Ami az útdíjat illeti, ha szükséges, be kellene vezetni az alternatív útvonalkra is a HU-GO-t...
Szerény véleményem szerint nem kell mindent eldöntő érv az, hogy rövidebb meg olcsóbb, különösen, ha a rejtett költségeket nagyvonalúan elhanyagoljuk.
Az érintett határrészen bárhol lehet probléma, van is.
A már elfogadott nyomvonalon is.
Ha mégis áterőltetik, lesz oka a HNP-s szakembereknek (csendben) szörnyülködni...
Mégis úgy gondolom: a jelenlegi 4. főúti elkerülő meglévő környezeti hatásai nem csökkennének annyival, mint az M4 engedélyezett nyomvonal hatásnövekedése.
A 151. km-től 187. km-ig is rövidebb és olcsóbb a régi út, mint a tervezett M4.
De különösen rossz (lesz) az M4-en közlekedni Karcagról Berettyóújfalu-ig. (Nagyvárad felé)
A 4-42. úton 50 km, de az M4 Karcag-Dél csp-tól Berettyóújfalu körforgalom távolsága 63 km!!!
Hát ez éppen olyan haszontalan útépítés lenne, mint a mohácsi híd.
Akkor már, a környéken maradva, inkább építsék ki a kapcsolatot az M43-M9 között. Annak lenne értelme, pláne, ha - a népszavás térképet nézve - Kaposvárig meghosszabbítanák az M9-et, és ugyanoda lehoznák az M76-t (R76-t?)...
Még ebből se értem, hogy ennek mi köze a mohácsi Duna-hídhoz?
Mint korábban írtam, annak semmi értelme, ha a mohácsi híd forgalmát az 51-esen felviszik Bajára, az ugyanannyi mintha a Duna másik oldalán Szekcsőn keresztül mennél fel és a bajai hídon mennél át.
Volt itt nemrégen valami link (de nem találom), amiben az volt amit én is írtam, hogy az 5107-est a baracskai nagykanyar előtt egyenesen átvinni Csátaljára, és ha megcsinálnák a Csátalja-Gara-Bokod-Tataháza utakat járhatóra, akkor a Mohács-Szeged (Pécs-Szeged) útvonal 25 km-el rövidebb lehetne.
Találtam olyan tanulmányt ami, bár jó irányba megy Csátaljára, de teljesen új utat akarna építeni a meglévő 5107-el párhozamosan... Minek?
A másik ilyen szintén új út, ami meg Baracska felett menne rá az 51-re... A kihalt tanyák között minek két párhuzamos út? Hacsak nem tényleg nagy forgalom lenne a híd miatt, és akkor a régi megmarad mezőgazdasági útnak... De a TISCHEREN KERESZTÜL AKKOR SE!!!
Egyébként hogy tudtad rávenni, hogy a lőtéren, legelőn keresztül rajzoljon útvonalat?
(így ezzel amit berajzoltál, azt a látszatot erősíted, hogy az új híd, a mohácsi vágóhíd és a bajai Bácshús között javít valamit a közlekedésen)
Különösen érdekes a 19. oldal alja, a 21. oldalon lévő térkép (amely alapján a KE-1, KE-2, KE-3, KE-4, KE-7, KE-8, KE-9 kezelési egységes vannak a 2x2-sávosítás közelében). A KE-1, KE-3, KE-8 egységek 10., 12. és 18. oldalon kezdődő leírásai alapján elég kritikusak. A KE-1 mondhatni közvetlen közel van a 4-es mellett... egy vékony bolygatott fa- és cserjesor választja el...
Megszólalt már a HNP az új nyomvonal ötletről? Vagy csak csöndben szörnyülködnek?
Messzebbről kell indítani a Karcagi M4 nyomvonal-módosítás értelmezését.
A tervez(get)éssel töltött évtizedek után óriási kérdőjelként meredezik a nyomatékosított hivatkozás:
M4 Masterplan Idézet 1: Debrecen irányába a 4. főút... "biztosítja a leggyorsabb eljutást; az M4-ről a 42-es főúton Püspökladányon keresztül kellene visszatérni a 4-es főútra a megyeszékhely felé."
Ezért kell a Kaba-Nyugat M4-4. főúti csomópont?
Nem tűnt fel a döntéshozóknak, hogy az M4 Sárrétet átszelő szakaszáról Debrecen felé az M35 autópályán 17 km-rel hosszabb az út?
Mintha nem érzékelnék a távlatos igények változását.
Debrecennek a dél-nyugati és az észak-nyugati ipari övezeteiben történnek a fejlesztések.
A 354. és 481. elkerülő utak csak féloldalasan kapcsolódnak az úthálózatba.
A 354. pozíciója javulni fog a BMW beruházással, de délen a 481. ma még egy kihasználatlan torzó...
Pedig csak 10 km út hiányzik, és Hajdúszoboszló elkerülőtől nyílegyenesen 8 km-rel rövidebb úton lehetne a Repülőtérhez és a déli Ipari Parkhoz közlekedni (és tovább tervezett a Debrecen-Kelet elkerülőn...) Lerajzolnám, de nem tudom feltölteni a Fórumra...
Vagy legalább a 4802. úttól délre a Keleti-főcsatornáig és egy 7 km-es összekötő úttal kialakulhatott volna az M4-től a 4. főút Debrecenig vivő új hálózati eleme.
Ha az M35 erőltetéséből következő lehetőségeket betervezték volna a hátrakényszerített M4 nyomvonalnál, akkor Hajdúszoboszló és Debrecen sokkal jobban megközelíthető volna!
Nem a 4-es négysávosításán kell görcsölni...
A karcagi "vétó" - ennek a helyzetnek a felelős átgondolásához is precedens...
20-25 évvel ezelőtt egy nagyon jó elkerülő 51-es lehetett volna ha akkor folytatják az ipartelepi utat...
Bár most már se a Bácshús-nak, se a Volántelepnek nincs igazán jelentősége, de annyira beépült az ipartelepi út, hogy ma már a belvárosi 51-essel vetélkedő óriás forgalom van rajta :(
Mondjuk aki Sükösdről megy Bokodra, annak így is jó alternatíva.
Ezt ismerem. A Keleti körút (Baja elkerülő 511 sz. folytatása) jelenlegi végpontját mutatja az 5501 sz. útnál, amit dimelo, gondolom, össze szeretne kötni a mohácsi rémálommal, bár nevezhetjük teljesen szükségtelen hídnak is ezt...
Egyetertek. Az M80at egy kosszal meg kellett volna 2x2 savosra csinalni 2x1 helyett. A 8-as foutat meg legalabb Herend-Ajka kozott kellene negynyomusitani.