Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2021.01.27 0 0 53530

Ez a lényeg...

A forgalom szinte 0.

 

Ahol pedig van forgalom, ott működik a lassító-bürokrácia...

 

Ezeket az ígérgetéseket mindig az éppen közelgő választások generálják.

Előzmény: nyebojsza (53527)
dimelo Creative Commons License 2021.01.27 0 0 53529

A természetvédelem körüli manipulációkról vannak rossz tapasztalataim.

Ezesetben:

1. ha elvégzik a vegetációs ciklusban a vizsgálatokat, és azok alapján módosul a nyomvonal,

akkor a 2015-ös engedélyben szereplő megállapítások "túlhaladottak"...

2. ha elvégzik, de azt állapítják meg, hogy a természetvédelmi indokok helytállóak,

és nem engedélyezik a nyomvonal-módosítást, az komoly presztízsveszteség (és költség) a minisztériumnak.

 

Végeredmény: így is - úgy is minimum 1 év idővesztés.

1. Legalább egy városnak jobb lesz a megközelítése. (de Füzesgyarmat felé hosszabb)

2. Sok hűhó - nem semmiért: mert sikerülne megtorpedózni az M4 továbbépítését.

 

Mint 2009-ben a pilisi gyümölcsös vs. Sukoró telekcsere elhíresült esetében

Következmény Pilisnél: +10 év (gyorsforgalmi) úttalanság...

 

Mert a beruházási forrásokat "átcsoportosítani", csak egy tollvonás...

 

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (53526)
szil93 Creative Commons License 2021.01.26 0 0 53528

Azért vannak érdekességek a Karcag 2020  M4 újnyomvonal tervezettel! Kicsit keresgettem a neten igaz túl sok tanulmányozható dolgot nem találtam. Viszont ahogy próbálkoztam barátkozni a nyomvonaltervvel nekem első ránézésre nem tűnt sokkal rövidebbnek az új mint az elfogadott kilóméter hossza. Az elfogadott szakasz a Kisújszállás csomóponttól a Hortobágyi-Berettyóig 18,682 kilométer ettől maximum 1-3 kilométerrel lehet rövidebb az újnyomvonal!

 

1)     A Kisújszállás irányából érkező M4 nyomvonala a jelenlegi 4-es főút nyomvonalával megegyezően haladna a Magyarkai bekötőúton túl a volt téglagyári tavak vonalán, és onnan kelet felé fordulva halad tovább a város határáig, ahol a Keleti-főcsatornán áthaladva eredetileg tervezett nyomvonalba csatlakozva Püspökladány külterületén. Ezzel az új nyomvonalvezetéssel egyrészt rövidülne az építendő autópálya hossza, másrészt többségében állami és önkormányzati tulajdonú területen haladna, harmadrészt pedig nem érintene öntözési területet, melynek út-csatorna kiváltása jelentős költséget jelentene.(szerintem a Keleti-főcsatorna a Hortobágyit takarná)

Innen a másolt szöveg: https://www.google.hu/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.testuleti.karcag.hu/anyagok/20201029/18.docx&ved=2ahUKEwiZhaTWpbruAhVkk4sKHaVSBwIQFjADegQIBxAB&usg=AOvVaw2oI5RiIhZGm1zZ7tv-ltym&cshid=1611688196380

 1, rövidülne ez tény hogy így lehet!

 2, egy pár km hosszon van ez így 

 3,  a jelentős költség kb fedezné a Karcag nyugat Karcag elkerülő dél és Karcag észak csomópontokat plusz meg ide vehető az a100 as vasútvonal feletti vagy alatti átvezetést az elkerülőnek és ebben még nincs benne az új nyomvonalon is kialakitot vadátjárókat és hasonlóságok (a csomópontok alatt értem a körforgalmat) Lehet, hogy nem lehet össze hasonlítani egy öntöző csatorna átvezetés és körforgalom kialakitás árát de azért példaként itt hagyom! 

 

Vannak azért még finomságok mert ezen felül még azt 5-10km hosszú elkerülő útat is kivitelezni kell. 

Nem kis vágyuk van azért a karcagiaknak, hogy autópálya szélességet és leállósávot is terveztetnének ( oké hogy logikus elgondolás lenne)... MINDENT IS LEHET!? Ha igen én nyújtok be egy kezdemenyezést hogy saját névre szóló lehajtot kapjak! 😅

Újnyomvonal plusz elkerülő és az elfogadott M4 nyomvonal kivitelézi összegére nagyon kiváncsi leszek. 

Azért logika van az egész ötletbe, de ezekután minden város indítványozhat ilyen ötleteket.

Az idő nagy úr, várakozhatunk újra...

nyebojsza Creative Commons License 2021.01.26 0 1 53527

OK, így tényleg csak 4-5 km, én csak a jelenlegi állapotot néztem.

 

Ha az 5107-el párhuzamosan új 57-es utat terveznek, ráadásul 2x2 sávosra bővíthetőt, akkor nagyon nagy forgalomnövekedésre számítanak, azt meg már nem kellene felvinni Bajára. Persze jelenleg szinte nulla a forgalom arra...

 

Volt olyan terv is amikor a szekszárdi mellett a mohácsi híddal is számoltak...

 

Előzmény: dimelo (53519)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.01.26 0 0 53526

Kezdjük a védett, esetleg fokozottan védett madarak élőhelyénél, meg az esetleges EU-s következményeknél a Natura2000 megsértése kapcsán.

Ezt mind költségként figyelembe kellene venni.

Előzmény: dimelo (53524)
nyebojsza Creative Commons License 2021.01.26 0 1 53525

Már hogy lenne haszontalan? Ennek már vagy 20-25 éve (mióta nincs laktanya) meg kellene lenni, hogy ne a belváros kellős közepén menjen át az 51-es (ennyi erővel maradhatott volna a Béke téren keresztül is)

 

https://24.hu/belfold/2019/11/16/baja-szokokut-madaritato-korforgalom-lakossagi-forum-ellenzek-kozbeszerzes-beruhazas-polgarmester-kepviselo/

 

https://sugopart.hu/kozelet/lesz-vegre-elkerulo-utunk

 

Előzmény: Tamas(Ottawa) (53517)
dimelo Creative Commons License 2021.01.26 0 0 53524

Közelítünk:)

 

Konkretizálnád  a rejtett költségeket?

Előzmény: ÁsítóSárkány (53523)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.01.26 0 0 53523

Mégis úgy gondolom: a jelenlegi 4. főúti elkerülő meglévő környezeti hatásai nem csökkennének annyival, mint az M4 engedélyezett nyomvonal hatásnövekedése.

Szerény véleményem szerint az összességében vett hatásnövekmény jelentős része nyomvonaltól független. Úgyhogy persze. Az M4 megléte jelentős tranzitot fog vonzani bármelyik nyomvonalra is, ez szerény véleéményem szerint nem kérdéses.

 

A 151. km-től 187. km-ig is rövidebb és olcsóbb a régi út, mint a tervezett M4.
A kérdés, hogy mit kezdünk a rejtett költségekkel és az EU-s kötelezettségekkel.

 

Ami az útdíjat illeti, ha szükséges, be kellene vezetni az alternatív útvonalkra is a HU-GO-t...

 

Szerény véleményem szerint nem kell mindent eldöntő érv az, hogy rövidebb meg olcsóbb, különösen, ha a rejtett költségeket nagyvonalúan elhanyagoljuk.

Előzmény: dimelo (53522)
dimelo Creative Commons License 2021.01.26 0 0 53522

Köszi, hogy utánanéztél!

 

Az érintett határrészen bárhol lehet probléma, van is.

A már elfogadott nyomvonalon is.

 

Ha mégis áterőltetik, lesz oka a HNP-s szakembereknek (csendben) szörnyülködni...

 

Mégis úgy gondolom: a jelenlegi 4. főúti elkerülő meglévő környezeti hatásai nem csökkennének annyival, mint az M4 engedélyezett nyomvonal hatásnövekedése.

A 151. km-től 187. km-ig is rövidebb és olcsóbb a régi út, mint a tervezett M4.

De különösen rossz (lesz) az M4-en közlekedni Karcagról Berettyóújfalu-ig. (Nagyvárad felé)

A 4-42. úton 50 km, de az M4 Karcag-Dél csp-tól Berettyóújfalu körforgalom távolsága 63 km!!!

 

Sajnos nem tudom jobban ábrázolni:

https://www.google.com/maps/dir/47.3045489,21.4918886/47.2411975,20.9562735/@47.3132841,21.1124716,47107m/data=!3m1!1e3!4m24!4m23!1m20!3m4!1m2!1d21.3703606!2d47.2951469!3s0x4746e31e8bb10431:0xb8b1a889055a9b50!3m4!1m2!1d21.3617961!2d47.2954198!3s0x4746e31cb49ad0a1:0xcea64d996f4ce9ec!3m4!1m2!1d21.3180855!2d47.3071386!3s0x4746e3b5776a0147:0xa0b3afa6a5b2acf3!3m4!1m2!1d21.238389!2d47.3527102!3s0x4746e03d9addb0c9:0x59c2e44967597de1!1m0!3e0

 

 

 

Ez a többlet út és útdíj az M4 autóút elkerülésére ösztönözheti a teher tranzitot. (Vmax 70 km/h)

 

Vagyis, kihasználatlanabb lehet az M4, terheltebb a 4-42. főút érintett szakasza... (Országos Célforgalmi Felmérés 2016)

 

A karcagi szempontok érthetőek, sőt hálózati szempontból is racionálisabb lehet...

 

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (53515)
dimelo Creative Commons License 2021.01.26 0 2 53521

A hiányzó hidakhoz vezető utak is hiányoznak...

Hálózati torzók már vannak: M8, M9

Előzmény: Gyurma73 (53518)
dimelo Creative Commons License 2021.01.26 0 3 53520

inkább építsék ki a kapcsolatot az M43-M9 között

 

Egyetértek.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (53517)
dimelo Creative Commons License 2021.01.26 0 0 53519

A mohácsi híd megvalósulásából indultam ki.

Amelynek hálózati szerepe jóval kisebb, mint a Szekszárd-Dusnok  M9 hídnak.

A határszéli állapot mellett az a fő probléma, hogy a keleti oldalon 50 km útfelújítása - elkerülők építése hiányzik.

https://www.google.com/maps/dir/45.9982619,18.7049686/46.1760623,19.3028037/@46.0682872,18.880424,11z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Tehát keresni kell a kompromisszumot. Csak 4 km-rel hosszabb Baja felé, mint a jelenlegi mellékutakon. (Gara-Bácsbokod)

 

Szerintem javítana a közlekedésen, jóval kisebb költségekkel.

 

 

 

Ha belezoomolsz - egyedi pontok szerkesztésével megengedi a járható dülőutakon is....

Előzmény: nyebojsza (53516)
Gyurma73 Creative Commons License 2021.01.25 -2 3 53518

Nincs felesleges Duna híd.

Nagyon sok hiányzik így is.

 

Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2021.01.25 0 0 53517

Hát ez éppen olyan haszontalan útépítés lenne, mint a mohácsi híd.

Akkor már, a környéken maradva, inkább építsék ki a kapcsolatot az M43-M9 között. Annak lenne értelme, pláne, ha - a népszavás térképet nézve - Kaposvárig meghosszabbítanák az M9-et, és ugyanoda lehoznák az M76-t (R76-t?)...

 

A laikust hallották. :-)

Előzmény: dimelo (53511)
nyebojsza Creative Commons License 2021.01.25 0 0 53516

Még ebből se értem, hogy ennek mi köze a mohácsi Duna-hídhoz?

Mint korábban írtam, annak semmi értelme, ha a mohácsi híd forgalmát az 51-esen felviszik Bajára, az ugyanannyi mintha a Duna másik oldalán Szekcsőn keresztül mennél fel és a bajai hídon mennél át.

Volt itt nemrégen valami link (de nem találom), amiben az volt amit én is írtam, hogy az 5107-est a baracskai nagykanyar előtt egyenesen átvinni Csátaljára, és ha megcsinálnák a Csátalja-Gara-Bokod-Tataháza utakat járhatóra, akkor a Mohács-Szeged (Pécs-Szeged) útvonal 25 km-el rövidebb lehetne.

Találtam olyan tanulmányt ami, bár jó irányba megy Csátaljára, de teljesen új utat akarna építeni a meglévő 5107-el párhozamosan... Minek?

A másik ilyen szintén új út, ami meg Baracska felett menne rá az 51-re... A kihalt tanyák között minek két párhuzamos út? Hacsak nem tényleg nagy forgalom lenne a híd miatt, és akkor a régi megmarad mezőgazdasági útnak... De a TISCHEREN KERESZTÜL AKKOR SE!!!

 

Egyébként hogy tudtad rávenni, hogy a lőtéren, legelőn keresztül rajzoljon útvonalat?

(így ezzel amit berajzoltál, azt a látszatot erősíted, hogy az új híd, a mohácsi vágóhíd és a bajai Bácshús között javít valamit a közlekedésen)

Előzmény: dimelo (53511)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.01.25 0 0 53515

Rövid keresés után ezt találtam:

http://www.kisujszallas.hu/files/oktf_kp_1272_87_2015_hatarozat.pdf

 

Az 54-55 oldalakon rögzített tények előrevetítik, hogy egy esetleges módosított nyomvonal környezetvédelmi engedélye környékén jogvita alakulhatna ki.

 

Körbenéztem a HNP honlapján Hegyesbor után, íme a Natura2000 fenntartási terv.

http://www.hnp.hu/uploads/files/termeszetvedelem/natura2000/Elfogadott%20tervek/HUHN20146_hegyesbor_ftt.pdf

 

Különösen érdekes a 19. oldal alja, a 21. oldalon lévő térkép (amely alapján a KE-1, KE-2, KE-3, KE-4, KE-7, KE-8, KE-9 kezelési egységes vannak a 2x2-sávosítás közelében).
A KE-1, KE-3, KE-8 egységek 10., 12. és 18. oldalon kezdődő leírásai alapján elég kritikusak. A KE-1 mondhatni közvetlen közel van a 4-es mellett... egy vékony bolygatott fa- és cserjesor választja el...


Megszólalt már a HNP az új nyomvonal ötletről? Vagy csak csöndben szörnyülködnek?

Előzmény: dimelo (53514)
dimelo Creative Commons License 2021.01.25 0 1 53514

Messzebbről kell indítani a Karcagi M4 nyomvonal-módosítás értelmezését.

 

A tervez(get)éssel töltött évtizedek után óriási kérdőjelként meredezik a nyomatékosított hivatkozás:


M4 Masterplan Idézet 1:
Debrecen irányába a 4. főút... "biztosítja a leggyorsabb eljutást; az M4-ről a 42-es főúton Püspökladányon keresztül kellene visszatérni a 4-es főútra a megyeszékhely felé."

Ezért kell a Kaba-Nyugat M4-4. főúti csomópont?

Nem tűnt fel a döntéshozóknak, hogy az M4 Sárrétet átszelő szakaszáról Debrecen felé az M35 autópályán 17 km-rel hosszabb az út?

Mintha nem érzékelnék a távlatos igények változását.

Debrecennek a dél-nyugati és az észak-nyugati ipari övezeteiben történnek a fejlesztések.

A 354. és 481. elkerülő utak csak féloldalasan kapcsolódnak az úthálózatba.

A 354. pozíciója javulni fog a BMW beruházással, de délen a 481. ma még egy kihasználatlan torzó...

Pedig csak 10 km út hiányzik, és Hajdúszoboszló elkerülőtől nyílegyenesen 8 km-rel rövidebb úton lehetne a Repülőtérhez és a déli Ipari Parkhoz közlekedni (és tovább tervezett a Debrecen-Kelet elkerülőn...)  Lerajzolnám, de nem tudom feltölteni a Fórumra...

 

https://www.google.com/maps/dir/47.4581877,21.5664563/47.4232195,21.4444401/@47.4470845,21.4461217,11747m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

 

A 4. főút kapacitáshiányát ezzel hatásosan lehetne orvosolni.

2009-ben voltam egy Közutas konferencián Ebesen, akkor is szkeptikusan álltak a 2x2 sávos 4. úthoz.

 

És a legfontosabb kérdés:

miért nem közelítették az M4 nyomvonalat Hajdúszoboszló elkerülő felé?

https://www.google.com/maps/dir/47.3361276,21.4184132/47.3585262,21.351954/@47.3658753,21.3623509,11765m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

Vagy legalább a 4802. úttól délre a Keleti-főcsatornáig és egy 7 km-es összekötő úttal kialakulhatott volna az M4-től a 4. főút Debrecenig vivő új hálózati eleme.

 

Ha az M35 erőltetéséből következő lehetőségeket betervezték volna a hátrakényszerített M4 nyomvonalnál, akkor Hajdúszoboszló és Debrecen sokkal jobban megközelíthető volna!

Nem a 4-es négysávosításán kell görcsölni...

 

A karcagi "vétó" - ennek a helyzetnek a felelős átgondolásához is precedens...

 

 

Előzmény: dimelo (53497)
nyebojsza Creative Commons License 2021.01.25 0 0 53513

Ismerem azt a részt, tudom hol van,

20-25 évvel ezelőtt egy nagyon jó elkerülő 51-es lehetett volna ha akkor folytatják az ipartelepi utat...

Bár most már se a Bácshús-nak, se a Volántelepnek nincs igazán jelentősége, de annyira beépült az ipartelepi út, hogy ma már a belvárosi 51-essel vetélkedő óriás forgalom van rajta :(

Mondjuk aki Sükösdről megy Bokodra, annak így is jó alternatíva.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (53510)
dimelo Creative Commons License 2021.01.25 0 1 53512

Köszi az empátiát:)

 

A mohácsi híd  egy újabb csakazértis-projekt...

Előzmény: Tamas(Ottawa) (53510)
dimelo Creative Commons License 2021.01.25 0 0 53511
Előzmény: nyebojsza (53509)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2021.01.24 0 0 53510

Ezt ismerem. A Keleti körút (Baja elkerülő 511 sz. folytatása) jelenlegi végpontját mutatja az 5501 sz. útnál, amit dimelo, gondolom, össze szeretne kötni a mohácsi rémálommal, bár nevezhetjük teljesen szükségtelen hídnak is ezt...

 

Előzmény: nyebojsza (53509)
nyebojsza Creative Commons License 2021.01.24 0 0 53509

Nem értem ez a link mit mutat...

Előzmény: dimelo (53501)
Aladár46 Creative Commons License 2021.01.24 0 1 53508

Vért izzadtak a HírTV-nél, hogy lehet belekötni a Népszavába...

 

De nem a nyomvonalat tagadták...

 

https://www.origo.hu/itthon/20210124-hir-tv-hamis-terkeppel-manipulal-a-nepszava.html

 

Előzmény: dimelo (53507)
dimelo Creative Commons License 2021.01.24 0 0 53507

A HírTV rácuppant a hibás grafikára.

Sajnos egyáltalán nem körültekintően:

Nem Nagykanizsa jelölése a legnagyobb hiba.

 

De már kitárgyaltuk a lényegi részeket...

Előzmény: Aladár46 (53494)
Gyurma73 Creative Commons License 2021.01.23 0 2 53506

M2 azért csak gyorsforgalmi.

Előzmény: radio100jozsi (53505)
radio100jozsi Creative Commons License 2021.01.23 -1 1 53505

Ez nem igaz, a 2-esnek sincs autópályája.

Előzmény: Gyurma73 (53502)
Autobahn89 Creative Commons License 2021.01.23 0 2 53504

Egyetertek. Az M80at egy kosszal meg kellett volna 2x2 savosra csinalni 2x1 helyett. A 8-as foutat meg legalabb Herend-Ajka kozott kellene negynyomusitani. 

Előzmény: Herodes68 (53503)
Herodes68 Creative Commons License 2021.01.23 0 3 53503

A 8-as út 2x2 sávosításának szükségességével egyetértek.

Nem ellenpéldaként kívántam reagálni a 83-as történetével.

Sőt ha az M44-t meg lehetett építeni már most 2x2 sávon autóútként,

akkor az M8(0) Körmend-Országhatár szakasznak is már most 2x2 sávosként

kellene épülnie. Ráadásul az M8(0) ra kaptunk uniós pénzt az M44 meg házibuli.

Előzmény: Gyurma73 (53502)
Gyurma73 Creative Commons License 2021.01.23 0 0 53502

Pedig a 8ason kb 2x akkora a forgalom.

Ráadésul az egyetlen első rendű út ahol nincs autópálya.

Előzmény: Herodes68 (53500)
dimelo Creative Commons License 2021.01.23 0 0 53501

Szerintem Kaposvár-Nyugat, mert semmi értelme keletnél kanyarogni (+10-15 km)

Kaposújlak-Kaposszerdahely-Simonfa irányban elkerülhető a Zselicségi Tájvédelmi Körzet.

 

 

Mohács- Nagybaracska -Baja összekötés (51-5501. úthoz)

https://www.google.com/maps/@46.1645717,18.9743548,3a,75y,209.55h,79.99t/data=!3m6!1e1!3m4!1sVsK0gD6L-1KpObSOILM4UQ!2e0!7i13312!8i6656

 

A Dusnok - Kiskunhalas alatti M9 átvezetés helyénvaló.

Előzmény: Aladár46 (53499)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!