Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2020.02.21 0 0 49474

Remélem erre gondolsz:

 

A gazdasági és közlekedési miniszter 2007. november 21-én írta alá az  M6 Szekszárd-Bóly és az M60-as Bóly-Pécs közötti összesen mintegy 79 km-es autópálya szakaszok

köz- és a magánszféra partnersége (PPP) keretében megvalósuló megépítésére, üzemeltetésére, felújítására, fenntartására és finanszírozására vonatkozó szerződést

a Mecsek Autópálya Konzorcium Zrt.-vel. A sikeres pénzügyi zárás után a projekt végleges nettó jelenértéke 266,1 Mrd Ft lett,

 

 

Véletlenül akkoriban (2005-2009) elég gyakran jártam "arra felé"...

 

Előzmény: aladar644 (49473)
aladar644 Creative Commons License 2020.02.21 0 0 49473
Előzmény: dimelo (49472)
dimelo Creative Commons License 2020.02.21 0 1 49472

Az internet nem felejt:

Baleset 2006. 06. 19. (hétfő)

3 héttel az őszödi beszéd után...

 

Tervezés:

A részletes környezeti hatásvizsgálat során, 2007 nyarán a Környezetvédelmi Hatóság jóváhagyta a pályázatot nyert Uvaterv alagút nélküli tervét.

Sokféle érdekből lett ez a torzszülött..

de semmiképpen nem egyidőben történt...

Előzmény: aladar644 (49467)
nyebojsza Creative Commons License 2020.02.21 0 0 49471

Persze, hogy nem lesz üres, hisz aki Tószeg vagy Martfű felől megy az M4-re, az ott fog menni, plussz az ipari parkban dolgozók... de nem lesznek románok meg ukránok...

A "csáklya-híd"-nak meg még nyoma sincs, szerintem az még csak lobbi szinten van.

Előzmény: dimelo (49465)
dimelo Creative Commons License 2020.02.21 0 0 49470

Tollernek is és sajnos a balesetnek is...

 

Ki lett volna, aki leállítja, megváltoztatja... abban a helyzetben?

 

Az EKF csak ürügy volt...

Előzmény: aladar644 (49467)
dimelo Creative Commons License 2020.02.21 0 2 49469

Abban igazad van, hogy akkor még nem volt ilyen nagy a román tranzit.

 

De Románia 2007-ben EU tag lett... a többit tudjuk.

Horvátország csak 2014-től.

Ha számít egyáltalán a tranzit, akkor nagyon erős kettős mérce van - volt az M6 javára.

 

Ha csak Pécs (Szekszárd) számít, akkor rosszul választották a nyomvonalat. De a kettőt összehozni optimálisra, az láthatóan sikertelen...

 

Ezzel példával plasztikusan lehet érzékeltetni.

2,5 km-es fölösleges körív - kurfli - Fácánkert körül...

Amikor az M6 autópályát úgy tekergetik, hogy a 63. útnak legyen csomópontja és Szedresnek elkerülője... (ORSZÁGOS REKORD: 631. elkerülő út forgalma 720 gépjármű, benne 189 teherkocsi)

és, hogy Fácánkertről ne is lehessen felhajtani az M6-ra , csak 15 km-es kerülővel észak felé.

Hogy Fadd-ról 9 km (és Tolnáról 10 km) az északi felhajtó, de 20 km-t kell menni, hogy a légvonalban 10 km-re lévő 63. útra át lehessen menne, ha arra van az uticél.

https://www.google.com/maps/dir/46.4654335,18.8254248/46.4748042,18.6846555/@46.4697205,18.7243689,12z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Ahelyett hogy:

Lehetett volna: 2,5 km-rel rövidebb M6...

4-5 km-rel rövidebb felhajtó Tolna és Fadd számára...

Eggyel kevesebb csomópont az M6-on.

11 km-es összekötő út Fadd és Szedres között a 63 -M6-6. utak komplex kiszolgálásával. (4,6 km-t építettek, de látható kudarc a 631. elkerülő)

 

A kör(ív) közepén Fácánkert is közelebbi kapcsolathoz jutott volna...

 

 

De: emlékszel-e milyen intézet (laboratórium) működött a tervezés időszakában (2002-2006)

a Kunffy kastélyban? (Fácánkert Puszta 1.)

 

Előzmény: ghosty9 (49466)
troglodita Creative Commons License 2020.02.21 0 0 49468

na igen, inkább Gyurcsi "pécsisége", no meg a Kulturális Fővárosi cím volt a lényeges

Előzmény: aladar644 (49467)
aladar644 Creative Commons License 2020.02.21 0 0 49467

A Toller balesetnek semmi köze nem volt az M6-os priorításához,mivel egyidőben kezdődött a konkrét építkezés a baleset bekövetkeztével. Tollernek, és az akkori pécsi lobbynak viszont nyilván volt,de jóval korábban,mert mint tudjuk az építkezés a döntés után akár évekkel indul.

Előzmény: ghosty9 (49466)
ghosty9 Creative Commons License 2020.02.21 0 0 49466

"Az M4-nek azonban komoly vetélytársa... volt a prioritásban, úgy 15 évvel ezelőtt.

A Toller-baleset meghatározó volt a döntésben, hogy melyik épüljön előbb..."

 

Meg azért tekerjünk vissza kicsit az időben, akkor még nem volt román tranzit (oké, valamennyire nyilván létezett, de a mainak a töredéke volt a volumene). Akkor a 6-os főút volt a halálút; tök érthető volt, hogy tizenöt éve a 6-os kapott prioritást.

 

(Viszont így, hogy legyen pálya Pécsre, de azért elsősorban Pestről induljon -- na így sikerült elcseszni a vonalvezetést; igazából nem az igazi alternatíva az M6+M60 egy Pest-Pécs útvonalon.)

Előzmény: dimelo (49464)
dimelo Creative Commons License 2020.02.21 0 0 49465

Rendben,

tudod, hogy lesz másik híd (Csáklya utca),

és Szanda elkerülő is - egyszer.

 

Ettől még nem lesz üres a déli elkerülő.

 

Még 2 év és megtudjuk:)))

 

Előzmény: nyebojsza (49463)
dimelo Creative Commons License 2020.02.21 0 0 49464

Legtöbbször egyetértünk, a lényegben most is.

 

Csakhogy nem tudok szó nélkül átsiklani néhány megállapításodon, még az okokként felsorolt tények ellenére sem.

 

El kell fogadni, hogy az M6 sosem lesz olyan szintű tranzitút mint az M1, M5 vagy a várhatóan (majd az egyszer) teljesen kiépülő M4.

Ez igaz, - szerintem is -, de akkor miért kellett autópálya paraméterekkel kiépíteni, sőt folytatni is a határig? (nem lehet elfogadni - az elpazarolt százmilliárdokat!)

Illetve: Miért lehet az M4-et 3 féle paraméterrel építeni, ha mindenki számára evidens, hogy a most épülő utaknál nagyobb forgalmú útvonal ma is?

 

Az M6 az M1, M5-nek nem lesz vetélytársa (M5 alter, csak havaria esetén)

Az M4-nek azonban komoly vetélytársa... volt a prioritásban, úgy 15 évvel ezelőtt.

A Toller-baleset meghatározó volt a döntésben, hogy melyik épüljön előbb...

 

Budapest-Bécs-Prága-Berlin irányba jelent első számú alternatívát az M6. Az ettől nyugatra eső területek felé az A3-ast választják.

Igaznak tűnik, ma még. Azt most is érzékeljük, hogy Bécs irányába sokkal több bosnyák utazik, mint Prága felé...

De csak addig használja majd az M6-ot, amíg az M9 lobbi el nem éri a célját. (ekkor megoszlik, no persze: 20 év)

 

ha el is készül az Eszék-Bóly szakasz akkor is egy félig kész tranzitút lesz az A5-el együtt. És ezen a Száva-híd sem fog változtatni.

Ezzel a Baranya M6 lobbit idegesítheted, még kiderülhet, hogy kamuztak?

Persze bizonyíték csak az M6 átadása után lesz, akkor meg már mindegy - széttárják a karjukat - így jártunk...

 

Engedelmeddel az utolsó mondatokat lefordítom - M4-re:

Szükség lenne Románián át egészen Ukrajnáig kiépíteni, illetve Odessán át egészen Volgográdig. Erre azonban a következő 80-100 évben nem sok az esély.

Az sem biztos, hogy ebben a formában létezni fog Moldávia (vagy Ukrajna).

 

De még rémítőbb opció: az sem biztos, hogy ebben a formában létezni fog a Föld...

 

 

 

Előzmény: bp01 (49460)
nyebojsza Creative Commons License 2020.02.21 0 0 49463

A kamionok, meg általában a tranzitosok úgy is fizetnek, akkor a 2x2 sávot fogják használni (kivéve amelyik az ipari parkba megy), a déli elkerülő felszabadul :)

Viszont a délről jövő ingázókon semmit nem segít, csak ha lenne egy második híd be a városba, de sokan már most is a kórház felé kerülnek.

Viszont hiába van akárhány híd, amíg mindenki autóval hozza-viszi a gyerekét iskolába, meg szakkörre, meg edzésre... addig mindig lesznek csúcsok meg dugók...

Előzmény: dimelo (49461)
dimelo Creative Commons License 2020.02.20 0 0 49462

P? 

Azaz KözéP-Magyarország = Budapest és Pest megye

Előzmény: Tamas(Ottawa) (49457)
dimelo Creative Commons License 2020.02.20 0 0 49461

Akkor annál fontosabb lesz az északi elkerülő (díjfizetése)

Előzmény: nyebojsza (49455)
bp01 Creative Commons License 2020.02.20 0 2 49460

El kell fogadni, hogy az M6 sosem lesz olyan szintű tranzitút mint az M1, M5 vagy a várhatóan (majd az egyszer) teljesen kiépülő M4. Ennek két fő oka van:

  • nem fűződik hozzá akkor népességű és vásárlóerejű terület ami végig több tízezres forgalmat generálna,
  • elsősorban a Budapest-Bécs-Prága-Berlin irányba jelent első számú alternatívát az M6. Az ettől nyugatra eső területek felé az A3-ast választják. Északra (Lengyelország felé) pedig gondolom nincs számottevő forgalom. 

Ráadásul déli irányba egy "zsákutcába vezet", ha el is készül az Eszék-Bóly szakasz akkor is egy félig kész tranzitút lesz az A5-el együtt. És ezen a Száva-híd sem fog változtatni. 

Szükség lenne Bosznián át egészen az Adriáig kiépíteni, illetve Podgoricán át egészen Tiranáig. Erre azonban a következő 30-40 évben nem sok az esély. Az sem biztos, hogy ebben a formában létezni fog Bosznia-Hercegovina (vagy Montenegró és Albánia). 

 

 

Előzmény: dimelo (49429)
Gyurma73 Creative Commons License 2020.02.20 0 0 49459

Sajnos pesten nincs körgyűrű.

Előzmény: Avaar (49456)
nyebojsza Creative Commons License 2020.02.20 0 0 49458

akkorát azért senki nem fog kerülni, ha nem megy a Tiszaliget felé, akkor megy a kórház felé

Előzmény: Avaar (49456)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2020.02.20 0 0 49457

...a P lemaradt az ábráról...

Előzmény: dimelo (49452)
Avaar Creative Commons License 2020.02.20 0 0 49456

Időszakfüggő, de ettől függetlenül természetesen mindenkinek jól fog jönni. Problémás időszakokban talán még a 32-442 is megéri majd erre a Belvárosi híd helyett, ezzel ott is kialakul majd egy körgyűrű, mint jelenleg Budapesten, Kecskeméten, Székesfehérváron, valamint Veszprémben. 

Előzmény: nyebojsza (49455)
nyebojsza Creative Commons License 2020.02.20 0 0 49455

a 32-46 meg vissza, az nem 10-15 perc, a belvárosi Tisza-híd miatt az inkább 20-30, vagy több

Előzmény: dimelo (49449)
Avaar Creative Commons License 2020.02.20 0 0 49454

Én a 2022-t azért írtam biztos pontnak, mert lehet, hogy egy esetleges új kormány máshogy gondolná. Ha nem lesz kormányváltás, vagy az új kormányt nem zavarná a dolog, akkor bizony sok idő lesz ez még, hónapokban talán 3 számjegy. 

Gyurma73 Creative Commons License 2020.02.20 0 1 49453

Igen,erre gondoltam én is.

Amíg nem ér el az M8ig addig ingyenes lesz.

Ez kb 2026ban lesz.

Előzmény: Avaar (49451)
dimelo Creative Commons License 2020.02.20 0 0 49452

Nézd távlatosabban a kérdést... (Már megint ez a ... megyematrica)

 

Ne mindig arról értekezzünk, hogy lehet megúszni az ötezrest.

Írom annak ellenére, hogy nem értek egyet a szisztémával.

 

Ideillesztem a a gyorsforgalmi utak régiónkénti területi eloszlását:

 

Ezek alapján Bp, Nyugat-Mo, Közép-Dunántúl, Dél-Dunántúl régiókban megéri,

Kelet-Magyarországon drága... (De ez látszik is az eladások adatain)

 

Kb. 5 év múlva sem lesz közelítő a helyzet, csak kozmetikázódnak a fajlagos mutatók (itt is - ott is)

 

Előzmény: Avaar (49451)
Avaar Creative Commons License 2020.02.20 0 0 49451

Az M44 már most is megy JNSZ megyében, de mivel 2022-ig biztosan ingyenes lesz, így nem került bevezetésre az ottani matrica.

Gyurma73 Creative Commons License 2020.02.20 0 0 49450

Ha az M44 elkészül az is megy JNSZ megyében.

Előzmény: troglodita (49446)
dimelo Creative Commons License 2020.02.20 0 0 49449

Nézd távlatosabban a kérdést... (Már megint ez a ... megyematrica)

Ha Törökszentmiklósig elkészül (2021 vége és a türelmi idő) fejvakarós helyzetbe kerül mindenki aki a 4. 42. 46. 34. utakról közelít.

Nyilván használni akarja az északi M4 szakaszt, tehát kényszerül a matricára (legfeljebb nem a megyeire)

 

Akik azonban a 32-46 (4-42) vonalon tudnának nagyot nyerni időben (10-15 perc) és hosszban (3-8 km) is, abszolút díjkötelezettek.

https://www.google.com/maps/dir/47.1805493,20.3667277/47.2136713,20.1394304/@47.1818386,20.2182808,11884m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

 

Nem megy mindenki Pestre, így a megyematrica bevezetése még 18 km-re is (32-46 utak között) releváns,  2x a veszpréminek.

 

Az pedig kiemelten hangsúlyozandó, hogy folytatni kell az M4 építését Berettyóújfaluig.

Előzmény: troglodita (49446)
NAR Creative Commons License 2020.02.20 -1 0 49448

A megyei matrica user interface szempontjából egyszerű, SMS-ben is könnyen lehet rendelni. Azon gondolkoztam, hogy ha a MÁV tud(?) 50 km-es bérletet kiadni és ellenőrizni, akkor mennyivel lenne nehezebb megoldani, hogy megyematrica helyett mondjuk adott útszakaszra (pl. M3 Aszód - Budapest M3-M0 csomópont) venni matricát (az ingázóknak úgyis ez kell). SMS-be annyira nem szeretném beírni, hogy mondjuk M7 Székesfehérvár-kelet...

Előzmény: Autobahn89 (49447)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.02.20 0 2 49447

Szerintem a vp matrica ilyen szempontbol legyozhetetlen :)

Ertelmetlenseg netovabbja. Ideiglenesen beolvaszthattak volna somogy vagy fejer megyebe a matrica rendszeren belul. 

Előzmény: troglodita (49446)
troglodita Creative Commons License 2020.02.20 0 0 49446

Ha van egy csöpp eszük és 2021 végére el is készül Törökszentmiklósig az M4, 2022-ben még ingyenes lesz és Jász-Nagykun megyei matrica sem lesz még. Illetve lehet ilyen matrica, de csak azért, hogy megszorongassa a veszprémit, a legfölöslegesebb matrica címéért vívott nemes küzdelemben...

Előzmény: drummond (49445)
drummond Creative Commons License 2020.02.20 0 0 49445

Így már viszont szolnoki lakos biztosan nagyon kevés fog venni Szolnok megyei matricát, addig amig meg nem épülüt a Törökszentmiklós utáni szakasz.

Előzmény: Gyurma73 (49437)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!