Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ati2017 Creative Commons License 2019.03.10 0 0 9167

Szép estét!

 

Valaki ismeri ezt az oldalt, menyire megbízható adatokat szolgáltatnak?

 

vin-info.com alvázszám ellenőrzés

 

köszönöm

409 Creative Commons License 2019.03.10 0 0 9166

 

 Milyen színű volt az eredeti gomba, és milyen került bele?

 

Mindezen túl, meg kell mérni mechanikus nyomásmérővel a valós nyomást.

Előzmény: Palika85 (9165)
Palika85 Creative Commons License 2019.03.09 0 0 9165

Volkswagen golf 4 1.6 16v benzin 1598cm3 77 kW 105 le 2002-es évjárat AZD motorkód. Azt a szenzort cseréltem ami a motor blokk tetején van a jobb oldal (ha szemben állsz a kocsival) a levegőszűrő alatt és gyárira cseréltem. 

409 Creative Commons License 2019.03.08 0 0 9164

 

 ):-((

 

1. mikori autó?

2. motorkód?

3. melyik "szenzort"

4. mire cserélted?

5. igen

 

6. miért kell ezeket minden alkalommal kikönyörögni belőletek?????  :///

Előzmény: Palika85 (9163)
Palika85 Creative Commons License 2019.03.08 0 0 9163

Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem. Van egy Volkswagen Golf 4 1.6 16V benzin. Az a próblémám hogy egy bizonyos motor fordulati tartományban (1500-as és 2000-es) az olajnyomás lámpát kidobja (3at sípol aztán villog) de ha eléri a 2500-as fordulatot akkor ki alszik. Az olajnyomás szenzort cseréltem gyárira de nem oldotta meg a problémát. Már az olaj csere is megvolt és azóta is kidobja de már 2000-es fordulat felett. Találkozott már valaki ilyen jellegű próblémával? 

76beci Creative Commons License 2019.03.04 0 0 9162

És igen hálásan köszönöm a tanácsodat 409 megoldódott felcseréltem a két vákuumcsövet és mint a tigris úgy ugrik. Sajnos amikor a vákuumot csináltuk akkor egy VW robbantott rajz alapján dugdostuk össze és azon fordítva volt jelölve :((. Köszönöm

Előzmény: 409 (9160)
123Astra Creative Commons License 2019.03.04 0 0 9161

Sziasztok, van egy Fabia 1.4 MPI kifűzőtt kábelcskorbácsom a motortérbe komplett, Polóba is jó.  Árban: 5e ft. Akit érdekekel keressen. 30/2-hatvankilenc-4305, Bp XVIII.ker.

409 Creative Commons License 2019.03.03 0 0 9160

 

 "Alap esetben a bejövő oldal és a szuszogó között van átjárás feszültség ráadáskor a bemenet és az elmenő között van átjárás."

 

Ez így nem jó. Úgy tűnik, fordítva van rádugva a két cső.  ?? A vákuum áram nélkül nem mehet sehová. Áramra az egr hűtő felé mehet. A szuszogó felé csak az egr hűtő felől lehet átjárás árammentesen.

Nem kell annak semmit sem csinálnia attól, hogy beindítod a motort.

 

 

Előzmény: 76beci (9159)
76beci Creative Commons License 2019.03.03 0 0 9159

409 hálásan köszönöm a segítséget sok minden érthetőbbé vált. Amit azóta próbáltam az a következő. Járó motornál mértem a vákuum nyomást közvetlen a leágazásnál alapjárati fordulaton kb 0.8 bár innen tovább megy egy visszacsapó szelepre ott még semmi nem változott ezután bemegy egy 3-as elágazásban aminek az egyik ága a turbóhoz a másik ága a pufferbe a harmadik ága pedig a mágnesszelephez megy ami az egr hűtő felé megy. Na ennél az elágazásnál már van veszteség ennél fogva a turbó vákuum nem húz be 100%-osan. A szivárgás a mágnesszelep oldalán van mert a szelepen két cső csatlakozás van egy bejövő, plusz egy elmenő és van rajta egy szuszogó. Alap esetben a bejövő oldal és a szuszogó között van átjárás feszültség ráadáskor a bemenet és az elmenő között van átjárás. Azt feltételezem, hogy motor indításnál alapjáraton ez a szelep feszültséget kap és behúzza az EGR hűtő vákuumját ha így lenne akkor a turbó vákummja is 100%-ra tudna húzni. De nem így van mert járó motornál nem húz be a mágnesszelep és így a mágnesszelep folyamatosan a szuszogó irányából(alap eset) szívja a levegőt így elvész a vákuum nyomás is. Ha jó a feltételezésem akkor előfordulhat, hogy esetleg kábelszakadás vagy kontakt hiba van és nem kapja meg a mágnesszelep a behúzó feszt????Szerinted lehet benne valami???? 

Előzmény: 409 (9158)
409 Creative Commons License 2019.03.03 0 0 9158

"Érzésem szerint mintha a fojtószelepet nem vezérelné vagy az EGR-rel nem lenne szinkronban."

 

Ez nem valószínű, az a fojtószelep bár dolgozik az EGR függvényében is, de csak bizonyos üzemi helyzetekben és keveset zár el. Nagy terhelésnél nyitva van. Egyszerű ellenőrizni, egy próba erejéig húzd le a csatlakozóját, akkor mindig nyitva van. Az EGR-ről is lehúzhatod, az meg árammentesen zárva van.

 

"és van benne egy mágnes szelep ami az EGR hűtőn lévő vákuumot üzemelteti azt is jó lenne tudni hogy mi képen kellene működi."

 

 Az csak egy megkerülőszelep. Vákuum nélkül átengedi a kipugázt a hőcserélőn, vákuummal meg egyből a szívósorba engedi. Ennek nincs sem közvetlen, sem közvetett hatása a töltőnyomásra.

 

 

"Azt lenne jó tudni hogy gyújtás ráadás után mi az aminek ebben a rendszerben be kell húzva legyen(vákuum) vagy be kell zárva legyen(EGR,fojtószelep)"

 

Gyújtásra semmi sem mozdul, azaz a megkerülő alaphelyzetben van, (átengedi a kipugázt a hőcserélőn),az EGR zárva, a fojtószelep (ami inkább nevezhető leállítószelepnek) nyitva.

Ha beindítod a motort, a geometriát be kell húznia.

 

Ez nagy valószínűséggel turbószabályozási gond lesz, vagy mégis hibás a turbó.

A geometriának ~400mbar abszolút nyomásra teljesen behúzottnak kell lennie, Nyomásmentesen (légköri nyomáson) teljesen kinyílnia, akadozás nélkül, és ezt melegen is.

3. - 4. fokozatban folyamatos padlógázra 2000-es fordulattól fölfelé a légtömegnek 850mg/löket-nél többnek kell lennie, ehhez a töltőnyomás is az elvárt fölötti szokott lenni 100-200mbar-ral.

Ha a légtömeg 1200mg/löket környéki és alacsony a nyomás, akkor valahol kifúj a rendszer. Ha alacsony a légtömeg és a nyomás is, akkor hibás a nyomásszabályozás*, vagy rossz a turbó.

 

Nem tudom ennek hogyan van a levegőszűrője, de jártam már úgy Passat-tal, hogy merevítő nélküli szűrőt tettek bele és azt időnként felszívta, amitől nem kapott levegőt. Érdemes lenne szűrő nélkül is megpróbálni, ha ennél is előfordulhat ilyen.

 

* A magam részéről a mágnesszelepet (N75) gyanúsítanám, ha a vákuumrendszer amúgy valóban rendben van. (csövek, visszacsapószelep, vákuumtartály és a vákuum közel abszolút 0 /-1bar/)

 

 

 

 

Előzmény: 76beci (9157)
76beci Creative Commons License 2019.03.02 0 0 9157

VW caddy 2.0 tdi 140 LE 8 szelep. A probléma a következő a diag P0299 hibakódot azaz alacsony töltőnyomást jelez és elveszi a teljesítményt. A EGR és fojtószelep is teljesen kitakarítva. Turbó le lett szedve és egy turbó szerviz által beállítva kitakarítva. A szelepfedélen van egy vákuumpuffer aminek a teteje elengedte a ragaszást ez orvosolva lett. Vákuum csövek ellenőrizve jók. Tehát a hiba a következő rendesen indul a motor szépen jár ellenben menet közben nincs erő nem húz de ez is random szerű mert két váltás között gondol egyet és megy mint a lórúgás utána meg csak cammog kb 60 fokos motornál kicsit jobb a helyzet. A hibakódot képes bedobni akkor is amikor jól húz a motor ezért már cseréltem jeladót a szívócsőben is nem volt megoldás. Teljes üzem meleg motornál elkezd úgy dobogni mint ha lukas lenne a kipufogó dob de ez csak bentről hallatszik öblössé vállik a hangja. Intercooler nem fúj ki sehol le lett nyomás próbázva. Érzésem szerint mintha a fojtószelepet nem vezérelné vagy az EGR-rel nem lenne szinkronban. Tegnap is nézegettem a vákuumot teszteltem és van benne egy mágnes szelep ami az EGR hűtőn lévő vákuumot üzemelteti azt is jó lenne tudni hogy mi képen kellene működi. Maga a vákuum harang az jól működik tarja a vákuumot,de a mágnesszelepnek nem tudom mikor kellene működnie. Azt lenne jó tudni hogy gyújtás ráadás után mi az aminek ebben a rendszerben be kell húzva legyen(vákuum) vagy be kell zárva legyen(EGR,fojtószelep)A rendszer:turbó vákuum,fojtószelep,EGR,EGR hűtő ebből kettő vákuum vezérelt(EGR hűtő,turbó) 2 elektronikus(EGR,fojtószelep) Előre is hálásan köszönöm az építő ötleteket.

Előzmény: 409 (9156)
409 Creative Commons License 2019.02.28 0 0 9156

 

 Talán hamarabb jutnánk valamire, ha azt írnád le, mi a probléma, és milyen 2.0 PD motorról van szó.  ??

Netán még azt is, hogy miben van az a motor.

Előzmény: 76beci (9155)
76beci Creative Commons License 2019.02.28 0 0 9155

Köszönöm a választ valamennyi csak van mert indítás után meghúzza a turbó vákuumját?? További kérdésem 03G131502 EGR szelep 6 pines csatlakozóján és a 03G128063Q fojtószelep 5 pines csatlakozóján tudja vaklaki milyen ellenállás értékeket kellene mérni a lábak között? Az EGR-nél tudom hogy a 2-es és 6-os láb a táp a többit nem. A fojtószelepnél a 4 és 5-ös a táp a többit nem tudom.  

Előzmény: 409 (9153)
409 Creative Commons License 2019.02.27 0 0 9154

Okosat ugyan nem tudok, de azt igen, hogy a két kör úgy van bekötve, hogy az egyik első és a másik hátsó van egy körön. Így inkább a főhengerre, vagy a főhenger/szervó nyomórúd közötti hézagra, illetve a pedál holtjátékra gondolnék.

Előzmény: Zoltán Náday (9151)
409 Creative Commons License 2019.02.27 0 0 9153

 

 Közel az abszolút nullához.

Előzmény: 76beci (9152)
76beci Creative Commons License 2019.02.27 0 0 9152

Valaki tudja hogy egy 2.0 PDTDI motornak mekkora a vákuumja a vákummpumpa utáni leágazásnál a vezérlés  felé ??? Köszönöm a válaszokat.

Zoltán Náday Creative Commons License 2019.02.27 0 0 9151

sziasztok:segitséget kérnék 6n2 1.4pdtdi sajnos a fékem melegszik(bal első,jobb hátsó)abs kocka cserélve fékcső cserélve.

ha tudtok vmi okos dolgot irjatok.köszönet

409 Creative Commons License 2019.02.24 0 0 9150

Ennyiből úgy tűnik, egyformák. Meg kellene nézni VCDS-ben a szoftverkódot, hogy azok is egyformák-e.

Előzmény: adamka24 (9149)
adamka24 Creative Commons License 2019.02.23 0 0 9149

Csatoltam a két vezérlőt, az alsó az eredeti, a felső a vásárolt darab. Tényleg nem pont egyforma. Melyik számoknak kell egyezni?

Előzmény: 409 (9148)
409 Creative Commons License 2019.02.22 0 0 9148

 

 Cikkszám szerint 3fajta vezérlő lehet benne. A baj az, hogy ezek több mint 30 különböző típusba is valók, amit az úgynevezett színkódok különböztetnek meg.

Az autódban szerintem oldalanként csak egy függönylégzsák van, és ahogy írod is, az övfeszítő mechanikus. Ergo erős a gyanú, hogy nem belevaló az a vezérlő.

 

Előzmény: adamka24 (9147)
adamka24 Creative Commons License 2019.02.22 0 0 9147

Szia,

 

elvileg egyezik az új a légzsákvezérlö a régivel, de azért még lecsekkolom. utas és vezetöoldalo zsák nyílt ki, de van még benne függönylégzsák, meg talán az ülésben is van.

már ki lett cserélve a két elsö légzsák és a két elsö övfeszítö. (az övfeszítöre nem megy kábel, honnan tudja a vezérlö hogy rosz?)

 

ez a kocsi szemböl sérült, létezik hogy tönkre megy a 4 oldalütközés szenzor?

 

 

Előzmény: 409 (9146)
409 Creative Commons License 2019.02.21 0 0 9146

A hibakódok a 4 oldalütközés szenzorra, a 2 övfeszítőre és a 2 hátsó fej légzsákra vonatkoznak.

Egyáltalán milyen légzsákok vannak az autóban és mi nyílt ki?

Biztosan ehhez az autóhoz való légzsákvezérlő lett beletéve? (cikkszám és szoftververzió egyezik??)

Előzmény: adamka24 (9145)
adamka24 Creative Commons License 2019.02.21 0 0 9145

A következő hibakodok vannak: 01638,01639,00382,00383,00654,01221,01222,

öveket is csreltem, bár nem értem, mert nem megy rá egy szál vezeték se. Lehet hogy az ülés alatti ütközés érzékelőket kellene még kicsrélni?

köszi a segitséget

Előzmény: C20NE (9144)
C20NE Creative Commons License 2019.02.21 0 0 9144

Ki kel olvasni, milyen hibaüzeneteket tárol a vezérlő és kijavítani azokat az egységeket amiket hibásnak lát.

Előzmény: adamka24 (9143)
adamka24 Creative Commons License 2019.02.21 0 0 9143

2007 sharan utas es vezeto oldali legzsak kinyilasa utan miket kell meg cserelni hogy elaludjon a lampa?

legzsakok,legzsakvezerlo ki van cserelve

de meg mindig van benne csomo hiba

Törölt nick Creative Commons License 2019.02.20 0 0 9142

Sziasztok,

 

Igaz nem most volt a probléma, de érdeklődnék hogy megoldódott? Ha igen, mi volt a probléma?

 

Nekem szintén VW Jetta 1.6 benzin, BSE motorkód, 200e km-rel ugyan ezt csinálja, annyi hogy az alapjárat mikor kb 100 fordulatot esik, közben rázkódik és "gyújtáskimaradás" hibaüzenetet ad leolvasás közben illetve elkezd számolni hibakódot felfele, majd 1-2mp múlva vissza áll az alapjárat, a hibakód számolás megáll, és így váltakozik. Mikor rálépek a gázra a hibakód megszűnik, visszaesik a fordulat megint kezdődik. Illetve hidegen első elindulásokkor rázkódik a kasztni mintha nem menne akkor sem egy henger rendesen.

 

Szeretném kideríteni a gyökérokot mielőtt elkezdek trafót, kábeleket, gyertyákat meg mindent kicserélni. Olvastam még injektor tisztításról, kipufogó szelepről, hidrotőke hiba, lambdaszonda stb. mint lehetséges hiba.

Köszönöm előre is.

Előzmény: Zoltan170 (7556)
409 Creative Commons License 2019.02.18 0 0 9141

Az elektromosság mozgatja kitöltési tényezővel.

A "bemenő" vákuumot szabályozza a turbó felé. A harmadik cső azért van, hogy a turbó vákuumdobjába be tudja engedni a légköri nyomást amikor a vákuum nem szívja azt.

Előzmény: 76beci (9139)
76beci Creative Commons License 2019.02.18 0 0 9140

 A lemaradt kép

76beci Creative Commons License 2019.02.18 0 0 9139

Lenne a egy kérdésem ki ismeri, hogy működik egy turbót vezérlő vákuumszelep ami a mellékelt képen látszik. Típusa 1K0906627A. Az autó egy 2.0 PDTDI 140LE. Van rajta három vákuumcső  ha a tetejének az elektromos csatlakozást vesszük akkor az első a légszűrő házba megy (fekete csonk) a második ami már fehér az a turbóra a harmadik pedig a vákuumszivattyúra. Plusz van egy elektromos 2 pines csatlakozója. Valaki le tudja nekem írni milyen elmélet alapján működik ez az egész a vákuum mozgatja vagy az elektromosság ??? Köszönöm.

409 Creative Commons License 2019.02.17 0 0 9138

 

 Gyanakodni lehet, csak nem olcsó így javítani autót. (lásd légtömegmérő) A lambdaszonda hidegindításnál nem avatkozik be semmibe. Annak a hibája inkább meleg motornál jönne elő.

Előzmény: Maximilián Berkes (9137)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!