Keresés

Részletes keresés

zjakabfi Creative Commons License 2024.08.25 0 1 179962

Érdekes, köszönöm, szeretem ezeket olvasni.

Előzmény: trizs77 (179961)
trizs77 Creative Commons License 2024.08.25 0 5 179961

Úgy kb. 1991ig biztosan, lehet, hogy később is ha nem is volt mindennapi gyakorlat de sűrűn előfordult, hogy BKV járművet utasokkal illetéktelen vezetett.

A sűrűn itt azt értem, hogy mondjuk havonta egyszer.

Én villamosról és buszról tudok.

Azt nem tudom, hogy HÉV-nél, metró-nál előfordult e ilyen, valószínűleg ott is.

Az akkori trolisok azt mondták, hogy náluk kizárt.

Náluk igen hamar ki- és megbukna a dolog.

 

Volt ahol a vonalon dolgozó BKV-s járművezető nyíltan megkérdezte a tartózkodóban, hogy mit szólnátok ahhoz ha a fiam/lányom menne egy kört?

Mindíg fiamat/lányomat mondtak, noha soxor nem volt az illető se a fiuk, se a lányok.

 

Feljelentenétek akkor ?

Erre majd mindíg hümmögés volt a válasz.

Senki se mondta ki hogy feljelentené de azt se hogy nem.

 

A vonali többi járművezető cinkosságára mindíg szükség volt.

Egyszer Hűvösvölgyben (63-as busz) csak annyit mondott az "öreg tekintély" a tartózkodóban, hogy :

 

 ..."....Öltöztesd fel tisztességesen, hogy külsős ne ismerje fel..."

 

Arról nem tudok, hogy a 4-6-os vonalán ilyet csináltak volna se az UV korszakban, se a csatolt ICS korszakban.

Biztos megtörtént de nem tudok róla.

 

Egyszer - még az őskorban - egy napig jártam az 54-es buszt.

Borárosról kifelé.

Kezdő voltam és kussoltam a tartózkodóban, ráadásul idegen garázs felségterületén.

 

Ott az egyik 23-as busz vezetője röhincsélve mondta a többieknek, hogy neki az a csoda ha a 40-es villamost (azon a vonalon lakott) igazi, főállású villamosvezető vezeti.

 

Szóltak mesék az 51-es külső szakaszáról, a kamara erdei villamosról és a rossznyelvek azt mondták, hogy Rákospalotán, amikor a villamos már átment a vasút felett (55-ös) vagy alatt (12-es) is szimatolhatna - eredményesen a gépkocsizó forgalmi ellenőri csoport.

 

A régi 65-ös villamos is hasonló cipőben járt.

 

Persze buszosoknál ez sokkal sűrűbben fordult elő.

 

 

Előzmény: zjakabfi (179958)
morgó mh. Creative Commons License 2024.08.25 0 0 179960

1000-es van eltéve, abból viszont favázas is meg acélvázas is, meg a miskolci munkakocsi, meg ha még megvan Szentendrén a hasonló HÉV-kocsi. Meg lehet próbálni ikresíteni őket :) .

Előzmény: trizs77 (179957)
trizs77 Creative Commons License 2024.08.25 0 5 179959

Már megírtam.

Itt.

 

Kicsi fiúk, úgy kb. 12 évesek.

Társam édesanyja villamos vezető.

De nem hozzá mentünk mert Ő a 47-sen járt hanem egy ismerőséhez.

Aki a 43-son járt.

Két-három hétvégén azaz vasárnap mert a szombat még munkanap volt, 2-3 kanyar vele végig a Móricztól Nagytétényig.

Beszélgettünk.

Adogattuk a kalauz helyett a botokat az egyvágányú szakaszon, stb.

Egyszer mikor a Növény utcai aluljáró felé mentünk - itt már egy vágány volt - odaszólt a társamnak, hogy : kipróbálod ?

De Ő nemet mondott.

És Te ? ...kérdeztem tőlem.

Én rábólintottam.

 

A Növény utcai vasúti aluljárón még Ő vitte át a szerelvényt de a túloldalon helyet cseréltünk.

Ezt a típust még állva kellett vezetni.

Fejemre tette az FVV sapkát és ott állt mögöttem 10-20 cm-re.

Mindíg mondta mit csináljak.

Legfontosabb mondata, hogy soha semmit se hirtelen.

 

A Vegyiműveknél volt még egy kitérő.

Ott már bent állt a befelé menő villamos.

Annak vezetője látta, hogy én vezetek.

Egy 12 éves fiú szakembernek feltűnik.

Gondoltam itt a bukta, ebből balhé lesz.

Nem lett semmi.

Akkor jöttem rá, hogy erre kifelé ez nem egyedi eset volt.

 

kimentünk a Nagytétényi végéig.

Közben volt még egy megálló.

Oldalt/véget cseréltünk.

Visszafelé ismét felajánlotta a havernak, hogy vezessen Ő, hisz mégiscsak Ő egy villamosvezető nő fia, de a haver most is nemet mondott.

így hát visszafelé is vezethettem, de most már csak kitérőig.

 

Ennyi.

Ez kb. 1964-ben történt gondolom már elévült.

Soha többet nem vezettem villamost.

 

 

Előzmény: zjakabfi (179958)
zjakabfi Creative Commons License 2024.08.25 0 0 179958

Na ki a történettel.:)

Előzmény: trizs77 (179957)
trizs77 Creative Commons License 2024.08.25 0 0 179957

Leánykoromban a néhai 1900-as sorozat kocsijai jártak (persze csatolva) a 43-as villamos vonalán Nagytétényig.

Nem tudom van e eltéve régi 1900-as villamos ?

 

(egyetlen villamosvezetői esetem - persze jogtalanul - ezen a szakaszon történt.)

nemeza Creative Commons License 2024.08.24 0 0 179956

A nagy nosztalgiaflottából nincs olyan motorkocsi (vagy kettő csatolható (?)) ami valaha járt rajta?

Gondolom az UV kapacitás miatt is jó.

Előzmény: névtelen (179955)
névtelen Creative Commons License 2024.08.24 -1 1 179955

Autentikusabb lenne a pótos UV, mint R9-es villamos, ami csatlakozik a 43V-hez.

Előzmény: névtelen (179954)
névtelen Creative Commons License 2024.08.24 -1 1 179954

A 43-as sosem volt UV..

Előzmény: 08-73 (179952)
219 CLH-690 Creative Commons License 2024.08.24 0 0 179953

Csináltam egy videót Kassáról: https://www.youtube.com/watch?v=0TUC0US8Lgk Akit érdekel, nézze meg!

08-73 Creative Commons License 2024.08.23 -1 0 179952
Előzmény: 08-73 (179949)
TWdoktor Creative Commons License 2024.08.23 0 2 179951

Meg lett javítva, holnaptól forgalomba adható kocsi.

Előzmény: MUT 781 (179947)
08-73 Creative Commons License 2024.08.22 -1 0 179950

Apropó: szeptember hol lesznek vágányzárak?

08-73 Creative Commons License 2024.08.22 -1 2 179949

Szeptember 8-án lesz 43-as emlékvillamos? És ha jól olvastam, 43V villamospótló busz is? Utóbbi a Városház tér és a Campona között?

Esemény: https://www.facebook.com/events/1220052152513362

TWdoktor Creative Commons License 2024.08.22 0 9 179948

A1592-es TW-t már ne keresse senki, 7692 pályaszámon tanulókocsiként folytatja pályafutását.

MUT 781 Creative Commons License 2024.08.20 0 0 179947

A 1500-as TW-vel mi a helyzet? Lassan egy hónapja megse mozdult.

TWdoktor Creative Commons License 2024.08.18 0 4 179946

Na, már csak az emelt peron, a csatolt szerelvény hiányzik, és tisztára Hannover leszünk...:)

Előzmény: 95 860 00 4914-1 (179944)
95 860 00 4914-1 Creative Commons License 2024.08.17 0 0 179945

Fedveny: 1585. 

Előzmény: 95 860 00 4914-1 (179944)
95 860 00 4914-1 Creative Commons License 2024.08.17 0 2 179944

1575 most fordult ra a Hengermalom utra, forgalmi kocsi az 1-ezen

exvérmezö15 Creative Commons License 2024.08.17 -1 0 179943

Csak három napos a vágányzár. 20-án már a BKK tervei szerint Bécsi út és Clark Ádám tér(Jégverem utca) között fog járni 19-es kb19 óráig. Ha tömeg engedni fogja.

Előzmény: király2644 (179941)
nemeza Creative Commons License 2024.08.17 0 1 179942

Szerémin ahogy pest felől érkezünk be 1-es villamossal a Szerémi / Hengermalom megállóba - van egy elhúzás. Egy ideje mintha megsüllyedt volna ott a pálya, ránt egyet a villamos. Eddig nem emlékeztem erre.

 

A Fehérvári úton Albertfalva u. Kondorosi út közötti pálya rekonstrukciója szerepel bármilyen tervben? Vagy meg kell várni az 5-ös lassújelet is?

 

Az viszont pozitív, hogy Mester utca / Könyvesnél (Lurdy) cserélve lett a váltó és vagy az átszelés a kereszteződésben.

király2644 Creative Commons License 2024.08.17 0 2 179941

Jó hír, ma nekiálltak a Margit híd alatti pontszerű 10-es javításának. Remélem érzékelhető eredménye lesz, gondolom a mostani 4 napos hétvégén bőven belefér cserélni a cserélendőt.

nemeza Creative Commons License 2024.08.17 0 1 179940

Ha van 3 terv, akkor az lehetne a következő lépés, hogy az egyiket megvalósítják.

De csak egy nagyobbat és két kisebbet kell aktuálisan tartani.

Előzmény: attus germanicus (179939)
attus germanicus Creative Commons License 2024.08.17 0 4 179939

Ebben van logika, de túl gyakran csak az utolsó utáni pillanatban derül ki, hogy valamire mégis jut pénz. És akkor csak abba lehet belekezdeni, amire kész tervek vannak, az összes létező engedéllyel. 

Előzmény: 18-09 (179935)
Prestonpans Creative Commons License 2024.08.16 0 0 179938

(OFF)

Megteszi, és olyankor ordítok, mint egy kiképző őrmester, de nem foglalkozik vele.

Előzmény: trizs77 (179936)
toto92 Creative Commons License 2024.08.16 0 3 179937

Ehhez valószínűleg az kéne hogy előre kalkulálható legyen hogy valamiféle forrás lesz valamennyire behatárolható időablakban. Mert ha úgy működnek a dolgok hogy hopp ma bejelentik hogy itt egy vödör pénz amit holnapig lehet elkölteni és ennek tegnap még híre hamva se volt, abba nem fér bele hogy a fiókból előkapás helyett nekiálljanak tervezgetni, mert mire jövő hétre elkészülnek vele, éppen megint nem lesz pénz rá.

Előzmény: 18-09 (179935)
trizs77 Creative Commons License 2024.08.16 0 1 179936

Az nagy élmény, hogy ha épp írsz valamit és Őfőbundasága lassan, lustán átslattyog a klaviatúrán.

 

Előzmény: Prestonpans (179934)
18-09 Creative Commons License 2024.08.16 -2 4 179935

Amúgy jó lenne abba az irányba elmozdulni, hogy a tervezést akkor kezdik meg, ha látják is, hogy lesz a megvalósításra forrás. 

 

Mert ez így már a sokadik és nagyon sok-sok tízmilliárd amit kiszórnak az ablakon, hogy aztán ne legyen semmi belőle. 

Előzmény: NAR (179932)
Prestonpans Creative Commons License 2024.08.16 0 1 179934

(Fenébe, nem tudom mozgatni a kezem az egérrel, itt hever a macska... kíméljetek a poénoktól. :-( )

Prestonpans Creative Commons License 2024.08.16 0 0 179933

Minden esély megvan rá. A régi cégem nagy álma egy Mall, egy fedett bevásárlóutca-féleség volt. Egyszer ránk bízták az irattár esedékes selejtezését, akkor találtam meg a látványtervről egy gyönyörű színes prospektust. (Meg a Matáv levelét, hogy ha a cég nem egyenlíti ki a telefonszámláit, csak a segélykérő számokra engednek kifelé menő hívásokat.) Kőbányán a Mázsa tér környékének állapota, ha jól tudom, egy kínainak köszönhető, de az alapötlet még a miénk volt.

Magyarországon már az is nagy szó, ha merünk nagyot á

 

lmodni.

Előzmény: NAR (179932)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!