A rokonokat, ismerősöket, barátokat le kell magasról tojni ilyen esetekben. Kibic kispolgárok, akik távolról csodálják az Alfákat, de nem merik meglépni, hogy legyen nekik egy, vagy elköltik az Alfa-élmény felárát, az esetleges nagyobb fenntartási költségeket más felesleges hülyeségekre. Nem az ismerőseidnek, szomszédnak, kollégának veszel autót, hanem MAGADNAK. Sok szerencsét a GT-hez, nem egyszerű találni egy szép és jó példányt, szerencse kell hozzá, de nem lehetetlen. Hajrá!
Köszönöm az infókat! Sok cikket olvastam róla meg videókat nézt csak kíváncsi voltam egy tulaj valódi tapasztalatira! Tudom a vételáron felül hagyok tartalékot a kötelezőkre meg bármi adódna. Régóta szemezgetek az alfákkal a környezetemben sajnos mindenki nagyon ellenzi és szinte rendesen megvetik ezeket az autókat ezért is fordultam a fórumhoz mert az ismerőseim csak le hűlyéztek :D. Egy 1.6-os Opel B vectrát váltana remélem találok majd egy szépet.
Vagy pl. egy kipufogódobot sem tudsz már megvenni utángyártottban hátra, még ezt tudnám kiemelni GT esetében.
A motorról szokták mondani, hogy az 1.8 a legjobb TS, mármint az újabb koriak közül. Talán nem véletlen, mert kb. négyzetes motor és az egy szerencsés körülmény.
Az én tapasztalataim nem éppen általánosak, mert direkt motorhibásan vettem, bár nagyon alacsony futásteljesítménnyel. Csak egy baleset történt a vízpumpával, leszaladt a vezérműszíj és odaverte a szelepeket. Egy alap szervizre 150 ezer legyen bőven eltéve, a vezérlés, a gyertyák és egy vezérlésmódosító (feltételezve a legrosszabb esetet) nagyjából kijön belőle, szűrők, olaj pluszban. A fék-futómű alkatrészek nem különösebben drágák, nyilván nem is a legolcsóbbak.
Mióta összeraktam, már majdnem 30 ezret lefutott, az asszony használja, 0 meghibásodással. Megtaláltam bele érzésem szerint a legmegfelelőbb olajat (Selenia Touring 5W-50), ez még 100 ekm múlva is menni fog. Csak egy pár alap dolgot kell betartani, míg az olaj nem üzemmeleg, addig nem forgatni, nem terhelni és legkésőbb 10 ezrenként lecserélni. Akkor nem lesz semmi baja.
Nem részletezték sajnos melyik alkatrészekre gondoltak. Köszönöm egyébként pont ilyesmikre lettem volna kíváncsi mik okozhatnak gondot, esetleg a motorral kapcsolatban valami infót, tapasztalatot meg tudnál osztani velem?
Milyen alkatrészekről olvastál? Általános karbantartással nincs gond, de ha kell egy GT-be (márpedig kell) egy ajtóhatároló, egy napellenző, egy ablakemelő kapcsoló, akkor az tényleg keserves és drága tud lenni.
Mind a GT mind a 156 esetében már 15-20 éves autókról beszélünk. Ilyen korban sokkal fontosabb az előélet mint bármi más. Állapotot veszünk nem kilométert! El kell menni megnézni, és megnézni másik húszat is. Vigyél magaddal olyan embert aki látott már közelről 156-ot. Ha van olyan ami tetszik és szerinted belefér a keretedbe (keret = autó vételárax2) és a szakértőd is rábólint akkor vedd meg.
Sziasztok Alfa vásárlás előtt állok. Két típus közül gondoltam választani 156, GT. Mindenképpen benzines változatot szeretnék, dízelt nem tudnám kihasználni elég közel dolgozom. 1.8 t. spark (144 ló) motorral szerelt példányok érdekelnének; mire kell figyelni mit érdemes megnézni esetleg elkerülni. Azt is olvastam, hogy ezekhez a modellekhez már nehéz egykét alkatrészt beszerezni. Akinek volt vagy esetleg többet tud a dologról tanácsokat, tapasztalatokat szívesen fogadnék!
Nálam pedig így van, azzal a különbséggel, h a kocsi nem Ignis, hanem pickup (kisteherautó), mer azzal dolgozom, ha kell. A kölköket a zasszony hordja a Bravojával rövidre, a tengerpartra term a nagy döggel mentünk. 4 biciklivel a platón, mert ott már csak az játszott. :-)
(De tényleg, három napig kénytelen voltam robogóval jönni, mert szervízben volt a biciklim. Ironikus. :-) )
Az Ignis komolyan fölmerült, szüleimtől megkaptam volna használatra, de aztán máshogy alakult. Pedig ideális felállás lett volna. (Jelentős újratervezés van folyamatban, nejem autója kiesett.)
(És légyszi ne kezdjük, hogy Szeged nem is nagyváros.)
"Álságos az egész gondolatmenet."
Valójában nem az, tökéletesen életszerű. Bizonyos élethelyzetekre, bizonyos igényekre. Van, aki bele nem ülne egy Ignisbe, van, aki beleszeretett egy Alfába vagy Lexusba, és aköré akarja szervezni az egész logisztikát. A lényeg az, hogy ez mind nagyon durván szubjektív, így nem sok értelme van sem tanácsokat osztogatni, sem azokra hivatkozni.
Nem hiszem, mert amennyiben a nagyvárosban él a kolléga, kétlem, hogy "napi használatra bicikli (esetleg robogó) + tartaléknak meg arra a "téli" három hónapra egy Suzuki Ignist" használ. Álságos az egész gondolatmenet. Én nem beszélnék le senkit Alfáról vagy Lexusról, vegyen mindenki azt, amit akar, főleg ha képes fenntartani és tisztában van az adott típus, motor stb. előnyeivel, hátrányaival. (Egyedül a SUV-ok, crossoverek ellen ágálok, egyrészt mert vizuális környezetszennyezés mindegyik, pusztítólag hat az utcaképre, másrészt meg konkrét hátrányt jelent a többi autósra nézve: kevesebb a parkolóhely miattuk, nem lehet hátrulról átlátni az ablakokon, ütközés során olyan, mintha tankkal ütközne az ember stb-stb..))
Na én pont ezt csinálom, ahova lehet, cangával megyek, ha messze van/kevés az idő, akkor robogóval.. Bár utoljára inkább a pickuppal kellett volna menni, az csak ugrott volna egyet a padkán, nem törik ki az első teló, s nem lenne a lábam gipszben. :-)
"Azt mondta, nagyvárosba, napi használatra, családi autónak nem ajánlja."
Nagyvárosba, napi használatra bicikli (esetleg robogó) + tartaléknak meg arra a "téli" három hónapra egy Suzuki Ignis.
Elsődleges családi autónak egy 12+ (reálisan, átlagosan 16-18) éves, a fenntartására kicsit kényesebb autó sem biztos, hogy javasolt. Még ha Lexus, akkor se.
Na, ennyit a racionalitásról meg a hozzáértők tanácsairól. :-)
Rendben. Tényleg nem vagyok Alfa közösség tagja, és nem ismerem a szakikat sem. De azért Szamosit hadd legyen szabad elismernem és tisztelnem. És sok mindenben ő sem cáfolt meg. De nyilván Te ismerhetsz kivételeket, kivételek mindig lehetnek...
Ha mondjuk legalabb 20 eve benne lennel ebben a kozossegben, -mint az ide irok jelentos resze- szerintem a konyokodon jonnenek ki a "legnagyobb szakik" "igazsagai", meg a roluk keringo remtortenetek.
A sommas "nem futnak el", "nem ismerek" "érvekkel" megint csak mit lehet kezdeni. Én meg ismerek. De szamit ez? Reprezentativ mintanak kicsit keves.
Nem tudom, nekem a többi Lexus típus soha nem tetszett. Az 1989-ben debütáló LS400 sem. Finom és kiváló darab, de számomra nélkülöz mindenféle izgalmat, szerethetőséget. Tökéletes és steril. Azért szerintem ez az IS 200-ról, manuális váltóval nem mondható el. Egy korábbi teszt, elnézést az OFF-ért:
No de nem kaptam választ, ha se napira, se hobbyra nem kell, akkor miért dobtad be a témát?
Egy havernak volt eladó Lex 400 LS. Gondolkodtam rajta, de azon a kérdésen bukott meg a dolog, h mire használod? Ugye ez szedán, nem hobby autó. Nagy távú utazásaim nincsenek, amire a legalkalmasabb, még Horváto.ba se jó nyaralni, mert nem fér el benne a cuccunk (a full size pickup is púposan volt). Úgyhogy kimaradt..
(Annyira bejött az IS 200, hogy ha rajtam múlik és nem törik össze, örökre marad. Nem kell szebb, jobb, nagyobb, gyorsabb, kényelmesebb, megbízhatóbb.)
Ó, nem, a Lexus köszöni szépen, kiválóan van, nem bántam meg cseppet sem. Igazság szerint az egyetlen méltó riválisa sportszedánként az Alfa Romeo 156-osnak, mert kívül-belül hasonlóan egyedi és klasszikus, de persze el kell ismernem: az Alfa szebb.
Még tavasszal kínomban felhívtam egy 147 tulajt, aki ráadásul Alfa Amore tag, 2.0 TS-e van, kevés kilométerrel. Kiemelkedően gondos gazda és vérbeli alfista, de mégis lebeszélt (!) a típusról, elsősorban a 2.0-s motorról. Azt mondta, nagyvárosba, napi használatra, családi autónak nem ajánlja. Hobbiautónak annál inkább. Nos, egy veterán erre a célra már van. A kör bezárult.
Az én 147 2.0-m tiptop volt, amit anno említettem is neked csak ugye eladtam.. Az viszont nem jött le, h ugye Lexust vettél végül, akkor miért hoztad be ide újra a 147 témát? Rájöttél, h mégse jött be a Lex, csak még magadnak nem vallottad be? :-)
De tegyük fel, hogy a TS motorok megfelelő karbantartás mellett ugyanolyan megbízhatóak, mint a konkurens gyártók motorjai, én ezt el is hinném. Ami viszont szomorú tény, az az, hogy ezek a motorok nem mennek el sokkal többet 200e kilométernél, nem ismertek 400e-500e km-t futott példányok. (Ha igen, linkelj kérlek, akár eladó példányt is, kíváncsiságképp érdekelne.) Mindenesetre én NEM a TS motoroktól féltem, amikor nem vettem 147-est. Nem féltem semmitől, csak épp nem volt eladó megfelelő példány és kellett az autó gyorsan. Ennyi a mágia.
Abban van igazságod, hogy még a "szakma" (autószerelők, újságírók) is gyalázatos módon hajlamosak Magyarországon szarolaszozni, szarfranciázni, miközben német autók problémái felett elsiklanak. Régi dolog ez, de azért vannak már üdítő kivételek (pl. a TC-n is)
A Ruville nem annyira vészes árú, ha nem belevaló akkor vissza is küldheted. Ezenkívül más ötletem nincs mint hogy a gyári cikkszám alapján keresgélj, hátha találsz valahol....
Egyszer már járt itt márciusban. Akkor is az "ismeretterjesztése" más gyártmányú autók dicsőítésébe torkollott.... (ezért volt nekem ismerős a nick....)
Sau. Egy V betűs fórumozó akinek soha nem volt hozzászólása ebben a topikban és idejön egy kb fél éves lejárató cikkel "ismeretterjeszteni". Szerinted? :P
Tenyleg nem tudom milyen érveket vársz. Egyszer mar volt egy hasonloan ostoba cikk a TCn, ott is bevalogattak a TS-t a 10 legrosszabb motor koze, mert be kell tartani az olajcsere, szijcsere periodust es nem szabad hidegen taposni. Ehhez kepest a magukat megsemmisito, kigyullado, felrobbano, szarrakopo konkurencia emlitest sem erdemel.