Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Applefan Creative Commons License 2022.07.31 0 0 218048

A rokonokat, ismerősöket, barátokat le kell magasról tojni ilyen esetekben. Kibic kispolgárok, akik távolról csodálják az Alfákat, de nem merik meglépni, hogy legyen nekik egy, vagy elköltik az Alfa-élmény felárát, az esetleges nagyobb fenntartási költségeket más felesleges hülyeségekre. Nem az ismerőseidnek, szomszédnak, kollégának veszel autót, hanem MAGADNAK. Sok szerencsét a GT-hez, nem egyszerű találni egy szép és jó példányt, szerencse kell hozzá, de nem lehetetlen. Hajrá!

Előzmény: hlf666_2 (218047)
hlf666_2 Creative Commons License 2022.07.31 0 0 218047

Köszönöm az infókat! Sok cikket olvastam róla meg videókat nézt csak kíváncsi voltam egy tulaj valódi tapasztalatira! Tudom a vételáron felül hagyok tartalékot a kötelezőkre meg bármi adódna. Régóta szemezgetek az alfákkal a környezetemben sajnos mindenki nagyon ellenzi és szinte rendesen megvetik ezeket az autókat ezért is fordultam a fórumhoz mert az ismerőseim csak le hűlyéztek :D. Egy 1.6-os Opel B vectrát váltana remélem találok majd egy szépet. 

 

Előzmény: downer (218046)
downer Creative Commons License 2022.07.30 0 0 218046

Vagy pl. egy kipufogódobot sem tudsz már megvenni utángyártottban hátra, még ezt tudnám kiemelni GT esetében.

A motorról szokták mondani, hogy az 1.8 a legjobb TS, mármint az újabb koriak közül. Talán nem véletlen, mert kb. négyzetes motor és az egy szerencsés körülmény. 

Az én tapasztalataim nem éppen általánosak, mert direkt motorhibásan vettem, bár nagyon alacsony futásteljesítménnyel. Csak egy baleset történt a vízpumpával, leszaladt a vezérműszíj és odaverte a szelepeket.
Egy alap szervizre 150 ezer legyen bőven eltéve, a vezérlés, a gyertyák és egy vezérlésmódosító (feltételezve a legrosszabb esetet) nagyjából kijön belőle, szűrők, olaj pluszban. A fék-futómű alkatrészek nem különösebben drágák, nyilván nem is a legolcsóbbak. 

Mióta összeraktam, már majdnem 30 ezret lefutott, az asszony használja, 0 meghibásodással. Megtaláltam bele érzésem szerint a legmegfelelőbb olajat (Selenia Touring 5W-50), ez még 100 ekm múlva is menni fog. Csak egy pár alap dolgot kell betartani, míg az olaj nem üzemmeleg, addig nem forgatni, nem terhelni és legkésőbb 10 ezrenként lecserélni. Akkor nem lesz semmi baja.

Előzmény: hlf666 (218045)
hlf666 Creative Commons License 2022.07.30 0 0 218045

Nem részletezték sajnos melyik alkatrészekre gondoltak. Köszönöm egyébként pont ilyesmikre lettem volna kíváncsi mik okozhatnak gondot, esetleg a motorral kapcsolatban valami infót, tapasztalatot meg tudnál osztani velem? 

Előzmény: downer (218044)
downer Creative Commons License 2022.07.30 0 0 218044

Milyen alkatrészekről olvastál? Általános karbantartással nincs gond, de ha kell egy GT-be (márpedig kell) egy ajtóhatároló, egy napellenző, egy ablakemelő kapcsoló, akkor az tényleg keserves és drága tud lenni.

Előzmény: hlf666 (218042)
Paco155 Creative Commons License 2022.07.30 0 1 218043

Mind a GT mind a 156 esetében már 15-20 éves autókról beszélünk.  Ilyen korban sokkal fontosabb az előélet mint bármi más. Állapotot veszünk nem kilométert!  El kell menni megnézni, és megnézni másik húszat is. Vigyél magaddal olyan embert aki látott már közelről 156-ot. Ha van olyan ami tetszik és szerinted belefér a keretedbe (keret = autó vételárax2) és a szakértőd is rábólint akkor vedd meg. 

Előzmény: hlf666 (218042)
hlf666 Creative Commons License 2022.07.30 0 0 218042

Sziasztok Alfa vásárlás előtt állok. Két típus közül gondoltam választani 156, GT. Mindenképpen benzines változatot szeretnék, dízelt nem tudnám kihasználni elég közel dolgozom. 1.8 t. spark (144 ló) motorral szerelt példányok érdekelnének; mire kell figyelni mit érdemes megnézni esetleg elkerülni. Azt is olvastam, hogy ezekhez a modellekhez már nehéz egykét alkatrészt beszerezni. Akinek volt vagy esetleg többet tud a dologról tanácsokat, tapasztalatokat szívesen fogadnék! 

KawaBazsy Creative Commons License 2022.07.27 0 0 218041

Nálam pedig így van, azzal a különbséggel, h a kocsi nem Ignis, hanem pickup (kisteherautó), mer azzal dolgozom, ha kell. A kölköket a zasszony hordja a Bravojával rövidre, a tengerpartra term a nagy döggel mentünk. 4 biciklivel a platón, mert ott már csak az játszott. :-)

Előzmény: Applefan (218038)
Paco155 Creative Commons License 2022.07.27 -1 0 218040

Nem azt írta, hogy azt használja hanem azt, hogy az az elegendő, mert városi használatra nagyobb autó nem ajánlott.  Tudod. Szövegértelmezés. 

Előzmény: Applefan (218038)
ghosty9 Creative Commons License 2022.07.27 -1 0 218039

"Nem hiszem"

 

És tévedsz.

 

(De tényleg, három napig kénytelen voltam robogóval jönni, mert szervízben volt a biciklim. Ironikus. :-) )

 

Az Ignis komolyan fölmerült, szüleimtől megkaptam volna használatra, de aztán máshogy alakult. Pedig ideális felállás lett volna. (Jelentős újratervezés van folyamatban, nejem autója kiesett.)

 

(És légyszi ne kezdjük, hogy Szeged nem is nagyváros.)

 

"Álságos az egész gondolatmenet."

 

Valójában nem az, tökéletesen életszerű. Bizonyos élethelyzetekre, bizonyos igényekre. Van, aki bele nem ülne egy Ignisbe, van, aki beleszeretett egy Alfába vagy Lexusba, és aköré akarja szervezni az egész logisztikát. A lényeg az, hogy ez mind nagyon durván szubjektív, így nem sok értelme van sem tanácsokat osztogatni, sem azokra hivatkozni.

 

Na erre vonatkozott a záró mondatom.

Előzmény: Applefan (218038)
Applefan Creative Commons License 2022.07.27 0 0 218038

Nem hiszem, mert amennyiben a nagyvárosban él a kolléga, kétlem, hogy "napi használatra bicikli (esetleg robogó) + tartaléknak meg arra a "téli" három hónapra egy Suzuki Ignist" használ. Álságos az egész gondolatmenet. Én nem beszélnék le senkit Alfáról vagy Lexusról, vegyen mindenki azt, amit akar, főleg ha képes fenntartani és tisztában van az adott típus, motor stb. előnyeivel, hátrányaival. (Egyedül a SUV-ok, crossoverek ellen ágálok, egyrészt mert vizuális környezetszennyezés mindegyik, pusztítólag hat az utcaképre, másrészt meg konkrét hátrányt jelent a többi autósra nézve: kevesebb a parkolóhely miattuk, nem lehet hátrulról átlátni az ablakokon, ütközés során olyan, mintha tankkal ütközne az ember stb-stb..))

Előzmény: Paco155 (218036)
KawaBazsy Creative Commons License 2022.07.27 -1 1 218037

Na én pont ezt csinálom, ahova lehet, cangával megyek, ha messze van/kevés az idő, akkor robogóval.. Bár utoljára inkább a pickuppal kellett volna menni, az csak ugrott volna egyet a padkán, nem törik ki az első teló, s nem lenne a lábam gipszben. :-)

Előzmény: ghosty9 (218034)
Paco155 Creative Commons License 2022.07.27 -1 0 218036

Csak tájékoztatott téged, és információt osztott meg.....

Előzmény: Applefan (218035)
Applefan Creative Commons License 2022.07.27 -1 0 218035

Na jó, a kibic okoskodásodtól inkább kímélj meg engem (és a topictársakat is), köszönöm.

Előzmény: ghosty9 (218034)
ghosty9 Creative Commons License 2022.07.27 -1 0 218034

"Azt mondta, nagyvárosba, napi használatra, családi autónak nem ajánlja."

 

Nagyvárosba, napi használatra bicikli (esetleg robogó) + tartaléknak meg arra a "téli" három hónapra egy Suzuki Ignis.

 

Elsődleges családi autónak egy 12+ (reálisan, átlagosan 16-18) éves, a fenntartására kicsit kényesebb autó sem biztos, hogy javasolt. Még ha Lexus, akkor se.

 

Na, ennyit a racionalitásról meg a hozzáértők tanácsairól. :-)

Előzmény: Applefan (218028)
Applefan Creative Commons License 2022.07.26 0 0 218033

Rendben. Tényleg nem vagyok Alfa közösség tagja, és nem ismerem a szakikat sem. De azért Szamosit hadd legyen szabad elismernem és tisztelnem. És sok mindenben ő sem cáfolt meg. De nyilván Te ismerhetsz kivételeket, kivételek mindig lehetnek...

Előzmény: Saughassy (218032)
Saughassy Creative Commons License 2022.07.26 0 0 218032

Ha mondjuk legalabb 20 eve benne lennel ebben a kozossegben, -mint az ide irok jelentos resze- szerintem a konyokodon jonnenek ki a "legnagyobb szakik" "igazsagai", meg a roluk keringo remtortenetek.

A sommas "nem futnak el", "nem ismerek" "érvekkel" megint csak mit lehet kezdeni. Én meg ismerek. De szamit ez? Reprezentativ mintanak kicsit keves.

Előzmény: Applefan (218026)
Applefan Creative Commons License 2022.07.26 0 0 218031

Paconak már válaszoltam:

 

Tájékoztatni, információkat megosztani jöttem. Ennyi. 

 

Nem tudom, nekem a többi Lexus típus soha nem tetszett. Az 1989-ben debütáló LS400 sem. Finom és kiváló darab, de számomra nélkülöz mindenféle izgalmat, szerethetőséget. Tökéletes és steril. Azért szerintem ez az IS 200-ról, manuális váltóval nem mondható el. Egy korábbi teszt, elnézést az OFF-ért:

https://totalcar.hu/tesztek/2011/11/21/igy_mulat_egy_japan_ur/

 

De leállok, mert ez itt tényleg Alfa topic, vége.

Peace.

Előzmény: KawaBazsy (218030)
KawaBazsy Creative Commons License 2022.07.26 0 0 218030

No de nem kaptam választ, ha se napira, se hobbyra nem kell, akkor miért dobtad be a témát?

Egy havernak volt eladó Lex 400 LS. Gondolkodtam rajta, de azon a kérdésen bukott meg a dolog, h mire használod? Ugye ez szedán, nem hobby autó. Nagy távú utazásaim nincsenek, amire a legalkalmasabb, még Horváto.ba se jó nyaralni, mert nem fér el benne a cuccunk (a full size pickup is púposan volt). Úgyhogy kimaradt..

Előzmény: Applefan (218028)
Applefan Creative Commons License 2022.07.26 -1 0 218029

(Annyira bejött az IS 200, hogy ha rajtam múlik és nem törik össze, örökre marad. Nem kell szebb, jobb, nagyobb, gyorsabb, kényelmesebb, megbízhatóbb.)

Előzmény: Applefan (218028)
Applefan Creative Commons License 2022.07.26 0 0 218028

Ó, nem, a Lexus köszöni szépen, kiválóan van, nem bántam meg cseppet sem. Igazság szerint az egyetlen méltó riválisa sportszedánként az Alfa Romeo 156-osnak, mert kívül-belül hasonlóan egyedi és klasszikus, de persze el kell ismernem: az Alfa szebb.

Még tavasszal kínomban felhívtam egy 147 tulajt, aki ráadásul Alfa Amore tag, 2.0 TS-e van, kevés kilométerrel. Kiemelkedően gondos gazda és vérbeli alfista, de mégis lebeszélt (!) a típusról, elsősorban a 2.0-s motorról. Azt mondta, nagyvárosba, napi használatra, családi autónak nem ajánlja. Hobbiautónak annál inkább. Nos, egy veterán erre a célra már van. A kör bezárult.

Előzmény: KawaBazsy (218027)
KawaBazsy Creative Commons License 2022.07.26 0 1 218027

Az én 147 2.0-m tiptop volt, amit anno említettem is neked csak ugye eladtam.. Az viszont nem jött le, h ugye Lexust vettél végül, akkor miért hoztad be ide újra a 147 témát? Rájöttél, h mégse jött be a Lex, csak még magadnak nem vallottad be? :-)

Előzmény: Applefan (218026)
Applefan Creative Commons License 2022.07.26 0 0 218026

A TS motorok megbízhatósága még a legnagyobb szakik szájából sem egyértelműen megállapított tény.

Érdekes videó a témában:

https://www.youtube.com/watch?v=uNj9RgrYySI&ab_channel=AlfaAmore

 

De tegyük fel, hogy a TS motorok megfelelő karbantartás mellett ugyanolyan megbízhatóak, mint a konkurens gyártók motorjai, én ezt el is hinném. Ami viszont szomorú tény, az az, hogy ezek a motorok nem mennek el sokkal többet 200e kilométernél, nem ismertek 400e-500e km-t futott példányok. (Ha igen, linkelj kérlek, akár eladó példányt is, kíváncsiságképp érdekelne.) Mindenesetre én NEM a TS motoroktól féltem, amikor nem vettem 147-est. Nem féltem semmitől, csak épp nem volt eladó megfelelő példány és kellett az autó gyorsan. Ennyi a mágia.

 

Abban van igazságod, hogy még a "szakma" (autószerelők, újságírók) is gyalázatos módon hajlamosak Magyarországon szarolaszozni, szarfranciázni, miközben német autók problémái felett elsiklanak. Régi dolog ez, de azért vannak már üdítő kivételek (pl. a TC-n is)

Előzmény: Saughassy (218019)
Applefan Creative Commons License 2022.07.26 0 0 218025

Márciusban is tanúbizonyságot tettél értetlenségedről és korlátozott szövegértési képességeidről, és most is. Nem nekem lehet nehéz.

Előzmény: Paco155 (218021)
PontiJ Creative Commons License 2022.07.26 0 0 218024

Tisztelt Paco155!

Köszönöm a segítséget, utána nézek.

Üdvözlettel János.

Paco155 Creative Commons License 2022.07.25 -1 0 218023

Úgy tűnik nehéz eset. 

 

A baloldalinak a gyári cikkszáma eredetileg 60585427  ezt 97-ben lecserélték a 60629998-ra.   Próbáltam keresni rá és találtam is olaszországban de nem hinném hogy érdekel 800 euróért. Dübel Elastisch Federung Motor Vorne Links Alfa Romeo Original 60629998 | eBay  Érdekes hog yjobb oldalira sokkal több a találat

 

Ezen kívül csak egy Ruville cikkszámot.  Ez viszont úgy tűnik csak betét:  RUVILLE 866000 Görgőscsapágy. gólyaláb támasztó csapágy olcsón online (autoalkatreszonline24.hu) 

 

A Ruville nem annyira vészes árú, ha nem belevaló akkor vissza is küldheted. Ezenkívül más ötletem nincs mint hogy a gyári cikkszám alapján keresgélj, hátha találsz valahol....

 

 

 

Előzmény: PontiJ (218022)
PontiJ Creative Commons License 2022.07.25 0 0 218022

Sziasztok!

Én most itt segítséget szeretnék kérni tőletek.

Van egy alfa romeo gtv 1.8 Ts 916, ehhez keresek bal első toronycsapágyat, vagy támcsapágyat ki hogy ismeri.

Égen földön nem találom, hátha ti tudtok segíteni ebben!

Előre is köszönöm!

Paco155 Creative Commons License 2022.07.25 -1 0 218021

Nem, bocsánat.

Egyszer már járt itt márciusban.  Akkor is az "ismeretterjesztése" más gyártmányú autók dicsőítésébe torkollott....   (ezért volt nekem ismerős a nick....)

Előzmény: Paco155 (218020)
Paco155 Creative Commons License 2022.07.25 -1 0 218020

Sau.  Egy V betűs fórumozó akinek soha nem volt hozzászólása ebben a topikban és idejön egy kb fél éves lejárató cikkel "ismeretterjeszteni". Szerinted? :P

Előzmény: Saughassy (218019)
Saughassy Creative Commons License 2022.07.25 0 0 218019

Tenyleg nem tudom milyen érveket vársz. Egyszer mar volt egy hasonloan ostoba cikk a TCn, ott is bevalogattak a TS-t a 10 legrosszabb motor koze, mert be kell tartani az olajcsere, szijcsere periodust es nem szabad hidegen taposni. Ehhez kepest a magukat megsemmisito, kigyullado, felrobbano, szarrakopo konkurencia emlitest sem erdemel.

Előzmény: Applefan (218018)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!