Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Adm Creative Commons License 2024.06.14 0 1 220419

Miután elfogytak az észérveid, akkor most elkezdessz személyeskedni? Igénytelen randa munka, itt kezdődik, ha valamit megcsinálsz, legyen már jó ránézni. Jó, tudom, 20 éve így csinálod, akkor biztosan jó. Az a baj hogy az ebbe kapaszkodni a lehető egyik legrosszabb indok. A héten pl kicseréltem egy kiselosztót, 90-es évek végi szerelés volt a ház. Alapvetően rendben volt, de mégis volt két hiba benne, az egyik miatt kigyulladhatott volna, a másik miatt pedig valakit agyonvághatott volna az áram a házban. De hát 30 éve így volt, és most is a ház felújítása miatt került sor a cserére, akkor az így jó volt?

 

Amúgy mitől gondolod, hogy bontószökevény? Attól hogy 20 éves? 

Előzmény: lacipécs (220377)
409 Creative Commons License 2024.06.14 0 1 220418

 

 Az érintettségem okán erre a hengerfejes témára reagálnom kell, miután amit eddig elmondtál az a valóságnak csak egy igen kicsi szelete, amit az azóta eltelt idő "szépített" is.

 

1.  Nem törtük/szakítottuk bele a csavart, az úgy érkezett, egy másikkal együtt, de az nem tőben volt törve, ki lehetett venni. A harmadik törött el a kinyitásakor, de az sem tőben törött.... (kipucsonk csavarok)

 

2. Nem a csavar kifúrása és pótlása volt a gond, hanem (és ez csak később derült ki*) hogy kicsivel túl lett fúrva. (~1.5mm) Ettől a furat vége átért az olajtérbe. Mivel a csavar alapból a víztérbe ér, így a víz befolyt az olajtérbe.

 

3 Elvittük a hengerfejet a hengerfejesekhez, akik rámondták, hogy repedt és nem javítható.

  Ezt akkor Te is, mi is elfogadtuk sajnos.

 

4. Nem "kellett" neked keríteni/venni hengerfejet, elsőre mi vettünk egyet, de az nem volt jó, ekkor mondtad, hogy tudsz másikat, csak sok idő. Végülis ez lett, amire akkor nagyon más árat mondtál.

 

5. Nem volt szó arról, hogy fizessük ki (amit egyébként megtettünk volna), mert arra jutottál, ha mégis javítható a hengerfej akkor az kell neked tartaléknak. Javítható volt, a hengerfejesek megjavították és ezért nem kellett fizetned.

 

* A gyanú, hogy a fúrással volt a baj, benned ébredt, és ezek után lett szétszedve a hengerfej és derült ki a baj oka. Ekkor már az autó készen volt. Pillanatig sem tagadtuk, hogy hibáztunk**, de ezt addig nem is tudtuk. (megbízva a hengerfejesek hiba megállapításában)

 

** leginkább abban, hogy nekiálltunk a helyén kifúrni. De ugye utólag mindenki okos.

 

 

Remélem még valósak az emlékeim így évek távlatából is.

Előzmény: Paco155 (220417)
Paco155 Creative Commons License 2024.06.14 0 0 220417

"De miután egy kolléga mondta neki,hogy kukás a hengerfeje,amibe beleszakadt a csavar,próbálta menteni,de nem jött össze, és hozzon egy bontottat,azóta minden szerelő kókler."

Komoly a probléma, hogy az az alapfelállás a fejedben, hogy a kolléga angyal, és az ügyfél meg csak hülye lehet. Ez tipikusan látszuik abból, hogy "próbálta menteni, de nem jött össze" - és itt végetér a történet. Innentől az ügyfélé a gond. Na az a gond hogy itt ér véget és felelősséget már nem vállal a saját döntéséért. 

 

Ha az elején kezdjük, akkor hogyan is kellett volna ennek történnie?  Beszakad a csavar. Előfordul.  És ekkor telefon az ügyfélnek:

Bocsi, van egy beszakadt csavar ami gondot okoz, van három lehetőség  te mint ügyfél melyiket választod? 

a.) megpróbáljuk megmenteni és kifúrni, ennek nyeresége hog yingyen van vesztesége, hogy ha nem sikerül akkor másik hengerfejet kell keríteni. A rizikó legyen mondjuk 50%

b.) elküldjük gépműhelybe hogy vegyék ki, ennek nyeresége, hogy biztosan kijön, vagy a gépműhely javítottan adja vissza,  vesztesége hogy Y forintba fog kerülni, és egy hétbe telik.

c.) egyből másik hengerfej, 10xY költség fejében, két hétbe telik, de 100 % hogy jó. 

 

Ugye milyen bonyolult lenne? Fel kellene emelni a telefont. Cserébe minden tiszta lenne és az ügyfél meg tudja, hogy mit válasszon, milyen rizikóval, és milyen felelősséggel.  

 

 

 

"Halkan megkérdezem,hogy miért is vitte el szerelőhöz,ha ő a kerületbe/megyébe/földrészen a legprofibb szakember???"

Akkor csak halkan válaszolok. Van amikor az embernek nincs ideje arra, hogy foglalkozzon az autóval mert egyéb kereső tevékenységet folytat.

 

 

"PS:

szeretnék látni egy szigorúan gyári javítási leírást egy tőben beletört és persze belerohadt(hiszen azért tört bele) hengerfejben tőcsavar javítására."

Fentebb írtam. A keresett javítási leírásod a gépműhelyben található ahova leadod a csavar kiszedésére. Mert ez nem az autószerelő feladata.

Előzmény: lacipécs (220390)
Paco155 Creative Commons License 2024.06.14 0 0 220416

"a baj ott van, mikor a gyakorlati oldalt akarja meggyozni az igazarol.  "

A baj ott van, hogy a gyakorlati oldal "húsz éve így csinálom" alapon érvel, és nem hajlandó még belegondolni sem, hogy eredetileg másképp kellene.  

Előzmény: cam aro (220393)
Paco155 Creative Commons License 2024.06.14 0 0 220415

"vegyunk egy egyszeru peldat. 

kormany gombfej, kupos, 6 slotos koronas anya sasszeg biztositasal. 
menet M10x1.5. ne legyen bonyolult. 

a lehuzasi nyomatek (hasrapacsi, de kozelitesnek jo ) 60Nm . 

lehuzod 60Nm-re. .es kozepre all a sasszeg .. 

nem megy bele a furatba. . 

 

vissza lazitasz anyan 30 fokot, amivel gyak. laza lesz. 

vagy rahuzol 30 fokot, amivel mar 100Nm fole szalad a nyomatek.. 

mindketto esetben buktad a szerviz utasitast.. 

..ilyenkor mire jo a tsb ? "

 

Olyan tsb-t én még nem láttam, amelyik koronás anya esetén nyomatékot és nem pozíciót ír elő. Lehet hogy van, de nehéz elképzelni.

Előzmény: cam aro (220391)
Paco155 Creative Commons License 2024.06.14 0 0 220414

"(ebbul baj lesz more. :) "

Nem lesz baj, egyrészt elismerem, hogy egyrészt azért mert nekem kell a sorvezető (bár lássuk be azért egy csomó egyéb járulékos haszna is van), másrészt mert van időm rá. Megnézni is, meghúzni is. Azt is tudom, hogy egy szerviz ezzel nem fog foglalkozni és el is fogadom, - úgyse tehetnék mást. :P 

Viszont nem is én hoztam fel a nyomatékra húzás kérdését, de ha már lacipécs firtatta akkor neki szólt a kérdés, hogy ő utoljára mikor, ha már így érdeklődik?

Előzmény: cam aro (220389)
Paco155 Creative Commons License 2024.06.14 0 0 220413

"de erdekelne a megoldasod. :) "

A helyes megolás már a kérdésben elhangzott (tegyek oda alátétet?), de mégis jött a "jóvanazúgy" reakció  amiből a vita egyáltalán kialakult. 

Előzmény: cam aro (220388)
Paco155 Creative Commons License 2024.06.14 0 0 220412

Megfújtam már az elején, visszanedvesedik, repedés. 

Előzmény: cam aro (220384)
Paco155 Creative Commons License 2024.06.14 0 0 220411

"..mit csinaljon vele, vetessen a tulajal uj csatit ? "

Alapvetően a szerviznek kellene ilyenkor állnia a másik csatlakozó költségét. De minimum szólni kellene róla és nem otthon észrevennie a tulajnak két hét múlva.

"...tipust nem mondok, de van ilyen . 

nincs koronas anya, sasszeg van. "

Erős tippem van rá, hogy ott nincs anya sem, csak az alátét és egy átfúrt tengely sasszeggel. Az egy egészen más fajta kötés.

 

""s koronás anya elrágja a sasszeg szárát. "

...akkor az nem volt lehuzva.. "

Valószínűleg nem eléggé, de pont ez a szerepe a koronának és a sasszegnek, hogy ha laza, akkor se tudja kimozogni. Ha a csavar felett van a furat akkor bármennyit foroghat a lazaság függvényében amíg el nem éri, ha meg a koronában akkor max 5-10 fokot. Amúgy azt is hozzá kell tenni, hogy ha egy pozícióra lehúzott koronás anyánál nem a korona középvonalában van a furat akkor az vagy nem odavaló alkatrész vagy valami kimaradt pl. egy alátét.

 

 

"...lasd csatlakozo.. nem biztos hogy szaki hibas
( az se hogy nem tud kanyarba fejfolott furni. . bar ettol meg lehet fhasz. ) " 

A gond nem is a kifúrással van hanem az eredmény kezelésével ( bár erről mindjárt írok bővebbet egy következő hozzászólásban).

Előzmény: cam aro (220387)
topikolos Creative Commons License 2024.06.14 0 0 220410

Tegnap felkerült mindkét lengőkar. Alátét elfért, saszeg is volt (legalábbis az egyik csomagban, a másikból meg biztos kiesett). A csavarokat nyomatékkulccsal húztam meg, ami nem működik, így csak érzésre, amennyire bírtam. :) A kiszedés amúgy is csak rudas hosszabbítással ment... Majd ráhúzok később, ha jártam vele kicsit.

Ma viszem futóműállításra. 

Megszűnt a ropogás, amit már egy ideje hallottam, ezek szerint ez volt az oka.

 

Köszönöm mindenkinek a segítséget.

pega72 Creative Commons License 2024.06.14 0 0 220409

Sziasztok!
Abban kérnék segítséget, hogy meg tudná-e valaki mondani, hogy Celica T23 1ZZ FE főtengelye melyik Toyota tipussal azonos? Nekem azt mondták, hogy a 2000-2004-ig gyártott 1794 cm3-is avensis,corolla verso, Rav 4 II,Mr2 azonos(ZZT221,ZZT251,ZZE122,ZZW30,ZCA25_,ZCA26_)

Quattroman Creative Commons License 2024.06.14 0 0 220408
Előzmény: cam aro (220406)
Quattroman Creative Commons License 2024.06.14 0 0 220407

régi jó szokásunk.

Előzmény: cam aro (220406)
cam aro Creative Commons License 2024.06.14 0 0 220406

trollt etettek.. 

Quattroman Creative Commons License 2024.06.14 0 0 220405

a menet nem metrikus,

 

amerikai autót javítasz? mert még a japánok is metrikus menetet használnak.

Előzmény: Quattroman (220403)
mica-r Creative Commons License 2024.06.14 0 0 220404

Gagyi, kacat alkatrésznél spórolják le általában.

Előzmény: kraptrovics (220402)
Quattroman Creative Commons License 2024.06.14 0 0 220403

egyáltalán kitalálni mi a menet, mi a méret

 

hát, akinek ez feladat...

Előzmény: kraptrovics (220402)
kraptrovics Creative Commons License 2024.06.14 0 0 220402

Persze, csomó karon nincs rajta, ott röhög a zacskóban a menet üresen.. és jön a kínlogika, most mi  a fasz van, pláne ha már bakon +darabokban az autó...mert gyáriban meg a kar része, cikkszáma nincs....próbálj találni, egyáltalán kitalálni mi a menet, mi a méret..

visszatenni futóműbe az önzárót, még ha nem is kellett legyilkolni..akkor sem kéne....khmm.. a menet nem metrikus, itt a sarkon nem lesz..szopó van.

 

A koronás lejön, ha meleggel akkor úgy, a sasszeg mindegy, az van a sarkon is, ha úgy itélem, nem egyengetek, mert ennek ez már többedik köre lenne..

 

Nem mintha el lehetne őket simán törni, pláne a békebelieket..hajtogatod, hajtogatod..de eszébe nincs végre elpattanni.

 

 

Előzmény: Quattroman (220401)
Quattroman Creative Commons License 2024.06.14 0 0 220401

vásároltál már úgy gömbfejet hogy nem adtak hozzá új anyát?

sasszeget visszatenni??? talán pakisztánban.

igaz a hatvanas évek elején még a görbe szegeket egyengettük mikor anyámék építkeztek...

Előzmény: kraptrovics (220395)
cam aro Creative Commons License 2024.06.14 0 3 220400

ne feltengelyt nezz a lotyogos 5-6-os sasszeggel.. amin meg fogas is van. 

nezz sasszeges gombfejeket. 2-3mm.. 

 

 

dejo hogy mindenre van ellenvelemeny. 

tipikus varoterem lett a topikbol. 

sajat velemeny, sajat tapasztalat, a tobbi lehurrogva..

(nem ugy van az klarikam! )

az hogy a  -hulyeseget beszelo - 30 eve van a szakmaban az nem szamit.. 

mer' a haztaji... es en tudom jobban.. 

 

Itt sem kellett a kérdezőnek elpusztítania a cuccát,""

tudod hogy vette le, es hogy ujat rakott fel ? 

 

egyertelmu tenyeket probaltok cafolni. .

mentek a picsaba.. 

====================

 

Előzmény: kraptrovics (220397)
mica-r Creative Commons License 2024.06.14 0 0 220399

Van amikor a távol-keletiek régimódi dolgai egyáltalán nem hasznosak.

Ma is szedtem ki féltengelyt (elölről), de nem kellett trapézgömböt bontani. 

Előzmény: kraptrovics (220397)
cam aro Creative Commons License 2024.06.13 0 0 220398

Mert érzéketlen, egyszerű és visszatehető.""

 

:DDD 

mert berohad, mert kikell furni, es hat.. pont nem nyomatekra kell huzni hanem poziciora. 

na ipp ezert szar. 

dehatmernokimunkavanbenne.. 

 

 

 

Előzmény: kraptrovics (220395)
kraptrovics Creative Commons License 2024.06.13 0 0 220397

Le is szptam volna magam, ha minden esetben mikor féltengelyt kihúzom, lehetett volna anyáért, szegért, sőt levagdosás kapcsán tengelyért menni.

Itt sem kellett a kérdezőnek elpusztítania a cuccát, holott lengőkarja meg volt rohadva, vagyis mióta az be lett téve,  ++évtizedett ülhetett ott az anya (akár).

 

Előzmény: mica-r (220396)
mica-r Creative Commons License 2024.06.13 0 0 220396

Dehogy tehető vissza. Na meg néhány éves autókon már szét kell tépni, kifúrni. Valójában egy problémahalmaz az egész.

Előzmény: kraptrovics (220395)
kraptrovics Creative Commons License 2024.06.13 0 0 220395

"túróért kell a 3. évezredben saszeges - koronásanyás "

 

Mert érzéketlen, egyszerű és visszatehető. Szemben az önzáróval ami hivatalosan eléggé nem,..

...bár pc világunkban nyilván a sasszeg gondolkodás nélkül is cserélendő, mert mivan, ha 60x tették vissza, és pont elfáradt, és pont ott törik el, pont ki tud esni, és pont leesik az anya is..stb.

 

Előzmény: mica-r (220392)
cam aro Creative Commons License 2024.06.13 0 0 220394

mert rank maradt mint orokseg.. :)

 

 

az enyem nem volt levegos. 

csak atalakitottam.. :) 

Előzmény: mica-r (220392)
cam aro Creative Commons License 2024.06.13 0 2 220393

ma csak lengokar szilentbe berohadt csavar volt. 

...levagtam a kart a p@csaba... ilyet hol talalsz szerviz utasitasban ? :) 

 

pacoval semmi baj nem lenne, ha belatna hogy o elmeleti szakember, (ezen a teruleten ) 

a baj ott van, mikor a gyakorlati oldalt akarja meggyozni az igazarol.  

 

no nem baja.. 

 

Előzmény: lacipécs (220390)
mica-r Creative Commons License 2024.06.13 0 0 220392

Mellékkérdés: mi a túróért kell a 3. évezredben saszeges - koronásanyás megoldás???
Jó hogy mondod a teleszkópot, meg kell néznem van e az enyémben a tavalyi nyomásból.

Előzmény: cam aro (220391)
cam aro Creative Commons License 2024.06.13 0 0 220391

a sasszeg gate kapcsan egy kerdes.  

 

vegyunk egy egyszeru peldat. 

kormany gombfej, kupos, 6 slotos koronas anya sasszeg biztositasal. 
menet M10x1.5. ne legyen bonyolult. 

a lehuzasi nyomatek (hasrapacsi, de kozelitesnek jo ) 60Nm . 

lehuzod 60Nm-re. .es kozepre all a sasszeg .. 

nem megy bele a furatba. . 

 

vissza lazitasz anyan 30 fokot, amivel gyak. laza lesz. 

vagy rahuzol 30 fokot, amivel mar 100Nm fole szalad a nyomatek.. 

mindketto esetben buktad a szerviz utasitast.. 

..ilyenkor mire jo a tsb ? 

 

egyeb megoldas ?

==================

 

be szelepeltem (es upgardeltem a tomiteseket ) a motorom elso teleszkopjat, hogy suritett levegovel lehessen allitani a kemenyseget.

a legtobb elvarasom 3 nap volt, 15 psi-n..   ha addig tartja akkor fhasza.. 

 

800 km-ert mentem vele egy honap alatt. 

1 psi-t NEM esett a nyomas, ami szinte csoda .. :) 

 


 

lacipécs Creative Commons License 2024.06.13 0 0 220390

Én már elengedtem régen....   :-)))

 

"Kizárólag mindent csak a gyári előírás szerint csinál!!!!"

De miután egy kolléga mondta neki,hogy kukás a hengerfeje,amibe beleszakadt a csavar,próbálta menteni,de nem jött össze, és hozzon egy bontottat,azóta minden szerelő kókler.

Halkan megkérdezem,hogy miért is vitte el szerelőhöz,ha ő a kerületbe/megyébe/földrészen a legprofibb szakember???

PS:

szeretnék látni egy szigorúan gyári javítási leírást egy tőben beletört és persze belerohadt(hiszen azért tört bele) hengerfejben tőcsavar javítására.

 

 

Előzmény: cam aro (220389)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!