Miután elfogytak az észérveid, akkor most elkezdessz személyeskedni? Igénytelen randa munka, itt kezdődik, ha valamit megcsinálsz, legyen már jó ránézni. Jó, tudom, 20 éve így csinálod, akkor biztosan jó. Az a baj hogy az ebbe kapaszkodni a lehető egyik legrosszabb indok. A héten pl kicseréltem egy kiselosztót, 90-es évek végi szerelés volt a ház. Alapvetően rendben volt, de mégis volt két hiba benne, az egyik miatt kigyulladhatott volna, a másik miatt pedig valakit agyonvághatott volna az áram a házban. De hát 30 éve így volt, és most is a ház felújítása miatt került sor a cserére, akkor az így jó volt?
Amúgy mitől gondolod, hogy bontószökevény? Attól hogy 20 éves?
Az érintettségem okán erre a hengerfejes témára reagálnom kell, miután amit eddig elmondtál az a valóságnak csak egy igen kicsi szelete, amit az azóta eltelt idő "szépített" is.
1. Nem törtük/szakítottuk bele a csavart, az úgy érkezett, egy másikkal együtt, de az nem tőben volt törve, ki lehetett venni. A harmadik törött el a kinyitásakor, de az sem tőben törött.... (kipucsonk csavarok)
2. Nem a csavar kifúrása és pótlása volt a gond, hanem (és ez csak később derült ki*) hogy kicsivel túl lett fúrva. (~1.5mm) Ettől a furat vége átért az olajtérbe. Mivel a csavar alapból a víztérbe ér, így a víz befolyt az olajtérbe.
3 Elvittük a hengerfejet a hengerfejesekhez, akik rámondták, hogy repedt és nem javítható.
Ezt akkor Te is, mi is elfogadtuk sajnos.
4. Nem "kellett" neked keríteni/venni hengerfejet, elsőre mi vettünk egyet, de az nem volt jó, ekkor mondtad, hogy tudsz másikat, csak sok idő. Végülis ez lett, amire akkor nagyon más árat mondtál.
5. Nem volt szó arról, hogy fizessük ki (amit egyébként megtettünk volna), mert arra jutottál, ha mégis javítható a hengerfej akkor az kell neked tartaléknak. Javítható volt, a hengerfejesek megjavították és ezért nem kellett fizetned.
* A gyanú, hogy a fúrással volt a baj, benned ébredt, és ezek után lett szétszedve a hengerfej és derült ki a baj oka. Ekkor már az autó készen volt. Pillanatig sem tagadtuk, hogy hibáztunk**, de ezt addig nem is tudtuk. (megbízva a hengerfejesek hiba megállapításában)
** leginkább abban, hogy nekiálltunk a helyén kifúrni. De ugye utólag mindenki okos.
Remélem még valósak az emlékeim így évek távlatából is.
"De miután egy kolléga mondta neki,hogy kukás a hengerfeje,amibe beleszakadt a csavar,próbálta menteni,de nem jött össze, és hozzon egy bontottat,azóta minden szerelő kókler."
Komoly a probléma, hogy az az alapfelállás a fejedben, hogy a kolléga angyal, és az ügyfél meg csak hülye lehet. Ez tipikusan látszuik abból, hogy "próbálta menteni, de nem jött össze" - és itt végetér a történet. Innentől az ügyfélé a gond. Na az a gond hogy itt ér véget és felelősséget már nem vállal a saját döntéséért.
Ha az elején kezdjük, akkor hogyan is kellett volna ennek történnie? Beszakad a csavar. Előfordul. És ekkor telefon az ügyfélnek:
Bocsi, van egy beszakadt csavar ami gondot okoz, van három lehetőség te mint ügyfél melyiket választod?
a.) megpróbáljuk megmenteni és kifúrni, ennek nyeresége hog yingyen van vesztesége, hogy ha nem sikerül akkor másik hengerfejet kell keríteni. A rizikó legyen mondjuk 50%
b.) elküldjük gépműhelybe hogy vegyék ki, ennek nyeresége, hogy biztosan kijön, vagy a gépműhely javítottan adja vissza, vesztesége hogy Y forintba fog kerülni, és egy hétbe telik.
c.) egyből másik hengerfej, 10xY költség fejében, két hétbe telik, de 100 % hogy jó.
Ugye milyen bonyolult lenne? Fel kellene emelni a telefont. Cserébe minden tiszta lenne és az ügyfél meg tudja, hogy mit válasszon, milyen rizikóval, és milyen felelősséggel.
"Halkan megkérdezem,hogy miért is vitte el szerelőhöz,ha ő a kerületbe/megyébe/földrészen a legprofibb szakember???"
Akkor csak halkan válaszolok. Van amikor az embernek nincs ideje arra, hogy foglalkozzon az autóval mert egyéb kereső tevékenységet folytat.
"PS:
szeretnék látni egy szigorúan gyári javítási leírást egy tőben beletört és persze belerohadt(hiszen azért tört bele) hengerfejben tőcsavar javítására."
Fentebb írtam. A keresett javítási leírásod a gépműhelyben található ahova leadod a csavar kiszedésére. Mert ez nem az autószerelő feladata.
Nem lesz baj, egyrészt elismerem, hogy egyrészt azért mert nekem kell a sorvezető (bár lássuk be azért egy csomó egyéb járulékos haszna is van), másrészt mert van időm rá. Megnézni is, meghúzni is. Azt is tudom, hogy egy szerviz ezzel nem fog foglalkozni és el is fogadom, - úgyse tehetnék mást. :P
Viszont nem is én hoztam fel a nyomatékra húzás kérdését, de ha már lacipécs firtatta akkor neki szólt a kérdés, hogy ő utoljára mikor, ha már így érdeklődik?
"..mit csinaljon vele, vetessen a tulajal uj csatit ? "
Alapvetően a szerviznek kellene ilyenkor állnia a másik csatlakozó költségét. De minimum szólni kellene róla és nem otthon észrevennie a tulajnak két hét múlva.
"...tipust nem mondok, de van ilyen .
nincs koronas anya, sasszeg van. "
Erős tippem van rá, hogy ott nincs anya sem, csak az alátét és egy átfúrt tengely sasszeggel. Az egy egészen más fajta kötés.
""s koronás anya elrágja a sasszeg szárát. "
...akkor az nem volt lehuzva.. "
Valószínűleg nem eléggé, de pont ez a szerepe a koronának és a sasszegnek, hogy ha laza, akkor se tudja kimozogni. Ha a csavar felett van a furat akkor bármennyit foroghat a lazaság függvényében amíg el nem éri, ha meg a koronában akkor max 5-10 fokot. Amúgy azt is hozzá kell tenni, hogy ha egy pozícióra lehúzott koronás anyánál nem a korona középvonalában van a furat akkor az vagy nem odavaló alkatrész vagy valami kimaradt pl. egy alátét.
"...lasd csatlakozo.. nem biztos hogy szaki hibas ( az se hogy nem tud kanyarba fejfolott furni. . bar ettol meg lehet fhasz. ) "
A gond nem is a kifúrással van hanem az eredmény kezelésével ( bár erről mindjárt írok bővebbet egy következő hozzászólásban).
Tegnap felkerült mindkét lengőkar. Alátét elfért, saszeg is volt (legalábbis az egyik csomagban, a másikból meg biztos kiesett). A csavarokat nyomatékkulccsal húztam meg, ami nem működik, így csak érzésre, amennyire bírtam. :) A kiszedés amúgy is csak rudas hosszabbítással ment... Majd ráhúzok később, ha jártam vele kicsit.
Ma viszem futóműállításra.
Megszűnt a ropogás, amit már egy ideje hallottam, ezek szerint ez volt az oka.
Sziasztok! Abban kérnék segítséget, hogy meg tudná-e valaki mondani, hogy Celica T23 1ZZ FE főtengelye melyik Toyota tipussal azonos? Nekem azt mondták, hogy a 2000-2004-ig gyártott 1794 cm3-is avensis,corolla verso, Rav 4 II,Mr2 azonos(ZZT221,ZZT251,ZZE122,ZZW30,ZCA25_,ZCA26_)
Persze, csomó karon nincs rajta, ott röhög a zacskóban a menet üresen.. és jön a kínlogika, most mi a fasz van, pláne ha már bakon +darabokban az autó...mert gyáriban meg a kar része, cikkszáma nincs....próbálj találni, egyáltalán kitalálni mi a menet, mi a méret..
visszatenni futóműbe az önzárót, még ha nem is kellett legyilkolni..akkor sem kéne....khmm.. a menet nem metrikus, itt a sarkon nem lesz..szopó van.
A koronás lejön, ha meleggel akkor úgy, a sasszeg mindegy, az van a sarkon is, ha úgy itélem, nem egyengetek, mert ennek ez már többedik köre lenne..
Nem mintha el lehetne őket simán törni, pláne a békebelieket..hajtogatod, hajtogatod..de eszébe nincs végre elpattanni.
Le is szptam volna magam, ha minden esetben mikor féltengelyt kihúzom, lehetett volna anyáért, szegért, sőt levagdosás kapcsán tengelyért menni.
Itt sem kellett a kérdezőnek elpusztítania a cuccát, holott lengőkarja meg volt rohadva, vagyis mióta az be lett téve, ++évtizedett ülhetett ott az anya (akár).
"túróért kell a 3. évezredben saszeges - koronásanyás "
Mert érzéketlen, egyszerű és visszatehető. Szemben az önzáróval ami hivatalosan eléggé nem,..
...bár pc világunkban nyilván a sasszeg gondolkodás nélkül is cserélendő, mert mivan, ha 60x tették vissza, és pont elfáradt, és pont ott törik el, pont ki tud esni, és pont leesik az anya is..stb.
Mellékkérdés: mi a túróért kell a 3. évezredben saszeges - koronásanyás megoldás??? Jó hogy mondod a teleszkópot, meg kell néznem van e az enyémben a tavalyi nyomásból.
"Kizárólag mindent csak a gyári előírás szerint csinál!!!!"
De miután egy kolléga mondta neki,hogy kukás a hengerfeje,amibe beleszakadt a csavar,próbálta menteni,de nem jött össze, és hozzon egy bontottat,azóta minden szerelő kókler.
Halkan megkérdezem,hogy miért is vitte el szerelőhöz,ha ő a kerületbe/megyébe/földrészen a legprofibb szakember???
PS:
szeretnék látni egy szigorúan gyári javítási leírást egy tőben beletört és persze belerohadt(hiszen azért tört bele) hengerfejben tőcsavar javítására.