Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Stickerei Creative Commons License 2023.01.27 0 0 119249

Sziasztok!

 

Szeretnék egy kis segítséget kérni.

Fiat Bravo 1.4 2008-as (pécsi lakhellyel) folyamatosan kiég a bal első tompított.

Legutóbb a szerelőnk berakott valami túlfeszültség elleni védőkütyüt, de az autó ettől nem szeppent meg és ugyanúgy kiégett az izzó.

Minden segítséget, ötletet örömmel veszek.

 

Köszönettel,

Bálint

downer Creative Commons License 2023.01.21 0 0 119248

Nézegetem a külfödi piacot, hogy mit kéne a Marea helyett venni. Nagyon érdekes, hogy míg 2017-ben 3 db-ot is kombiból sikerült beszerválni, tele volt velük a piac, mostanra eltűnt a túlsúlyuk és inkább megkíméltebb szedánok kerülnek elő. 1500 euro fölött, de inkább 2000 felé tendálva az árakkal. Aki kombit vett az elmúlt 20-25 évben, az úgy használta, el is használta, logikus hogy szedánokat tartottak kíméletesebb üzemmódban. 
De a kínálat összességében jelentéktelen lett mára, ebből nem lesz most Marea...

Adm Creative Commons License 2023.01.20 0 0 119247

Sajnálom, szerencsére nem lett komolyabb baja senkinek.

Előzmény: downer (119238)
bojo Creative Commons License 2023.01.20 0 0 119246

Az ütközés után én is csak kóvályogtam, a feleségem meg sírt a kocsiban. Az egyik szemtanú hívta a mentőket, rendőrséget.

 

Igen, a Szon nem sok információt írt. 

Előzmény: downer (119244)
downer Creative Commons License 2023.01.20 0 0 119245

Ja, amúgy én a szon cikkre mondtam, hogy elintézte pár szóval. Az ember az borzasztóan sajnálkozott.

Előzmény: bojo (119243)
downer Creative Commons License 2023.01.20 0 0 119244

Tegnap, mikor mindenki elment már és vártuk az autómentőket, ketten maradtunk ott már csak a vétkessel. Még akkor kezdett rádöbbenni igazából a történtekre és sokkot kapni, alig állt a lábán. Van ennek is egy lélektana gondolom.

Előzmény: bojo (119243)
bojo Creative Commons License 2023.01.20 0 0 119243

A vétkes nálam is elintézte annyival, hogy ne haragudjak. 

Előzmény: downer (119242)
downer Creative Commons License 2023.01.19 0 0 119242

Ja igen, elintézte pár szóval, hogy nem adott elsőbbséget.

 

 

Az MPL-es szemből érkezett és balra tartott, pont ahogy itt a képen a ponyvás teherautó. Andris meg jobbról érkezett és ment volna tovább egyenesen. Annyit tudott reagálni, hogy balra rántotta, de telibe kapta így is a vezetőfülkéjét. A légzsák kinyílt, utána filmszakadás a megállásig neki. De volt egy másodlagos ütközés, a Marea jobb hátulja nekicsapódott a bódé bal hátuljának, így kinyílt a jobb üléslégzsák, de a bal nem. Ez azért nem semmi szerintem, nem egy ócska légzsákrendszer. A jobb hátsó üveg egy kis része megsértette a gyerek fejét, aki jobb hátul ült, nagyobb része viszont a tetőn keresztül a szélvédő alján kötött ki, nehéz így kívülről elképzelni, hogy hogyan zajlanak a dolgok meg hatnak az erők ilyenkor.

Kivettem az SD kártyát a kamerából, de nem találtak rajta felvételt 15.-e óta, bár kérdés hogy ki hogyan viselte volna ha látja az ütközést belülről...

Előzmény: bojo (119241)
bojo Creative Commons License 2023.01.19 0 0 119241

Rossz ezt látni. Engem, meg a feleségemet is jól megvédte a Multipla.

 

A SZON-on is fenn van.

Előzmény: downer (119240)
downer Creative Commons License 2023.01.19 0 0 119240

Nem én voltam vele, a vejem a gyerekkel óvodába, aztán munkába ment volna...jobbról kihajtottak eléjük a főúton.

Maximális védelmet nyújtott az autó! Az öv miatti törések, zúzódások elkerülhetetlenek ilyenkor, a gyereket meg szorosan fogta a gyerekülés, pár apró sérülése van.

 

 

Van az a tévhit, hogy minél újabb, annál biztonságosabb egy autó. Ez a szar húszéves mégis keményebb legény volt, mint az agyontesztelt csicsatalicskák.

Előzmény: R. Scherbotsky (119239)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2023.01.19 0 0 119239

Óbasszameg... (fizikailag) jól vagy? 

Előzmény: downer (119238)
downer Creative Commons License 2023.01.19 0 0 119238

Hát ennyi.

Akármilyen törekvés, akármennyi energiával vagy áldozattal, egyszer jön valaki és szétzúzza.

 

downer Creative Commons License 2022.12.28 0 0 119237

Találtam egy boltot, ami elpostázná Törökországból.

50 USD a pár lámpa, az szerintem egy nagyon jó ár, ennyiért árulják belföldön, ingyenes szállítással.

Megkérdezte a szállítóját hogy az én címemre mennyi a szállítás. 150 USD...kemény.

downer Creative Commons License 2022.12.27 0 0 119236

Próbálok a törököknél új hátsó lámpákat szerezni.

Többéle gyártmány is létezik náluk. Ilyen sötétítettben milyen ütős lehet!

 

1000 török líra körül mennek párban. 
Van egy eladó, aki aliexpress-en árul, na onnan már (igaz, hogy ÁFÁ-val) 60 ezer Ft-ért kerülne a kezembe. Az azért sok...

downer Creative Commons License 2022.12.05 0 0 119235

Ez az index se lesz már jobb...

 

downer Creative Commons License 2022.12.05 0 0 119234

"Munkásautó"

30 euróért vihető. :D

 

 

downer Creative Commons License 2022.12.01 0 0 119233

Ennek a gyári felninek a belső görbülete mintha csak ehhez a fékhez lett volna kialakítva.

 

 

Sejtettem, hogy a braziloknál az erősebbek ezzel a fékkel voltak szerelve.

downer Creative Commons License 2022.12.01 0 0 119232

Durva!

Előzmény: bagergely (119231)
bagergely Creative Commons License 2022.11.30 0 0 119231

10 éve dolgozom a Győri Audiban.

Itt ha van ötleted hogy mi az amit kihagyhatnának a kocsiból mert felesleges akkor pénzt kapsz.

Az hogy a Q3 csomagterében kettő csomagtér világítás( 1 per oldal) helyett 2021 től csak egy van azt nekem köszönheti a világ :D

Előzmény: downer (119226)
Adm Creative Commons License 2022.11.30 0 0 119230

Ohh, ilyen a 155-ben is volt, elöszőr azt hittem, valaki purhabbal nyomta ki belülről, aztán kiderült, hogy gyári megoldás.

Előzmény: downer (119229)
downer Creative Commons License 2022.11.30 0 0 119229

Az már a Stilo sárvédője alatt is van. Szivacs, zacskóba csomagolva. Aztán mikor már nem zár a zacskó telefolyik, megszívja magát vízzel. 

A GT-ben meg az ajtó mögötti részen, a kasztni és a hátsó ülések melletti kárpit között egy hatalmas tér van, na ott is ez a megoldás. Láttam egyszer egy képet, gyanútlan kasztnis küszöböt hegesztett...felégett benne a belső szigetelés. :D

Előzmény: bojo (119228)
bojo Creative Commons License 2022.11.30 0 0 119228

Ezekből az "olcsó János" megoldásokból a fiatal Fordnál is van jó pár. Amikor először takarítottam a falevelektől, észrevettem valamit a két első sárvédő alatt. Egy műanyag zacskó van alatta, valamivel megtöltve. Ez a rezgés és zajcsillapítás. Mivel dél francia honból származik a kikötővárosból azt hittem csempészárú van ott. :)

 

A kábelkorbács problémáról nem is beszélve. Amióta megcsinálták, azóta problémamentes. Szerencsére. 

Előzmény: downer (119226)
Adm Creative Commons License 2022.11.30 0 0 119227

Sok kicsi sokra megy, ez megy mindenhol...

A jobb első ajtóban lévő zárral még egyet is értek, legalábbis szerintem sokkal kényelmesebb távirányítótól nyitni zárni az ajtót, másrészt a jobb oldali ajtózárat szeretik kihúzni a tolvajok, mert az nincsen szem elött, és aztán abból csinálni pl kulcsot a kormányzárhoz.

Előzmény: downer (119226)
downer Creative Commons License 2022.11.29 0 0 119226

Ez meg az olcsósítás margójára. 

Bovoar, elhoztam az autódból a csomagtér kárpitot. Be volt már ázva, de mindegy, radiátor mellett kiszárítottam egy nap alatt.

 

 

Lentebb raktam be képet az eredetiről. Úgy tűnik, az utolsó két gyártási évben kispórolták az igényes pótkeréköböl szigetelést. Spóroltak vele pár fillért. A jobb első ajtókilincsből is mi másért tűnt volna el a zárbetét...

Van még ilyen, ahogy a riasztórendszert nézegettem, képesek voltak új vezérlőegységet programoztatni csak azért, hogy megszüntessék a biztosítéktáblánál a mechanikus, kulcsos kikapcsolást. Egy zár és egy-két méter kábel megint sok pénzt hozhatott a konyhára...

downer Creative Commons License 2022.11.29 0 0 119225

Nincs is semmilyen zsírnak keresnivalója sehol, csak pormentesen zárt helyen. Ez alaptétel szerintem.

Ha nem működő dologra kenik, akkor persze konzerválni jó. :)

Előzmény: Adm (119224)
Adm Creative Commons License 2022.11.29 0 0 119224

Látod, pont az ilyen dolgok miatt van a Skywindownak is olyan híre, amilyen. Ha már beleszakadt neki a vízpumpa csavarja, akkor valami heli coil féle menetjavítóval is megcsinálhatta volna az ész nélküli furkálás helyett. Nekem azért kezdett el szorulni az ablak, mert valami nagyon okos telenyomta zsírral, ami szépen összeszedte a port és kővé vált benne. Ahelyett hogy száraz teflon PTFE spray-el kezelte volna, miután kitakarította.

Előzmény: downer (119223)
downer Creative Commons License 2022.11.28 0 0 119223

Na pl. ez a Sky window olyan kihívás, aminék én semmi szín alatt nem állnék neki. :D

Rossz nyelvek azt is mondják, hogy ilyen tetővel nem szabad autót venni, mert csak addig szép és jó, míg új.

 

Tegnap csináltunk egy 1.8 Stilo vezérléscserét. Kis műanyag burkolat füle letörve, a vezérműkerék belülről dolgozott a vályatok mélyítésén benne...vízpumpa egyik csavarhelye 10-esre felfúrva, át a víztérbe...nem is csodálkozom ilyeneken.

Előzmény: Adm (119222)
Adm Creative Commons License 2022.11.28 0 0 119222

Olvasom, olvasom :)

 

Én motorom még mindig darabokban, igazából nyár óta nem történt vele semmi sem.

Hétvégén elkezdtem kitakarítani a nyáron szétszedett tetőablakot, nem lesz egyszerű összerakni, mert bár mindent gondosan dokumentáltam, azért az emlékek már elég régiek.

 

Illetve megnéztem, miért nem nyílik a csomagtartó zárja. Elég rapszódikusan működött, és amióta elfelejtette az autó a távirányítómat, nőtt a jelentősége, hogy normálisan tudjam nyitni. Mostanában mindig kisablak kinyit, benyúl a vésznyitáshoz aztán úgy felnyit a nagy ajtót. Rámértem a kapcsolóra, fix rövidzár, itt már gyanús volt, szétkaptam és a gumiboritás mögött áűllt a sár. Kitakarítottam, most már rendben kapcsol. Az a baj, hogy ahogy a gimi öregszik, már nem simul fel szépen egyenletesen mindenhová és így be is jut a víz. Új sajna ritka, de majd még nyomozok, hátha találok valahol.

 

Azért valamikor el kell mennem egy szervízbe is és kikérnem a kódot, hogy újratanítsam a távirányítót.

Előzmény: downer (119214)
downer Creative Commons License 2022.11.27 0 0 119221

2016. szeptemberben hozattam, 2017. januárban volt forgalomba helyezve 147 ekm-rel, az öcsém 157 ezerrel vette át. 
Most 241 ekm, tehát 94 ezer km és három műszaki ciklus jutott neki itthon...pedig nem szar ez még, egyben volt érzésre. Dehát ez van, józan gazdaságossági érvek alapján nincs értelme életben tartani. Én is sajnálom, egy különleges kivitel svájci különleges kivitele. :)

Én bárkinek, aki a Bravo II-hoz eljut elvi szinten és megkérdez, azt mondom nézzél inkább Deltát, ugyanaz csak igényesebb kivitelben. Konkrétan volt is egy olyan ismerős, akinek nagyon felkeltette a figyelmét. Talált is egy 2.0 dízelt és nagyon boldog vele. 

Most egy másik ismerős akar amúgy Bravo-t venni, de tud valami alig futott, garázslakó bácsiautót. Azt mondja kitartóan fogja ostromolni és kivárja míg eladja neki. :D

Előzmény: R. Scherbotsky (119220)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2022.11.27 0 0 119220

Szomorú képek ezek... mennyit tudtatok menni vele, mire elfáradt?
A Giuliá-t magam is inkább csak kipróbálnám, vagy mittudomén, esetleg bérelnék egyet egy hétre, de üzemeltetni/fenntartani nem szeretnék ilyen autót, az már egy nagyon másik kávéház.
A III. gen. Delta meg sose volt a figyelömön, esztétikailag nehezen tudom megemészteni. Túlnyomó többségüket dízelmotorral adták el (nálam eleve kizárt), a benzinesek általában MultiAir-motorosak, az sem egy jó ajánló, majdnem mindegyik börkarpitos, azért szintén nem vagyok oda. Általános bennük a automata klíma, az ugye ezeknél kb. garancia egy jó borsos szervizszámlára... 

Ez a konkrét példány úgy került a látókörömbe, hogy két napja láttam egy olyan 198-as Bravót, hogy majdnem sírtam miatta; csütörtök délután hirdették meg, péntek reggel indultam volna érte, de már nem volt meg. Elsö felindulásomban végignéztem a Benelux-országokban és a németeknél eladásra kínált 250 db darab használt benzines Bravót, de sehol, tényleg sehol nem volt hozzá fogható. Nekem toronymagasan az az autó tetszik a legjobban a rev. 3-as platformra épült modellek közül, tökéletesen meg is felelne az igényeimnek, de sajnos ritkán kerül elö olyan, ami meg tud mozdítani belöle (szín-felszereltség-állapot-ár).
Akkor elkezdtem az alternatívákat keresni, rácsodálkoztam erre a Deltára. Ebben csak a váltó maradt meg idözített bombának, de ezt a példányt pont egy olaszautó-specialista hirdeti, még az is elképzelhetö, hogy hibásan került hozzájuk és már megcsinálták rajta, amúgy meg garanciával adják (erre Belgiumban törvény van). Vezetni biztosan nem nagy szám, de a hosszú utastér és a bövíthetö csomagtartó ideális családi autóvá tenné, nekem meg végülis arra van szükségem és jobban átgondolva ez egy jó ajánlatnak tünik az abból az idöböl megvehetö típusokhoz képest.

Előzmény: downer (119219)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!