Jó. Öregebb vagyok én annál, hogy vég nélküli "vitába" keveredjek olyannal, akivel tök fölösleges.....::)
Csak befejezésképpen:
13936:Természetesen nemmanouche swing, de tőled nem is vártam, hogy ilyen mélységig meg tudj különböztetni műfajokat.
13939: Azért felfedezhetőek manouche-elemek, mind a kíséret ritmizálásában, mind a szóló-frazírban, nem?
13949:Ne erőlködj annyira kitartóan, hogy mindenáron ledolgozd magad a száznevű alsószoknyás szintjére...::)
És még:
mivel én elejétől végéig "benne" voltam a koncertben, természetesen a helyszinen felfogtam és rájöttem és megértettem, hogy a rengeteg szám között volt amerikai swing és volt francia sanzon, jó pár általam is halálra unt örökzöld és jópár általam hál' istennek nem annyira ismert nóta... Amelyeknek az volt-lehetett la közös nevzőjük, hogy gipsy swing stilusban, felállásban és hangszerelésben játszották... Amit még mindíg nem tudom, hogy hot club vagy manouche swing- nek is lehet-e nevezni, hogy eza 3 egy és ugyanaz-e vagy mi a fene van...
Szóval igzán ne mtudom, hogy ki is "kategorizált" itt...::))
Hála istennek bárminek is nevezik, nekem tetszik ez a stílus, ez a felállás, ez a hangszerelés - és ez a lényeg...
"Semmi nem érthető a "magyarázatodban" és a Wikipédia idézetben..."
Na, akkor itt fejezzük be.
Nem tűnik föl, hogy te csinálsz kategóriákat? Itt néhányan értékelték a produkciót, majd elkezdtél manouche-swingezni (provokatívan, ahogy a hozzád hasonló trollhoz illik).
Amikor megmagyaráztam, mi miért, konkrétan a belinkelt videókról beszéltem, nem a többiről, mert én sajnos még nem jutottam el bulira, bár egy klubban is játszunk velük. És pontosan én nem kívántam kategóriát kreálni, amit mondtam az egy sokkal szélesebb merítés, mint a manouche swing. Amiben manouche(gypsy) a zenekar, az a gitár alapú kombó formáció, és a valószínűleg gyakran alkalmazott pompe jellegű kíséret. Egyéb kíséretben, harmonizálásban, szólóban, énekstílusban sokkal szélesebb palettáról dolgoznak, sanzontól az akármiig.
De belefáradtam a trolletetésbe. veled egy dologban értek egyet, az önkritikádban: "Az én csökött köztudaomban".
Úgyhogy innentől újfent ignore, szórakoztasd magadat, meg azokat, akik még vevők rád.
Semmi nem érthető a "magyarázatodban" és a Wikipédia idézetben... Csak szimplán érdekel, hogy mitől nem gipsy swing, vagy manouche swing az a zene, amit ők csinálnak? Mert nekem annyira jellegzetes az a felállás (akár dobbal ,akár anélkül), hogy soha eszembe nem jutott a swinggel hasonlítgatni...
Az a különbség akkor ,hogy ők olykor jókedvű táncos betéteket is beraktak? Vagy most akkor a fúvosokkak van a "gond"?Akkor ti most milyen zenét csináltok? Gyakorlatilag nem ugyanilyent??
Amúgy nagyon "imádom" ezeket az éles elhaátolódásokat, hogy ez jazz, az meg nem jazz, és akkor itt van ez megint: ez manouche swing, az meg "szimpla" swing...
Az én csökött köztudaomban egy Count Basie vagy Glenn miller féle, swinget játszó big band annyira különbözik a ti felállásotoktól és zenétektől, hogy azt ne mértem, miért ne mnevezhető manouche swing-nek az, amit a Myrtillék csinálnak??
Szerintem azért ne mhangoztatják, hogy manouche , mert ezt sokan még kimondani sem tudják, ha pedig a gipsy-ve lhencegnek, az meg talán hamis fényt vetne rájuk. A ma iidőkben ez a jelző ne mmindíg jó és csalogató....::))
Itt kezdődik a trollkodás. Mi nem érthető a hozzászólásomban? Mire kérdezel rá? Miért, ha lényegében a zárójelben meg is válaszolod? (Kivéve, hogy a klasszikus, táncos swing fúvós nélküli kombó verzióban pont ilyen.)
És miért nem tekinthető "gipsy swing" zenekarnak a Swinguistique? Mer dob is merészel benne lenni? Kevés a 2 gitár?
(Nem mintha ezt állítanák magukról valóban nem mondanak semmit, hogy miféle zenét játszanak. Swinget... Na de a klasszikus swing nem éppen az, amit ők csinálnak.......
Konkrétan idézett mű egy amerikai típusú swing. Mind a riff, a gitárjáték, a harmóniaváz, a kíséret ritmikája az. Régifajta, jóféle, de nem manouche. A klip már közelebb van, de az meg inkább sanzon, ha már nagyon műfajba akarom sorolni. Vannak nekik manouche közeli számaik is, de ez nem egy gypsy swing zenekar, nem is akar az lenni, hanem átvesz elemeket a stílusból, és ügyesen alkalmaza őket.
De persze ezt te elvileg jól tudod, hiszen képzett jazz zenész vagy.
Oh, nagyon köszönöm ezt a kimerítö fölvilágosítást. Elsösorban azonban az érdekelt volna, hogy a konkrétan idézett müvet milyen, az én bárdolatlan fülem számára hallhatatlan ismérv különbözteti meg az említett müfajtól.
Hát ugye, miként felvetődött (általam), talán egy mozdulattal azt is meg lehetett volna magyarázni, rámutatni, hogy akkor mi is az a bizonyos manouch-swing?
Természetesen nem manouche swing, de tőled nem is vártam, hogy ilyen mélységig meg tudj különböztetni műfajokat.
Ez swing, profi zenészek által előadva, némi franciás beütéssel (és francia számokkal is, természetesen), szépen arranzsált, gondosan kidolgozott produkció. Jó színpadképpel és itthoni szinten kiemelkedő menedzseléssel.
Mi az ,hogy jóóó... Hár nagyon jó. Nem véletlenül voltunk ott a lemezbemutató koncertjükön a MOM-ban...
Meglepően jó műsor volt, telt ház és óriási siker! Akartam is kérdezni a téma nagy ismerőjétől és művelőjétől, hogy akkor ez most mi is volt és mi is az a manouch swing, meg hát hogy ezt a zenét, ezt műfjat kábé így kéne előadni...................................................................
Meghalt Fogarasi János dzsesszzongorista, a súlyosan beteg zenészt péntek hajnalban érte halál. 1935-ben született Budapesten. Első felvételeit 1958-ban készítette orsós magnóra, a hatvanas évek elejétől az első budapesti dzsesszklubban lépett fel rendszeresen, majd Pege Aladár együttesében zongorázott. A Metro zenekarnak 1970-1970-ben, Schöck Ottó távozása után volt a billentyűse, kültagként játszott Török Ádám Minijében, 1974 és 1980 között a Csík-Fogarasi-Jávori Trió tagja, 1980-tól 1983-ig Horváth Charlie-val az Olympia együttesben játszott.
Boncz Gézával és Lehr Ferenccel 1983-ban megalapította az Atléta Triót, amely elsősorban zenei paródiákat játszott. A nagybőgős Egri Jánossal, Szalai Gábor dobossal, valamint Szele Tibor harmonikással 1995-ben több hangfelvételt készített a Magyar Rádió részére. 1995-től tíz éven át zenélt Berki Tamás Shabu-Shabu elnevezésű formációjában, amely Berki Sings Jazz címmel 1996-ban egy dzsessz sztenderdeket tartalmazó CD-t is kiadott. 2000-2001-ben még a Schuster Lóránt vezette hard rock formációban, a P. Mobilban is megfordult.
Első saját lemeze csak 2011-ben jelent meg A Kind of Taste címmel: az album húsz zongoradarabot tartalmaz a dzsessz fénykorából. Szintén tavaly adták ki a Best of 70-es évek című lemezt, amelyen Fogarasi Hammond orgonáját dobos és bőgős kíséri, a C3 című album pedig a Hammond C3-as típusának szólólemeze.