Ma a 13.25-kor a Déliből induló S10-zel jöttem TB-ra. Szár állomást meghaladtuk, hirtelen gyorsfék, az aluljárón túl megállt a vonat, majd pár perc tanácstalan legelészés után visszatolt Szárra, megállt, majd továbbindult, mintha mi sem történt volna.
A 12. oldalon a C. fejezet A) pont 1.1. b) pont szerint :
"A megállapított menetdíj vagy kiegészítő díjon felül 1 000 forint pótdíjat fizet a járművön, aki a feláras vonatra érvényes felár megfizetése nélkül szállt fel."
A következő pontból kiderül, hogy a 2.600 forintos pótdíj arra vonatkozik, akinek menetjegye sincs.
Az átjárhatóság lehet, viszont még ha full átjárható is, akkor is max a last minute reservation helyekre tud eladni vonat előtt kevéssel a pénztáros jegyet, hiszen aki olyan helyre ült le, ahova nem volt foglalás, őt nem állítjuk fel - helyesen.
Volt idő, amikor EC/RJ helybiztosítás nélküli pótjeggyel ment, szerintem akkor lehetett a legjobban belföldön használni.
Köszönöm. Egy jv-t kérdeztem, ő arra jutott, hogy 990+2600 jegy/pótjegy nélkül utazó pótdíjba kerül a 2. szitu, azaz 3600ft körül a vonaton a jegyen felül. Azért az elég erős :) Remélem, Neked van igazad (ha megint ilyenre lesz szükségem).
Nem társaságonként van felosztva, hanem nemzetközi- és belföldi jegykontingensre, mivel alapvetően két különböző jegyértékesítési rendszerben voltak. Egyre nagyobb az átjárás a két kontingens között, egyre kevesebb az ilyen probléma.
“EC helyett RJX is lehet, mindkettőről el szokott fogyni a belf. hely pedig van meg szabad ülés. ”
Nemzetközi vonatoknál előre meg van határozva, hogy melyik társaság hány jegyet értékesíthet. Ha ez elfogyott, akkor lehet próbálkozni a jegyirodáknál vagy a partner társaságnál. Nekem is volt olyan, hogy közölték, hogy sorry megtelt, aztán a Wastelsnél vígan kaptam jegyet.
Hogy kell 1.o. kieg jegyet kérni, igényelni? A pénztarban annyit konstatáltak, hogy az 1-2 o. Különbözeti jegy megszűnt. És fogalmuk sincs, hogy lehet egyáltalán egy félig üresen közlekedő, belf. Kontingens tekintetében foglalt vonat idejére első osztályú, pót és helyjegy nélküli menetjegyet adni. (Lásd 2. és 3. kérdésem)
A 128-asnál valami nagyon el van barmolva, mert ennek az új menetrendnek semmi értelme, ha tényleg a pályaállapot romláshoz akarnának igazodni.
A Szeghalom Ladány irányban nő 9 percet a menetidő, de ezt a pluszt egy (!!) állomásközbe rakták be. A Szeghalom-F.gyarmat Fürdő szakasz az eddigi 12 perc helyett lesz 21, azaz 8-9 percet ott fog dekkolni a vonat. A Fürdő -Ladány szakasz meg marad úgyanúgy 51 perc ,mint eddig.
Ladányból indulva is elég érdekes a helyzet. Ott csak 4 perc pluszt adtak, de szintén egy állomásközbe. A Ladány-Vásártér szakasz lesz az eddigi 3 helyett 7 perces, és itt az a legviccesebb hogy pont ezen a rövid részen meg van még a 60 km/h-ás sebesség, nincs lekorlátozva 50-re. A Vásártér -Szeghalom út pedig marad 58 perc. Logikus, ugye?
Ha ezt tényleg így vezetik be, akkor a mnetrendtervező agyvérzést kapott mikor ezt kitalálta, vagy szívott valamit.
Az általad is észrevett óra 10 -es Cívis IR érkezés és szeghalmi személy indulás csak a hab a tortán. A Cívis menetidejét simán csökkenthetnék 3-4 percet Debrecen és Ladány között, a Flirt ezt lazán hozná, így beérne óra 6-7 körül, és sima lenne az átszállás.
A hajnali vonatok már most is más menetidőkkel mennek, mint az ütemes időszakban, ezt eddig nem is vettem észre. A fenti okoskodásom is az utóbbi időszakra vonatkozik. :)
Mai IC825 ki tudja miért kettő kocsi a négy helyett. Nem három német kocsi és egy IC, hanem kettő 20-71-es IC kocsi. Az elsőbe ugye plusz 990Ft a helyjegy, a másik gyorsvonatiként közlekedik. Akkor vagy legyen csak gyors, vagy legyen csak IC.
Igazából ez nem is egy új vonat, tavaly nyáron is volt egy személy 7.15-kor Kaposvárról Fonyódra 18842 számon, Fonyódra 8:11-kor érkezve. Innen - kisebb-nagyobb várakozás urán - az alapütemi expresszekkel lehetett továbbutazni mindkét irányba. Ehelyett most ezen a nyáron majd 7:53-kor fog indulni, Fonyódig csak Tüskeváron megállva, Fonyódra 8:39-kor érkezik és továbbviszik B.szentgyörgyig. Viszont Siófok felé csak hosszabb idő után 9:02-kor lesz csatlakozása.
Visszafelé B.szentgyörgyről gondolom szerelvényként jön majd Fonyódig, onnan pedig 12:03-kor a 8835-ös vonatként fog közlekedni Kaposvárra.
A 12-es vonalon lesz egy késő esti vonatpár (Oroszlány felé ez volt korábban is, a 2012-es járatritkításkor szüntették meg).
A 20-as vonalona 9068-as vonat 22:00 helyett 22:45-kor fog indulni a Déliből Veszprémbe. Ez a 29-es és 30-as vonal szempontjából nem jó hír, mivel Székesfehérváron csatlakozó vonatai vannak 22:52-kor Siófokra és 22:56-kor Balatonfüredre, amik attól kezdve csak a G43-as vonathoz fognak csatlakozni, ez viszont 20 perccel hosszabb menetidőt jelent Budapest felől.
A 80-as vonalon május 1-től kiszedik a jelenleg meglévő +2 perc menetidőfelesleget az IC-k Miskolc-Mezőkövesd közötti menetidejéből, és átteszik tartaléknak a Füzesabony-Hatvan szakaszra. Emiatt a személyvonatok is valamivel hamarabb fognak indulni Miskolcról Füzesabony felé.
A 81-es és 82-es vonalonHatvanból az utolsó vonatok a Keleti felől 22:20-kor érkező Mátra IR-hez fognak csatlakozni.
(A 22:30-kor Somoskő felé induló vonatnak a módosítás alapján nem világos, hogy hol lesz keresztje a Somoskő felől közlekedő 5831-es vonattal, úy volna logikus, hogy Hatvanból 22:25-kor induljon, és az 5831-es várja meg Taron, ahonnan ez utóbbi kb. 23:11-kor tudna továbbindulni, aztán viszont Apcon már nem kellene várakoznia, mivel ott olyankor későn már nincs kereszt, így kb. 23:53-kor tudna Hatvanba érkezni).
108-as vonalon Debrecen felől páratlan óra:22-kor fognak a Füzesabonyba érkezni a személyvonatok, az Agriához lesz csatlakozásuk óra:27-kor a Keleti felé és óra:31-kor Eger felé. Másik irányban Debrecen felé páratlan óra:35-kor fognak indulni Füzesabonyból, ahol csatlakozásuk lesz az Eger felől óra:26-kor és a Keleti felől óra:30-kor érkező Agriáról.
A páros irányú Tisza-Tó sebesvonat 36 percet fog várakozni Füzesabonyban (érk. 9:26, ind. 10:02), ennek a vonatnak így aztán sok értelme nem lesz. A gépcsere egyébként át fog kerülni Hatvanból Füzesabonyba.
Ott ezt nem írtam, de a 111-es vonalon összeforgatják a Fehérgyarmat-Vásárosnamény és a Vásárosnamény-Záhony vonatok egy részét, de viszont kimarad a Fehérgyarmatról 14:22-kor induló, és Mátészalkáról Vásárosnaményba 15:02-kor továbbinduló 32413-as vonat. Erről viszont a szöveges leiratban nincs szó, és nem is lenne jó, ha ilyen frekventált menetrendi időszakban megszűnne egy vonat, és 4 órás menetrendi lyuk keletkezne.
A 145-ös vonalon a leromlott pályaállapotokhoz igazítják a menetrendet, mivel Szolnok-Lakitelek között nem elég már az 58 perces menetidő, és így Szolnok-Kecskemét között a kétórás ütem nem tartható, így április 7-től kétórás helyett "2 óra 10 perces ütem" lesz.
A 128-as vonalat jó hogy említed, tényleg mintha ott is a romló pályaállapotokhoz akarnának valami igazítást, csak azt nem értem, hogy az első két vonat Szeghalom felől Püspökladány felé változatlan menetidőkkel fog közlekedni, az hogyan lesz vajon lehetséges?
Egyébként a Cívis IR-ek 3 perccel korábban fognak indulni Debrecenből, ennek feltételezhetően az lehetett a célja, hogy Debrecen felől Püspökladányban megmaradjanak Szeghalom felé a csatlakozások, de ez sem passzol valahogy a módosított 128-as mezőhöz: óra:10-kor érkeznek majd az IR-ek Debrecen felől Püspökladányba, de ugyanekkor (óra:10-kor) indulnak majd a szeghalmi vonatok?
Erősen készülnek a balatoni forgalomra, új vonatokkal is (pl. Kaposvár-Balatonszentgyörgy).
Bevezetik a kalauz nélküli közlekedést a Rákos és Pilisvár között közlekedő S76-os vonatokon.
Tovább hosszabbodott az egykor Debrecenből, majd Szolnokról induló IC 682 (TOKAJ IC), már Budapest-Nyugatiból indul hajnali 3.50-kor első kör IC-ként.
A vágányzári után az alapmenetredben is lekövették, hogy a DACIA-CORVIN nemzetközi gyorsnak nem kell kocsikat rendezni Szolnokon, így indulhat később Budapestről. Kis szépséghiba, hogy a nappali ütemhez igazodó 23.10 helyett 23.05 lett a budapesti indulás.
A 108-ason nem lesznek Eger-Debrecen közvetlen vonatok.
A 128-as Szeghalom-Püspökladány szakaszán lekövették menetrendileg a pályaállapot romlását, 63-ról 72 percre nőtt a menetidő.
A püspökladányi csatlakozások biztosítása érdekében így fel kellett áldozni a szeghalmiakat, ahol Békéscsaba-Gyula-Vésztő felől 3 helyett 113 perces átszállások lesznek (pl. Vésztőről érkezik: 11.37, Szeghalomból indul: 11.40 helyett 11.30, azután 13.40 helyett 13.30)
"Lázár hangzatos terveket is bejelentett, elsősorban a közlekedés fejlesztésében. A miniszter szerint a kötöttpályás közlekedés lesz a főszereplő a magyar közlekedéspolitikában a kormány koncepciója alapján. Hangsúlyozta viszont, hogy ez nem autóellenességet jelent. A kormány már tárgyalt a következő 10 év vasúti beruházási terveiről, ezek alapján 6500 milliárd forintot költene erre a kormány. Ebből 1500 EU-s forrás lenne, amihez jelenleg nem fér hozzá a kormány. Többi 5000 milliárdból 3000 milliárd vasútépítésre, 2000 milliárd pedig járműbeszerzésre menne el."
"2022-ben 5500 milliárd forint értékben kellett beruházásokat elhalasztani vagy felfüggeszteni, most újabb átütemezéssel „revolvereznek” – mondta az építési és közlekedési miniszter.