Keresés

Részletes keresés

háj-szpíd Creative Commons License 2000.02.02 0 0 791
Jó reggelt mindenkinek!!!
(egyeseknek pálinkás jó reggelt, másoknak munkamentest /hogy rakja a ló a Gaskóba.../)

"Ez csak itt tunik egyeseknek felhaboritonak ahol 40 ev alatt elszoktak az emberek a sztrajkoktol. ha nem okoz egy sztrajk kart a munkaadonak akkor mi a kenyszerito eszkoz azt meselje el mar valaki. "

Má' bocs, de az nem megoldás, hogy kiválóan dolgozom, aztán elégedetlen leszek és alacsonyabb szinten folytatom????? És akkor majd a munkáltatóm azt mondhatja:
"Hát ez a Munkavállaló biztos nincs valamivel megelégedve, mert nem az elvárt, magas színvonalú munkát végzi...."
Nem úgy, mint a "Mi" szerencsétlen báb-sztrájkolóink... Ők sosem dolgoztak kiválóan....Akkor meg mi a f@szt akarnak?
Ha válaszolsz és nem reagálnék, az nem azt jelenti, hogy megriadtam a válaszadástól, csak én itt a munkaeszközöm mellett _dolgozom_, és nem
szotyizok, meg szittyózok!

És különben is a f@szé' kell nekem a - kimaradt vonatok miatt - túltelített távolsági buszon az első szélvédőre (belülről) simulva utaznom Vácról?????
plííííz: Erre válaszoljon minden "sztrájkbarát"!!!!!!!!!

Engem ne hozzon balesetveszélyes helyzetbe egy kib@szott (báb)sztrájkoló sem, mert pik-pak felrúgom!

Ez így nem sztrájk!!! Ez szimpla kib@aszás a MÁV "szponzoraival" (Veletek meg velem)

Kösz a türelmet!
Megyek, adok a GDP-nek.....

Előzmény: Derek (789)
nevtelen Creative Commons License 2000.02.02 0 0 790
Viol!

"Fenyegetik a vasutasokat azzal, hogy ha valamelyik uniós cég vásárolja meg a MÁVot akkor hány embert fog elbocsájtani? Azt elfelejtik, hogy az únióban megfelelő bérezést is előírnak a cégeknek.
Tudom, hogy sok szakmában még kevesebb a kereset. Erről talán meg kéne kérdezni az ottani szakszervezeteket."

Csak egy példa a sok közül:

"Precedens per
Utcára kerültek a bérkövetelők

Kovács István
Szerző
Felküldve:
2000. február 02. ( 4. oldal)

Az EL-CO farkaslyuki üzemegységében szó sincs azokról a vasutasbérekről, amelyek komoly iskolázottságot igénylő szakmákban dolgozók jövedelmei fölött állnak. A többség a minimálbér közelében keres, és az ott dolgozóknak évek óta harcolniuk kell a soros éves bérfejlesztésért. A legutóbbi béralku előtt a videotekercselő üzemben a 26-28 ezer forintos fizetés volt a jellemző a három műszakos munkarendben. Vannak, ahol ennyi pénzért felkelni sem lennének hajlandók reggelente a munkavállalók. Így gondolták ezt a helyi dolgozók is, akik hiába kértek hónapokon át, választ nem kaptak. Ezért novemberben sztrájkbizottságot alakítottak, amelyhez társult a vasasszakszervezet is. A javaslatuk 22 százalékos bérfejlesztés volt. Budapesten 15 százalékot akart elfogadni a központ, de ezzel egy időben azonnali hatállyal felmondtak az üzem vezetőjének és a szakszervezeti vezetőnek. Az ok mindkettőjük esetében átszervezés volt. Az érdekvédelmi szervezet ezzel kapcsolatban egyeztetésre tett javaslatot, mivel a szakszervezeti vezető kirúgása csak a szakszervezet magas szintű képviseletének tájékoztatása és beleegyezése után történhet meg. Erre a cég a törvényben megállapított három napon belül nem reagált. Ezt követően a szakszervezet bírósághoz fordult.

Illés József elnök-vezérigazgató ekkor személyesen jelent meg Farkaslyukban. Így született meg a 17 százalékos bérfejlesztés azzal a kitétellel, hogy 2000. március 30-ig sor kerül a következő bértárgyalásra. Csakhogy a tárgyalásokat követően nemcsak a két vezető beosztású alkalmazottat nem vették vissza eredeti munkakörébe, hanem információnk szerint újabb kilenc embert bocsátottak el az üzemből. Helyükre új dolgozókat vettek fel.

Újabb fejezetet érdemelne az az informátorainktól kapott hír: titoktartási fogadalmat kellett aláírniuk az üzemben maradt dolgozóknak, miszerint senkinek nem nyilatkozhatnak az ELCO-val kapcsolatban. Így azt is csak névtelen bejelentőtől tudtuk meg, hogy a sztrájkbizottság helyéül szolgáló üzemrészben a bérfejlesztés elmaradt az átlagos 17 százaléktól.

A szakszervezet a munkajogi szabálytalanságok miatt feljelentést tett az Ózd Városi Ügyészségen, amely magában foglalja a szakszervezeti tisztségviselők jogtalan elbocsátása mellett az egyesülési jog megsértését is. A pert indítók egyfajta próbapernek is tekintik az ügyet, mivel véleményük szerint - elsősorban a kiszolgáltatott, komoly foglalkoztatási gondokkal küzdő vidéki régiókban - egyre többen követnek el munkáltatói jogsértéseket. Ezért is lesz különösen döntő fontosságú a február 4-én lezajló tárgyalás és az Ózd Városi Bíróság ezzel kapcsolatos döntése.

Szerettük volna a perrel kapcsolatban megkérdezni az ELCO Rt. vezetőit is. Kőváry Tamás cégvezető lapunknak elmondta, hogy a tulajdonosok döntése értelmében a céggel kapcsolatban semmiféle nyilatkozatot nem ad. Azt azonban tudatta, hogy - ha történtek is elbocsátások - mindenki megkapta a törvényekben előírt járandóságát. Lényeges szempontként emelte ki, hogy szeretnének végre akadálytalanul dolgozni, mivel a szerződésekben foglaltaknak eleget kell ten-niük. Egyébként akár az üzem léte is veszélybe kerülhet."

Hát nem a levegőbe beszélnek, az biztos. Igy műxik a dolog egy maszek cégnél, na már ahol van egyáltalán szaxervezet. Talán ezért kellene mértéket tartaniuk a vasutas szakszervezeteknek is. Három évig garantált munkahelyek és az inflációt meghaladó bérek, nem egy utolsó ajánlat egy csont veszteséges cég vezetésétől.

Előzmény: viol (760)
Derek Creative Commons License 2000.02.02 0 0 789
A KKDSZ Országos Ügyvivői Tanácsa megbízásából Vadász János elnök"

"A "segítő szándékú javaslatok" közül nekem leginkább az tetszik, hogy "a sztrájk célja a minél nagyobb károkozással a munkáltató álláspontjának változtatásra kényszerítése."

De az sem kutya: "javasoljuk, hogy a MÁV nyereséges teherszállító munkáját a sztrájk eszközével továbbra is bénítsák meg!"

Csakugyan így látják a könyvtárosok és a népművelők, vagy csak Vadász János?

Szerinted? "

Mi szerintem? ez igy mukodik. A sztrajk az szandekos karokozas a tulajdonosnak.Mert csak ez az egy vegso kenyszerito eszkoz van, ha nem sikerul megegyezni, es ezt a szandekos karokozas
nem torvenyellenes sehol egy demokraciaban.Es ott kell utni ahol hat. Ez csak itt tunik egyeseknek felhaboritonak ahol 40 ev alatt elszoktak az emberek a sztrajkoktol. ha nem okoz egy sztrajk kart a munkaadonak akkor mi a kenyszerito eszkoz azt meselje el mar valaki.

Előzmény: csoma (787)
Derek Creative Commons License 2000.02.02 0 0 788
"Bizony hogy Te tudsz, keveset a szociáldemokrata etalonrról: bérharcot nem szoktak "politikai ügy"-nek titulálni egyetlen európai szociáldemokrata pártban sem, ezzel azt követelve, hogy azt kormánytényezők oldják meg"

Akkor ugy latszik keveset ultem gyerekkorom ota a nagyapam es regi szocdem elvtarsai tarsasagaban.Akik mint szocdem vezetok , legtobb esetben szakszervezeti funkcik is voltak 48 elott, mert a ketto majdnem ugyanaz volt. Es ma is eros az osszefonodas megha szervezetileg el is kulonultek a partok es a szakszervezetek az utobbi 30-40 evben. Angliaban meg eppen csak most.
Mert ha valamelyik munkaspart Europaban trade unionista volt akkor az angol Labour teljesen , ahol a kongresszusi kulodottek az alapjan szavaztak sulyozottan, hogy hany szakszervezeti tag all mogottuk.
Egy ilyen berharc ami kiterjed egy egesz agazatra es nem egy falusi pekuzlet tulajdonosanak es segedjenek a vitaja az bizony politikai ugy is.Es elsosorban az.Ugyanis kihat az egesz tarsadalomra, nemcsak a kozvetlenul erintettekre. Raadasul itt a kormany tehat egy politikai ero tartja kezeben a kartyak jelentos reszet. Es itt a megoldas a kormany kezeben van, mert a vasut vezetese csak uzenetkozvetito ebben az esetben, nem az o kezukben van a dontes, mivel mozgasteruk sincs. Csak az amit a kormany megenged nekik.
namost egy baloldali partnak minden esetben elvi alapallasbol mindig a munkavallalok oldalan kell allniuk. Az mas kerdes , hogy ez nem jelenti azt, hogy egy adott sztrajkkal adott esetben egyet is kell erteniuk, de ez a kettojuk belugye. De nem fordulhatnak vele szembe, vagyis nem arulhatjak el. Hisz minden szocialista es baloldali part a munkavallalok erdekeben jott letre eredetileg, megha azota osztalypartokbol neppartokka is valtak , de az elvi alapallasnak meg kell maradnia. Tehat egy szocialista szocdem part elvbol nem hozhat olyan torvenyeket hatalomra kerulve ami korlatozza a munkavallalok szabad szervezkedeset es a szakszervezetek mukodeset, Az megint egy mas kerdes, hogy igy is szembekerulhetnek egymassal, mint erre volt jopar pelda mar. De nem folytathatnak szakszervezetellenes politikat, mert az az alapelveikkel osszeegyezhetetlen.Veszekedhetnek veluk, anyazhatjak is egymast az belefer a csaladi civakodasba. Namost bar a tortenelmi fejlodes nalunk az ismert okok miatt kisiklott, attol meg egy szocialdemokratizalodo szocialista partnak es minden mo-i magat baloldalinak tarto mozgalomnak ha vissza akar terni a rendes kerekvagasba akkor bizony elvi alapvetese kell hogy legyen, hogy minden munkavalaloi szervezkedessel , berharccal, es kollektiv szerzodes es , munkajogi ugyekben a munkavallalok oldalara kell allnia. Ettol szocialistak, Tehat eppen akkor lenne a szocialista part es mas baloldaliak blamalhatok , ha ellene fordulnanak a szaakszervezetek harcanak, es minimum a veluk valo szolidaritas kotelezo. Azert baloldaliak is tobbek kozott.

"Végül: ha minden sztrájk politikai kérdés, akkor nem szabad bérkérdésként rejtegetni, mint ahogy a vasutas szakszervezeti vezetők "szemérmesen" teszik. Akkor foglaljanak ők is állást és vállalják az MSZP-t. "

Ebbol nem a szakszervezeti vezetok csinaltak politikai kerdest , hanem a kormany, mert itt egyszeruen arrol van szo, ha sikerul a vasutasokat letorni akkor a tobbi szakszervezetet lerazzak magukrol , mint a diot es itt erre megy ki a jatek.Es ebbe a korusba aztan beszallt a sajto, meg mi is. Pro vagy kontra.
A szakszervezeteknek nem kell vallalniuk egy partot sem , meg akkor sem ha a szocik tamogatjak oket elvileg, ez meg mar egy kovetkezo lepes.
Mert donteniuk nekik kell. Itt sokan hianyoltak az igazi szocdem partot, megis azok milyennek kepzelik azt, valami nyalas , teszetusza tarsasagnak.? Azok pont olyanok lennenek, mint az itt annyit szidott Gasko. Aki tenyleg az, szocdem.
csak akkor a jelenlegi kormanynak nem egy Gasko ellen kellene izzadnia, hanem sok ellen.

Előzmény: csoma (782)
csoma Creative Commons License 2000.02.02 0 0 787
Kedves Derek,

valószínűleg megcsalt az emlékezetem, mert Vadász János legutóbbi megszólalására emlékeztem, ő pedig leginkább az SZDSZ szócsöve szokott lenni, úgy is mint az SZDSZ "fiókszakszervezete". A KKDSZ nevében adta ki ezt az épületes nyilatkozatot, amelyben olyan tanácsokkal látja el a vasutas szakszervezeteket, hogy hol lehet a legnagyobb kárt okozni.

Ime:

"A KKDSZ állásfoglalása

Budapest, 2000. január 31. (OS)
A Közgyűjteményi és Közművelődési Dolgozók Szakszervezete (KKDSZ) Országos Ügyvivői Tanácsa 2000. január 27-i ülésén ismételten állást foglalt a vasutas szakszervezetek munkaharcáról.

A KKDSZ, mint eddig, úgy a továbbiakban is szolidáris a vasutasok szakszervezeteinek a munkavállalók jogaiért, a jobb bérekért, a kollektív szerződésért folytatott küzdelmével. A KKDSZ OÜT tudja, hogy a vasutasok érdekérvényesítésének sikere a magyar munkavállalók mindegyikének érdeke is egyben. Ezért nem engedhetjük megtörni a szakszervezetek jogos érdekvédelmi küzdelmét, fenntartjuk támogatásunkat, és sikert kívánunk vasutas munkavállaló társainknak, szakszervezeti tisztségviselő kollégáinknak!

Abban az esetben azonban, ha február 1-jétől a vasutas szakszervezetek a sztrájk folytatására kényszerülnek, a KKDSZ részéről javasoljuk:
a szakszervezetek tartsák fenn a személyszállítás rendjét. Ne engedjék, hogy a lakosságot, a közvéleményt jogos harcuk ellen fordítsák! Köztudott ugyanis, hogy a sztrájk célja a minél nagyobb károkozással a munkáltató álláspontjának változtatásra kényszerítése. A személyszállítás a MÁV alapfontosságú, de veszteséges tevékenysége. Ha a személyszállítás zavartalan, a lakosságot a sztrájk nem riasztja, a MÁV vesztesége viszont tovább növekszik, így előbb-utóbb megállapodásra kényszerül.

Ugyanakkor javasoljuk, hogy a MÁV nyereséges teherszállító munkáját - az élelmiszerek, gyógyszerek, életfontosságú cikkek szállításának megtartása mellett - a sztrájk eszközével továbbra is bénítsák meg! Tudjuk, hogy a döntés felelőssége elsősorban a vasutas szakszervezeteké. A KKDSZ segítő szándékú javaslatait ezért csupán megfontolásra ajánljuk vasutas kollégáinknak.

Budapest, 2000. január 27.

A KKDSZ Országos Ügyvivői Tanácsa megbízásából Vadász János elnök"

A "segítő szándékú javaslatok" közül nekem leginkább az tetszik, hogy "a sztrájk célja a minél nagyobb károkozással a munkáltató álláspontjának változtatásra kényszerítése."

De az sem kutya: "javasoljuk, hogy a MÁV nyereséges teherszállító munkáját a sztrájk eszközével továbbra is bénítsák meg!"

Csakugyan így látják a könyvtárosok és a népművelők, vagy csak Vadász János?

Szerinted?

Üdv.

Előzmény: csoma (782)
aggályos Creative Commons License 2000.02.02 0 0 786
ez van:


Még mindig Vasutassztrájk

2000. II. 2.
Az SZDSZ szerint a vasutas szakszervezetek túlfeszítik a húrt. A kormánynak ki kell tartani a 8,5 százalékos béremelés mellett. Különösen, ha figyelembe vesszük, hogy a vasútnál az átlagbér messze meghaladja az egészségügyben vagy az oktatásban dolgozók átlagbérét.

A szakszervezetnek tekintettel kellene lenniük arra, hogy a MÁV ma az ország egyik legrosszabbul működő vállalata. A MÁV pazarló, a szolgáltatás színvonala pedig alacsony, miközben a szakszervezeti vezetők kiemelt fizetést és juttatásokat kapnak. Az adófizetőknek évente sok milliárd forintjába kerül a MÁV talponmaradása. De az adófizetők duplán fizetnek, hiszen a sztrájk is őket sújtja.

Ezen a helyzeten egyetlen módon lehet változtatni: a MÁV privatizálásával.

A jelenlegi kormányzatot is felelősség terheli, hogy 1998-ban leállította az állami vasúttársaság reformját: az elmúlt másfél évben egyetlen Intercity-kocsit sem vásároltak, leállt az egységes menet- és helyjegyfoglalási rendszer kiépítése és a MÁV gazdálkodásának reformja. Az állami vasúttársaságot kibogozhatalan tulajdoni szálak kötik más, a vasút profiljától teljesen idegen cégekhez. Nyomonkövethetetlen, hogy a társaságba öntött forintmilliárdok hova és milyen úton folynak. Ez a pénz az adófizetők pénze. Annak megfelelő elköltése a közlekedési kormányzat felelőssége.

A privatizációval összefüggésben profiltisztítást kell végrehajtani. A MÁV-nak el kell adnia azokat a cégeit, illetve tulajdonrészeit, amelyek tevékenysége nem kapcsolódik a vasúti közlekedéshez. Külön kell választani az úgynevezett kereskedő- és a pályavasutat, ahogy azt az EU-tagországaiban teszik. A szabad demokraták hároméves megállapodás megkötését javasolják a MÁV és az állam között, hogy a vasúttársaság átalakítása konkrét feltételekkel, pontos menetrend szerint történjen.

csoma Creative Commons License 2000.02.02 0 0 785
Kedves initex,

meggyőztél, nekem nincs MTI-m, csak ami a neten olvasható.

Üdv.

Előzmény: initex (784)
initex Creative Commons License 2000.02.02 0 0 784
Ja es meg a

http://www.szdsz.hu/

-n is szerepel ez a nyilatkozat.

Előzmény: csoma (782)
initex Creative Commons License 2000.02.02 0 0 783
csoma:
kezdjük a végén: hol lehet olyan nyilatkozatot olvasni bármely SZDSZ-es képviselőtől, pártvezetőtől vagy a párt által szignálva, hogy az
SZDSZ ellenzi, elítéli a sztrájkot?

750-es hozzaszolas:

Budapest, 2000. február 1., kedd (MTI) - Az SZDSZ álláspontja szerint a vasutas szakszervezetek túlfeszítik a húrt, a kormánynak ki kell
tartania a 8,5 százalékos béremelés mellett - olvasható abban a közleményben, amelyet Magyar Bálint pártelnök juttatott el kedden az
MTI-hez.
Az SZDSZ felhívja a figyelmet: a vasútnál az átlagbér messze meghaladja az egészségügyben vagy az oktatásban dolgozók átlagfizetését.
A szabaddemokraták úgy látják, hogy a szakszervezeteknek tekintettel kell lenniük arra, hogy a MÁV Rt. az ország egyik legrosszabbul
működő vállalata.
- A MÁV pazarló, a szolgáltatás színvonala pedig alacsony, miközben a szakszervezeti vezetők kiemelt fizetést és juttatásokat kapnak. Az
adófizetőknek évente sok milliárd forintba kerül a MÁV talpon maradása - szögezi le Magyar Bálint.
Véleménye szerint a helyzeten egyetlen módon lehet változtatni: a MÁV Rt. privatizálásával.
Magyar Bálint kifejti: az ügyben felelősség terheli a jelenlegi kormányzatot is, mivel 1998-ban leállította a vasúttársaság reformját: az
elmúlt másfél évben egyetlen InterCity-kocsit sem vásárolt, leállt az egységes menet- és helyjegyfoglalási rendszer kiépítése, valamint a
MÁV gazdálkodásának átalakítása.
- Az SZDSZ hároméves megállapodás megkötését javasolja a MÁV és az állam között annak érdekében, hogy a vasúttársaság
átalakítása konkrét feltételekkel, pontos menetrend szerint történjen - áll a pártelnök nyilatkozatában. (MTI)

Előzmény: csoma (782)
csoma Creative Commons License 2000.02.02 0 0 782
Kedves Derek,

kezdjük a végén: hol lehet olyan nyilatkozatot olvasni bármely SZDSZ-es képviselőtől, pártvezetőtől vagy a párt által szignálva, hogy az SZDSZ ellenzi, elítéli a sztrájkot? Ha ismered, megköszönöm, ha ide idézed.

Bizony hogy Te tudsz, keveset a szociáldemokrata etalonrról: bérharcot nem szoktak "politikai ügy"-nek titulálni egyetlen európai szociáldemokrata pártban sem, ezzel azt követelve, hogy azt kormánytényezők oldják meg. Ez etalon! Csöndben az ifjú szocik ott támogathatják a tagságukon keresztül,(ha van ilyen), ahol akarják, csak nyilvánosan, nyilatkozatban nem.

Ott a baj, hogy az európai etalon szerint még az is aggályos, hogy szakszervezeti vezetők pártszinekben ülnek, és főleg politizálnak a parlamentben. De hát ezt Te tudod a legjobban.

Az ifjú szocik egyébként támogathatják a szakszervezetek bérharcát (esetleg tagtoborzási, elvi, PR-okokból), de akkor nem szabad aláírni: X. Y. országgyűlési képviselő, ha érted, amit mondok.

Végül: ha minden sztrájk politikai kérdés, akkor nem szabad bérkérdésként rejtegetni, mint ahogy a vasutas szakszervezeti vezetők "szemérmesen" teszik. Akkor foglaljanak ők is állást és vállalják az MSZP-t.

Üdv.

Előzmény: Derek (781)
Derek Creative Commons License 2000.02.02 0 0 781
"Európai Unió, európai szociáldemokrata etalon, pártszervezési, -építési normák, nesze nektek egy pofon. Ott van az MSZP tíz év után, ahonnan indult. A bányászbéka segge alatt...
"

Nagyon keveset tudhatsz a szocialdemokrata etalonrol, mert akkor nem szivnad itt magadat. Ha nem tudnad europa osszes szocialdemokrata partja szakszervezeti alapon jott letre es a legtobb arra is epult. Az MSZP tiz evvel ezelott, vagy inkabb meg elobb inkabb karhatalommal vert volna le egy ilyen sztrajkot es nem tamogatta volna.
De ha ma tamogatja is , mi abban a meglepo, ha ok magukat szocdem partnak tartjak akkor kutya kotelesseguk tamogatni, vagy ha nem is tamogatja , de az o oldalukon allni.Egyebkent is az Ifju szocik nyilatkozata ne tamogatja a sztarjkot , hanem felszolitja a kormanyt, hogy tartsa be az erdekegyeztetesi normakat. megcsak egy szolidaritasi nyilatkozatnak sem tekintheto.
Dehamar ezen kiakadtal, az SZDSZ-en miert nem mert ok meg ellenuk vannak. Az is politikai part. Minden sztrajk politikai kerdes is jo lenne ezt megtanulni.

Előzmény: csoma (773)
viol Creative Commons License 2000.02.01 0 0 780
T. Csoma!

Bocsi az ifi szocikkal kapcsolatban igazad van.

viol

De már a többit tényleg holnap.

Előzmény: csoma (778)
soltika Creative Commons License 2000.02.01 0 0 779
Szerintem a kisnulla Katonának ez az "eksön" a hattyúdala. Ideje már kirúgni ott a Maninger(Mandiner) megélhetési politikus a talonban.

Amúgy sem épitett semmit, még a frekvencia pályázaton befolyt lé egy részét sem tudta megszerezni a tárcájának.
Tipikus megélhetési politikus, jamaikai-dakoták közmondása szerint: Egyik kutya , másik eb.
Civilben is biziklizhet tovább mint
anti-Baross.

üdv:
soltika + Finci kutya

csoma Creative Commons License 2000.02.01 0 0 778
Kedves viol,

szóval Zuschlag János a fiatal szocik ügyvezető elnöke, országgyűlési képviselő nem az MSZP parlamenti frakciójában ül?

Üdv.

Előzmény: viol (777)
viol Creative Commons License 2000.02.01 0 0 777
T. Csoma!

Ha Te már a parlamenten kívüli ifi szociknak a véleménynyilvánítását kifogásolod akkor tedd ezt. Ennek a lerendezését én rábíznám az óvónénikre.
Az a csúnya miniszterbácsi pedig ijesztgette a vasutasokat az unióval, hogy majd megveszi a MÁVot egy uniós bácsi és kirugdossa a fölösleges embereket. Ők pedig milyen rendesek, hogy biztosítják 3 évre a reálbér növekedését a vasutasoknak stb.
Érdekes, hogy az árakról meg elfelejtett beszélni. Biztos kifutott az időből.

Mára ennyit bocsi.

viol

Előzmény: csoma (775)
akiaki Creative Commons License 2000.02.01 0 0 776
Aranyapáim!!!!!!

Igazából nagyon rühellem én ezt a " sokan, sokan dolgozni mentek és csak alig lébecoltak stb". A lóvét felmarkolni OK , úgyis a masiniszták miatt leáll az egész. Dolgozik az egész étterem, nem sztrájkol, veszi fel mindfenki a fizetést, tudják úgyis, hogy a felszolgáló a végén szarral keni be a menü tetejét, lepisálja a rántotthúst- legyen csak aki megegye!
Hát nem. Nem az éttermet fenntartó X-KUKÖV vállalat normái, hanem kizárólag az ilyen fekatorta vendégek által adott fizetsége alapján fizetném a tisztelt sztrájkolókat. Követelje mindenki részét a masinisztákon, -ha a vasút a melegvízrevalót termeli meg, aznap mindenki egy
demizson melegvizet vigyen haza, a többit egymásközt beszéljétek meg, haverok!....
Mi lenne, ha én, mint orvos úgy sztrájkolnék, hogy Borsik, meg Gaskó autókerekeit durrantatnám
ki ,- MERT ÉRTÜK IS TESZEM,- ahogy hát..... tőlük tanultam....!

csoma Creative Commons License 2000.02.01 0 0 775
Kedves viol,

hát hogy csöndben ülnének, arra ez nem éppen bizonyíték! :-)

Szóval mit mondanak ezek a miniszterek? Lehet, Te többet tudsz. Feszegessül csak, miután éppen az alanti fiatal szoci akarná őket ebbe a "párbeszédbe" mindenáron bevonni, mivel ugye ez már nem bérharc, hanem "politikai kérdés"!

Üdv.

Előzmény: viol (774)
viol Creative Commons License 2000.02.01 0 0 774
T. Csoma!

Szépen írsz arról, hogy az egyik oldalon kik hol ülnek - csöndben. Azt már nem feszegeted túlságosan, hogy mit mond a FIDESZ-kisgazda-stb kormány minisztere az ügyről.

Ez pedig a Te semlegességedre bizonyíték!

viol

Előzmény: csoma (773)
csoma Creative Commons License 2000.02.01 0 0 773
Kérem, ez egy politikamentes bérharc. A pártok - ahogy illik ilyenkor - nem szólnak bele, igyekeznek visszafogni magukat, hogy ne lehessen azzal vádolni őket: politikai célokra akarták felhasználni bizonyos rétegek elégedetlenségét.

Erre ragyogó példa következik, azt is bizonyítva, hogy az MSZP-nek nincs köze a sztrájkot szervező vezető szakszervezethez (VDSZ), sőt semmi befolyással nem bír és nem is akarja befolyásolni a MSZOSZ-t, még akkor sem, ha annak tagjai a párt országgyűlési frakciójában ülnek, beleértve Sándor Lászlót, Paszternák Lászlót, Schalkhammer Antalt és más díszpintyet is.

Ime a semlegességre való bizonyíték: :-)

"Az Ifjú Szocialisták Mozgalmának nyilatkozata a Vasutassztrájkról

Budapest, 2000. február 1. (MTI)

A kormány szakszervezet ellenes, a dolgozókat semmibevevő politikája keserű gyümölcsöt termett. Ma hajnalban az egész országban megbénult a vasúti közlekedés.
A vasutas sztrájk több mint egyszerű bérharc: politikai ügy. A mostani sztrájk következménye annak, hogy a kormány kiüresítette az érdekegyeztetés rendszerét, és a dolgozók béréből akarja megfizetni a "polgároknak" adott ajándékokat. A munkabeszüntetés annak következménye, hogy a kormány a környezetbarát és európai vasút fejlesztése helyett elsorvasztására sző terveket.
Mivel a konfliktus csak látszólag a vasutasok és a MÁV ellentéte, így a megoldás sem képzelhető el a vasúttársaság keretei között.
A kialakult válsághelyzet, ami háromszor sztrájkba vezetett, nem egyetlen nagyvállalat, vagy minisztérium problémája.
Az Ifjú Szocialisták Mozgalma felszólítja Orbán Viktor miniszterelnököt, kezdjen el érdemi egyeztetést a szakszervezetekkel és keressen megoldást a magyar vasút, és a vasutasok problémáira.
ISZM Országos Elnöksége
Zuschlag János ügyvezető elnök országgyűlési képviselő (MSZP)

Európai Unió, európai szociáldemokrata etalon, pártszervezési, -építési normák, nesze nektek egy pofon. Ott van az MSZP tíz év után, ahonnan indult. A bányászbéka segge alatt...

viol Creative Commons License 2000.02.01 0 0 772
T. Cirmos!

Ezt melyik mesekönyvben olvastad? Egy mozdony kissebb feljavításának költsége kb. 20 vasutas éves bérét teszi ki.

Vállald el a MÁV vezetését én elvállalom a szakszervezet nevében 20%-ért!!

Intézd már el.

viol

Előzmény: cirmos (771)
cirmos Creative Commons License 2000.02.01 0 0 771
Az összes költség 40%-a.
Most már érthető?
Előzmény: viol (770)
viol Creative Commons License 2000.02.01 0 0 770
T. cirmos!

Minek a 40%-a? talán egy osztrák vasutas étkezési térítésének?

viol

Előzmény: cirmos (769)
cirmos Creative Commons License 2000.02.01 0 0 769
viol !

A MÁV-nál a bérköltség 40% (nem 1-2%)

Előzmény: viol (763)
viol Creative Commons License 2000.02.01 0 0 768
T. Korovioff!

Azért ne nagyon sajnáld a szakszervezeti vezetőket
még megszakad a szíved!? Nem csak a szakszervezet okozta a sztrájkot, hanem a MÁV vezetés és az egyetértő kormányunk is! Nekik sem fontos az ország ugye?

A 8% az összes vasutasra vonatkozik. Miért nem írod, hogy a mozdonyvezetők hány százaléka sztrájkol. Netán egyoldalról nézed? Mert azok a büdös mozdonyok nélkülük nem mennek!

viol

Előzmény: Korovioff (767)
Korovioff Creative Commons License 2000.02.01 0 0 767
Kedves pali,
ne kerülje el a figyelmedet, hogy az érdekeltek támogatását se bírja. Nyolc százalékos sztrájkrészvétel az nudli. Azonkívül az se muködik, akármennyire támogatnák is a vasutasok a szakszervezeteiket, hogy visszaélve a vasót fontosságával, ártsanak az egész országnak.
Napnál is világosabb, hogy a MÁV-os szakszervezeti vezérek talpa alól szép lassan kicsúszik minden támogatás, mert már rég nem valós és szélesköru érdekekért küzdenek, hanem kizárólag a saját érdekeikért.
Előzmény: kalapali (766)
kalapali Creative Commons License 2000.02.01 0 0 766
Érdemes végig gondolni,hogy ha a szakszervezet él a törvény szabályozta és adta jogával a munkáltatóval folytatott alkudozás során és ehhez bírja az általa képviseltek hozzájárulását akkor miért támad morális kétely többekben,nem csekély indulattal fűszerezve ?
Hiszen miért is van a szakszervezet ?Hogy az "őt"létrehozók érdekeit érvényesítse
függetlenül Orbántól,SZDSZ-től és tőlünk is.

Ha másképp nem megy sztrájkkal!

davids Creative Commons License 2000.02.01 0 0 765
Nem tudom miért sztrájkolnak a vasutasok.
Szinte ők keresnek a legjobban.
Mario Brekt Creative Commons License 2000.02.01 0 0 764
Kedves viol!
Én csak hírvivő (vagy hozó) vagyok. Persze nem kizárt, hogyha lesz időm, akkor megírom a véleményemet is. Egy biztos: mindenki tisztában volt azzal, milyen következményei lesznek a munkabeszüntetésnek. Most a hidegvíz folyik, később a melegvíz… Hideg-meleg-hideg-meleg… a megállapodásig. :-)
Előzmény: viol (763)
viol Creative Commons License 2000.02.01 0 0 763
T. Mario Brekt!

"Kukely Márton a MÁV esti sajtótájékoztatóján elmondta: a sztrájk minden órája több mint négymillió forinttal csökkenti a keresetekre fordítható összeget."

Mit gondolsz ezt az első figyelmeztető sztrájk előtt nem tudták kiszámolni? Talán ki volt merülve az elem a kalkulátorukban?

A nagyvállalatok többségénél a bérekre fordított összegek a költségek 1-2%-át teszik ki!

Tudod azt hiszem, hogy csak ezen lehet spórolni!?

viol

Előzmény: Mario Brekt (761)
medve Creative Commons License 2000.02.01 0 0 762
A MÁV bekeményít. Igazuk van.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!