A régire is lehet szerelni. Fúrás, bővítés. Fél collos gyors tömlőcsatlakozót kell belefogatni a készített lyukba és ugyanolyan, mint a gyári. Többé nem kell még billenteni sem.
Csak nézd meg egy új gépen, amelyiken van csatlakozó, hogy hová célszerű beépíteni.
Szóval akkor érdemes ezt a paramétert egy új fűnyírónál figyelembe venni
Egy öreg MTD Briggs fűnyírót használok és gondot okoz a takarítása. Nem lehet hanyatt vágni mint egy elektromost, csak billenteni tudom. Ez pedig az én koromban már gyötrelmes művelet. Ezért keltette fel a figyelmemet ez a dolog.
Szerintem hasznos, de nyilván csak frissen a használat után azonnal.
Régebben oldalkidobós kézi tologatós gépnél a kidobónyíláson belógattam a slag végét (hogy ne érje el a kés csak annyira) 2 percet járattam. Szinte teljesen letisztította.
Benzines fűnyírókat nézegetve, találtam olyat, hogy a munka után a gépre rá lehet csatlakoztatni locsolótömlőt, ami kimossa a szutykot a vágókés környékén és az alsó részből. Pl. MTD Optima 46 SPB.
("beépített vágóasztal-tisztító tömlőcsatlakozónak" nevezi az MTD)
Mennyire lehet ez hatékony, hasznos, fontos funkció?
Pontosítás : Az alant feltett kérdés arra vonatkozik , hogy milyen tipusú gépet vegyek szerintetek . Illetve akinek már van tapasztalata az említett Hecht géppel kérem ossza meg velem .... Nem ragaszkodom eghez a típushoz , csak ez jött elsőre szembe a neten ....
Sziasztok! Fűnyíróval kapcsolatos probléma miatt írok, talán valamelyikőtök tud segíteni. Előre leszögezem, egyáltalán nem vagyok szaki, lenyírom a füvet vele, és kész, még sosem bütyköltem, vagy ilyesmi, szóval elnézést, ha valamit nem értek.
Szóval adott egy képeken látható HOnda OHC 135 cc motoros fűnyíró. Idén először indítottam el, feltöltöttem üzemanyaggal, és lenyírtam a fél udvart. Leállítottam, és a következő indításnál véletlenül az önjáró "karját" is behúztam, úgy rántottam be, amit egy nagy durranás, jobb oldalt egy pillanatra feltűnő kis lángszerűség, valamint utána fekete füst kísért. Beindítani utána lehetetlenség volt. Rá egy órára kábé újra megpróbáltam, beindult, de aztán azóta sem többet.
Én innen szoktam rendelni(igaz újra felhasznált de tisztított és tapadásnövelővel adalékolt) https://www.hungarolube.hu/fureszgep-lanckeno-olajok-513 eddig nem volt gond stihlek és dolmár-maki. 2t 4t hajtómű olajokat szintén. A gépeim stihlek husi oleok makiták briggsek hondák.
Ez a benzin mizéria megint... Ahány ember annyi vélemény.
Én fűrészekbe igyekszem 100.as benzint tenni, mert van pár olyan amihez már lehet nehezen beszerezhető a membrán, de fűnyíróba kapálógépbe nem foglalkozok vele, csak benzin legyen.
Épp tegnap beszéltem egy ismerőssel. Szeptemberbe letette a simsont, kapálógépet stb.t és tegnap indította el őket. Sima 95.ös benzint használ, bennük hagyva ahogy épp áll a szint, megy minden gépe.
Bennem a láncfűrész lánckenőnek mit használjak kérdés merült fel.
A tapadó olaj 5-10.000.ft. öt liter. Kínai nyüstölős fűrészembe 2-3000.ft. az olajszivattyú.
Hogyan járok jobban. Fáradt olajat átengedem akár harisnyán, ráállítok az olajzás mennyiségére és fáradt olajat használok.
Majd cserélek szivattyút ha tönkre megy, vagy veszem igen csak drágán az olajat bele.....
A cifarelli felnyomja 8- 9 m ig ha van rajta pompa, ami rendelhető tatrtozék és kitűnő, felszívóként is lehet használni. Egy hátránya van, a pompa tengelye rozsdázik s ha nem használod de nedves marad belül,akkor berohad s a műanyag perselyeket kikoptatja. Ezt nem igazán tudod elkerülni.
Szép napot! Szert tettem egy RK 05- re. Felnszeretném újítani. Ami a bökkenő, hogy az egyik ékszíjtárcsa /az előremeneti feszítő/ hiányzik. Sehol nem találok még méretet sem. Tudna ebben valaki segíteni? Előre is köszönöm!
Nekem eddig nem volt gond az e10, a 3db gcv160 motornál. Egy az időnként megy télen is(hetente) a másik kettő az télen áll azokban benzin benne hagyva a karbiban is, ma indítottam mindkettőt na jó nem az elsőre de 5-6 húzásra ok. A hondák új korában az e5-nél állandóan dugultak mindegyik kapott a karbi elé finomszűrőt egy teljes tisztítás után azóta ok. Az oleo permetező(delorto karbi) az régen és most is szeret dugulni. Stihl023, stihl260, dolmár/makita 6400, oleo kasza és husi 543rs kasza keverék bennük és 4-6 hónap állás után indulnak mennek. Lehet csak szerencsés vagyok lekopogom. Ja és nem keveset mennek szezonban a gépek.
A kerti gépekhez használt üzemanyagok használatával kapcsolatos tapasztalatokról kérem a véleményeteket, az E10 típusú, magasabb bioetanol tartalmú benzin bevezetése óta.
Jelentkeztek-e a kémiai lebomlásból eredő dugulások, esetleg egyéb meghibásodások, főleg a hosszabb használati szünetekben?
A kifejezetten kerti gépekhez ajánlott adalékanyagokat(pl: Oleomac addikt 2000, Jet 100, Gunk 236..stb) használók elégedettek az adalékanyag hatásával? Vagy, adalékanyag helyett, inkább az E5 típusú, régi összetételű benzint ajánlják?
Ritka használat esetén esetleg mindkét (E5 + adalék) módszert, vagy használat után, a gép járatásával, a befecskendező rendszer kiürítésével megelőzni a meghibásodást?